Tento článok je staršieho vydania a informácie ktoré obsahuje, už nemusia byť aktuálne. Pokiaľ vás táto téma zaujíma a chceli by ste, aby sme sa jej opäť venovali, zahlasujte. Články s najvyšším počtom hlasov pripravujeme prednostne.
ruka
Hlasov:24
banner
Potraviny a stravovanie

Investujte do jedla. Investujete do seba. Koľko je dosť?

Kto dnes zastáva postoj, že zdravie je komodita, do ktorého je potrebné investovať? Tak ako vzdelávanie si vyžaduje investíciu do výživných kníh, tak aj zdravie potrebuje investíciu (okrem iného) do kvalitného jedla. Aký účet sme za jedlo zaplatili v tomto roku my?

img
lukasnemeckay
Pridané: 08.03.2018, 12:43
Reagovať
Pridané: 08.03.2018, 12:43
Reagovať
Sladidlo
Ahoj Vlado. Aký máš názor na brezový cukor(xylitol). Lebo nenašiel som žiadny článok kde by si sa k nemu vyjadril. Je najlepšia alternatíva klasického cukru ? Prečo ty kupuješ trstinový ? Ďakujem za odpoveď.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 10.03.2018, 10:23
Reagovať
Pridané: 10.03.2018, 10:23
Reagovať
Re: Sladidlo
Ja trstinovy nekupuje, ked tak moja zena :) ...v kazdom pripade nie je az tak velmi podstatne aky druh cukru pouzijes. Ak bude prirodneho povodu, bude fajn. Dolezitejsie je, kolko si ho mozes dovolit, kedy si ho mozes dovolit, kolko okrem toho budes glykemicky zatazeny z inych sacharidovych potravin a tak podobne.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(1x)
JakubT
Pridané: 15.02.2017, 09:37
Reagovať
Pridané: 15.02.2017, 09:37
Reagovať
Starostlivosť o Zuby a dasná
Ahoj Vlado viem, že nie si žiadny doktor, ale aj tak sa ťa pýtam čo by si odporučil na najlepšiu starostlivosť o zuby a dasna, aké potraviny sú najlepšie, alebo aká zubná pasta, či doplnky alebo oleje sú dobré , pretože v dnešných zubných pastách je veľa chémie a mám problémy zo zubmi, samozrejme sladké veľmi obmedzujem.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 15.02.2017, 10:33
Reagovať
Pridané: 15.02.2017, 10:33
Reagovať
Re: Starostlivosť o Zuby a dasná
Ahoj, najlepsia starostlivost je taka, ktora prichadza zvnutra. To znamena, ze zuby sa nemaju preco pokazit a dasna zapalovat, pokial tvoje vnutorne prostredie je OK a zdrave. Kym som nezacal s tymto zivotnym stalom (cca okolo 20 roku zivota), tak som mal extremne mnoho kazov a prisiel som aj o dve dolne stolicky. Niet sa comu cudovat, ked som jedol same sladkosti a cukrove potraviny, ktore nam rodicia hojne dopriali z lasky. Vtedy sa to vobec neriesilo ako problem. Cize odkedy som zmenil stravovanie, nepribudol ani jeden kaz, ani jedna nova plomba. Len som tie amalganove vymenili za menej problemove. Inak kazdy rok ked pridem na kontrolu je to vzdy rovnake - zuby su OK. A to preslo uz dalsich 16 rokov bezproblemoveho obdobia a to si zuby umyvam naozaj malo (max 1x za den, aj to niekedy nie a zvacsa bez pasty len s vodou). Ak si precitas tuto knihu Westona A. Priceho, tak pochopis vsetky suvislosti (bol zubar):

https://knihy.vladozlatos.com/vyziva-a-fyzicka-degeneracia.html

Takze dobre sa pytas, ze ake potraviny ti mozu pomoct (zvnutra) a nie pasty, ci nite (zvonka). Preferuj take potraviny, ktore v tvojom tele sposobuju optimalnu metabolicku odpoved a tu si prestuduj niektore clanky ktore ta navedu spravnym smerom. Drzim palce:

https://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/osem-top-clankov-za-rok-2016.html
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Krnac15
Pridané: 11.01.2016, 01:27
Reagovať
Pridané: 11.01.2016, 01:27
Reagovať
jablká
Ahoj, par krat som v blogu videl ze si neodporucal jablko, neviem presne v akom kontexte to bolo, ale vidim ze je v zozname najcastejsie nakupovanych potravin, ak ho mas v dennom jedalnom listku kedy a preco? dakujem
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 11.01.2016, 07:54
Reagovať
Pridané: 11.01.2016, 07:54
Reagovať
Re: jablká
Nie ze neodporucam, ale ja ho jednoducho nekonzumujem. Co plati aj v tomto pripade ale to neznamena, ze si ho neda Tinka alebo Amelka (dcerka).
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Krnac15
Pridané: 11.01.2016, 11:54
Reagovať
Pridané: 11.01.2016, 11:54
Reagovať
Re: Re: jablká
a smiem vediet preco? ...mate na to nejaky racionalny dovod alebo vam jednoducho nechuti?
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 12.01.2016, 08:20
Reagovať
Pridané: 12.01.2016, 08:20
Reagovať
Re: Re: Re: jablká
Prenechavam miesto vo svojom traviacom trakte hodnotnejsim kaloriam, nakolko moja vyziva je zalozena skor na nejedeni (14-16h ciastocneho hladovania), k tomu dalsie 3-4h okno pred a pocas treningu a potom ostava malo casu na jedlo. V tomto okne prilezitosti si vyberam najlepsiu a najkoncentrovanejsiu kvalitu a jablko tam jednoducho nepatri. Optimalizujte a racionalizujte svoje stravovanie podla vlastnych priorit, tie moje su dolezite iba pre mna.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Krnac15
Pridané: 12.01.2016, 11:02
Reagovať
Pridané: 12.01.2016, 11:02
Reagovať
Re: Re: Re: Re: jablká
chapem, mam este jednu otazocku, tyka sa to pomeru zivin, nie je to tak ze telo si samo vstreba ziviny ktore potrebuje a ostatne jednoducho vyluci? a este ci je problem ak jem viac omega 3 ako by som podla tej tabulky mal, dakujem
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 14.01.2016, 22:55
Reagovať
Pridané: 14.01.2016, 22:55
Reagovať
Re: Re: Re: Re: Re: jablká
Na obe otazky nedokazem jednoznacne odpovedat. Ak ide o omega-3, tak tam by som doporucil vysetrenie profilu mastnych kyselin (alphamedical) aby ste vedel, ci naozaj musite konzumovat mnoho o-3 alebo ich mate v tkanivach uz dost (povedzme blizko k pomeru 1:5):

https://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/nepodliehajte-iluziam-vo-vyzive-a-zivotosprave.html
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Tommy
Pridané: 05.01.2016, 21:20
Reagovať
Pridané: 05.01.2016, 21:20
Reagovať
Prekyslenie organizmu
Ahoj Vlado,
pozerám, že v tvojom zozname figuruje dosť mliečnych výrobkov. Nie je to ale tak, že oni spôsobujú odbúravanie vápnika z kostí kvôli prekysleniu?
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Tommy
Pridané: 08.01.2016, 15:29
Reagovať
Pridané: 08.01.2016, 15:29
Reagovať
Re: Prekyslenie organizmu
Prepáč, že som Ťa oberal o čas, už som dostal uspokojivú odpoveď od kamaráta (mimochodom jeden z tvojich veľkých fanúšikov). Keby Ťa ale zaujímalo, tak ma "prestrašili" trochu tieto prednášky - http://youtu.be/i8QYAJUi9ow , týpek to má aj doložené štúdiami, ale je to zbytočne roztiahnuté na dlho - možno na jeho stránke by sa dal nájsť výcuc, ale ako som písal, ja už mám v otázke stravovania jasno, čiže nebudem sa oberať o čas.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 07.01.2016, 23:09
Reagovať
Pridané: 07.01.2016, 23:09
Reagovať
Re: Prekyslenie organizmu
Pravdepodobne je moja tolerancia vyssia ako u inych ludi, moze to byt aj krvnou skupinou B. No to s tym prekyslenim ako myslis? Mohol by si mi blizsie popisat ako ten mechanizmus funguje? Pripadne odkial to mas? Vies nejaky ten regulerny zdroj, nie ze jedna "babka povedala". A tiez vzhladom na co a v porovnani s cim to sposobuje odburavanie vapnika? Dik.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Tommy
Pridané: 06.01.2016, 17:13
Reagovať
Pridané: 06.01.2016, 17:13
Reagovať
Re: Prekyslenie organizmu
A ak rednutie nie je zapríčinené živočíšnou stravou a následným prekyslením organizmu, tak čím potom? Nemôže to byť kvôli vysokému dávkovaniu vitamínu A? ( viď. dokument od 39:20 do 41:30 http://youtu.be/r2yjbI-v0is )
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 10.01.2016, 22:54
Reagovať
Pridané: 10.01.2016, 22:54
Reagovať
Re: Re: Prekyslenie organizmu
O tom dost pochybujem, rovnako ako o mytusoch okolo ovplyvnovania pH stravou... totizto pH mechanizmus maju mnohe casti tela svoj vlastny (zaludok, krv, atd) a pokial chces trochu doslednejsie info o tom, ako to funguje, prestuduj napriklad tu:

