banner
Životospráva a zvyky

Ako a PREČO začať s LOWCARB alebo KETO stravovaním

Aký má zmysel držať diétu na pár dní a potom sa vrátiť k pôvodnému bezkoncepčnému stravovaniu? Kúpiť si nejakú “múdru” knihu a bez rozmýšľania sa držať plánu nestačí. Prečo zakomponovať práve nízkosacharidové (low-carb) alebo ketogenické stravovanie do svojho životného štýlu? Ako správne začať? Na to si odpovieme dnes v tomto výživnom článku.

img

Pre zobrazenie článku musíte byť prihlásený

Prečítali ste iba 1273 slov z 5809 slovného článku. Po prihlásení môžete dočítať zvyšok.
kamilknorovsky
Pridané: 25.04.2017, 05:37
Reagovať
Pridané: 25.04.2017, 05:37
Reagovať
Žasnem
Úplne žasnem kam Vás vaše ego dohnalo pán Zlatoš :D ,že sám seba dokážete superponovať nad lekárov na základe pár štúdii, ktoré si nekriticky prečítate a doplníte si ich do svojho videnia sveta /cez peniaze/ bez toho aby ste zhodnotil faktory proti...

https://zapiskynutriholicky.wordpress.com/2017/04/23/ketogenna-dieta-ako-mizerny-zlepsovak-vo-vasom-zivote/
http://rationalwiki.org/wiki/Low-carb_diet
https://blogs.scientificamerican.com/mind-guest-blog/the-fat-fueled-brain-unnatural-or-advantageous/
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 25.04.2017, 08:38
Reagovať
Pridané: 25.04.2017, 08:38
Reagovať
Re: Žasnem
Dakujem za postrehy Kamil. V clanku kazdy nezaujaty clovek jasne pochopi ako som to myslel: ze lekari su dostatocne inteligentni na to, aby sami posudili, co im (ne)dava logiku a zmysel. Hore uvedene znalosti som si nevymyslel (hoci mam bohate osobne skusenosti). Pokojne mozete adresovat nedostatky vo vedeckom poznani listami vydavatelstvam, ktori studie vydali. Tych zhruba 140 listov mi urcite preposlite. Berte si priklad aj z vasho kolegu doc. Viktora Bielika, ktory na studiu FASTER Jeffa Voleka napisal list editorialovi. Aj ked bol neuspesny, dal si o trochu viac zalezat. Ak vsak mate problem s mojou osobnostou (a nie so smerom, ktory reprezentujem) tak mi svoje namietky mozete pokojne adresovat osobne, telefonicky alebo v sukromnej korespondencii.

Preto pochybujem, ze by vas a vasu WHO druzinu mohlo nieco presvedcit o vhodnosti tohto zivotneho stylu. Ja si mozem dovolit zmenit svoj nazor - nie som zan plateny ziadnou externou organizaciou. Platia nas nasi studenti a ludia, ktori sami rozhodnu o nasej sposobilosti tym, ako im do zivota prinasame hodnotu. Na podnikani je krasne to, ze vasi potencialni zakaznici su sebecki, kazdy je motivovani ziskat nieco za menej alebo zadarmo, su netrpezlivi, kazdy si preveruje ceny u konkurencie, kazdy ma svoj vlastny patent na rozum a za svoje tazko zarobene peniaze (v ktorych je mnoho emocnej energie) si 5x rozmysli co nakupi. Vam do zivota nic neprinasame, takze trhove mechanizmy zabezpecia prirodzenu rovnovahu (ferovost) a rozhodnu o tom, kto sa tu udrzi a kto z hry vypadne. A tak to ma byt. Takze nasa jedina istota ktoru mame, je robit nasu pracu nezvycajne dobre. Mali by ste to vyskusat pan Kamil Knorovsky, je to skutocny test ohnom reality. Potom na taketo veci uz nebudete mat cas, vasa tvrda realita to sama zariadi. Na zaver dodam, ze vam uniklo este toto nase prehlasenie o poskytovanych informaciah. Nech sa dari.

