Tento článok je staršieho vydania a informácie ktoré obsahuje, už nemusia byť aktuálne. Pokiaľ vás táto téma zaujíma a chceli by ste, aby sme sa jej opäť venovali, zahlasujte. Články s najvyšším počtom hlasov pripravujeme prednostne.
ruka
Hlasov:446
banner
Životospráva a zvyky

Zbavte sa celulitídy len za 45 minút

Aké objektívne faktory vám bránia zbaviť sa tohto rozšíreného problému? Tento pojem straší každú jednu ženy od mladého veku a je zdrojom nejednej depresie. Ako sa tohto problému natrvalo zbaviť bez toho, aby ste podliehali ilúziám a opäť skĺzli do roviny pokusu a omylu, ktorí vedie len k ďalším neúspechom?

img

Pre zobrazenie článku musíte byť prihlásený

Prečítali ste iba 2496 slov z 4322 slovného článku. Po prihlásení môžete dočítať zvyšok.
surfer771
Pridané: 05.02.2016, 22:15
Reagovať
Pridané: 05.02.2016, 22:15
Reagovať
tuk na stehnach
dobry den....mam taky problem ze: na bruchu rukach prsiach chrbate mam minimum tuku (brucho cele zilave na rukach tiez dost) ale na stehnach a zadku je tam toho dost...myslim si ze mam poruchu rastoveho hormonu ale niesom si 100% tak by som sa rad spytal ze ako to mam zistit a co by som mal zmenit...a inak moja strava je zalozena na 100g sacharidoch 200g tukov a cca 150g bielkovin..vaha okolo 76-78kg cvicim silovo a prostne cviky robim HIIT mam hladovanie minimalne 16hodin maximalne 21h spanok tiez 7-9 hodin...proste vsetko na produkciu rastaku aj testaku a aj tak neviem zhodit tie posledne tuky z noh
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 06.02.2016, 22:34
Reagovať
Pridané: 06.02.2016, 22:34
Reagovať
Re: tuk na stehnach
Na to sa neda jednoznacne odpovedat. Mozno v tomto momente ani v pripade, ze by sme o vas mali kompletnu zdravotnu dokumentaciu. Existuju nejake pozorovania a studie, ktore davaju do suvislosti hrubku koznej riasy na urcitom mieste s problemom konkretneho hormonu. Z mojho pohladu do tohto procesu vstupuje este dalsi faktor a to typ postavy, cize hrubka kostry, typ somatotypu, typ svalov i dlzka sliach, dlzky telesnych indexov ako pomer dlzky trupu voci noham, atd. Mam odpozorovane, ze cim tensia je kostra daneho cloveka (jemnejsia / subtilnejsia) tym menej ma svalovej hmoty a menej "zon" citlivych na hormony. Cize jeho priberanie je na malom mieste a o to je priberanie neprirodzenejsie (napriklad len velky zadok a kocky na bruchu). Objem svalov zvysuje mnozstvo zon na ktorych sa tuk moze rozprestierat a teda priberanie je rovnomernejsie po celom tele, nie len malych zonach.

Okrem toho niektori ludia maju od pasa dole o cislo vacsi somatotyp (vacsiu / hrubsiu kostru - najma zeny) a to sposobuje, ze od pasa hore maju uz malo tuku ale od pasa dole vela. Taky proces chudnutia trva dlhsie a je potrebna vacsia trpezlivost. Naopak su to prve miesta, kam clovek zacne priberat, ak si na svoju celkovu zivotospravu neda pozor. Az keby som videl postavu, pomeral si kozne riasy, az potom by som vedel povedat individualne konkretnejsie zavery.

Z mojho pohladu nic ine ako trpezlivost a rozumne skusanie roznych postupov vam neostava. Niekedy clovek podlieha iluziam, ze ked uz nejaky ten mesiac sa tym zaobera, tak musia prist ihned vysledky. Len malokto berie v uvahu dlhe roky nespravnej zivotospravy, ktore na tele zanechali dosledky a pri troche snahy sa to vsetko musi zmenit. Zial takto to nefunguje a treba byt trpezlivy a vytrvaly. Ano HIIT, silove cvicenia, ciastocne hladovanie, toto vsetko pomoze, hoci netvrdim ze hned zajtra sa vsetko vyriesi. Drzim palce pri napredovani.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
surfer771
Pridané: 08.02.2016, 10:00
Reagovať
Pridané: 08.02.2016, 10:00
Reagovať
Re: Re: tuk na stehnach
Podľa môjho skromného názoru som niečo medzi mezomorfom a ektomorfom. Ako si zistim hrubku kostry,typ svalov i dlzku sliach, dlzku telesnych indexov, pomer dlzky trupu?...ja som na tukovom metabolizme uz od minulého leta cize pomaly to uz bude rok i ked cez Vianoce som stravu neriesil a pribral som 5-6kil ale do mesiaca som to vsetko zhodil cize neviem kolko mam teda este cakat :D
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 11.02.2016, 22:34
Reagovať
Pridané: 11.02.2016, 22:34
Reagovať
Re: Re: Re: tuk na stehnach
Zatial to takto komplexne nezistis nikde. Tieto poznatky aby boli takto pokope na jednom mieste, si ziadaju specialnu metodiku merania, ktoru som zatial nikde nevidel a v tento rok na to urcite pripravime nastroj (online modul pre zobrazenie dat a meracie zariadenie na zbieranie dat). Ak ide o cakanie, tak vsetko co stoji za to, si jednoducho vyzaduje cas, preto bud trpezlivy..
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
martinacsorbova
Pridané: 14.11.2015, 12:42
Reagovať
Pridané: 14.11.2015, 12:42
Reagovať
Celulitida
Dobry den, mam 15 rokov a problem s celulitidou. Pred par mesiacmi som sa pripravovala na sutaz bikini fitness a stratila som dost vela tuku, bola som krasne vyrysovana. No lenze kvoli zdravotnym problemom som musela pripravu prerusit. Trenerka ktorej som doverovala mi zostavila velmi zly plan, vyse mesiaca a pol som mala 0 sacharidov 3 dni a 4. den som si davala len 50g ryze. Dost ma to znicilo, predsa len nemam na to vek. tym ze som naskocila na moj stary jedlany listok ktory je zdravy, pestry vyvazeny, samozrejme su tam sacharidy, tak sa dostavil jojo efekt(nemam nejak vela tuku) s pridanou celulitidou. Mam velmi slusnu svalovu hmotu, mam dobru kondiciu, vytrvalost. Mo aj napriek tymto vlastnostiam mam dost vyraznu tu celulitidu,najma na zadku. Vzdy ked cvicim nohy tak sa na to maximalne sustredujem a cvicim s velkymi vahami. Mavam aj kardio. Nikdy som nemala vyslovene nezdravy zivotny styl, stale mi na tom nesmierne zalezalo co jem a ake pohybove aktivity robim. Mam ist na nejaku lymfodrenaz alebo co mam zmenit? Budem vam velmi vdacna ak mi poradite a objasnite, preco prave ja, 15 rocne dievca so svalmi a normalnym(zdravym) percentom tuku ktore zdravo je, ma tento problem s kozou.. Dakujem za odpoved
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 15.11.2015, 23:33
Reagovať
Pridané: 15.11.2015, 23:33
Reagovať
Re: Celulitida
No Martina, ved v podstate si na svoj problem aj odpovedas. Hoci je rozumne ze sa zameriavas na cvicenie, fitness vsak nie je ziaden nami uznavany zivotny styl, ktory by sme ti odporucali:

http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/metabolicke-znasilnenia-a-fitness-priemysel.html

To ake diety ci ake cvicebne postupy sa tam preferuju, su mani zavrhovane a neodporucane. Ak chces dosiahnut prirodzenejsi stav, budes sa musiet viac vzdelavat, preorientovat sa na iny typ stravy (vid cely nas blog) a ak ide o samotnu celulitidu tak sa pytam, ktore z nami odporucanych postupov si doteraz vyskusala a ake si mala z toho vysledky? Dufam ze si nezabudla precitac tento clanok a namiesto toho si rovno bezhlavo napisala tento koment...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Lucia181
Pridané: 02.06.2015, 22:51
Reagovať
Pridané: 02.06.2015, 22:51
Reagovať
boky
Ahoj Vlado, je mi blbe to tu pisat, ale co uz. Som majitelka tzv. "muffinových bokov". Určite si o tom počul. Nemam páru čo za tým je. Každý normálny človek pribera do stehien, zadku... Ale toto? Som uprimne zufala, v mojom veku (16) ma to velmi trapi. Prosím pomôž, zacala som tiez s tukovym netabolizmom.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 12.06.2015, 14:47
Reagovať
Pridané: 12.06.2015, 14:47
Reagovať
Re: boky
OK, moja otazka vsak znie, kolko z informacii aspon z tohto clanku sa ti podarilo zakomponovat do zivotospravy a na ako dlho? Dufam ze nepatris k tym ludom, co si myslia ze za dlhe roky nespravnej zivotospravy vsetko opravia za par tyzdnov.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Lucia181
Pridané: 12.06.2015, 21:37
Reagovať
Pridané: 12.06.2015, 21:37
Reagovať
Re: Re: boky
Nie, uvedomujem si, že s tukovým metabolizmom to potrvá, ale skôr by ma zaujímalo, prečo priberám do tých bokov. Je to otázka genetiky alebo som proste taký typ človeka?
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 19.06.2015, 16:40
Reagovať
Pridané: 19.06.2015, 16:40
Reagovať
Re: Re: Re: boky
Kazde pohlavie a kazdy typ postavy ma ine miesta citlive na hormony, takze preto priberame rozdielne. Nie je to nic nenormalne, pre tie posledne centimetre tuku si netreba robit vrasky a uz vobec nie sa znasilnovat, pretoze sa to vrati s este horsimi nasledkami. Treba si najst taky zivotny styl, ktory prinasa pomale, ale iste vysledky a nepoliehat pri tom iluziam ako o tom piseme v tomto clanku:

http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/nepodliehajte-iluziam-vo-vyzive-a-zivotosprave.html
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
andu974
Pridané: 21.05.2015, 20:12
Reagovať
Pridané: 21.05.2015, 20:12
Reagovať
viac tukov
Po prečítaní článku som si uvedomila, že som podcenila prijímanie tukov, Cvičím každý deň, no stále mám celulitídu. Rozhodla som sa pridať viac tukov do mojej stravy, každý deň. Vždy som si dávala do smoothie lyžičku kokosového oleja. Viete mi poradiť koľko cca tukov mám denne prijímať. Môj návrh: smoothie s lyžičkou kosového oleja a polovica avokáda. Desiata - biely jogurt..Mám pridať tuky aj k obedu? A k večeri? Kedy je už dosť? Ďakujem pekne
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 31.05.2015, 23:57
Reagovať
Pridané: 31.05.2015, 23:57
Reagovať
Re: viac tukov
Myslim ze bude najlepsie, ak si najprv nastudujte tento clanok a potom mi polozite otazku, ktora bude uz z vasej novej praxe (ano viac tukov je spravna cesta):

