Tento článok je staršieho vydania a informácie ktoré obsahuje, už nemusia byť aktuálne. Pokiaľ vás táto téma zaujíma a chceli by ste, aby sme sa jej opäť venovali, zahlasujte. Články s najvyšším počtom hlasov pripravujeme prednostne.
ruka
Hlasov:61
banner
Potraviny a stravovanie

Spoznajte “štvrtý” makronutrient vo výžive človeka

Využívajú ich vo veľkom v prírode zvieratá a novorodenci by bez nich neprežili. Stávajú sa dominantným zdrojom energie v čase hladovania, majú protizápalové účinky, ochraňujú svaly pred katabolizmom a chránia našu DNA. Ich terapeutický účinok je silnejší ako akýkoľvek liek na svete, ale to nie je to najlepšie. Naše telo si ich vie za určitých okolností vytvoriť samo. Čo je to?

img
cerimi77
Pridané: 25.11.2016, 10:23
Reagovať
Pridané: 25.11.2016, 10:23
Reagovať
výživa z ketonov
Ahoj Vlado, chcem sa opýtať, v článku si spomínal ľudí čo sa živia "pránou" z ich pohľadu, ale v skutočnosti sú vyživovaný pomocou ketónov a ani o tom nevedia. Pozerala som nejaké prednášky a človeka, ktorý sa takto vyživuje už asi 9r. Ak sa títo ľudia vyživujú z ketonov, to znamená, že čerpajú zo svojich podkožných tukových zásob? a ak sa im zásoby tukov minú, tak potom príde fatálny koniec? Ako to je, ak títo ľudia sú vyživovaní z ketonov a pritom si udržiavajú svoju konštantnú váhu a nechudnú? Na začiatku po prechode na túto výživu určite niečo dajú dole, ale potom sa im váha stabilizuje, ako to vlastne je a ako títo ľudia fungujú? díky, mirka
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 27.11.2016, 23:29
Reagovať
Pridané: 27.11.2016, 23:29
Reagovať
Re: výživa z ketonov
To sa musis opytat takeho cloveka, ak taky skutocne existuje..
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
cerimi77
Pridané: 28.11.2016, 12:59
Reagovať
Pridané: 28.11.2016, 12:59
Reagovať
Re: Re: výživa z ketonov
Vlado, reagovala som na Tvoju poznámku v článku, kde si spomínal týchto ľudí a naznačil si, že títo ľudia sú vyživovaní ketonami, aj keď oni tomu hovoria inak, každoádne, že to funguje len do určitého času a potom príde fatálny koniec, myslela som, že o tom vieš viac a chcela som od Teba počuť viac informácií ako to funguje.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 29.11.2016, 05:59
Reagovať
Pridané: 29.11.2016, 05:59
Reagovať
Re: Re: Re: výživa z ketonov
Existuju veci, pre ktore vysvetlenia neexistuju a veda ci rozum sa budu o to marne pokusat. Napriklad ani to ze mame nejake vedomie sa neda poriadne vedecky preskumat. Ako moze vedomie spochybnovat same seba a hladat pre svoju existenciu dokazy? A napokon, ako sa hovori v rozpravke od maleho princa:

Dobre vidíme iba srdcom. To hlavné je očiam neviditeľné. – líška

Kedze sam som nic take neskusal a nikoho takeho skutocneho nepoznam, tak mozem vychadzat len z poznatkov ktore mam. Pri beznych zasobach tuku sa clovek moze teorieticky dozit aj rok (metabolizmus sa natolko zefektivni) a u ludi s nadvahou ci obezitou aj viac. Je este mnoho toho, co treba prebadat a tie najdolezitejsie otazky sme si este nepolozili a ani na ne neodpovedali. Otazky su vsak dolezitejsie ako odpovede, pretoze nas posuvaju vpred...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
cerimi77
Pridané: 29.11.2016, 13:13
Reagovať
Pridané: 29.11.2016, 13:13
Reagovať
Re: Re: Re: Re: výživa z ketonov
Súhlasím s Tebou, že je toho ešte veľmi veľa, čomu my ľudia nerozumieme a je to nad rámec nášho chápania, preto by som nerobila jasný ortieľ nad "bránistami". K tejto téme som sa dostala len nedávno a náhodne, pozrela som si prednášku Jaroslava Dušeka a francúzskeho pránistu Henriho Monforta a tak isto rozhovor Adely Banášovej so slovenským pránistom Petrom Starcom (obe sú na YouTube), téma ma zaujala samozrejme a keď som čítala Tvoj článok, kde spomínaš týchto ľudí a tvrdíš že sú vyživovaní z ketonov a funguje to len dočasne (predpokladám do minutia posledných zásob podkožného tuku) tak mi nedalo sa ťa opýtať na Tvoj názor, myslela som si, na základe týchto tvrdení, že my to budeš vedieť lepšie vysvetliť. Ak by ich výživa bola len z ketonov, tak predpokladám, že by si nedokázali udržať roky stabilnú váhu, čo je jednou z podmienok, ak chce človek prejsť na tento spôsob výživy, nemôže chudnúť. Takže asi ostaneme pri tom, že ako pre mňa, tak aj pre Teba, je táto téma rozumovo-vedecky nevysvetliteľná a tým pádom, nemôžeme robiť nad tým akékoľvek závery, samozrejme v tom prípade, že títo ľudia naozaj žijú bez jedla ako tvrdia :-)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 29.11.2016, 14:34
Reagovať
Pridané: 29.11.2016, 14:34
Reagovať
Re: Re: Re: Re: Re: výživa z ketonov
Ano, tvoja posledna veta a zaver su presne to, na co aj narazam. Ak naozaj ziju bez jedla ako tvrdia...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
vavrova.kristin
Pridané: 18.10.2016, 12:21
Reagovať
Pridané: 18.10.2016, 12:21
Reagovať
vysoko-intenzivne sporty a ketoza
Zdravim Vlado, super clanok, ktory mi dal velmi vela kedze sa v poslednej dobe zaujimam o ketozu a jej ucinky. Mala by som vsak jednu otazku - 3-4x do tyzdna intezivne cvicim crossfit ktory je silovo aj kondicne dost narocny. Chcela som sa spytat ci v tomto pripade je ketoza bezpecna kedze ten podiel sacharidov v strave je velmi maly. Niekde som citala i to, ze pri prechode do ketozy prichadza k znizeniu telovej kondicie (cize napr nebudem vediet dvihnut take zavazia ako doteraz), ktora sa vsak potom znovu obnovi. Je to pravda? Chcela by som ketozu vyskusat ale chcem si byt ista ze je to bezpecne aj pri intezivnych sportoch a nestane sa, ze moj organizmus sa vypne (ak som to dobre pochopila, toto sa stava sportovcom, ktori su na cukrovom metabolizme, ale mozem to ocakavat aj pri prechode na ketozu?). + este by som sa rada informovala ze sice uvadzate podiel tukov, bielkovin a sacharidov v % ale kolko to realne vychadza na gramy? napr na kilogram telesnej hmotnosti? Mam 67kg a 183cm, aka by bola teda idealna gramaz pre mna? Dakujem pekne za odpoved
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 19.10.2016, 23:40
Reagovať
Pridané: 19.10.2016, 23:40
Reagovať
Re: vysoko-intenzivne sporty a ketoza
Nie som si isty, ci dochadza k znizeniu "telovej kondicie" (vlastne ani neviem co by to malo znamenat). Jedine k comu moze dost je k docasnemu znizeniu energetickych zasob. To preto, ze energeticky metabolizmus buniek bude v soku a to mozno na 2-3 tyzdne urcite ak ide o priebeh treningu a pocitov pocas neho. O to vo vacsom soku, ak bolo pred tym uplne bezne tlacit do seba mnoho sacharidov, velmi pravidelne jest, vobec nehladovat (ani ciastocne). Ale ano, telo sa postupne adaptuje a vsetko bude v poriadku. Preto mame vytvorenu aplikaciu METFLEX, ktora dokaze stupen metabolickej kondicie kvantifikovat (odmerat). Tu su k tomu infomacie, ako sa dopracovat k vysledku:

https://spiro.vladozlatos.com/vyhodnotenie-testu.html

Cim horsi bude vysledok, tym bude vhodnejsie postupovat pomalsie a pozvolnejsie, lebo ano, hrozia aj glukozove deficity na ktory je citlivy mozog. A pri silovych disciplinach ako vzpieranie je dolezita velmi jemna motorika (hlavne ak ide o vela) a tam by nedostatok glukozy a energie mohol mat fatalne nasledky (zranenie). Preto ako metabolicky kompromis je vhodne pouzivat od teraz aj nas Protein Premium Energy produkt, ktory toto vsetko fixne a vyriesi a to aj v pripade, ze prijem sacharidov bude mensi ako by mal:

http://www.bioeshop.sk/produkty/protein-premium-energy.html

Ak ide o rozratanie jedla presne, konkretne recepty, konkretne rezimy dna alebo ine podrobnosti z realizacie zivotospravy (prakticke rady), tak sumar vsetkych dolezitych postupov su zhrnute v nasej poslednej publikacii metabolicky protokol:

https://produkty.vladozlatos.com/metabolicky-protokol.html

drzim palce pri napredovani...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
vavrova.kristin
Pridané: 20.10.2016, 06:32
Reagovať
Pridané: 20.10.2016, 06:32
Reagovať
Re: Re: vysoko-intenzivne sporty a ketoza
Dakujem pekne za odpoved. Este by som sa chcela spytat, pokracuje sa v uzivani proteinu aj pri ketoze? Alebo ho treba postupne vyradit? Nemam nejake obsiahle vedomosti o budovani svalov ale pokial viem, tak zakladnou stavebnou jednotkou su bielkoviny. Kedze sa ich pri ketoze vela neprijme, z coho potom maju svaly moznost rast?
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 20.10.2016, 07:12
Reagovať
Pridané: 20.10.2016, 07:12
Reagovať
Re: Re: Re: vysoko-intenzivne sporty a ketoza
Nerozumiem otazke. Kto povedal, ze proteiny a ketoza nejdu dokopy? Co znamena "vela" proteinov? Kto urci, co je "dostatok" na to, aby rastli svaly? A posledna otazka: kto povedal, ze donekonecna stimulovat rast svalov nad fyziologicke medze je v poriadku?
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
vavrova.kristin
Pridané: 20.10.2016, 07:42
Reagovať
Pridané: 20.10.2016, 07:42
Reagovať
Re: Re: Re: Re: vysoko-intenzivne sporty a ketoza
Nepovedal to nikto, nikde som vsak necitala o tom, ze by to niekto potvrdil alebo vyvratil, preto sa na to pytam :) som v tejto teme nova, preto sa snazim ziskat co najviac informacii a pytam sa, dufam, ze vas tym nezatazujem. Chcela by som ketozu vyskusat ale chcem si byt ista, ze vsetkemu rozumiem spravne.
Takze aj v ketoze sa ma stale prijimat protein po treningu? Lebo napr. v proteine, ktory ste mi poslali, je v jednej davke 20g bielkovin.
V ketoze by mal clovek prijat v priemere okolo 20% bielkovin z celkovej stravy, co mi pride dost malo kedze moja terajsia konzumacia je urcite vacsia.
Ale uznavam ze vasa posledna otazka je spravna, nie je urcite zdrave donekonecna stimulovat rast svalov :)
Vopred dakujem za odpoved a zelam pekny den
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 21.10.2016, 06:34
Reagovať
Pridané: 21.10.2016, 06:34
Reagovať
Re: Re: Re: Re: Re: vysoko-intenzivne sporty a ketoza
Je dolezite zbierat co najviac informacii, to je spravny postup. Dalej ich musis aj zacat pouzivat, aby neboli zbytocne toxicke / nadbytocne. Este bude mnoho veci, ktorym v tejto faze nebudes uplne rozumiet, pokial si ich nevyskusas na vlastnej kozi. Ak si das viac casu na studium veci na nasom blogu, tak zistis ze protein po treningu je v poriadku (samozrejme mas mnoho moznosti a hned dva druhy sme vyvinuli aj my s Kompavou - nase recepty).

Po dalsie neviem ako si chces odmerat tych 20% bielkovin, pretoze by si to mala davat v prepocte na 1kg aktivnej telesnej hmoty (napr. 1g / 1kg ATH). Ak nepracujes s nutricnym software a vsetko si neprepocitavas, tak nikdy nevies coho kolko konzumujes (casto su to prekvapenia). A tiez nie je jedno aka kvalita proteinu je pouzita a ako ho nasledne tvoje telo spracuje / na kolko vyuzije. Ak mas poskodeny traviaci trakt, nedostatucnu traviacu kulturu, zapaly, atd, tak aj ked budes jest toho vela, vela toho nezuzitkujes... Drzim palce pri optimalizacii.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Maco
Pridané: 06.08.2016, 08:59
Reagovať
Pridané: 06.08.2016, 08:59
Reagovať
SM
Ďakujem velmi pekné a ak by som vas mohol poprosit keby ste mi poslali ten výpis a knižku si urcite skúsim zohnat. Ďakujem
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 08.08.2016, 11:34
Reagovať
Pridané: 08.08.2016, 11:34
Reagovať
Re: Chudnutie
Preposlal som na email.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Maco
Pridané: 04.08.2016, 08:40
Reagovať
Pridané: 04.08.2016, 08:40
Reagovať
SM
Ahoj, chcel by som sa spýtať jednu vec a to, že či by mi ketóny mohli pomôcť aj s chorobou SM ( sklerózou ) ?
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 05.08.2016, 09:30
Reagovať
Pridané: 05.08.2016, 09:30
Reagovať
Re: SM
Na to sa neda jednoznacne odpovedat, ale vlastnu verziu uspesneho ketogenneho stravovania navrhla lekarka Terry Wahls (Wahls Protocol - sama ma SM), ktorej knihu mame aj v nasich recenziach (VIP databaza) a odporucam vam ju zohnat si a dosledne prestudovat. Ak chcete prepis najdolezitejsich myslienok vam mozem poslat na email:

https://knihy.vladozlatos.com/the-wahls-protocol.html
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
svkhobit
Pridané: 10.07.2016, 18:29
Reagovať
Pridané: 10.07.2016, 18:29
Reagovať
daľšie makronutrienty
Ahoj Vlado volám sa Juraj myslím že mám veľmi dobrý metabolizmus a vždy som si mohol dopriať jesť čokoľvek a nemal som nikdy výraznejšie problémy s priberaním ale v poslednej dobe sa my začali viac kaziť zuby aj keď som sa o ne staral a zistil som že to môže biť práve dôsledok vysoko-sacharidovej stravy ktorú som do tej doby jedol. Rozhodol som sa preto prejsť na paleo. Nerobilo my problém jesť aj menej často či dosť výrazne obmedziť príjem sacharidov, ale zistil som že vylúčením múky z jedálnička som vylúčil takmer 95% bežných jedál a nechcem jesť každý deň len mäso a zeleninu s masťou.
Preto som sa rozhodol viac skúmať aj iné zdroje potravín a s bratom sa nám podarilo objaviť kvasenie. Kvasenie v dvoch formách mliečne kvasenie a alkoholové kvasenie.
Objavili sme ‘‘5 makronutient‘‘ kyselinu mliečnu ako produkt mliečneho kvasenia ktorým je možné skvasiť všetky zložité sacharidy v sladkej zelenine ako zemiakoch cvikle, a taktiež múke týmto spôsobom sa už stáročia vyrábal aj kláskový chlieb ktorý obsahoval výrazne menej sacharidov a viac kyseliny mliečnej v porovnaní s dnes ‘‘kvaseným‘‘ chlebom na droždí ktoré nedokáže kvasiť zložité sacharidy jedine umelo pridávaný cukor.
''6 makronutientom'' som nazval alkohol ktorý vzniká alkoholovým kvasením na ktorom žiaľ prežívajú mnohý naši bezdomovci a oni ani nič iné nejedia a keď zjedia pevný pokrm skôr ho vyvrátia lebo majú stiahnutý žalúdok ale dokážu takto ''prežiť'' Takýto spôsob života ma síce neláka ale zaujímalo by ma či pri vhodnej kombinácií výživných potravín minerálov a vitamínov v kombinácií s malými dávkami alkoholu by bolo možné žiť zdravo vzhľadom na to že aj zvýšená konzumácia teraz tak hojného ovocia my spôsobuje vďaka nestráviteľným cukrom obsiahnutých v ovocí problémy s trávením v črevách a hnačky a bráni to aj tráveniu tukov. No napriek tomu je možné ovocie kvasiť na slabšie víno bez pridávania cukru zbaviť sa tak nestráviteľných cukrov ktoré by ináč kvasili v našich črevách a nedochádza tak ani k ničeniu vitamínov ako pri cukru plných lekvároch. Bolo by teda možné pri správnom dávkovaní sa takto stravovať o kúsok zdravšie ako sa prejedať ovocím?
Čo ma však zajíma najviac je už spomínaná kyselina mliečna, ako zdroj energie jej pozitíva a negatíva, hormóny ktoré ju ovplyvňujú (lebo predpokladám že sa pri jej užívaní organizmus vyhne aj tvorbe inzulínu) a jej vplyv na využívanie ketónov ako zdroja energie (či organizmus nemá tendenciu obmedzovať tvorbu a využívanie ketónov ak má ešte aj iný zdroj energie v súlade s príslovím nemôžete slúžiť dvom pánom pretože jedného budete milovať a druhým budete opovrhovať a či nebude dochádzať k rovnakým pocitom hladu ako na cukrovom metabolizme.) Ďakujem za odpoveď.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 14.07.2016, 22:27
Reagovať
Pridané: 14.07.2016, 22:27
Reagovať
Re: daľšie makronutrienty
Ahoj, na tuto otazku uplne zarucenu odpoved nemam. Do istej miery je to o experimente, co vyhovuje tebe a ako tvoje telo reaguje na tieto nove podnety. Niekedy sa vsak reakcia tela odohra az oneskorene, co si zistil napriklad na tvojich zuboch s odstupom rokov na vysoko sacharidovej strave. Ak ide o paleo, nie som si isty, ci si spravne pochopil ako sme zamerani, pretoze len na paleo to nie je. U nas nie je podstatne maso ci bielkoviny, ale vysoko kvalitne tuky. A tie sa daju ci uz zo zeleninou alebo aj masom kombinovat na "milion" sposobov. Ak si cital clanok dosledne, tak si videl preferovane druhy potravin a z nich sa da vykuzlit nie jedno chutne jedlo. Takze ti pri experimentovani drzim palce - ja to tak hovorim, ze optimalizacia zivotospravy je full time job na minimalne jeden rok, kym sa clovek o sebe dozvie to najpodstatnejsie...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
bijou
Pridané: 15.06.2016, 10:07
Reagovať
Pridané: 15.06.2016, 10:07
Reagovať
unava a hlad pri keto diete
Ahoj Vlado