https://www.vladozlatos.com/zacnite-tu.html#coprehlasujemeoinformaciach
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
kamilknorovsky
Pridané: 25.04.2017, 17:53
Reagovať
Pridané: 25.04.2017, 17:53
Reagovať
Re: Re: Žasnem
Vážený pán Zlatoš. Každý človek, ktorý pozná aspoň trošku Vašu prácu, názory a postoje od stravy, cez pohyb až po okrajové veci, ako očkovanie, vie, že máte o lekároch, ehm, nazvyme to "vlastnú mienku", takže toto lýškanie si na účet lekárov môžte nechať pre seba alebo do svojich klubov pre svojich zverencov a pod. Nemusím písať všetkým, ktorí písali članky o keto. Stačí mi, keď si pozriem výsledky meta-analýz, ktoré o keto diete hovoria jasne, nie je to nič extra, je to extrémne náročné, pre niektoré diagnozy to benefity má, pre vačšinu ľudí však nie, a pre niektoré dg je to nebezpečné. Mňa presvedčia fakty, nemám absolútny problém s menením názorov, je to základ moje práce. Na Vašom mieste by som bol veľmi opatrný s tvrdeniami kto ma platí... Mňa platí štát za mesačnú prácu + 6-9 služieb mesačne. Narozdiel od Vás sa mi príjem nemení na základe toho čo tvrdím, alebo netvrdím. Proste pracujem ako bežný človek. Zatiaľ čo Vy máte jasný konflikt záujmov, keďže sám vytvárate poblém, dezinformujte, a následne ponúkate riešenie. Máte rôzne kurzy, produkty, a neviem čo všetko, takže čím viac robíte niečo, čo Vám nahná zákazníkov, tým lepšie pre Vás. No a v dnešnej dobe je byť "anti-mainstream" je IN, takže ako dobrý obchodník viete, že tadiaľ to ide cesta. O rovnako Vás prosím, aby ste sa nevyjadroval k práci, ktorú robím, pretože v porovnaní so mnou ste prd v hurikáne :). Nepotrebujem zavádzať a dezinformovať verejnosť a následne ponúkať riešenia aby som si zarobil. Mám stret s realitou na takej úrovni, ktorú by ste s istotou Vy nezvládol. A vaše prehlásenie mi vôbec neuniklo, ved nejako sa pred vezením musíte brániť, ináč by Vaši klienti, ktorí končia na interných a ortopedických klinikách trošku pozmenili Vašu, trestno-právnu, realitu.

Neviem, či by som si trúfol spomínať vôbec lekára, ktorý verí v také nezmysli ako "vyhladovať rakovinu", čo je už dávno vyvrátený blud, len preto, že na potkanoch mu vyšli nejaké pokusy... http://www.skepticalraptor.com/skepticalraptorblog.php/starving-cancer-pseudoscientific-nonsense/ ,https://sciencebasedmedicine.org/ketogenic-diets-for-cancer-hype-versus-science/ . Ale budte v pohode, nenesiete predsa zodpovednosť, len dávate rady...

Každopádne, byť Vaším klientom, som zhrozený z toho, že ste vlastne podnikateľ a nie odborník v odbore.


Želám všetko dobré a pevné zdravie.