http://metabolichealing.com/demystifying-bodys-ph-knowing-true/
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Tommy
Pridané: 06.01.2016, 17:15
Reagovať
Pridané: 06.01.2016, 17:15
Reagovať
Re: Re: Prekyslenie organizmu
P.S. Tipy na každý deň mi stále nejdú nastaviť a nechodia a nechodia :D
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 07.01.2016, 23:36
Reagovať
Pridané: 07.01.2016, 23:36
Reagovať
Re: Re: Re: Prekyslenie organizmu
Nechodia a tak skoro ani nepojdu. Mozno uz nikdy:

http://www.vladozlatos.com/novinky/aktualne-dianie/denne-tipy-docasne-pozastavene.html
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Alžbeta
Pridané: 26.06.2015, 12:04
Reagovať
Pridané: 26.06.2015, 12:04
Reagovať
Eshop s potravinami
Ahoj. Vieš mi prosím ťa poradiť nejaký eshop s overenými naozaj kvalitnými potravinami? Ďakujem.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 27.06.2015, 16:07
Reagovať
Pridané: 27.06.2015, 16:07
Reagovať
Re: Eshop s potravinami
Eshop neviem poradit, ale pripravujeme zaujimavu sluzbu (na podnet mnohych z vas), kde za maly mesacny poplatok spristupnime zoznamy vhodnych potravin z tychto kategorii:

1. Bežne dostupné potraviny (supermarkety, bežné obchody)
2. Potraviny dostupné na tržniciach, v stánkoch a BIO obchodoch
3. Špeciálne potraviny, pochutiny a suplementy (limitovanejšia dostupnosť)
4. Zaujímavé potraviny blízke zahraničie (Česko, Rakúsko, Maďarsko)
5. Zaujímavé potraviny ďaleké zahraničie (z celého sveta)

Pojde o databazu, ktora bude patrit do VIP sluzby, o ktorej coskoro prezradime viac.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
alena.orszaghov
Pridané: 28.05.2015, 13:14
Reagovať
Pridané: 28.05.2015, 13:14
Reagovať
Jedalnicek
Booze prave som natrafila na Vas blog a tento clanok ako keby ste mi z duse citali ;-) Ja nikomu ani nehovorim kolko minieme mesacne na jedlo lebo zato by sme mohli mat uz aj dom... Maso, vajcia, mlieko kupujem vylucne iba v bio kvalite, ovocie, zeleninu na trhoch povacsine lokalne ak sa da ... prip tiez bio... Snazim sa varit zdravo ziadne vyprazane mastne ale prichadzam na to ze robim asi chybu v tom ze na veceru jeme to co bolo na obed cize napr sote, kura s ryzou, cestoviny s tuniakom a pod...varym tym padom kazdy den... na ranajky povacsine chlieb s niecim, kupujem bezeckovy ale je z bielej muky, niekedy upeciem doma ale zatial najviac vyhovuje 50:50 celozrny lebo inac je uz moc hutny...Mam 2dcerky 7m a 4r a manzel na obed poriadne nejedava tak som sa snazila aby tu veceru mal poriadnu ;-) no a po veceroch dzobkam pistacie, slnecnicove semiacka ale vsetko su solene co asi tiez nie je ok vsak? nechystate sa robit nejaky kurz vyzivoveho poradenstva alebo nieco podobne? Myslim ze potraviny kupujeme kvalitne vsade citam zlozenie ale este sa musim naucit uch spravne pouzivat :-) Dakujem vopred za rady al vhodne linky na spravnu zivotospravu :-) a uz ste rozbehli tu sluzbu kde nakupovat? Celkom ma to zaujima mozno sa dozviem nieco nove :-)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 06.06.2015, 19:55
Reagovať
Pridané: 06.06.2015, 19:55
Reagovať
Re: Jedalnicek
Dobry den Alena. V sucastnosti pripravujeme specialnu sluzbu, kde budujeme databazu nami odporucanych potravin, ktore sa nam za tie roky experimentovania a haldania osvedcili a nestratili svoju kvalitu. Na druhej strane kupovat kvalitne potraviny nemusi riesit zakladny problem o tom, ci vam tato strava prinasa aj primerany efekt na zdravotnom, kondicnom a estetickom smere. Presne ako pisete, mozete mat spravne CO, ale ak to nepouzijete v spravnom case, mnozstve i poradi (co je umenie na druhu), tak to nemusi prinasat ten spravny efekt. Ide najma o tieto myslienky z nasledovneho clanku:

http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/nepodliehajte-iluziam-vo-vyzive-a-zivotosprave.html

Kurz zatial nepripravujeme, ale mame nieco take realizovat v buducnosti, formu a detaily zatial nebudem prezradzat. Ked na to pride spravna chvila, budeme o tom informoval vas vsetkych na nasej web stranke.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
furdatomas
Pridané: 22.05.2015, 21:18
Reagovať
Pridané: 22.05.2015, 21:18
Reagovať
strava
dalo by sa cvicit s vlastnou vahou aj bez upravenej stravy ?
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 01.06.2015, 00:11
Reagovať
Pridané: 01.06.2015, 00:11
Reagovať
Re: strava
Nie som si isty, ci je otazka uplna alebo ju chapem spravne. Myslite to tak, ze ci je mozne dosahovat vysledky (napriklad chutnutie / naberanie) aj pri cviceni s vl. hmotnostou a bez upravy stravy k lepsiemu? Vsetko je vec standardov a bodu nula, z ktoreho clovek zacina. Takze vzdy je spravne optimalizovat nie len pohyb, ale aj vyzivu:

http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/nepodliehajte-iluziam-vo-vyzive-a-zivotosprave.html
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
miro247
Pridané: 29.04.2015, 00:13
Reagovať
Pridané: 29.04.2015, 00:13
Reagovať
Proteín
Chcem sa opýtať co sa týka proteinov vedeli by ste mi poradit okrem produktu od kompavy? dakujem velmi pekne
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 06.05.2015, 10:05
Reagovať
Pridané: 06.05.2015, 10:05
Reagovať
Re: Proteín
Kedze ine nepouzivam a produkty sme vytvorili pre nasu potrebu, tak ani nemam dovod. Je vsak potrebne experimentovat a hladat podobnu znacku, ktora nesleduje len filozofiu zarabania penazi za pekne obaly a priemerne zlozenie, ale preferuje kvalitne ingrediencie a zodpovedny pristup. Neviem ake su vase dovody pre nepodporovanie slovenskeho vyrobcu, ale ja som hrdy na to, ze mame na slovensku takuto poctivu firmu. Pani majitelku poznam uz vyse 10 rokov a jej poctivy prist sa za ten cas vobec nezmenil, az sa cudujem ako to vobec prezili (ekonomicky). Treba mysliet aj na to, koho svojimi peniazmi podporujeme...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Lyset
Pridané: 24.03.2015, 14:52
Reagovať
Pridané: 24.03.2015, 14:52
Reagovať
Orechové maslá
Dobrý deň, niekoľkokrát som na Vašom blogu čítala o orechoch a ako ľahko sa dokážu znechodnotiť/zoxidovať. Chcela by som sa spýtať, ako je to so 100% orechovými maslami. Či podliehajú rovnakým oxidačným procesom, alebo sa to tým spracovaním uchová lepšie. A celkovo, či ich jesť odporúčate.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Dusan Plichta
Pridané: 24.05.2015, 22:52
Reagovať
Pridané: 24.05.2015, 22:52
Reagovať
Re: Orechové maslá
Myslim, si ze zalezi na kvalite a mandlove, lieskovcove a kesu maslo su vhodne. Problem je s arasidami... Venujem sa tejto problematike uz nejaky cas a prave tu si myslim, ze je riesenie tych pokazenych orechov...Vyber kvalitneho masla..NAvyse to paradne chuti ...
Vyskusajte si doma spravit madle + kokos olej + stipka morskej soli ...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 28.03.2015, 18:13
Reagovať
Pridané: 28.03.2015, 18:13
Reagovať
Re: Orechové maslá
Urcite ano, len to zalezi aj od toho, ake dalsie ingrediencie maslo obsahuje.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Adam Hritz
Pridané: 11.04.2015, 09:27
Reagovať
Pridané: 11.04.2015, 09:27
Reagovať
Re: Re: Orechové maslá
Zdravím,
mňa by tiež zaujímala táto problematika, nakoľko tieto maslá sú skvelou náhradou napr. za Nutellu. Viem, že ak si takéto maslo vyrobíme doma z pomletých nepražených orechov a kokosového oleja či masla, je to úplne najlepšie, ale niekedy na to proste nie je čas a priestor a preto by ma zaujímalo, či napr. toto maslo by bolo vhodnou voľbou:

https://www.protein.sk/mandlove-maslo-almond-butter-fitness-authority-produkt

Je síce vyrobené z pražených mandlí, ale neobsahuje okrem nich nič, takže myslím, že je to celkom OK, či? Zrejme nám už však neposkytnú cenné tuky, aké sa nachádzajú v nepražených mandliach...
Ďakujem za objasnenie.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Dusan Plichta
Pridané: 24.05.2015, 22:49
Reagovať
Pridané: 24.05.2015, 22:49
Reagovať
Re: Re: Re: Orechové maslá
Nazdar Adam,
To co Vlado pise, je casto problemom menejk kvalitnych masiel a najma arasidovych. Trosku do toho vidim, lebo sam vyvijam mandlove maslo, ktore mi tu na slovensku chyba...Vacsina z nas uvedomelych si ho zacala kupovat z My Protein, co neje ze uplne zla volba...Avsak z mojho pohladu , nie bezchybna a plny potencial masla tam nieje...
Ide tu najma o kvalitu mandli, na ktoru sa tam nemozem dopatrat a o formu prazenia.

Celkovo su a budu vsetky orechove a semenne masla a natierky vacsim trendom, co sa potvrdzuje uz na rozvinutych trhoch Australia, UK, USA, Nemecko atd...
Osobne su tieto produkty presne vhodne ako pises a su podla mna velmi dobrym zakladom pripravy ako keby vlasnych dezertov. Osobne moj uplne najoblubenejsi, ze Mandlove maslo, protein, prava vanilka a kokosove mlieko ...mozes dat este extra chia a normalne ze zomres aka parada ...Ci uz hustejsi pudung, ale riedsi shake. Vyrabat si mozes aj sam, ale uz ako to testujem, nedosiahnes uplne vymakanu konzistenciu a sulad chuti ako ked das dokopy cerstvo a jemne prazene Bio mandle so stipkou morskej soli a sekanymi mandlami, aby to bolo "crunchy". :-)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Adam Hritz
Pridané: 22.06.2015, 20:48
Reagovať
Pridané: 22.06.2015, 20:48
Reagovať
Re: Re: Re: Re: Orechové maslá
Jasné, tak ďakujem veľmi pekne za objasnenie problému a taktiež za receptík, určite skúsim :-).
PS: Teším sa na to mandľové maslo od Vás.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 02.05.2015, 23:31
Reagovať
Pridané: 02.05.2015, 23:31
Reagovať
Re: Re: Re: Orechové maslá
Problem tychto produktov je este v tom, ze castokrat maju mnozstvo aflatoxinov ci inych plesni, nakolko orechy nie su velmi stabilny potravinarsky artikel. A dokonca uz v case prazenia (ktore ich relativne stabilizuje na chvilu) mozu byt uz pokazene a znehodnotene.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Ada555
Pridané: 22.03.2015, 14:22
Reagovať
Pridané: 22.03.2015, 14:22
Reagovať
Trávenie
Dobrý deň Vlado, poprosím Vás o radu, dá sa zbaviť laktózovej intolerancie a tiež histamínovej intoler./ iba hraničná/? V predch. príspevku píšete, že tráviaci trakt sa vie zregenerovať, čo ma potešilo.Lekárka povedala, mám to doživotné. Tiež som pojedla kopec antibiotík v detstve kvôli astme a alergii, mohlo mi toto poškodiť trávenie? Nejaké extra problémy nemám, len bývam bez energie ale napr. po buchtách mávam škvrkanie v bruchu. Je namieste vynechať teda lepkové potraviny? Celiakiu mi vylúčili.
Tiež mávam slabšiu alergiu napr. na avokádo, niektoré nápoje ... Súvisí toto tiež s trávaním? Ďakujem pekne za radu.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 28.03.2015, 17:42
Reagovať
Pridané: 28.03.2015, 17:42
Reagovať
Re: Trávenie
Ada, na tieto otazky sa naozaj neda odpovedat cez komenty, ani si netrufnem odpovedat ci je nieco pre vas mozne vyriesit alebo nie. Zalezi to od stavu degeneracie, ktory sa zatial neda presne odmerat ale uz na tom ciastocne pracujeme a tento clanok vam povie viac:

http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/nepodliehajte-iluziam-vo-vyzive-a-zivotosprave.html
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
alkex
Pridané: 04.03.2015, 16:50
Reagovať
Pridané: 04.03.2015, 16:50
Reagovať
Alergia na avokado
Zdravim Vlado, chcem sa spytat ako by sa dali nahradit pri tukovom met. potraviny avokado, slanina a pecen na ktore som alergicky. Viem ze tieto potraviny su jeden zo zakladnych pilierov a zdrojov tukov pre teba, vedel by si mi poradit nejake alternativa? Este doplnim, po konzumaci sa mi zacne v nosovej sliznici tvorit taka cira tekutina, v podstate zacnem soplit a mam uplne zapchate dutiny, pripadne kychat. Mam to potvrdene aj od lekara aje to nieco z traviacim traktom, bohuzial na stalo. Dakujem
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 11.03.2015, 23:07
Reagovať
Pridané: 11.03.2015, 23:07
Reagovať
Re: Alergia na avokado
Preco by to malo byt na stalo? Traviaci trakt ma silnu schopnost regenerovat a opravovat sa. Ak mu nedas dovody na to, aby bol pernamentne zapaleny a tym padom zbytocne priepustny, tak vsetko bude v poriadku. Tvoja alergia preto moze byt docasne sposobena tymito faktormi. Ak zacnes mat dlhsie prestavky medzi jedlami (na 5 a viac hodin) a budes konzumovat za den menej ako 3 jedla, tak urobis prvy krok k zlepseniu GIT zdravia. Po dalsie ak zvysis otuzovanie, opat znizis objem zapalu v tele. Dalsi krok je kompletne vynechanie lepkovych potravin. Dalsi krok je aspon 3x za tyzden konzumacia silneho vyvaru zo spikovych a klbovych kosti, ktore prevaris s kelom, zeleninou a morskymi riasami. Tento vyvar ma silny hojivy ucinok na GIT, nezabudni vyjest aj spik z kosti. Ak potrebujes nahradne tuky, pouzivaj maslo, vajcia, ghee maslo, kokosovy olej (ten ma aj protizapalove a antibakterialne ucinky), takze opat dalsia podpora pre GIT. Zacni uzivat probiotika, zozen si kvalitny kefir a pracuj na tom kym sa ti stav neupravi. V dalsom clanku spomeniem co vsetko by si mal clovek o sebe evidovat, aby mohol svoju zivotospravu lepsie optimalizovat a menej podliehat iluziam. Drzim palce.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Katarína Jakube
Pridané: 19.02.2015, 15:41
Reagovať
Pridané: 19.02.2015, 15:41
Reagovať
zelenina
Ahoj? koľko zeleniny môžem denne zjesť ak chcem schudnúť? 164 cm, váha 60 kg. ďakuejem
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 02.03.2015, 23:50
Reagovať
Pridané: 02.03.2015, 23:50
Reagovať
Re: zelenina
Chudnutie nie je zavisle od prijmu zeleniny, ale od urovne podvyzivy. Treba si prestudovat tento posledny clanok:

http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/zbavte-sa-celulitidy-len-za-45-minut.html
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Martina303
Pridané: 18.02.2015, 10:08
Reagovať
Pridané: 18.02.2015, 10:08
Reagovať
Jedalnicek
Ahoj Vlado, chcela by som sa spytat. Snazim sa jest cerstvu alebo dusenu zeleninu, natural ryzu, maso morcacie, bravcove a hovadzie ale nie zase casto, rozne zeleninove a ine vyvary, tvaroh plnotucny, biele jogurty s kulturami, zemiaky pomenej, cestoviny ak tak len spaldove a pecivo si chcem piect teraz sama doma som si kupila pekarnicku. Na ranajky jedavam vajicka s roznou zeleninou alebo sampionmi a spenatom alebo pohankovu kasu s ovsenym mliekom, skoricou. Pouzivam aj jablcnu vlakninu a kokos. Doplnky beriem rybi tuk v kapsuliach a kokosovy olej. Prosim ta napis mi co by som mohla este doplnit do jedalnicka, aby som mala tu stravu lepsiu alebo mozno je ok ako je. Dakujem M.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 27.02.2015, 09:48
Reagovať
Pridané: 27.02.2015, 09:48
Reagovať
Re: Jedalnicek
Martina, rad by som ti poradil, ale vzhladom na co? Vzhladom na aky ciel? Vzhladom na aky tvoj aktualny stav metabolickeho zdravia, stupna podvyzivy, atd? Toto nie je vec racionalizacie zivotospravy, ale jej optimalizacie. A optimalizovat sa da az potom, ako sa o sebe dozvies naprv desiatky informacii, potom zhodnotis stupen tvojho problemu a zohladnis pri tom aj svoje ciele. Najblizsie pripravujem clanok, ktory sa bude sebadiagnostike venovat podrobne, ale myslim si, ze tento clanok by ti mohol tiez pomoct:

http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/zbavte-sa-celulitidy-len-za-45-minut.html
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Ivan.K
Pridané: 11.02.2015, 14:26
Reagovať
Pridané: 11.02.2015, 14:26
Reagovať
Chudutie
Čau Vlado. Ako som si pozrel tvoje videá, veľmi ma zaujalo to, že neraňajkuješ, nakoľko mne raňajky nikdy nechýbali a jedol som len preto, lebo je všeobecne známe, že sú najdôležitejšie jedlo dňa (čo podľa mňa nie sú). Pred týždňom som prestal opäť jesť raňajky a poobede si dám nejaké to avokádo, alebo zapečený karfiol so syrom a večeru mám taktiež úplne bez sacharidov so zeleninou. Snažím sa jesť samozrejme veľa zdravých tukov a pitný režim mám aj cez 4litre za deň. Cítim sa výborne musím povedať. Taktiež sa musím priznať, že moja strava a pohyb doteraz nebola bohvie čo a dosť často som a prežieral - hlavne sacharidov :) Moja výška 190cm, Váha pred týždňom 100kg. Moja otázka na teba znie, či je v pohode to, že každý deň som na váhe a mám o 0,5kg menej. Momentálne je to 96,5kg. Môj pohyb momentálne nič moc. Cítim sa úplne v pohode a moje telo s tým nemá žiadny problém, len chcel by som od teba radu, či by som radšej nemal nejako pribrzdiť, alebo je to v poriadku. Díky. Ivan
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 24.02.2015, 22:55
Reagovať
Pridané: 24.02.2015, 22:55
Reagovať
Re: Chudutie
Ahoj Ivan, neviem na tvoju otazku jednoznacne odpovedat. V pohode v porovnani s cim? Vzhladom na co? Pri skontrolovani akych parametrov / vysledkov / testov? Mozno keby si svoju otazku trochu viac konkretizoval, tak by som ti vedel lepsie odpovedat. Postupnost a opatrnost v zmenach vo vyzive je vzdy na mieste. Mozno aj tento clanok by ta mohol usmernit:

http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/absolvujte-postup-pre-metabolicky-trening.html
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
juki
Pridané: 12.02.2015, 08:50
Reagovať
Pridané: 12.02.2015, 08:50
Reagovať
Re: Chudutie
Cervus. Na zaciatok ti prajem vela zdaru, kedze si uz objavil tuto cestu. Neprinalezi mi odpovedat za Vlada, takze ti len poviem ako to bolo so mnou.
Mam 190cm a ked som objavil tentp bopg, mal som okolo 114kg. Vtedy som si sebavedomo hovoril ze som chlapina :-).
Kedze ma to strasne nadchlo, vhupol som do tohoto systemu zo dna na den (dnes uz by som si to roztiahol minimalne na 4-5 mesiacov).
Moja vaha skocila v priebehu dvoch- troch mesiacov na 87-90kg. No nic som si z toho nerobil, aj ty po hlbsom citani prides na to, ze najlepsia vaha je zrkadlo.
V obci kde byvam sa zacalo suskat, ci nemam raka a podobne :-). No proste ked upravis zivotospravu, zacnes cvicit a pri tom si sledujes kaloricky prijem popri vsetkych zasadach ktore si sa tu dozvedel, telo si na svoju cestu za zdravou vahou ide niekedy dost rychlo. Neboj, pridu aj useky ked sa nebude vaha hybat vobec, ale o tom tiez uz vlado pisal v clanku o jeho TV hviezde.
Vela zdaru a hlavne spojnosti so sebou prajem.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 24.02.2015, 23:09
Reagovať
Pridané: 24.02.2015, 23:09
Reagovať
Re: Re: Chudutie
Dakujem Michal za to ze si zhrnul svoju skusenost. Niekedy su taketo postrehy od ludi ako si ty velmi cenne pre dalsich nasich citatelov. Preto vsetkych povzbudzujem aby pokojne za mna odpovedali co zvazia, ak to budu nejake "fatalitky" tak vas spolocne usmernim. Tento blog patri vsetkym nam, byvame v nom spolocne, takze nie ste tu len na navsteve ;)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Ivan.K
Pridané: 13.02.2015, 10:51
Reagovať
Pridané: 13.02.2015, 10:51
Reagovať
Re: Re: Chudutie
Hahahah. Ok. Ďakujem ti teda za odpoveď :)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Ada555
Pridané: 10.02.2015, 10:56
Reagovať
Pridané: 10.02.2015, 10:56
Reagovať
ako pribrať
Dobrý deň Vlado, rada by som sa Vás spýtala či mi viete poradiť ako pribrať, stačí 4-5 kg. Dočítala som sa na stránke ako propagujete zdravé tuky, no vlastne jem ich veľmi málo, mohlo by toto byť príčina? Pred rokom mi zistili tiež bezlaktozovú intoleranciu, vylúčila som i maslo, syry, čo mi i chýba. Acidofil. mlieko môžem len veľmi málo. Celkovo bývam unavenejšia, vedeli by ste mi konkrétnejšie poradiť stravu, ktorá dodá energiu, prípadne konkrétnejšie príklady na stravu pre deti do školy na desiatu a pod.? Tiež by som sa Vás chcela spýtať na názor ľudí, ktorí preferujú ovocie, zeleninu, semená, orechy, teda nejedia mäso, živia sa živou stravou, kde sú vitamíny, enzýmy ...., robia niečo zle? Tiež som sa dočítala o strave podľa krvných skupín, mám "0", je teda dobré sa držať tohoto aby sme boli zdravší, vitálnejší atď.? Ďakujem veľmi pekne za Váš názor a čas
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 24.02.2015, 22:41
Reagovať
Pridané: 24.02.2015, 22:41
Reagovať
Re: ako pribrať
Dobry den Ada. Urcite vam kvalitne tuky pomozu lepsie optimalizovat nie len hormonalnu sustavu (s cim suvisi aj naberanie svalov) ale aj zo zdravotnych dovodov. V tomto clanku su popisane principy (treba citat aj komentare) ktore suvisia so zdravym priberanim:

http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/ako-zdravo-pribrat-na-hmotnosti.html?aid=6019#6019

Ak ide o krvne skupiny, tie nie su velmi podstatne, tu su suvislosti preco:

http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/hierarchia-vyzivovych-principov-a-evolucia-ludstva.html