http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/tuky-nie-su-volba-ale-povinnost.html
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Kristina0410
Pridané: 08.04.2015, 19:11
Reagovať
Pridané: 08.04.2015, 19:11
Reagovať
Prestávky medzi jedlami
Dobrý deň, mám otázku čo sa týka tých veľkých medzier medzi jedlami. Vo vašej knihe (STOP racionálnej výžive) som sa dočítala, že je dobré si jedlo rozdeliť do 5 až 6 porcií za deň a prestávka medzi jedlami by nemala byť dlhšia ako 4 hodiny. Tu uvádzate, že je potrebné si jedlo rozdeliť do max. 3 porcií a prestávku mať dlhšiu ako 5 hodín. Zaujímalo by ma prečo je v boji proti celulitíde dobré pociťovať hlad. Ďakujem.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 25.04.2015, 16:39
Reagovať
Pridané: 25.04.2015, 16:39
Reagovať
Re: Prestávky medzi jedlami
Kristina, spominana publikacia je starsia ako stara. Je vsak dolezite aby si videla, ako sme sa v case posuvali vpred a ktorym informaciam uz skoncila zarucna doba. Ak nevies preco je to dolezite, precitaj si toto:

http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/odstrante-svoju-metabolicku-negramotnost.html
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Filip
Pridané: 08.04.2015, 22:32
Reagovať
Pridané: 08.04.2015, 22:32
Reagovať
Re: Prestávky medzi jedlami
Dobrý deň. Niektoré publikácie sú už zastarené a zdá sa mi, že aj STOP racionálnej výžive je jedna z nich. Aktuálna informácia o dĺžkach prestávok medzi jedlami je aktuálna v tomto článku, momentálne.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
petusa
Pridané: 19.03.2015, 16:23
Reagovať
Pridané: 19.03.2015, 16:23
Reagovať
cukroholik
Ahoj Vlado. Ja som sa len pred dvoma tyzdnami dostala k Vasmu webu a ku knihe principy pracloveka. Velmi ma nadchol tento zivotny styl,ale doteraz som bola cuktroholik a neviem sa zbavit tejto zavislosti, kedze od dietata frcim na sladkostiach. Vydrzim tyzden bez cokolady a potom uz neviem vydrzat a zase som na zaciatku :( Nie som tucna. Podla "uzasneho" stroja na meranie tuku mam 12 % tuku. Telo mam stihle,ale slabe. Chcela by som byt silnejsia co sa sily tyka a pevnejsia. Rada by som vyrysovat brucho,ale viem ze so sacharidmi to nedam. Zacala som cvicit vlastnou vahou,ale som v plienkach. Chodim na box, Tabatu a do posilnovne zatial. Potrebovala by som poradit ako sa pomaly zbavit mojej sladkej zavislosti. Ci treba razom a vydrzat alebo akooooo?Dakujem
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 28.03.2015, 16:14
Reagovať
Pridané: 28.03.2015, 16:14
Reagovať
Re: cukroholik
Nemozes chciet, ze ak si cely zivot jedla mnoho potravin (nie len sladkosti), ktore sa na glukozu po konzumacii premenili, ze sa zbavit mihnutim prutika svojej zavislosti. Citaj viac nasich clankov, postupne aplikuj co zvladas a sleduj na svojom tele zmeny a analyzuj, co funguje na teba a co nie. Zakladom nech su tvoje poznatky, vysledky sa casom dostavia. Vobec preto nebude od veci, ak si precitas napriklad tieto dva clanky:

http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/odstrante-svoju-metabolicku-negramotnost.html