BTW už sa Vám v CZ na serioznych dietetologických prednáškach a kongresoch prestali vysmievať?
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
sona.vybiralova
Pridané: 24.04.2017, 09:46
Reagovať
Pridané: 24.04.2017, 09:46
Reagovať
doporučený denní příjem kJ
Dobrý den, chtěla bych si ujasnit, jak stanovit denní dávku energie pro neaktivní a více obézní lidi. Je zde velmi dobře vystětleno, jak stanovit množství sacharidů a bílkovin (odečtu tuk od hmotnoisti a vyjde mi ATH a dále dle Vašeho doporučení vypočítat množství S a B), tuky se dopučítají do doporučeného denního příjmu..a sem směřuje můj dotaz. Jde mi o to, že když vezmeme v potaz obezniho člověka, který nemá žádný pohyb, má sedavé zaměstnání, je to muž s množstvím tuku přes 30%. Bazál při věku 40 let, výšce řekněme 186 cm a váze 120 kg je cca 9000 jK. Opravdu v případě, že nehodlá sportovat je pro hubnutí optimální zachovat denní příjem energie alespoň tolik kolik je jeho bazál, tedy 9000 kJ? U aktivnějších lidí s tím nemám problém, ale u takto obézních, kde nadváhu tvoří zejména útrobní tuk..není žádoucí při téměř nulové aktivitě a realitně klidnému životnímu stylu bez stresů v zaměstnání doporučený denní příjem snížit pod bazál? Děkuji:)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Miro
Pridané: 23.04.2017, 19:44
Reagovať
Pridané: 23.04.2017, 19:44
Reagovať
Low Carb
Ahoj Vlado, chvalim Tvoju zasluznu pracu a to, ze som sa Tebou pred cca 1,5 rokom inspiroval hodnotim ako to najlepsie rozhodnutie co som v suvislosti so stravou spravil a tuto "osvetu" a myslienky Tvoje a este Martina Chudeho a teda este aj Dusana Plychtu sirim dalej :-). Ta nezavislost na jedle, ziadne vypadky energie, uprava hmotnosti, ziadne choroby ( dokonca aj triglyceridy mi v ramci preventivky klesli na spodnu hranicu )... to stoji za to. Chvilu ma mrzelo, ze som prisiel o svoje "cukrove" ego svaly z posilovne, ale podarilo sa mi na gymnastickych kruhoch vybudovat aj ked mensie, ale trvacnejsie o ktore sa nemusim bat, ze pridem, ked sa kazde 2 hodiny nenajem a po 20 rokoch opat vidim aj svoje brusne svaly :-) . Dokonca teraz na tejto strave zvladnem uz aj cyklistiku vo vysokych tepovych frekvenciach cca 3 a viac hodin. S tym som mal potiaze, ale pomohol Tvoj inteligentny sacharid :-). Ale suhlasim, ze doktori u nas nie su na toto este pripraveny aj mne odporucali so zvysenym cholesterolom, aby som to riesil, aj ked pomery v ramci cholesterolov boli vyborne.
Diky Vlado a rob dalej co robis, robis to dobre :-)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 25.04.2017, 12:31
Reagovať
Pridané: 25.04.2017, 12:31
Reagovať
Re: Low Carb
Dakujem za tvoje postrehy Miro, verim ze ostatne vyhody ti vykompenzovali stratu cukrovych svalov. Pre uvedene drobne komplikacie sme vyvojali Premiove produkty s Kompavou, aby sa to narocne obdobie dalo preklenut. V kazdom pripade ak rad cvicievas aj na kruhoch, tak mam pre teba malu inspiraciu:

https://www.youtube.com/watch?v=6j976f8r_n0

Nech sa ti dari napredovat.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
tirex987
Pridané: 23.04.2017, 14:13
Reagovať
Pridané: 23.04.2017, 14:13
Reagovať
Čo keď
Čo keď Som na keto stravování a na lowcarb a raz v týždni pravidelne mám raz cheating day a zjem tam 500g medu zničí to môju schopnosť
Použivať ketony ako zdroj energie ? Alebo nie?
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 23.04.2017, 23:00
Reagovať
Pridané: 23.04.2017, 23:00
Reagovať
Re: Čo keď
V ten den urcite, ale ak si zdravy, nemas nadvahu, si vykonnostny ci vrcholovy sportovec, taky cheat day moze byt pre teba uzitocny. Ak nie, myslim ze az 500g / den je uplne zbytocne. Potrva to 2-3 dni, kym sa spat vratis po cheat days do spravneho metabolickeho "rozpolozenia".
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
annameszarosova
Pridané: 23.04.2017, 18:13
Reagovať
Pridané: 23.04.2017, 18:13
Reagovať
Re: Čo keď
Ahoj, no ja pripravujem ketodietu dcere 7 rokov. Moj skromny nazor z praxe : Ak zjes 500g medu, vyhodis sa z ketozy , telo zacne v tom okamihu pouzivat cukry ako zdroj energie. Najrychlejsie je sa dostat spat do ketozy opat hladovanim ale urcite schopnost organizmu fungovat na ketonoch nestratis. Len sa budes musiet opat do ketozy dostat....A ked to budes robit na tyzdennej baze, tak tyzdenne budes musiet podstupit proces nastavenia ketozy...
Mam skusenost, ze sa ti bude vracat castejsie chut na sladke....
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
ketrin11
Pridané: 21.04.2017, 22:25
Reagovať
Pridané: 21.04.2017, 22:25
Reagovať
Dojcenie a low carb/ keto stravovanie
Ahoj Vlado. Rada by som zacala s low carb stravovanim no v sucasnosti stale dojcim 17mesacnu dceru (asi 3 az 5x za den). Je low carb stravovanie pri dlhodobom dojceni bezpecne aj pre matku a dieta? Sportujem 2x (obcas 3x) tyzdenne - plavam zhruba 45-50minut 2x za tyzden. A dalsia otazka je ohladne konzumacie gramov sacharidov alebo bielkovin - napr 100g za den - je to myslene tak ze sa napriklad odvazi 100g uvarenych cestovin a tie sa rataju na cely den? Bielkoviny - napr odvazim 100g masa na den/ alebo vajcia atd - aby to vyslo na tych 100g za den? Alebo do sacharidov ratam aj zeleninu? Inak zaujimave je ze som jeden cas presla na low carb a je fakt ze som vydrzala len velmi kratko (8 dni) ale tak dobre (fyzicky aj psychicky) som sa este necitila. Som si dobre vedoma ze mam silny cukrovy metabolizmus ktory by som rada zmenila). Po tych kratkych 8 dnoch som dostala nadchu a vratila som sa k predchadzajucemu stylu stravovania (presne ako si pisal v clanku - oslabena imunita - telo sa s takouto radikalnou zmenou nevysporiadalo). Dakujem vopred za odpoved a informativne clanky ktore nam prinasate.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
danasovad
Pridané: 22.04.2017, 20:36
Reagovať
Pridané: 22.04.2017, 20:36
Reagovať
Re: Dojcenie a low carb/ keto stravovanie
100g cestovín alebo mäsa, alebo zeleniny si najdite v tabuľke nutričných hodnôt potravín a tam sa dozviete, koľko to má gramov sacharidov a podľa toho sa riaďte, ale ja by som na vašom mieste, keď dojčíte tieto veci neriešila....teraz jedzte, čo vám vaše telo káže...ešte budete mať množstvo rokov na to, aby ste sa spôsobom nízkosacharidovým stravovali...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 23.04.2017, 09:29
Reagovať
Pridané: 23.04.2017, 09:29
Reagovať
Re: Re: Dojcenie a low carb/ keto stravovanie
Ketrin suhlasim s Danou, ze jednoducho v tomto obdobi zivota je nezmyselne zacinat s novym vyzivovym smerom, ak doteraz tvoje telo bolo zvyknute na nieco ine. Najhorsie co sa ti moze stat je, ze prestanes kojit, lebo nebudes moct. To pre tvoje dietatko nebude vhodne, koj tolko, kolko mozes a je ti prijemne. Pre dieta je to uplne iny start do zivota.

Tym vsak nechcem povedat, ze si nemas davat pozor na to co skonzumujes. Prave naopak. Ci to uz bude v pomere lowcarb alebo paleo, alebo inom, je nevyhnutne, aby vsetko co vlozis do ust, malo najvyssiu kvalitu, pretoze ty nekrmis len seba, ale nepriamo aj dietatko. A hoci je tvoje telo inteligentne a vzdy zariadi, aby v tvojom mlieku bolo co najviac nutricnej hodnoty, moze sa to diat aj na ukor tvojho zdravia a imunity. Kojenie ta nutricne "vykradne" - mineraly, vitaminy a vsetky dolezite latky z tvojho tela pojdu do mlieka - a to moze podlomit tvoje zdravie. Preto sa stravuj dosledne a ked prestanes prirodzene kojit, zacni sa zaoberat optimalizaciou svojho stravovania tymto smerom, aby si vyladila aj svoje metabolicke zdravie, svoju estetiku a vsetko to, po com tuzis. Drzim palce.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Tomas
Pridané: 21.04.2017, 21:45
Reagovať
Pridané: 21.04.2017, 21:45
Reagovať
strava za den
Ahoj Vlado, ako som aj vcera pocuval webinar co si zjedol za cely den, ale aj ked vidavam Tvoje vecere na Instagrame, cudujem sa, ako Ti tolko moze denne stacit - najma ked mas urcite vacsi vydaj ako ja. Mam 184cm, 71kg, cvicim kazde rano doma max 45', denne nachodim rychlou chodzou 1h, inak v praci sedim na zadku. Doobeda mam napr. 400g biely jogurt so vselijakymi orechami a kokosom, makom a chia, pripadne chleba s maslom a zeleninou, na obed kvalitne maso so zeleninou a na veceru zase domaci vyvar so zeleninou, potom 3 vajcia, cele avokado, nejaka zelenina a chleba s vela maslom k tomu a som stale dost hladny ... Tak niekedy vypijem este 100ml sladkej smotany. Jedavam vzdy len 3x za den a vzdy len ked som hladny. Kde je chyba, resp. co robim zle, lebo tie moje denne davky su mozno aj 2x vacsie ako to co som pocul/cital od Teba a urcite su to vsetko kvalitne potraviny. Vopred dakujem pekne za odpoved, Tomas
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 23.04.2017, 09:21
Reagovať
Pridané: 23.04.2017, 09:21
Reagovať
Re: strava za den
Ale v com presne vidis problem? Ja problem nevidim, resp. neviem ake su tvoje ciele, popisujes len to co robis ty a porovnavas to so mnou. Ja som uz specificky pripad a mnou sa nemusis riadit - resp. ani nemozes. Jednoducho mam iny stupen metabolickej kondicie, i fyzickej a aj keby som tyzden nejedol, moj kaloricky prijem bude v "norme". Cize mam natolko silnu metabolicku kondiciu, ze okamzite viem pocas dna cerpat potrebne kalorie z vlastneho tuku (dokoran otvorene dvere na tukovom metabolizme) a teda som v normokalorickom prijme.