CHcem poprosit o radu. Uz viac ako mesiac dodrzujem zasady ketogenickeho stravovania, vobec vsak nepocitujem benefity, ktore by sa mali dostavit pri tomto type stravovania. Stale mam pocit hladu, mam velky problem vydrzat viac ako 4 hodiny bez jedla, nevladzem cvicit, som unavena, podrazdena, boli ma cele telo, Aj na vykonavanie beznych cinnosti sa musim prekonavat. Predpokladam, ze sa moj organizmus asi vobec neprepol do tukoveho metabolizmu. Aky je tvoj nazor? Mas neaky typ, co by mi mohlo pomoct? Moze napr. beh alebo ina sportova aktivita urychlit prechod do tuk. metabolizmu?
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 17.06.2016, 06:39
Reagovať
Pridané: 17.06.2016, 06:39
Reagovať
Re: unava a hlad pri keto diete
Ahoj, to je velmi casta situacia. Neviem kolko mas rokov a ake dlhe bolo tvoje predchadzajuce obdobie experimentovania, dietovania a teoreticky aj mozneho poskodzovania metabolizmu, ale len u velmi zdravych jedincov sa prejavuju benefity po takom kratkom casovom okne. Najviac by nam povedal vysledok zo spiroergometrie:

https://spiro.vladozlatos.com/vyhodnotenie-testu.html

No z toho co popisujes je jasne, ze vysledok metabolickej (ne)flexibility by dopadol zle, resp. potvrdili by nam to aj cisla. Preto ti odporucam absolvovat spiroergometriu, vlozit si data do tejto aplikacie a vyhodnoti ich (dotaznik / fotky). Pomoze ti iba postupne a neskokove menenie zivotneho stylu. Zacni na hrane svojich limitov, postupne trenuj metabolizmus aj svoju kondiciu v ramci svojich moznosti a zbytocne sa neprepinaj. Niektore uzitocne informacie ako postupovat najdes aj v tomto clanku:

https://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/absolvujte-postup-pre-metabolicky-trening.html

ale nevahaj si prestudovat aj tie ostatne. Verim ze postupom casu sa dotavia nie len ocakavane benefity, ale aj estetika a pocity lepsieho zdravia.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
tomsivak7
Pridané: 25.05.2016, 17:28
Reagovať
Pridané: 25.05.2016, 17:28
Reagovať
otuzovanie atd
cau Vlado, ja sa ta chcem spytat, ci za otuzovanie povazujes len celu sprchu v studenej vode, alebo sa tam rata napr aj striedava sprcha. Striedavu sprchu praktikujem uz par mesiacov, tak by som chcel vediet ci to staci, alebo treba absolvovat komplet celu sprchu pod studenou vodou.
A este jedna otazka, ked praktikujem ciastocne hladovanie a obedujem v praci o 10tej hodine...tak ked si rano pri odchode z domu dam kokosovy olej alebo 2dc kefiru, prerusi mi to nejak hladovanie, ci taketo tukove potraviny v dost malom mnozstve na to nemaju vplyv? proste ci cele okno bez jedla od 8mej vecera do 10tej rana sa da chapat ako dodrziavanie ciastocneho hladovania a ta trocha „jedla“ tam nejak nevadi zasadne
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 26.05.2016, 22:20
Reagovať
Pridané: 26.05.2016, 22:20
Reagovať
Re: otuzovanie atd
Na zaciatok postaci aj striedava sprcha, neskor iba na uvod aby pouzi teplejsiu vodu a zvysok uz iba studenu. Okrem sprchovania sa mozes aj kupat v studenej vode a zaroven sa menej obliekat, hoci otuzilost na chladny vzduch je velmi rozdielna ako otuzilost na studenu sprchu a este rozdielna na studenu vodu (cele telo naraz). V kazdom pripade sa s tym treba hrat tak ci tak.