http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/nepodliehajte-iluziam-vo-vyzive-a-zivotosprave.html
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Jakub.Vycital
Pridané: 18.03.2015, 09:58
Reagovať
Pridané: 18.03.2015, 09:58
Reagovať
Off-topic:Laktoza
Ahoj Vlado, bohužel po několika nepovedených pokusem jsem zjistil, že WP se mi nezažívá, díky laktóze, dobře. Chci tě poprosit o radu, jakým proteinem nahradit. Hledal jsem a velmi dobrý je od Sunwarrioru, kde už tak dobrá (alespoň pro mě) není ta cena. Sójový izolát mně přijde zase nadmíru laciný. Takovým průměr by snad mohl být vaječný protein. Tvůj názor a rada, prosím? Chtěl jsem poslat přímo vybraný protein, ale nechci zanášet diskuzi "reklamou" či jiným způsobem někoho pohoršit. Díky a přeju tobě, i ostatním, lepší a lepší verzi sebe sama. J.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 19.03.2015, 13:23
Reagovať
Pridané: 19.03.2015, 13:23
Reagovať
Re: Off-topic:Laktoza
To je skoda, skusal si aj natural verziu? Lebo zda sa nam, ze u ludi s velmi citlivym zaludkom nerobia problem ostatne zlozky, ale paradoxne stevia. V naturalnej prichuti je jej uplne najmenej. Ak mozes, skus urobit posledny pokus a daj vediet. Ziaden variant sojoveho proteinu ti v ziadnom pripade neodporucam. Takze pokus sa siahnut po tych ktore sa tvaria trochu biologicky cistejsie (ako napr. Sunwarrior) a uvidis, ako to na teba posobi a ci to plni ulohu regeneracie.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
myska
Pridané: 10.03.2015, 03:19
Reagovať
Pridané: 10.03.2015, 03:19
Reagovať
optimalne hormony
ahoj vlado. tvoje stranky mam povacsine prestudovane. to co kazes praktizujem od maja 2014. mam 40 rokov. zacala som na 25% tuku, v lete som pravidelne behala kazdy den 8-12km, zabehla som tri polmaratony. v jeseni som zacala posilovat pravidelne, 5x tyzdenne. obmedzila som beh, pridala sprinty. moja strava je ukazkova. napriek tomu som neschudla, naopak, pribrala som co predpokladam ze je svalova hmota. kompozicia mojho tela sa zmenila, lahko naberam na svalovej hmote. napriek tomu nemozem povedat ze som tam kde by som chcela byt. som priblizne stale na 25% tuku co mi nedava zmysel. zacala som nad tym vsetkym premyslat, vela som citala na internete (mark sisson, lean gains, atd). dala som si urobit hormonalny panel urobeny na zaklade slin. podla testu mam velmi nizky kortisol, ako aj progesteron a estrogen. pes je zakopany tam, ze ja nemam ziadne priznaky tohto hormonalneho nedostatku. ale povedzme ze mam nizke tie hormony, je mozne ze to je dovodom toho ze ani po takmer roku pravidelnej makacky a perfektnej paleo stravy som neschudla? ak je to tak, ako napravim nizky stav hormonov? dala som si tiez urobit rozbor zo zivej krvi kde mi naturopatka povedala ze moje telo napriek tomu ze sa stravujem velmi dobre nevie efektivne vytazit ziviny. zda sa mi ze tam by mohol byt ten pociatocny problem ale neviem ako ho napravit. ako naucit moje telo efektivne vstrebavat ziviny z bio jedla a zeleniny a vsetkych tych dobrych veci ;-) mal by si nejaky vhodny napad?? dakujem za pripadnu odpoved
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 12.03.2015, 23:29
Reagovať
Pridané: 12.03.2015, 23:29
Reagovať
Re: optimalne hormony
Ahoj Myska, otazne je, co povazujes detailne za perfektnu paleo stravu. Ja nie som zastanca prisposobovania sa nejakemu konkretnemu vyzivovemu stylu ale naopak. Som fanusikom vyskladania si vsetkych vyzivovych stylov tak, aby sa prisposobili tvojim individualnym zvlastnostiam. Mat o sebe len panel zopar hormonov nestaci. Najblizsi clanok budem venovat sebadiagnostike v sirokych suvislostiach, kde sa dozives viac cennych informacii. Musis to chapat tak, ze iste metabolcike veci sa opravuju dlhe obdobia a po 40-tich rokoch slabsej zivotospravy nemozes ocakavat ze sa vsetko hned zmeni podla tvojich predstav. To ze naberas svalovu hmotu povazujem za slubnu stranku tvojho metabolizmu a silne plus. Ako pise CrazyFlea tak zapaleny a presakujuci traviaci trakt je dnes uplne bezne. Nutrigenomika a skumanie celej kultury traviaceho traktu je dalsia dolezita oblast, do ktorej sa treba ponorit v buducnosti. Tam su ukryte kluce od dvery uspechu kazdeho z nas. Tu je zopar bodov, ktore by ti pomohli optimalizovat zdravie traviaceho traktu:

- vylucic vsetky lepkove potraviny
- zvysit prijem fermentovanych produktov a pridavat aj enzymy na travenie a probiotika
- aspon 3x za tyzden mat silny vyvar zo spikovych a klbnych kosti, ktore maju hojaci ucinok na GIT a zaroven tam mat vyvarenu zeleninu (najma kel) a nezabudnut na morske riasy
- vhodne by bolo obohatit svoju vyzivu o ustrice, ktore maju silny ozdravujuci ucinok na imunitu (80% jej sidli prave v GIT) ale aj najvacsi obsah DHA na svete (okrem materskeho mlieka)
- mat maximalne 3 jedla za den, predlzovat prestavku medzi jedlami na 5 a viac hodin, obcas (alebo aj castejsie podla pocitov) vynechavat ranajky, tak sa zvysi tvoja antioxidacna i detoxikacna kapacita a hlavne mitochondrialne zdravie

Na zaciatok tolko, skus, praktizuj a prihlas sa v buducnosti s vysledkami. Tu si vsak precitaj, preco chudnutie nie je linearny proces a preco je potrebna trpezlivost:

http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/chudnutie-v-siedmom-nebi-s-tv-joj.html
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
suprava
Pridané: 14.03.2015, 14:20
Reagovať
Pridané: 14.03.2015, 14:20
Reagovať
Re: Re: optimalne hormony
Dobry den, odkial zhanate ustrice a ine morske plody? predpokladam, ze tie z farmoveho chovu nie su vhodne. dakujem
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 15.03.2015, 20:42
Reagovať
Pridané: 15.03.2015, 20:42
Reagovať
Re: Re: Re: optimalne hormony
Zatial jedina cesta, ako na SK trhu zohnat vylovene ustrice, je v Metro Cash & Carry. V oddeleni ryb ich mavaju najskor 4-5 dni stare (aj s vylovom a cestou). Skoro 2kg balenie stoji cez 20 eur. Je to bude pre 2 osoby alebo ak je toho mnoho, tak si to treba dat do mrazaku a do dalsej konzumacii podusit.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
juki
Pridané: 15.03.2015, 23:16
Reagovať
Pridané: 15.03.2015, 23:16
Reagovať
Re: Re: Re: Re: optimalne hormony
Ahoj. V poslednom čase tie ustrica spomínaš dosť často. Ako ich konzumuješ? Surové??? Daj prosím nejaký typ.
Ďakujem.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 16.03.2015, 22:08
Reagovať
Pridané: 16.03.2015, 22:08
Reagovať
Re: Re: Re: Re: Re: optimalne hormony
Ano dobry postreh. Ustrice budu pravdepodobne najviac biologicky kvalitna potravina na svete (hned po materskom mlieku). Ide v nich najma o obsah DHA, co je klucovy element vo vyzive. Ja ich konzumujem cerstve a surove, cca 10ks za tyzden. Sledujem teraz na sebe nejake parametre a rozne veci, tak s novym pripravovanym clankom sa dozvies viac co na sebe testovat. Potom zvazis, ci ustrice konzumovat alebo nie. Ja ich kupujem v Metro Cash & Carry.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
drakedodge
Pridané: 25.03.2015, 16:36
Reagovať
Pridané: 25.03.2015, 16:36
Reagovať
Re: Re: Re: Re: Re: Re: optimalne hormony
Tie ustrice staci prehltnut alebo požuť ?
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 28.03.2015, 18:29
Reagovať
Pridané: 28.03.2015, 18:29
Reagovať
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: optimalne hormony
Erik, myslis ze na tuto otazku je potrebne odpovedat? Aby ti to nebolo neprijemne, pouzi citronovu stavu, tak to chuti podla mna vyborne.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
myska
Pridané: 13.03.2015, 04:27
Reagovať
Pridané: 13.03.2015, 04:27
Reagovať
Re: Re: optimalne hormony
ahoj vlado. dakujem za odpoved. ano mas pravdu (a cim dalej tym viac si to uvedomujem) ze ked som 40 rokov mala zle stravovacie navyky tak to vezme daky cas kym sa to znova vsetko napravi v tele. ked som presla na paleo/low-carb/high fat vela sa toho u mna zmenilo. tak ako pises, jem len 3 denne, nemam ziadne snacks. prestala som mat chut na sladke. vydrzim trenovat na lacno bez problemov. ked nejem aj niekolko hodin fungujem v pohode, kdezto predtym som bola nervozna, zacala ma boliet hlava, alebo mi bolo zle. to uz nemavam a je to super.
k tomu co navrhujes: lepok som vvylucila pred vyse dvoma rokmi. odkedy som presla na paleo vylucila som obilniny aj bezlepkove uplne a velmi mi to vyhovuje. zda sa ze moje telo sa citi lepsie bez akychkolvek obilovin. fermentovane produkty uzivam, robim si vlastnu kyslu kapustu (ziadna chemia), robim si kombuchu (s minimom cukru). vyvary zo spikovych kosti zboznujem a jem pravidelne. ustrice zriedka, mozem zaradit viac. takisto beriem enzymy na travenie, ako aj prebiotika (unmodified potato (resistant) starch) ako ho odporucal mark sisson sa mi zda ze mi velmi pomohol. tiez som chvilku suplementovala so zelatinou ale nevidela som ziadne vysledky tak som prestala.
ak sa na to pozriem celkovo, ano po 10 mesiacoch radikalnej zmeny v mojej strave a treningu sa toho vela zmenilo, zmenil sa vzhlad mojho tela i ked som neschudla, a moje stravovacie navyky su podstatne lepsie a citim sa super. ak ale mam problem s nizkou hladinou urcitych hormonov, chcela by som urobit maximum preto aby tieto problemy nevyustili do civilizacnej choroby (cukrovka, rakovina, atd). predpokladam ze ak sa hormonalna nerovnovaha vybalancuje, zoptimalizuje sa moje zdravie, travenie, imunita atd.
est raz dakujem a tesim sa na dalsie prispevky
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 15.03.2015, 20:26
Reagovať
Pridané: 15.03.2015, 20:26
Reagovať
Re: Re: Re: optimalne hormony
V tom pripade ti neostava nic ine, len drobne optimalizovat svoj rezim a cakat, kym tvoje telo rozhodne, ze nastala bezpecna situacia na dalsiu redukciu podkozneho tuku. V podstate v tom spociva cele to caro. Nemenit strategiu podla toho ako vietor fuka a skor sa opierat o niektore objektivne ukazovatele na svojom tele (pripravujem clanok co na sebe sledovat presne, od genetiky az po antropometriu). Takze drzime ti vsetci palce, vytrvaj a uspejes. Ina cesta uz neexistuje.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
myska
Pridané: 17.03.2015, 01:19
Reagovať
Pridané: 17.03.2015, 01:19
Reagovať
Re: Re: Re: Re: optimalne hormony
dakujem vlado, budem sa tesit na dalsie prispevky :-)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Jaja
Pridané: 11.03.2015, 08:26
Reagovať
Pridané: 11.03.2015, 08:26
Reagovať
Re: optimalne hormony
Ahoj, nie som odborník, len ma tak napadlo keď si písala o tej vstrebateľnosti, či skôr ako v hormónoch nie je problém v črevách, nakoľko myslím, že ich hlavnou funkciou je vstrebávanie živín. Ako si na tom s vlákninou (rozpustnou aj nerozpustnou)? Prípadne mne osobne pomáha aloe....ale to je len môj názor, tak ho ber z rezervou :)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
myska
Pridané: 11.03.2015, 16:35
Reagovať
Pridané: 11.03.2015, 16:35
Reagovať
Re: Re: optimalne hormony
ahoj, ano dava to zmysel ze problem by mohol zacinat v traviacej sustave. ak sa neprijimaju ziviny dostatocne, ovplyvnuje to zrejme hormony. vsetky hormony ktore mam extremne nizke su cholesterolove hormony, a napriek tomu ze jem dost vela cholesterolu, ako vidis neovplyvnuje to tvorbu mojich hormonov. ak je problem v traveni, ma niekto s tym skusenost? dakujem
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Jaja
Pridané: 12.03.2015, 12:21
Reagovať
Pridané: 12.03.2015, 12:21
Reagovať
Re: Re: Re: optimalne hormony