To iste plati ak zjem za den menej jedla, zvysok si telo spotrebuje z tuku. A hoci na sebe nemam mnoho tuku (cca 9-10% = cca 6-7kg tuku, tak to sa rovna 63.000 kcal zasobnej energie. Len pre predstavu, na jeden maraton by som minul menej ako 3500 kcal, cize teoreticky mam energiu v sebe na 18 maratonov, co sa rovna dojazd bez "natankovania" 756 kilometrov rychleho behu.

Uz asi chapes ako to myslim, hoci tieto vypocty su len teoreticke. Ilustroval som tym vsak to, ze vsetci mame na sebe extremne mnozstvo tukovej energie, ktoru sa neucime vyuzivat vo svoj prospech (v nasom uceni ano). A to plati najma pre ludi s nadvahou a obezitou. Ak si metabolicky zdravy, tak sa tvoje telo o teba energeticky postara ci uz jes tolko co potrebujes, alebo nie. To je to, co volame funkcne, zdrave a vitalne telo, ktore je pre teba nastrojom (pri praci, v zivote) a nie cielom (ako vo fitness priemysle). A zo zdravotneho hladiska je vzdy zdravsie jest menej ale kvalitne, ako vela a nekvalitne. Mozno som ti to vysvetlil uz trochu zrozumitelnejsie, daj vediet.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
TomaS
Pridané: 23.04.2017, 17:48
Reagovať
Pridané: 23.04.2017, 17:48
Reagovať
Re: Re: strava za den
Dakujem za odpoved. No moj "problem" vidim akurat v tom zjedenom mnozstve a to dost kvalitnej stravy a pocit nasytenia aj tak vacsinou nepride :-)

Ja podla takeho nemeckeho stroja mam vraj 8,2 % tuku v tele (5,8kg), Ano tieto prepocty z Tvojich clankov, podcastov a prednasok poznam.

Este taka konkretnejsia otazka: kefir, olej z trestej pecene pozivas asi kazdy den a avokado tiez ?