A ak ide o vegetariansku ci vegansku stravu, tak v podstate sa tak stravujem aj ja (konzumujem dost zeleniny a niektore orechy), len "zabudam" na to, ze konzumujem aj kvalitne vnutornosti zo zvierat, ktore boli chovane na trave. Okrem toho zaradujem aj morske plody a potraviny s vysokym obsahom DHA (omega-3). To vsetko preto, aby som zabranil podvyzive, ktora sa casom v tychto vyzivovych styloch moze skor ci neskor objavit. Detaily pripravujem do noveho clanku.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Adam Hritz
Pridané: 24.02.2015, 12:16
Reagovať
Pridané: 24.02.2015, 12:16
Reagovať
Re: ako pribrať
Ahoj, Aďa,
nedovolím si odpovedať ti za Vlada, ale skúsim aspoň poradiť, nakoľko už čo-to viem o tejto problematike.
Otázka na teba znie, načo potrebuješ pribrať? Aj vlada by určite zaujímalo, aké je % tvojho podk. tuku, ATH (aktívna telesná hmotnosť), somatotyp atď a až potom by sa mohli rozdávať rady, ktoré však už Vlado až tak nerozdáva, pretože do celého procesu vstupuje tvoja individualita a odpovede typu "cvič toto, zjedz tohto toľko" nebudú fungovať.
Podstatné je, že tvoje telo je dosť múdre a samo robí, čo je potrebné. Takže ak už teda chceš pribrať, tak určite by to mali byť svaly, ale otázka je, či to naozaj potrebuješ. Máš pocit, že si príliš chudá, nemáš svaly? Na toto si musíš odpovedať sama. Váha je v tomto smere zbytočné číslo. Dôležité je percento podk. tuku a percento svalov, resp. ATH (aktívnej telesnej hmotnosti). V tomto je najlepším ukazovateľom zrkadlo.
Takže asi by si mala byť trošku konkrétnejšia, ale to je iba môj laicky názor, počkaj, čo napíše Vlado :-)
V každom prípade veľa úspechov na ceste za lepšou verziou samého seba ;-)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Ada555
Pridané: 07.03.2015, 20:09
Reagovať
Pridané: 07.03.2015, 20:09
Reagovať
Re: Re: ako pribrať
Ďakujem Adam za príspevok, no pribrať by som chcela kvôli tomu, že som chudá, nechcem konkrétne svaly, len prirodzene pribrať. % môjho podk. tuku neviem kde zistiť, musím poštudovať kde sa to dá namerať a tiež somatotyp zatiaľ neviem určiť. Prípadne poraď prosím, kde to zistím. No telo je asi naozaj múdre a nepotrebuje naberanie nakoľko mi všetko ostáva len v bruchu, nikde inde. Hovoríš, že najlepším ukazovateľom je zrkadlo, tak keď ti vidieť rebrá asi by si chcel niečo s tým robiť. A to jem myslím dosť. Zatiaľ toľko. A.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Adam Hritz
Pridané: 07.03.2015, 21:25
Reagovať
Pridané: 07.03.2015, 21:25
Reagovať
Re: Re: Re: ako pribrať
Aha, jasné, chápem. Tak určite by som zvýšil príjem kvalitných tukov, ako to tu Vlado všade popisuje. A určite aj poctivý silový tréning by pomohol, netreba sa ho báť, nakoľko si žena a väčšinou ženy majú s tým problém, pretože sa boja, že budú vyzerať ako mužatky. To je hlúposť. Na dosiahnutie takejto "mužskej" postavy by trebalo kopec doplnkov, dvojfázové tréningy a neviem čo ešte (anaboliká a pod.) No a somatotyp zistíš aspoň zhruba pomocou rôznych testov, skús poklikať na googli, mali by tam nejaké byť. Mala by si prijímať aj dostatočné množstvo bielkovín a trochu aj sacharidov, ale ohľadom sacharidov si netrúfam povedať číslo. S touto živinou treba vedieť pracovať a chápať v súvislostiach, ako pôsobí na tvoje telo. Takže dúfam, že som aspoň trošku poradil a veľa úspechov :-)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
juki
Pridané: 10.02.2015, 08:38
Reagovať
Pridané: 10.02.2015, 08:38
Reagovať
Avokado
Keď už je tu téma o jedle....
U nás sa mi na 80% dari kúpiť avokádo ešte nezrelé. To znamená že je pekné, zelené ale tvrdé.
Je nejaký recept ako avokádo najlepšie dozrie? Ako napr u paradajok v tme a izbovej teplote?
Ďakujem.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 24.02.2015, 22:36
Reagovať
Pridané: 24.02.2015, 22:36
Reagovať
Re: Avokado
Zelene avokada su zvycajne nezrele a tvrde. Za 2-3 dni by mali byt uz vsak v poriadku. Z chutovej stranky su vsak atraktivnejsie hnede avokada. Balia ich po dva kusy a su vzdy uz akuratne dozrete na priamu konzumaciu.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
juki
Pridané: 03.03.2015, 07:45
Reagovať
Pridané: 03.03.2015, 07:45
Reagovať
Re: Re: Avokado
Díky
Len tie su drahé jak hovado. Taže najpodstatnejšia otázka je, či je medzi nimi aj kvalitatívny rozdiel,
Alebo sa mi fakt oplatí kupovať zelené "skaly" a nechať ich dozrievať.
Inak na nete dosť často odporúčajú, že najlepšie dozrievajú v teple a zabalené v papierovom sáčku, poprípade aj ku ním priložiť banán.
( mno ale v tom prípade ten zdravý a pekný zelený banán sa zmení na cukrovú tyčinku)
;-)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 07.03.2015, 09:52
Reagovať
Pridané: 07.03.2015, 09:52
Reagovať
Re: Re: Re: Avokado
Neviem posudit, ci je medzi nimi zasadny rozdiel, okrem chute. Tie hnede su lahodnejsie, treba pozriet coho maju v zlozeni viac. Ak ide o zelene skaly, tak kupuj si tie, ktore maju vacsie vrubky na supke, nie tie hladke. Take vrubkovane lepsie dozrievaju a su aj chutnejsie.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
juki
Pridané: 17.03.2015, 10:17
Reagovať
Pridané: 17.03.2015, 10:17
Reagovať
Re: Re: Re: Re: Avokado
Odskusane a potvrdene.
Dakujem.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Lucia181
Pridané: 07.02.2015, 20:09
Reagovať
Pridané: 07.02.2015, 20:09
Reagovať
Kokosovy olej
Ahoj, čo ak nelubim kokos? Olej som sice nejedla, no pri vôni sa mi zdvihal žaludok. Da sa s kokosovymi lupienkami nejak nahradit?
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 23.02.2015, 13:34
Reagovať
Pridané: 23.02.2015, 13:34
Reagovať
Re: Kokosovy olej
Struhany kokos nema take vlastnosti ako olej. Treba vyskusat a tiez aj viace znaciek, su take, ktore nie su tak velmi vonave.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
janko2878
Pridané: 19.02.2015, 08:06
Reagovať
Pridané: 19.02.2015, 08:06
Reagovať
Re: Kokosovy olej
V DM drog.predávajú kokos.olej bez vône,len neviem ako je to s kvalitou.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 02.03.2015, 23:40
Reagovať
Pridané: 02.03.2015, 23:40
Reagovať
Re: Re: Kokosovy olej
V DM som nakupoval kokosovy olej donedavna, malo by to byt v poriadku, pokial je v bio / organic kvalite. Vacsina kokosovych olejov pochadza zo Sri Lanky, tam produkuju poctive olej...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
miso.viskup
Pridané: 02.02.2015, 20:41
Reagovať
Pridané: 02.02.2015, 20:41
Reagovať
lokálne produkty
zdravím všetkých, čo poviete na takýto "chleba"? http://www.brojo.sk/c/uploads/2014/09/bochnik_cistozrnny_001.jpg
V našej lokálnej pekárni pečú... Zaujali ma údaje o GI a GL, to sa u nás v SK často nevidí...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 06.02.2015, 22:05
Reagovať
Pridané: 06.02.2015, 22:05
Reagovať
Re: lokálne produkty
Po precitani zlozenia, kde su sojove vlocky sa mozem vyjadrit jednoznance: v ziadnom pripade.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Šimon
Pridané: 02.02.2015, 14:10
Reagovať
Pridané: 02.02.2015, 14:10
Reagovať
Panvica
Ahoj Vlado, v krátkosti zaujíma ma tvoj názor aká je najlepšia voľba panvice a hrnca.Alebo aspoň teda čo by po zdravotnej stránke mohlo byť naj? Čo hovoríš na keramickú panvicu?Alebo GreenPan? Ďakujem
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 06.02.2015, 22:03
Reagovať
Pridané: 06.02.2015, 22:03
Reagovať
Re: Panvica
Keramika a med by mali byt najmenej problemove, hoci urcite by sa naslo aj viacej variant...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Lukas1PP
Pridané: 26.01.2015, 20:23
Reagovať
Pridané: 26.01.2015, 20:23
Reagovať
to mi nevychadza
Pre priemerne zarabajuceho slovaka trochu nerealne, lebo myslim že nie každy si može dovolit prejest do roka 5400 evri, nie že by nechcel zdrave potraviny, ale finančne to jednoducho nevychadza, ako inšpiracia sa to ale použit da a každy musi pracovat s tym čo ma
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Aďka_13
Pridané: 27.02.2015, 16:41
Reagovať
Pridané: 27.02.2015, 16:41
Reagovať
Re: to mi nevychadza
Lukáš: V porovnaní s čím sú zdravé potraviny pre Teba drahé?
Myslíš, že je lepšie dávať do seba odpad a o pár rokov kŕmiť farmaceutický priemysel, keď Ti lekár naordinuje desiatky liekov ??? Tam sa to potom všetko vyúčtuje. Telo je Tvoj chrám, nepchaj do neho odpad ! Nerob zo seba kontajner. Ak to budeš robiť - nevážiš si seba samého.
Maj na pamäti, že kŕmiš svoje bunky - nie ústa. A tá potrava s Tebou komunikuje.