Kefir ti pravdepodobne ciastocne hladovanie prerusi (da sa to odmerat), ale ak obedujes o 10:00 tak potom ako dlho vlastne hladujes? Ciastocne hladovanie ma byt len o cistych tekutinach aspon po dobu 12h.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
tomsivak7
Pridané: 29.05.2016, 10:24
Reagovať
Pridané: 29.05.2016, 10:24
Reagovať
Re: Re: otuzovanie atd
no veceriam o takej 8mej, cize do tej 10tej hodiny rana to je 14 hodin hladovania...od skoreho rana som na nohach a za tu dobu vypijem tak 1,5l tekutin...ok, takze trocha kefiru mi to hladovanie narusi, a co ten kokosovy olej, 1CL co je asi 10gramov moze byt v tejto veci na skodu ?
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 30.05.2016, 07:55
Reagovať
Pridané: 30.05.2016, 07:55
Reagovať
Re: Re: Re: otuzovanie atd
Kefir ti moze skor narusit ketozu, olej ti ju podpori (a este viac MCT olej kt. je vyrobeny z kokosoveho oleja). Ale ja by som z toho vedu nerobil a pokial si ten kefir das, tak urcite pre seba nic zle neurobis... je to detail.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
ivana4096
Pridané: 24.05.2016, 10:50
Reagovať
Pridané: 24.05.2016, 10:50
Reagovať
Keto dieta a diabetes
Dobrý deň želám, dnes som sa prvý krát zahlásila na Váš blog a veľmi zaujal tento článok o ketónovom stravovaní. Som 20 rokov diabetička na inzulíne a posledných 15 rokov veľmi zle kompenzovaná..glykovaný hemoglobín bol posledné roky 11-12 mmol, Nech som sa akokoľvek stravovala, výsledky boli stále zlé a zle som sa aj cítila. V noci som mávala časté hypoglykemie v dosť veľkých extrémoch ako 1,2....1,6 mmol. Na základe zlej kompenzácie sa mi pridružila diabetická retinopatia, neuropatia nôh a minulé leto silná flegmona nohy...začiatkom roka som zmenila diabetológa...lekárka zmenila nočný inzulín, odstránili sa nočné hypoglykémie a za tri mesiace klesol glykovaný hemoglobín na 9 mmol. Viem, že je to stále dosť, ale pre mňa je to po tých 15 rokoch veľký úspech. Veľmi ma zaujal aj článok o tom, že pokiaľ si to telo nevyžaduje, nemusíme raňajkovať...už ako dieťa som bojovala, lebo mi nechutilo ráno jesť...od detstva počúvame ako sú raňajky veľmi dôležité ako sa treba na raňajky doslova napchať a podobné bludy....moje telo je schopné prijať stravu, tak najskôr okolo 10,00 hod, keby som si nemusela pichnúť inzulín, raňajky by pre mňa neboli vôbec potrebné...poradili by ste mi prosím Vás ako sa správne stravovať? Moje telo sa už úplne blázni, čím sa snažím zdravšie jesť, tým viac priberám...keď som jedla všetko, váhu som mala okolo 59 kg, teraz som za 10 mesiacov pribrala okolo 7 kg a neviem, kde sa stala chyba.... Veľmi pekne Vám ďakujem za Vašu odpoveď a čas.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 26.05.2016, 22:12
Reagovať
Pridané: 26.05.2016, 22:12
Reagovať
Re: Keto dieta a diabetes
Dobry den, zial podobne odporucania su mimo nasich kompetencii, pretoze nie sme lekari. Aj keby sme vam vedeli poradit, tak by sme to nemohli prezentovat takto verejne, co je jednak nezodpovedne a jednak si to vyzaduje diskusiu. Cize ak potrebujete poradit ako sa zorientovat, prihlaste sa k nam na osobnu konzultaciu a prejdeme si co sa da robit, hoci aj tieto odporucania by ste mali konzultovat so svojim lekarom. Alebo to urobit aj naopak, vyziadat si stravovacie odporucania / limity od svojho lekara a potom prist za nami...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
marosmotyl2
Pridané: 23.05.2016, 00:46
Reagovať
Pridané: 23.05.2016, 00:46
Reagovať
Deti
Ahoj Vlado.