Dakujem a nech sa dari !
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 23.04.2017, 23:01
Reagovať
Pridané: 23.04.2017, 23:01
Reagovať
Re: Re: Re: strava za den
Aj ked za den skonzumujes 150 a viac gramov tuku? Ano vsetko spomenute pouzivam pravidelne.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
marecko82
Pridané: 21.04.2017, 09:36
Reagovať
Pridané: 21.04.2017, 09:36
Reagovať
Denne mnozstvo bielkovin
Ahoj Vlado,
dakujem pekne za vsetky tieto informacie. Tvoj web sledujem uz dlhsie. Pri tomto clanku mi neide do hlavy, ako si vypocital, ze 60 kg zena (denny prijem cca 2000 kcal) by mala prijat 100g bielkovin/den, kedze prijem bielkovin by podla inych clankov (napr https://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/tuky-nie-su-volba-ale-povinnost.html) mal byt 1g - 1,5g na 1kg "aktivnej hmoty" (= celkova vaha - vaha tuku).
T.j.: celkova vaha (60 kg) - vaha tuku v tele (v idealnom pripade 15%) => 51g az 76g bielkovin / den;
V pripade 25% tuku => 45g az 68g bielkovin / den.
Dakujem za vysvetlenie.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 23.04.2017, 09:13
Reagovať
Pridané: 23.04.2017, 09:13
Reagovať
Re: Denne mnozstvo bielkovin
Je dobre ze to adresujes.
Uvedene tabulky v tomto clanku rozdelenia prijmu na 2000 kcal a makronutriendov (70,10,20) predsa nezohladnuju ziadne individualne zvlastnosti. Demonstrujem touto tabulkou ze lowcarb / keto je nieco ine pri 2000 kcal a ine pri 3500. Ten pomer makrozivin na strane bielkovin ci sacharidov nie je striktny, no je nevyhnutne ked niekto zacina, aby mal tuky prijate aspon nad 50% z celkoveho energetickeho prijmu. Ak vypoctami niekto zistis, ze aj pri pomere T-70, S-10 a B-20% ma niekto nadmiernu bielkovin (vid tvoj vypocet), tak musi 5 a viac % ubrat z bielkovin a pridat tie gramy v prospech tukov.

V praxi vsak len malo kto nieco taketo dosledne zvladne aplikovat a dosiahnut do uplne presnych cisiel. Stale vsak plati, ze 1g bielkovin na 1kg ATH (aktivnej telesnej hmoty) plati - dokonca aj pre sacharidy pri keto stravovani. Ak niekto maka velmi tvrdo, tak mozno 1,5g bielkovin / 1kg ATH. Cize tuky su do poctu hned potom, ako si urobi clovek domacu ulohu, napriklad:

- som zena mam 30 rokov, 50kg a 20% tuku, slabu fyzicku kondiciu
- pravdepodobne mi postaci aj 1500 vyzivnych kcal, aj ked zacnem viac trenovat (chcem 15% tuku)
- tuku na tele = 10kg = 40kg ATH
- bielkoviny 1g / 1kg ATH = 40g / den = 160kcal
- sacharidy radsej 2g / 1kg ATH (lebo slabsia metabolicka gramotnost) = 80g / den = 320kcal (neskor mozno postaci aj 1g)
- ostalo 1020 kcal pre tuky = 113g zdraveho tuku / den
- pomer makrozivin teraz po presnejsej individualnej optimalizacii: 68% tuky, 11% bielkoviny, 21% sacharidy