Ahoj...ja osobne mám skúsenosti s aloe drinkami (takými, ktoré riediš vodou) a s rozpustnou+nerozpustnou vlákninou v jednej tabletke (výživový doplnok), ale iba v prípade môjho poškodenia trávacieho traku (rôzne diety, tabletky na chudnutie a pod), čo bola samozrejme moja nevedomost a chyba (ktorú som odstránila okamžite po začatí študovania tohoto webu :) ), musím konštatovať, že efektívnejšie pre mňa je určite to aloe (aj keď je finanče náročnejšie). Mne trvalo cca 3 mesiace, kým som začala pociťovať reálne výsledky (avšak pri pálení záhy to bolo takmer okamžite). Ak by si si ho chcela zaobstarať, tak len jedna rada...pozor aby neobsahovalo aloín, lebo ten je pre človeka nebezpečný (to sú tie drinky, ktoré sa môžu používať iba určitú dobu). A tiež každé ráno vypijem 3 dcl vody so šťavou s jedného citróna, ale to neviem nakoľko ovplyňuje danú vec. Veď vyskúšaj a sprav si vlastný názor. Veľa šťastia :)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
myska
Pridané: 13.03.2015, 04:34
Reagovať
Pridané: 13.03.2015, 04:34
Reagovať
Re: Re: Re: Re: optimalne hormony
ahoj dakujem za rady, pozriem sa po aloe co zozeniem. cim dalej tym viac zacinam uvazovat ze ozaj moze byt najvacsi problem v traveni. zaujimalo by ma ake sii mala ty priznaky a ako sa to zmenilo po uzivani aloe? dakujem :-)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Jaja
Pridané: 17.03.2015, 08:25
Reagovať
Pridané: 17.03.2015, 08:25
Reagovať
Re: Re: Re: Re: Re: optimalne hormony
ahoj...no u mna to bolo to palenie zahy, tedy aloe zaberalo okamzite (avšak keď som pátrala po príčine pálenia záhy, tak u mna to bolo príjmanie potravy obsahujúcej tuky po 8 hodine večer - hlavne slanina, vajce a pod., tak teraz sa snažím večer vždy najesť do 8). Potom to bolo nafúknuté brucho a nafukovanie ako také, a celkovo občas pocit plnosti alebo lepšie povedané zavodnenosti..ale taký ako keby som mala tak 100 kg. Samozrejme zlepšenie nebolo len tým aloe, ale celkovou úpravou stravy (čo ty ako píšeš už máš). Skús a uvidíš, či to u teba bude mať požadovaný účinok. Asi len sama na sebe to vieš otestovať, keďže na každého zaberá niečo trochu iné...pekný deň :)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
myska
Pridané: 29.03.2015, 19:23
Reagovať
Pridané: 29.03.2015, 19:23
Reagovať
Re: Re: Re: Re: Re: Re: optimalne hormony
ahoj crazyflea. tak sa mi podarilo zohnat aloe a uzivam to rano na lacny zaludok a vecer pred spanim. dam tomu par mesiacov a uvidime ci to bude mat ucinok. cim viac citam o roznych poruchach travenia a crevnych probemoch tak tym viac zacinam byt presvedcena ze tam su kosti psa. napriklad premnozene zle bakterie v tenkom creve pozieraju veskere ziviny takze sa nedostavaju do mojho tela, z coho vznika aj pocit plnosti. akutne premnozenie bakterii alebo alergicke reakcie na iste potraviny mozu casom sposobit takzvany 'leaky gut' ked sa poskodi stena tenkeho creva a miniaturne castice jedla a proteinov prenikaju do tela a krvi. a problem je na svete. dufam ze tam niesom, ale na tych bakteriach nieco bude. su na to rozne protokoly no zatial skusim aloe. este raz dakujem a dufam ze tebe sa dari. ahoj
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
bzzzucinkaaa
Pridané: 05.03.2015, 10:45
Reagovať
Pridané: 05.03.2015, 10:45
Reagovať
výpočet WHR indexu
Ahoj Vlado, chcela by som sa spýtať, či v dokumente, na ktorý si odkázal v článku o celulitíde je všetko v poriadku. Totiž chcela som si vypočítať WHR index a niesom na tom až tak zle (pri pohľade do zrkadla) aby mi číslo vyšlo nad 1, a tak sa pýtam nieje ten výpočet náhodou opačný? Teda nie obvod bokov/obvod pása, ale obvod pása/obvod bokov? Vďaka za informácie
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 11.03.2015, 23:17
Reagovať
Pridané: 11.03.2015, 23:17
Reagovať
Re: výpočet WHR indexu
Ano, pravdepodobne je to bude zle napisane, alebo si to dala v nespravnom poradi do kalkulacky, no predpokladam ze to uz mas vypocitane OK.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Al_Capoone
Pridané: 04.03.2015, 09:53
Reagovať
Pridané: 04.03.2015, 09:53
Reagovať
Zemiaky>Ryža
Ahoj Vlado, zaraďujem do stravy zo sacharidov okrem malého množstva ovocia na večeru trochu ryže ako to robíš ty, ale nebolo by na základe tohto článku, ktorý zdieľal aj pán Dr. Michal Piják lepšie siahnuť po klasických zemiakoch ? http://blog.b-fit.sk/2014/12/14/lektiny-jeden-z-pricin-preco-nevieme-schudnut/
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 10.03.2015, 23:20
Reagovať
Pridané: 10.03.2015, 23:20
Reagovať
Re: Zemiaky>Ryža
Zemiaky aj ryza su fajn, relativne bez problemove. Niektore veci su detaily, na ktorych az tak nezalezi, toto su veci, ktore si musi kazdy sam otestovat a vyladit pre seba.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vikusik149
Pridané: 26.02.2015, 23:49
Reagovať
Pridané: 26.02.2015, 23:49
Reagovať
Kalorie
Skvely clanok !!! Chcela by som sa ale spytat ak je moj ciel schudnut ci si napriek low-carb mam pocitat kalorie aspon priblizne a teda ci mam priat menej kalorii ako kolko spalim a ak ano o kolko asi. Viem ze to nie je o kaloriach ale o hormonoch... ale napriek tomu stale plati rovnica prijem/vydaj (?).
Dakujem za odpoved.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 10.03.2015, 22:39
Reagovať
Pridané: 10.03.2015, 22:39
Reagovať
Re: Kalorie
Ci pocitat kalorie? Podla mna to mozes skusit, len ci mas nato tie spravne nastroje? Az ked budes vediet svoj skutocny prijem, vydaj len tazko odhadnes, nakolko nemas informaciu ako funguje tvoj bazalny metabolizmus, lebo z tradicnych rovnic sa dozvies sice nejake cislo, ale ci je to realita sa dozvies najskor z testu nepriamej kalorimetrie (spiroergometria). Okrem toho nesuhlasim s tym, ze by tato rovnica platila. Ak mas viac hnedeho tuku, ten dokaze vyuzivat kalorie priamo na tvorbu tepla. Ak ho mas malo (ak mas nadvahu nad 20% tuku, tak mas urcite viac bieleho tuku, ktory je metabolicky neaktivny), tak tvoja situacia je opat ina. Ak mas dobre fungujuce hormony, tak opat mozes mat nadbytok prijmu v kaloriach a i napriek tomu nepriberies. Po dalsie nie je kaloria ako kaloria, takze ak budes jest 2000 kcal lentiliek a 2000 kcal ustric za den, mozes si byt ista, ze tvoje telo na konci mesiaca bude vyzerat uplne inak aj napriek tomu, ze tvoj denny vydaj bol napriklad 2500. Okrem toho tvoje telo nepozna nic take ako kaloriu. Je to len matematicky pojem, ktory sa zistil tak, ze do pristroja s nazvom kalorimeter sa dala potravina a kolko tepla vytvorila pri tom ako horela, tolko sa jej pridadila ciselna hodnota. Takze to co zjes s tvojim telom komunikuje, ale na uplne inej baze ako na baze kalorii, ktore sa vo fitness casopisoch a weboch omielaju stale nezmyselne dokola...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Aďka_13
Pridané: 24.02.2015, 20:37
Reagovať
Pridané: 24.02.2015, 20:37
Reagovať
ĎAKUJEME !!! :)
Špicový čláááánok o5 !!! ĎAKUJEME !!!