Ako je to u malých detí? Ako je nastavený metabolizmus u čisto kojených prckov? Máme ročného syna, tak ma zaujíma tvoj (váš) pohľad na výživu tak malých detí, hlavne pri prechode na tuhú stravu. Aký má byť pomer makronutrientov? Ďakujem.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
marosmotyl2
Pridané: 23.05.2016, 00:55
Reagovať
Pridané: 23.05.2016, 00:55
Reagovať
Re: Deti
Až teraz vidím že som vlastne rozšíril otázku ohľadom detí nižšie ... :-)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 23.05.2016, 22:51
Reagovať
Pridané: 23.05.2016, 22:51
Reagovať
Re: Re: Deti
K teme stravovania deti mame tieto blogove clanky:

https://www.vladozlatos.com/typove-skupiny/rodicia-a-tehotenstvo.html

a tuto prakticku publikaciu:

https://produkty.vladozlatos.com/zdrave-stravovanie-pre-deti.html
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
serafinka
Pridané: 20.05.2016, 12:56
Reagovať
Pridané: 20.05.2016, 12:56
Reagovať
ďakujem
Mám potrebu sa poďakovať za vašu snahu a tieto cenné informácie. Už viac ako rok sa "viac menej" stravujeme podľa vašich odporúčaní... Nejeme bežné pečivo, občas špaldový chlieb z kvásku, deti nejedia žiadne bežné sladkosti, nič, čo by obsahovalo pšenicu, gluk.fruk sirup, chémiu.... dbám na to, aby mali denne dostatok tukov, bielkovín. Zhrešíme len občas. Nejdem až tak do hĺbky, ale nám sa ako rodine ľahko tvoria pekné svaly, takže aj ja s mužom, aj naše deti /3,6,9 rokov/ sme samý sval a šľacha:-). Máme šťastie , že bývame pri lese - deti v pohybe neobmedzujeme (radšej niekedy zavriem oči, alebo idem preč:-): sú šikovné, stále v pohybe, otužilé... Rada by som sa opýtala na pár veci: ráno sme si zvykli piť šťavu z ovocia vždy obohatenú o niečo super, ako napr. rakytník, arónia... v sezóne jedlé rastlinky a bylinky. Raňajky vynechávame, deti majú desiatu, nám sa často nežiada ani to, až obed. Pýtam sa na váš názor.... neskôr cez deň už jeme ovocie minimálne a aj to ráno je odšťavené pomocou šnekového odšťavovača. Ďalej, ako je to s alkoholom? Milujem kvalitné, nepasterizované pivko... A posledná otázka je ohľadom frekvencie jedla. Ja nemám potrebu jesť často, ani muž, vieme to dobehnúť večer:-) Ale deti - mám pocit, jedia v kuse, pritom dbám na to, aby sacharidov bolo menej. Ako fungujú deti? A na záver, moja ponuka. Už roky sa zaoberám bylinkami, rastlinkami a listami... ale nie v zmysle "sušiť a čaje", ale ako denná súčasť stravovania vo forme štiav, smoothe, korenia - v "živej" forme. Ak by ste mali pocit, že môžem nejako obohatiť vaše stravovanie, dajte, prosím, vedieť.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 23.05.2016, 22:27
Reagovať
Pridané: 23.05.2016, 22:27
Reagovať
Re: ďakujem
Dakujeme za pochvalu. Idealne je ovocie skombinovat ako smoothie ale ovocie nech tvori minimalnu zlozku, idealne aj pre deti na ranajky. Akurat pripravujeme knihu s 54 smoothie receptami a na ukazku prikladam priklad takych dvoch vhodnych receptov podla nas:

1. Ingrediencie:
1ks avokádo, 1dcl jablková šťava, 1dcl kokosové mlieko, 1dcl filtrovanej vody, 2kúsky čerstvého kokosu, hrsť špenátových lístkov
Postup :
Ošúpané zrelé avokádo spolu s jablkovou šťavou a vodou rozmixujeme do hladka, postupne pridáme čerstvý kokos, špenátové lístky a na záver dolejeme kokosové mlieko.