Daj vediet ci je to uz jasnejsie.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(1x)
marecko82
Pridané: 23.04.2017, 13:17
Reagovať
Pridané: 23.04.2017, 13:17
Reagovať
Re: Re: Denne mnozstvo bielkovin
Dakujem za odpoved. Tak nejak zhruba som to chapal (urcit si kaloricky vydaj na den -> mnozstvo bielkovin vhodne pre mna na zaklade ATH -> mnozstvo sacharidov na zaklade odhadovanej metabolickej kondicie a cielov -> a potom zvysok su uz tuky), len na zaklade niecoho som si myslel, ze tie tabulky v clanku su ku konkretnej zene.
Z vyssie spomenuteho mi zase vznikaju 2 otazky:
1) ako si urcit kaloricky vydaj a ci ho denne prisposobovat podla zvyseneho vydaju energie (napr trening 600 kcal kazdy druhy den) alebo si urcit odhadovany priemerny vydaj aj s treningmi a to zhruba dodrziavat kazdy den (strava s rovnakou vyzivovou hodnotou bezohladu na denny "extra" vydaj
2) co sa tyka tukov, tak ak som dosledne studoval tvoj blog, tak by tam mal byt pomer 55% MUFA, 37% SAFA a 28% PUFA (v ramci toho pozor na omega 3-6-9). Ak je to tak, tak ja osobne mam dost problem dostat na tanier (v mojom konkretnom pripade 55g) MUFA tuky v pestrej forme (menit ich zdroj), kedze to je vacsinou olivovy olej, avokado, orechy. Su moje vedomosti v tomto smere spravne, alebo ten pomer tukov nemusim az tak riesit?
3) z otazky 2 mi este vyplynula dalsia - niektore stravovacie smery kladu doraz na to, aby sa nemiesali viacere druhy bielkovin vramci jefneho jedla (napr vajcia a sunka, orechy k syrom - ako je to v niektorych tvojich receptoch. Mas v tomto smere nejake vedomosti? Malo by to byt kvoli tomu, ze potom telo nevie dostat z tych zmiesanych prijatych bielkovin taku hodnotu, ako keby prijalo len jeden druh v jednom jedle (napr obed).
Ospraveflnujem sa za dlhy prispevok a vopred dakujem zo odpovede.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
marecko82
Pridané: 24.04.2017, 10:26
Reagovať
Pridané: 24.04.2017, 10:26
Reagovať
Re: Re: Re: Denne mnozstvo bielkovin
*oprava* - v mojom konkretnom pripade je to cca 100g tukov MUFA.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
juriss
Pridané: 20.04.2017, 16:37
Reagovať
Pridané: 20.04.2017, 16:37
Reagovať
farba moču
Vlado cau, chcem sa ta opytat, co ta priviedlo k tomu zmenit nazor ohladom farby moču (v starych clankoch si prezentoval, ze svetla az priezracna moč je viac OK nez zlta). Je to len kvoli tomu riziku vylucovania sodika? Moj pitny rezim sa totiz po zacati low carb stravovania (2,5 roka dozadu) drasticky zmenil. Vypijem toho za den fakt vela, ale nie ze by som sa nasilu nadajal aby som splnil nejaku normu, ale u mna sa vyvinul fakt silny zmysel pre smad, hlavne ked pocas dna hladujem. Rano sa budim totalne vyschnuty, to dam hned aj pol litra, do treningu este vypijem tak liter mozno viac, cez trening dalsi polliter, potom proteiny s vodou 2x0,5 litra - to uz su minimalne 3 litre:D Priznaky, ktore spominas v suvislosti s nedostatkom sodika, sa u mna ale neobjavuju. Otazka je na zaciatku prispevku, plus - myslis, ze riziko nedostatku sodika je vaznejsie ako riziko dehydratacie?
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 21.04.2017, 00:01
Reagovať
Pridané: 21.04.2017, 00:01
Reagovať
Re: farba moču
Ak mas pocit silneho smadu, tak by som to akceptoval. Je dolezite naucit sa pocuvat svoje telo. S podobnymi prejavmi "vyschnutia" som sa este nestretol. Cez diskusiu by bolo asi zaujimave skumat, preco je to tak. Mozno prostredie a kvalita vzduchu, ktore dychas kde spis maju nejaky takyto ucinok. Skoro pol litra vody rano ako prve vypijem aj ja, ale zvysok dna sa riadim uz len smadom a niekedy je zaujimave sledovat, ze energia neklesa aj ked je pitneho rezimu naozaj malo. Na treningu vsak pocitujem smad uz viac, cize to akceptujem, obzvlast ak su treningy intenzivne. Domnievam sa (moj nazor) ze riziko nedostatku sodika bude pre LOWCARB / KETO cloveka viac problemovy stav, ako dehydratacia, ku ktorej sa dopracuje naozaj malo kto v nasom biotope.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Jozef
Pridané: 21.04.2017, 09:28
Reagovať
Pridané: 21.04.2017, 09:28
Reagovať
Re: Re: farba moču
Tato tema zaujima aj mna, kedze som v ramci optimalizovania mojho zivotneho stylu zacal pit len filtrovanu sungitovu vodu a zvykol som si "luhat" vodu priemerne kazdu pol hodinu a za den vypijem aj viac ako 4 litre (na 68 kiloveho chlapa pomerne dost).

Vies mi prosim ta odporucit nejake zdroje (studie / pocasty / knihy), ktore ta presvedcili o prezentovani tohto nazoru? Rad sa poucim. Vdaka
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 22.04.2017, 12:12
Reagovať
Pridané: 22.04.2017, 12:12
Reagovať
Re: Re: Re: farba moču
Filtrovanu vodu pijem aj ja. V clanku netvrdim, ze pit sa nema dostatocne. Tvrdim ze netreba to pushovat nadmieru, ako som bol aj ja zvyknuty. Ten kto dostane po prechode na lowcarb / keto zapchu, je to jasnym dokazom ze ma malo soli a jedna z dalsich pricin aj zbytocne predimenzovany pitny rezim. Ja som zacal s tymto vyzivovym smerom uz pred 6-7 rokmi a za ten cas som postrehol ze stale menej a menej tekutin potrebujem a vecer si davam pozor na extra prijem soli, ale zapchu nemavam nikdy, ta suvisi aj s dalsimi faktormi (mikroflora, atd).