Už ho čítam druhý raz a zajtra si ho prečítam znova !!! :)
Presne ako píšeš - treba odstrániť príčinu problému v prvom rade (hormóny v tele) a nie náledok (celulitída).
Otužovanie má celkovo super odozvu na hormóny aj imunitu ! :) Overené :)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
JajaKE
Pridané: 24.02.2015, 12:44
Reagovať
Pridané: 24.02.2015, 12:44
Reagovať
Ď
Ahojte, Tina, Vlado.
Od 5.1.2015 sa riadim Vašimi zásadami, môže za to jedno náhodné kliknutie v Novoročný deň – som rada, že sa to stalo.
Zmenil sa mi život za tých pár týždňov v nasledovnom, v skratke:
RODINA: Moje 10r. aktívne športujúce dieťa browsuje Vaše stránky, pozerá ako cvičíte, číta, čo jete, aj keď nie všetkému rozumie - vníma aj to, čo vidí „doma on-line na mne“. Podstata je tá, že za tak krátky čas podľa toho ako som sa zmenila ja, vyhodnotila situáciu tak, že uvažuje o tom, čo vloží do úst, aké cviky naviac k svojmu tréningu urobí, aby bola lepšia a silnejšia. keďže ku svojmu športu potrebuje silné svaly. Maká, rozmýšla, mení sa. Priestor na jej argument, mama, čo riešiš, čo jem, keď sama si tučná, ten už nemá.
JA - ZDRAVIE: Za necelé 2mesiace po niekoľkoročných trápeniach u gynekológov a u kožných lekárov....všetko sa skorigovalo do normálu. Moje problémy s neskutočne silnou a bolestivou menštruáciou, sú preč. Silné akné na tvári – mám takmer 35r. – je rovnako preč. Ako mávnutím čarovného prútika. Bez nutnosti akejkoľvek liečby. Zo 455mm kožných rias je po niečo vyše mesiaci 403mm. Úbytok z objemu v súčte 35cm. Cvičím s Tinou takmer denne. A aj keď sa na úroveň krémeša dostanem možno o rok, keďže som krémeš na druhú, vytrvám rada. Pri cvikoch, kde som zo začiatku na mieste „zomierala“, teraz pilujem a doťahujem do detailov. Sila rastie naozaj zo dňa nadeň.
Ešte raz, jedno veľké ĎAKUJEM – E.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
lodererovalucia
Pridané: 01.04.2016, 22:42
Reagovať
Pridané: 01.04.2016, 22:42
Reagovať
Re: Ď
Ja mám tak isto problém so silnou bolestivou menštruáciou a akné...čo konkrétne pomohlo tebe?
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
tina turnerova
Pridané: 26.03.2015, 22:54
Reagovať
Pridané: 26.03.2015, 22:54
Reagovať
Re: Ď
Jaja tak su fakt super spravy! Drz sa, prajem ti nech ti neodchadza motivacia, entuziazmus a inspiracia nech pretrvava nadalej! Som rada, ze cvicis, znie to tak, ze si vo vybornej fyzickej, ale aj psychickej forme! Vela energie do cvicenia a pripadne napis, ktory cvik je tvoj najoblubenejsi :)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 07.03.2015, 13:31
Reagovať
Pridané: 07.03.2015, 13:31
Reagovať
Re: Ď
Skvele spravy, velmi pekne dakujeme Jana za tvoje slova, drzime tebe aj detom silno palce, aby ste uz len napredovali a drzali si pri tom aj silne zdravie.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
evynka
Pridané: 23.02.2015, 19:58
Reagovať
Pridané: 23.02.2015, 19:58
Reagovať
celulitida
Je to úžasné,ale máte tam toľko gramatických chýb a to nie som žiadny puritán, pokojne Vím to zadarmo opravím
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 23.02.2015, 22:27
Reagovať
Pridané: 23.02.2015, 22:27
Reagovať
Re: celulitida
Pokojne vsetky napiste sem do komentov, ja potom komentar po oprave vymazem. Dakujem.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
michaelaq
Pridané: 23.02.2015, 08:28
Reagovať
Pridané: 23.02.2015, 08:28
Reagovať
antik
Ahoj Vlado,