Áno, aj mňa minule naštvalo v obchode, keď som za 2 malé plátky čerstvej ryby a byliniek dala vyše12 euro a predomnou pán za mega tašku rožkov a paštét zaplatil 0,89 euro. Spravodlivosť ?! Určite áno, keď som videla jeho "pšeničné" brucho a nadváhu cca 30 kilo. Maj krásny deň.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 28.01.2015, 07:36
Reagovať
Pridané: 28.01.2015, 07:36
Reagovať
Re: to mi nevychadza
V tom je ten problém. Priemerný slovák používa iba reaktívnu časť mysle (jasteričí mozog), nie tú proaktívnu a vyvinutejšiu, ktorá nám umožnila posunúť sa vpred. Žial to je doba, ktorej sme produktom. Podrobili nás kultúrnemu vymývaniu mozgov, aby sme uverili, že tou jedinou správnou a najlepšou cestou je akceptovanie hierarchie a nedostatku zodpovednosti (príznačné pre prácu v továrni). Potom nám neostáva nič, iba sa vyhovárať. Toto sú príznaky a aktivity jašteričieho (reaktívneho) mozgu. Každý za seba zváži, nakoľko sa ho to týka. Citujem z knihy Setha Godina / Nenahraditeľní:

1. Vyhovárate sa okrem iného na nedostatok peňazí.
2. Nekladiete žiadne otázky. Kritizujete každého, kto robí niečo inak ako vy. Ak bude mať úspech, znamená to, že aj vy budete musieť robiť vecí iným spôsobom.
3. Budujete si citové puto k existujúcemu stavu.
4. Na úkor plnenia vlastných úloh sa zameriavate na pomstu alebo na to, ako dať niekomu príučku.
5. Veríte tomu, že všetko závisí od talentu a nadania, nie od zručností.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Dusan Plichta
Pridané: 24.05.2015, 22:38
Reagovať
Pridané: 24.05.2015, 22:38
Reagovať
Re: Re: to mi nevychadza
Vlado toto si dobre vytiahol! Skvely autor podla mna a urcite by som odporucal normalne ze predmet detom na skolach o vytvarani si ineho pohladu na svet ...ako vie majstrovsky v knihach komunikovat Seth Godin. Osobne je pre mna az fascinujuce sledovat, ako veci napreduju, ak sa clovek nauci zvladat ten nas jasterici mozog...
Bohuzial mnoho ludi na Slovensku je nim ovaladana a s presvedcenim sa rada stazuje, ze nie kedzy ma rovnake prilezitosti a bla bla bla...Ked sa ale zacnes pytat ze co robia kazdy den na to, aby sa mali lepsie ...tak zrazu zistime....ze rozmyslaju nad tym ako usetrit. Nie len peniaze, ale aj seba ...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Mirka
Pridané: 24.01.2015, 20:36
Reagovať
Pridané: 24.01.2015, 20:36
Reagovať
sukraloza
ahoj....je to so sukralozou naozaj take zle ? je naozaj az taka velmi nebezpecna ako napriklad aspartam? moze mat aj nejake trvale negativne nasledky jej pouzitie? vraj ju telo nemetabolizuje a ak sa aj objavia nejake ucinky tak po jej vysadeni zmiznu,,,,neviem ako velmi su jej negativa zavazne je tazke sa zorientovat vo vsetkych tych clankoch....nemozem sa dopatrat k poriadnym studiam ktore by ma presvedcili o jej negativach....dik za odpoved
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 06.02.2015, 00:06
Reagovať
Pridané: 06.02.2015, 00:06
Reagovať
Re: sukraloza
Na tuto otazku nik nedokaze odpovedat jednoznacne. Ak to chcete riskovat, mate na to svoj cely zivot. Na jeho konci nam to mozete potom zreferovat ako to posobilo na vas. Pokial sa da chemii a jej derivatom vyhnut, som za to, aby sa pouzivala na ine uzitocnejsie veci (napriklad cistenie zachoda), ako na vkladanie do zijuceho organizmu.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
jaroslav klinie
Pridané: 09.01.2015, 08:23
Reagovať
Pridané: 09.01.2015, 08:23
Reagovať
biopotraviny
Myslím si, že platí staré-vojak sa stará, vojak má. Plne súhlasím s článkom. Myslím si ale, že s tým zháňaním kvalitných potravín to (zatiaľ) nie je až také zlé. Mám takmer identický potravinový zoznam, ako Vlado a nemám žiadne problémy so zháňaním. Mám výhodu, že bývam na vidieku, takže veľa biopotravín si dopestujem a dochovám sám. A to sú iné BIO, ako tie z obchodu. Nelení sa mi ale napr. raz za mesiac ísť na Liptov po ovčie výrobky (v chladničke a mrazničke bez problémov mesiac vydržia).
O tom to je-komu sa nelení... A ľudia z mesta si tiež môžu zohnať bio na vidieku.
Ešte otázky na Vlada-treba sa striktne riadiť stravovaním podľa krvnej skupiny? Ja mám B a avokádo, väčšina orechov a semienok mám podľa toho zakázané. A ešte k Wellnes proteínu, chcel som si ho objednať, ale platba je možná iba cez internet banking a ten nemám a ani nebudem mať. Je aj iná možnosť kúpy? Prečo ho neposielajú kuriérom, alebo poštou?
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Dusan Plichta
Pridané: 24.05.2015, 22:31
Reagovať
Pridané: 24.05.2015, 22:31
Reagovať
Re: biopotraviny
Jaroslav suhlasim s vami ..Osobne sa vanujem vyzive a vela som sa inspiroval prave od Vlada a ked to zratam, tak v ramci disciplniny, clovek minie na jedlo podla mna rovnako, alebo aj dokonca menej ako priemer. Osobne tiez minam viac, ale je to moje rozhodnutie, experimentovat, gurmancit a skratka skusat nove veci a hladat specialne suplementy atd. Ak vsak chce clovek stravu na urovni, tak vyhovorka ze je ovela drahsia naozaj nie je na mieste! Keby aj bola, tak je to par eur, ktore su dobre investovane. Tu je podla mna zakladny problem slovenskeho naroda, ktory vacsinou nerozmysla v investicnom mode, ale v setriacom. Myslim si ze akonahle mam v hlave setrenie, tak tomu zacinam podriadovat aj svoje ciny a limitujem svoje moznosti zarobit...lebo vlastne na co ? Ked radsej usetrim ...Je to taky zacarovany kruh, pretoze po pravde je naozaj narocnejsie tvorit hodnotu a budovat, ako len udrziavat status a ked tak sa stazovat, ze nam veci drazeju...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 20.01.2015, 23:59
Reagovať
Pridané: 20.01.2015, 23:59
Reagovať
Re: biopotraviny
Nie, stravovanie o krvnych skupinach sme uz davnejsie usmernili ako menej dolezity faktor. Len v zopar veciach to zohrava ulohu:

http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/hierarchia-vyzivovych-principov-a-evolucia-ludstva.html

WP dostanes kupit aj v sportovych obchodoch. U nas dobierka nie je mozna, ale mozes podla udajov vlozit peniaze aj priamo v banke...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
lubos76
Pridané: 08.01.2015, 17:23
Reagovať
Pridané: 08.01.2015, 17:23
Reagovať
Cena potravín
Bolo by zaujímavé zverejniť príklad denného jedálnička aj s cenami. Chápem pointu článku a rozumiem, že kvalitné potraviny nie su lacné ale 24 EUR na deň sa mi zdá nejako veľa. Sami kupujeme podobné potraviny ale dostať sa za deň nad 20 Euro to by musela byť iná hostina, možno BIO steaky každý deň? Veď napr. avokádo stojí okolo eura, denná dávka Wellness proteínu tiež 1 euro, atď.