Nazori od lowcab expertov sa zacinaju na to zjednocovat, pozri prace Erik Westman, Jeff Volek, verejne to v podcastov casto adresuje Dave Asprey, atd. Zakladom je pit vtedy ked si smadny, a tiez jest vtedy ked si hladny. Na tvoju hmotnost je 4L / den uplne zbytocne, obzvlast v zime. V lete by si si mal vediet vystacit aj pri treningoch do 3L / den. Ale to je vecou experimentovania a prace s "vodnym hospodarstvom" tvojho tela a na to studovat nepotrebujes nikoho, iba svoje telo. Hoci je jasne, ze informacnou asymetriou by si tiez nemal trpiet...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
juriss
Pridané: 20.04.2017, 16:41
Reagovať
Pridané: 20.04.2017, 16:41
Reagovať
Re: farba moču
***proteiny s vodou 2x0,25 litra*** aby počty sedeli:D
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
mirina
Pridané: 20.04.2017, 10:55
Reagovať
Pridané: 20.04.2017, 10:55
Reagovať
Ako ďalej...
Zaujímavý článok, len ako ďalej? Kde začať, keď chcem začať s keto stravovaním? Mám v tom zmatok.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 20.04.2017, 23:29
Reagovať
Pridané: 20.04.2017, 23:29
Reagovať
Re: Ako ďalej...
Priznam sa ze vobec netusim, ako je tato otazka myslena. V ktorej casti clanku to nie je velmi jasne napisane? V kazdom pripade ste urcite postrehla ze v clanku je aj konkretny typ na vzorovy jedalny listok, ktory mozete zacat nasledovat:

https://produkty.vladozlatos.com/sluzba-jedalny-listok-na-mieru.html

Dajte prosim vediet, ci je toto ta odpoved, ktoru ste mali na mysli. Ak nie, tak skusme dalsie kolo. Dakujem.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
ihivka
Pridané: 20.04.2017, 09:05
Reagovať
Pridané: 20.04.2017, 09:05
Reagovať
dáva to zmysel :)
Ďakujem veľmi pekne za tento a aj iné kvalitné články. Ja som o keto stravovaní počula asi pred rokom od môjho syna, ktorý má neuveriteľnú vôľu po zlepšení a "ide si svoje" aj proti prúdu... Dlho mi trvalo vôbec prijať nejaké nové poznatky, pretože boli absolútnym vyvrátením doterajších mojich "právd" :) Vo februari tohto roka som reálne začala s postupnou zmenou životosprávy a môžem potvrdiť mnohé pozitíva. Zachutili mi aj krátke intenzívne tréningy a obľúbila som si nepriestrelnú kávu. Učím sa komunikovať so svojim telom a oveľa viac si vyberám potraviny do domácnosti. Mám zásoby tuku na prežitie viacerých životov, ale po veľmi dlhej dobe zažívam stavy, že ma neovláda chuť na sladké... Myslím si, že táto zmena životosprávy zasiahne nielen môj metabolizmus, ale aj zmýšľanie o sebe a mnohých aspektoch môjho života. :)
Ďakujem za inšpiratívne myšlienky a želám veľa otvorených myslí :)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 20.04.2017, 23:52
Reagovať
Pridané: 20.04.2017, 23:52
Reagovať
Re: dáva to zmysel :)
Rado sa stalo. Z toho co pisete je uz citit, ze sa stavate takou osobnostou, ktora ma sancu na uspech a moze vlastnit zdrave, pekne aj vitalne telo. Davam vam do pozornosti, ze aj tento nas event vas bude mozno zaujimat:

https://www.ovladnisvojetelo.sk
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
scroll-top

Tieto stránky využívajú Cookies. Prečítajte si informácie o tom, ako používame cookies na týchto webových stránkach.

Rozumiem