mam 20 rokov, od svojich 13tich v podstate stale drzim nejake diety. Okolo 18 roku zivota som si uvedomila ze tadialto cesta nevedie, lenze nech sa snazim prepnut na akekolvek stravovanie a vylucenie sacharidov, stale si zachovavam tvar skinny-fat. Po precitani tvojho blogu by som sa viac chcela venovat cviceniu a jedeniu zdravych tukov a upustit od mojej snahy za kazdu cenu denne zjest pod 1500 kcal- co mi aj tak nikdy nevychadzalo. Zjedla som okolo 2000 ale nebavi am stale len pocitat.
Mam otazku ohladom tukoveho metabolizmu a antikoncepcie.(mozno uplne hlupu). Rok uzivam hormonalnu antikoncepciu, ak zacnem jest v podstate zo dna na den zdrave tuky vo velkom mnozstve, ktore som doteraz vynechavala, ,,nerozhadze" ma to nejak v style ze uz nebude ucinna?

Dakujem
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 07.03.2015, 09:21
Reagovať
Pridané: 07.03.2015, 09:21
Reagovať
Re: antik
Ahoj Michaela, uvazujes spravne, ze potrebujes zmenu. Informacie mas na nasom blogu viac ako dost na zaciatok. Ako vsak napisal Dusios, ina cesta, ako optimalizovat svoju hormonalnu sustavu a tiez metabolizmus nie je. Musite sa s partnerom naucit ako robit veci aj bez latexu aj bez antikoncepcie. Len nechcite aby sme sa zameriavali este aj na taketo vzdelavanie osobnou ukazkou. To sa musi naucit kazdy chlap ak mu ide o fyzicke ci dusevne zdravie svojej zeny.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Dusios
Pridané: 23.02.2015, 08:58
Reagovať
Pridané: 23.02.2015, 08:58
Reagovať
Re: antik
ako to napísať aby si sa čím najmenej vystrašila : NEBER ANTIKONCEPCIU !
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
michaelaq
Pridané: 23.02.2015, 09:33
Reagovať
Pridané: 23.02.2015, 09:33
Reagovať
Re: Re: antik
bohuzial beriem, som alergicka na latex a nevidim inu cestu v dlhodobom vztahu
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
juki
Pridané: 22.02.2015, 10:44
Reagovať
Pridané: 22.02.2015, 10:44
Reagovať
Ako teda?
Uf. Zase raz rozsiahle rozobratie problematiky. Mam len jednu otazku. Ako si myslel vetu 'hybte sa pomaly ale dlho'?
Nejak mi to nezapada do konceptu.
Dakujem a vela zdaru.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Dusios
Pridané: 23.02.2015, 09:02
Reagovať
Pridané: 23.02.2015, 09:02
Reagovať
Re: Ako teda?
napr. efektívny drep je pomalý, už si videl niekho drepovať rýchlo ?
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
juki
Pridané: 23.02.2015, 22:42
Reagovať
Pridané: 23.02.2015, 22:42
Reagovať
Re: Re: Ako teda?
Jaj? díky za rozplynutie mentálnej hmly.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 23.02.2015, 22:56
Reagovať
Pridané: 23.02.2015, 22:56
Reagovať
Re: Re: Re: Ako teda?
Hehe, no neslo tam len o pomale pohyby pri cviceni. Dnesna nestastna doba nas nuti stale sediet. Nasi predkovia boli po cely den aktivni, hybali sa pomaly (napriklad zber veci, opracovanie, zdvihanie bremien, prenasanie veci, atd) a samozrejme prilezitostne robili aj velmi silove a rychle pohyby (lov, utok, utek). Dominantny bol vsak pomaly a silovy pohyb v prirode, nie sedenie za stolom, ktore nas zabija. Takze k tomu smerovalo to odporucanie na hybanie sa pomaly ale dlho...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
juki
Pridané: 24.02.2015, 09:13
Reagovať
Pridané: 24.02.2015, 09:13
Reagovať
Re: Re: Re: Re: Ako teda?
Aha?
Vdaka. :-)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vytvorte si účet



Vyhľadávanie

NAŠE PROJEKTY

Vlado
Tina

Tieto stránky využívajú Cookies. Prečítajte si informácie o tom, ako používame cookies na týchto webových stránkach.

Rozumiem