Samozrejme, zavisí aj kto ma aký energetický výdaj a možno Zlatošovci potrebujú prijať oveľa viac energie ako niekto, kto až toľko necvičí. Ale aj tak si myslím, že informácia o celkových nákladoch bez dodatočnej analýzy, môže zavádzať. Tým nevravím, že ten údaj nie je presný ale myslím, že podobný efekt sa dá dosiahnuť aj s menšími nákladmi.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 20.01.2015, 23:52
Reagovať
Pridané: 20.01.2015, 23:52
Reagovať
Re: Cena potravín
Nejedna sa len o stravovanie doma pochopitelne. Ak by to bola len ciastka za nakupovanie potravin, tak urcite by to bolo mnoho. Su tam vsak zaratane aj suplementy, obcasne restauracie, ci akykolvek naklad spojeny so stravovanim...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
roan
Pridané: 03.01.2015, 12:37
Reagovať
Pridané: 03.01.2015, 12:37
Reagovať
BIO potraviny v BA
Ahoj Vlado, v prvom rade dakujem za dalsi dobry clanok. Spominas v nom betonovu dzunglu, Bratislavu. Kde v nej chodis nakupovat, resp. mas nejaky tip prosim na obchody s kvalitnymi (BIO) potravinami?
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 20.01.2015, 23:26
Reagovať
Pridané: 20.01.2015, 23:26
Reagovať
Re: BIO potraviny v BA
Myslim ze najlepsie urobis, ako pojdes do Fresh Marketu a tam si prezries ponuku. Je to asi najlepsia koncentracia kvalitnych potravin na jednom mieste. Vo vacsich OC vsak vzdy maju nejake stanky so syrmi, jogurtmi, ci inymi vecami, kde sa da pokupit. Tento rok by sme chceli spojazdnit VIP osobny ucet (platena sluzba), kde by sme zverejnovali odporucane potraviny a ich dostupnost...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Dušan 2810
Pridané: 03.01.2015, 01:22
Reagovať
Pridané: 03.01.2015, 01:22
Reagovať
paleo
Zdravím vás. Ospravedlňujem sa že pridávam príspevok mimo témy ale po dlhom hľadaní na nete bez výsledku sa chcem spýtať na užívanie srvatkoveho proteinu A paleo stravovania. Aký je váš názor. Týka sa to hlavne po tréningu. Ďakujem za odpoveď.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 20.01.2015, 23:22
Reagovať
Pridané: 20.01.2015, 23:22
Reagovať
Re: paleo
Na to sa tazko odpoveda. Casy vseobecnych a nic nehovoriacich rad uz skoncili. Vsetko sa da spolu skombinovat, ak to individualne zvlastnosti umoznia. Na vasom mieste by som si po konzumacii tohto produktu testoval aku mam glykemiu aby som vyhodnotil ci dany produkt je alebo nie je pre mna ok. Ak budu hodnoty za 30-60 minut vyssie ako 7 mmol/L, tak to pre vas nie je velmi optimalne a produkt na vas posobi inzulinogenicky, co vsak po treningu nie vzdy je zle, ale na druhej strane je otazne, ako to vplyva na organizmus z dlhodobej perspektivy. Treba vyskusat viac produktov (napriklad aj nas Wellness Protein) testovat, hladat co je pre vas dobre a hlavne niektore veci aj kvantifikovat, aby sa dalo s cim porovnavat a posudzovat vhodnost produktu. Kym tu nemame vhodne nastroje (self-quantify platform), tak sme odkazani na pokus omyl...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Adam Hritz
Pridané: 04.01.2015, 11:42
Reagovať
Pridané: 04.01.2015, 11:42
Reagovať
Re: paleo
Zdravím, Dušan,
nie som síce Vlado Zlatoš, ale myslím, že Ti viem poradiť, nakoľko už mám zoštudovaných dosť vecí z tohto blogu a všeobecne toho, čím sa Vlado osobne zaoberá. Čo sa týka srvátkového proteínu, tak ako by si sa po preštudovaní tohto blogu dozvedel, je zrejme najlepší. Avšak nie proteín ako proteín. Dôležité sú najmä aj ďalšie zložky, ktoré sú obsiahnuté. Nemal by obsahovať žiadne umelé sladidlá (aspartam a pod.) ani rýchle sacharidy ako maltodextrín (prečo, to by si sa dočítal taktiež na tomto blogu). Takýto kvalitný proteín aj Vlado vyvinul a volá sa Wellness Protein (http://produkty.vladozlatos.com/wellness-protein-daily.html). A čo sa týka užívania ho po tréningu, tak to je určite vhodná voľba, avšak najskôr 30 min po tréningu, pretože dovtedy je inzulín rezistentný a nijako by ti to nepomohlo (všetko informácie z produktov z tohto blogu).
A paleo stravovanie je vlastne to, čím sa Vlado zaoberá, avšak nie je to iba striktne paleo, sú tam aj prvky Warrior Diet či Intermittent fasting. Pretože nejde iba o to, čo máš na tanieri, ale aj kedy to do seba dáš :-).
Dúfam, že som ako verný čitateľ Vladovho blogu aspoň trochu poradil, i keď nie som žiadny odborník. Ak by si neveril alebo mal pochybnosti, tak radšej počkaj na odpoveď Vlada osobne. (to ti aj odporúčam, ale Vlado pri takom kvante komentov a povinností, ktoré má, ti odpíše možno až za 2 týždňe, tak niečo už viem, tak aspoň trochu som chcel pomôcť :-)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 20.01.2015, 23:39
Reagovať
Pridané: 20.01.2015, 23:39
Reagovať
Re: Re: paleo
Adam pekne dakujem ze si Dusana spravne usmernil...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Adam Hritz
Pridané: 23.01.2015, 20:57
Reagovať
Pridané: 23.01.2015, 20:57
Reagovať
Re: Re: Re: paleo
Nie je za čo, veľmi rád pomôžem, ak môžem a viem :).
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Branislav Viest
Pridané: 31.12.2014, 01:45
Reagovať
Pridané: 31.12.2014, 01:45
Reagovať
Životná úroveň
Bohužiaľ je nutné si uvedomiť, že len máloktorá rodina má mesačne viac než 700 € čisto len na stravu. Často je 700 € príjem rodiny na celý mesiac, z ktorého musia platiť byt, energie atp. Dokonca je to vo večšine prípadov i menej. Nie každý je na tom tak dobre ako Vy, preto tento článok nie je úplne objektívny a korektný ku všetkým Vašim čitateľom.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 31.12.2014, 09:38
Reagovať
Pridané: 31.12.2014, 09:38
Reagovať
Re: Životná úroveň
Drahy Branislav, nie je nahodou tento vas koment vlastnym ospravedlnenim a vyhovorkou? Kto moze za to ze vy nie ste na tom tak dobre ako by ste mali? Preco nemate rodinny rozpocet na jedlo 1000 eur? A co tak 2000? Ze to nie je korektne? To iste ze nie. K tym, ktori hladaju vyhovorky, svet nie je ani spravodlivy, ani korektny a nikdy nedostanete co si zasluzite. Nepoznate mentalne zakony? Vy asi nie ste nasim skutocnym citatelom ako vidim, pretoze by ste toto nikdy nenapisal. Dokonca nepoznate ani nasu rodinnu filozofiu (staci preklikat web). Kto podla vas moze za to ze my si to mozeme dovolit? Dal nam to snad niekto zadarmo bez prace? Preco nemate aj vy 3 firmy, nestarate sa o desiatky projektov, nemate napisane desiatky knih, neobsluzili ste tisice zakaznikov rocne (vobec sa pricinili aby prisli), neodtrenovali dalsie tisice mladych ludi osobne alebo cez vami vyskolenych trenerov, preco sa nesnazite urobit milion inych veci ktore zvysia vasu sancu na prezitie? Vasa manzelka vas v tomto vyhovarani podporuje? Myslim ze mam pre vas liek, tato mentalna "choroba" je v pohode liecitelna. Staci prevzat zodpovednost za svoj zivot do vlastnych ruk. Pred tym vsak mam pre vas domacu ulohu, ktoru ste si doteraz nesplnili - precitat vsetky clanky z nasledovnej sekcie a napisat nam, ake dalsie kroky by ste na zlepsenie svojej situacie v novom roku mohli urobit. Urcite budete velmi kreativny:

http://www.vladozlatos.com/typove-skupiny/nazory-a-postoje.html

Drzim vam palce, verim ze i napriek tvrdsiemu komentaru sa vzchopite a posuniete milovym krokom vpred v roku 2015.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
janko2878
Pridané: 20.01.2015, 06:13
Reagovať
Pridané: 20.01.2015, 06:13
Reagovať
Re: Re: Životná úroveň
Ja žasnem...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 22.01.2015, 06:11
Reagovať
Pridané: 22.01.2015, 06:11
Reagovať
Re: Re: Re: Životná úroveň
Ja tiez, no na tuto celu prednasku aj s nekonecne dolezitymi osobnymi otazkami som takmer zabudol, odporucam vsetkym k tejto teme o peniazoch:

http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/uhadnite-preco-vas-zdrave-telo-prinuti-podnikat.html
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Branislav Viest
Pridané: 31.12.2014, 15:35
Reagovať
Pridané: 31.12.2014, 15:35
Reagovať
Re: Re: Životná úroveň
Vlado, ďakujem za ešte tvrdšiu reakciu, no dovolím si nesúhlasiť s Vašim "útokom" :) Váš blog poznám niečo vyše roka, mám prečítaný každá jeden článok, vrátane Vašich online publikácií. Od minulého mesiaca som začal s Vašim Wellness proteinom. Odkedy poznám Váš web sa moj život diametrálne zmenil, áno, otvorene priznám že vďaka Vám. A vďaka Vám sa mi následne darí meniť život svojich blízkych. Ste mi veľkým vzorom, našiel som to, čo ma baví a v živote chcem robiť. To, čo sa v mojom živote pod "informačným nátlakom" z Vašich stránok a prednášok zmenilo je ale na dlhšie a nie nutné rozoberať verejne. Moj komentár bol smerovaný viac k realite bežnej, slovenskej rodiny. Lebo aj napriek zmenám, ktoré som v živote spravil a ktoré v ďalších rokoch svojho života plánujem, mi ostala pokora a pochopenie. Áno, každý kto chce svoj život zmeniť dokáže. Nie vždy je to úplne ľahké a je potrebné začínať po malých krokoch. Ale keď sa dívam na život na Slovensku objektívnym pohľadom, pri životnej úrovni na Slovensku, kedy je rodina šťastná za to, že pracujú obidvaja manželia a že dokázu prežiť z mesiaca na mesiac, nemohol som si ten komentár odpustiť. Nehádžte prosím všetkých do jedného vreca. Nie každý dokáže uchopiť svoj život do ruky tak pevne aby ho prekopal do základov. Keď má zabehnutú rodinu, stará sa o starých rodičov, rodičov, denne pracuje 8 a viac hodín aby vobec prežil. Buďme zhovievavejší a nehovorme o sebe, že sme viac ako tí druhí. A vedzte, že hovorí zo mňa životná skúsenosť, aj z jednej stránky aj z tej druhej. A za tú druhú, ze zmenu ktorú som vo svojom živote urobil a ako sa mi podarilo ho zmeniť a ďalej na sebe pracovať, vďačím aj Vám a Vašej práci a svojej úžasnej priateľke ktorá mi je oporou a z tejto zmeny čerpáme veľmi veľa obaja. Krásný nový rok Zlatošovci :)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 19.01.2015, 00:08
Reagovať
Pridané: 19.01.2015, 00:08
Reagovať
Re: Re: Re: Životná úroveň
Dakujem za reakciu. Osobna transformacia je dlha zivotna cesta a ano je pravda, ze nie kazdy ju hned zvladne bez tazkosti, ale o tom je zivot. O prekonavani svojho strachu, slabosti, nedostatkov, obmedzeni. Prave to sa pokusame nasim citatelom ulahcit, aj ked realne kroky za nich neurobime. Pred desiatimi rokmi by som si toto nedovolil napisat, pretoze som nedokazal zarobit ani polovocu toho, co dnes. Co som robil tych 10 rokov? Robim vsetko pre to, aby som nebol priemerny slovak, stazujuci sa, vyhovarajuci sa. Ucim sa ako v ramci nespravodliveho systemu tvorit nieco, co druhi ocenia a potrebuju ako hodnotu. Ako som nie raz spominal, peniaze tecu z vyssej hodnoty smerom k nizsej a treba si denne klast otazku, aku vyssiu hodnotu dnes dokazem vytvorit, aby som sa mal lepsie. Ak by sme vsak nesli osobnym prikladom, kto by to za nas urobil? Aj ja mam lepsi pocit ak viem, ze ma v zivote motivuju cestni a pracoviti ludia, ktori nieco svojim usilim dokazali, namiesto tych, ktori sa naucili kradnut a prizivovat sa. Takze je nacase, aby sme spolocne pracovali na tom, aby sme budovali trvalo skvelu spolocnost a naucili sa ziskavat to, co nam patri cestnym a pracovitym sposobom...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
zuzana.lb
Pridané: 11.02.2015, 18:55
Reagovať
Pridané: 11.02.2015, 18:55
Reagovať
Re: Re: Re: Re: Životná úroveň
Trvalo skvela spolocnost, to je velmi pekne povedane. Treba si uvedomit, ze kazdy musi zacat od seba a nespoliehat sa, ze nieco za nas vyriesi anonymny stat, poslanci a bohvie kto este. Su to stare, otrepane frazy, ale kde je vola, tam je aj cesta. To je fakt. To, ako sa Slovaci dokazu podcenovat, je priam neuveritelne, pritom je tu kvantum sikovnych ludi. Uz to treba z tych hlav dostat von :) Poznam zopar, na nase pomery vyslovene podpriemernych jedincov, ktori su uspesni len preto, ze na neuspech ani nepomysleli :) A presne o tom to je. Nevyhovarat sa, prestat zavidiet susedovi, upratat v hlave a zit svoj sen (nie sen majitela tovarne). Vsetko mame vo SVOJEJ hlave. Ano, je to take jednoduche.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 24.02.2015, 23:03
Reagovať
Pridané: 24.02.2015, 23:03
Reagovať
Re: Re: Re: Re: Re: Životná úroveň
Suhlasim, no jedna vec chyba. Kazdy z nas potrebuje mat nejaky pevny osobny system v zivote, o ktory sa moze opriet. V tomto clanku som sa pokusil ukazat ako som sa s tymto problemom vysporiadal ja:

http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/vyuzivajte-svoj-cas-efektivne.html

Pamatajte, ze system je riesenie na vsetky problemy, ktore dnes mame. Uvazujem, ze z tychto informacii a mojho systemu vyskladam nejaky premiovy produkt, ktory by presnejsie definoval ako si svoj vlastny zivotny system vyskladat... myslim ze by pomohol nie jednemu buducemu uspesnemu dobrodicovi v nasej buducej trvalo skvelej spolocnosti. Ked uz nic ine, aj tento clanok a jeho video pomoze...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
katka666
Pridané: 01.01.2015, 19:04
Reagovať
Pridané: 01.01.2015, 19:04
Reagovať
Re: Re: Re: Životná úroveň
pekne a realne napisane...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
lucka184
Pridané: 31.12.2014, 00:09
Reagovať
Pridané: 31.12.2014, 00:09
Reagovať
Velke dakujem
Kazdy den som vdacna za to ze mi kamaratka z nemecka poslala link na vasu stranku. Co sa mi zprvoti zdalo nemozne a narocne aj z financneho hladiska aj preto, ze tu v norsku som vela vyrobkov vobec nevedela najst, teraz po dvoch mesiacoch mozem prehlasit, ze opak je pravdov. Tento zivotny styl robi nasu rodinu nie len zdravsiu ale aj stastnejsiu. Vsetci zacinaju u nas rozmyslat co jedia - muzik co prednedavnom kazdy vecer spratal 2 cokolady pred spanim a oblozene chlebicky kazdy den, ale zmenu som si vsimla aj na detoch syn 11rokov a dcera 8 rokov. A tesima ma najviac to, ze jedine co pre to musim robit, je pracovat na sebe a na deti to same prechadza. Zlatosovci patri vam velka vdaka ;) a do noveho roka vam zelam vela uzasnych clankov a projektov ...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Stanley
Pridané: 30.12.2014, 20:29
Reagovať
Pridané: 30.12.2014, 20:29
Reagovať
Pekné shrnutie
Pekné shrnutie, zaujalo ma tiež to zvýšenie vaších výdavkov na potraviny. Vďaka za informácie, ktoré pomáhajú. Prajem celej rodinke Zlatošovcov všetko dobré do Nového roka :) a veľa nápadov na zaujímave članky do tohto blogu.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vytvorte si účet



Vyhľadávanie

NAŠE PROJEKTY

Vlado
Tina

Tieto stránky využívajú Cookies. Prečítajte si informácie o tom, ako používame cookies na týchto webových stránkach.

Rozumiem