2. Ingrediencie:
2dcl silného hovädzieho vývaru, 1dcl kokosového mlieka, 4 prevarené ružičkové kely, polovica avokáda
Postup:
Vývar s kelom rozmixujeme. Pridáme avokádo a na záver kokosové mlieko, do hladka rozmixujeme.

Ak ide o alkohol, pivo je trochu problem, ale netvrdim ze vobec by sa nemalo pit. Otazne je ako casto a ako pre koho. Ak ide o jedenie u deti, ja by som to nechal na ich intuiciu a jedlo im neponukal nasilu ani na "spravny" cas. Same rozhodnu kedy je spravne jest. Ak uz nemaju nastaveny metabolizmus na cukry (zavislost), tak potom si ich telo vyziada jedlo prirodzene a v spravny cas. Takze nad tym by som si hlavu nelamal a staci, ak budu mat k dispozicii nieco chutne a zdrave. Drzim palce nech sa vam dari napredovat v krasnom prostredi pri lese. Musi to byt uzasne prostredie pre zivot...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
benjaminszabo
Pridané: 19.05.2016, 20:39
Reagovať
Pridané: 19.05.2016, 20:39
Reagovať
Vplyv otužovania
Ahoj, super článok a vďaka za veľa iných odporúčaných zdrojov. Chcem sa opýtať, lebo som to moc nepostrehol v článku a tuším ani v publikácii MET/FLEX, aký vplyv má otužovanie na tieto všetky metabolické procesy? Či to má značný význam a výrazne prispieva aj k metabolickému tréningu a prípravu na tukový metabolizmus, alebo má len zanedbateľný efekt? Viem že v predošlých článkoch bolo otužovanie spomenuté ako jeden "z programátorských jazykov" efektívne fungujúceho metabolizmu. Ďakujem:)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 20.05.2016, 11:55
Reagovať
Pridané: 20.05.2016, 11:55
Reagovať
Re: Vplyv otužovania
Mas pravdu, to som nespomenul, hoci je pravda, ze to velmi pomaha. Clanok bol vsak zamerany najma vyzivove opatrenia, nie celkove pre zlepsenie zivotospravy a zvykov. No jednoznacne terapia chladom patri k sirsiemu pohladu ako zlepsit svoje metabolicke zdravie. Aj u nej ale plati, ze hormeza je dolezitejsia ako nekriticke prehananie: https://slovnik.vladozlatos.com/hormeza.html
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
digital_age
Pridané: 19.05.2016, 17:59
Reagovať
Pridané: 19.05.2016, 17:59
Reagovať
Bielkoviny
Zaujima ma ako je to s bielkovinami. Na tomto blogu som sa docital, ze pri vysokom prijme ( nad 1,5g na kg t.hm. ) bielkovin sa zvysne menia na glukozu a mozu teda ohrozit prechod do ketonky. Idem ( aspon si to teda myslim ) styri mesiace v ketonke ( do 40g sch na den ) ale bielkovin niekedy prijmem aj 120-140g za den. Vazim 69kg. Subjektivne citim, ze v ketoze idem podla vsetkych tych bodov.
Zaujima ma teda toto. Prijmem napr 35g cukrov a 130g bielkovin za den. Ak teda telo spotrebuje 100g bielkovin tak ten zvysok mam priratat k cukrom?

Clanok je inac super a preposielam dalej ;)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 20.05.2016, 11:53
Reagovať
Pridané: 20.05.2016, 11:53
Reagovať
Re: Bielkoviny
Nie na kg THM ale na kg ATH (aktivnej telesnej hmoty bez tuku) - co je este menej. Priklad mas 70kg, mas 10kg tuku, takze ATH = 60 kg. Je mozne sa s tym pohravat ale aj odmerat si, kde je individualna hranica, lebo ta sa meni od cloveka k cloveku. Niekto pri vysokom treningovom objeme zvladne aj 1,5g / ATH bez toho aby mal problem udrziavat sa v metabolickej zone (https://slovnik.vladozlatos.com/metabolicka-zona.html) v ktorej sa deju vsetky potrebne dolezite deje a cim dlhsie v tejto zone sa vie clovek udrzat, tym za kratsi cas nastanu aj komplexne a pozitivne metabolicke zmeny (flexibilita: https://slovnik.vladozlatos.com/metabolicka-flexibilita.html). Takze ci sa ti to pridava alebo nepridava k cukrom, si musis odmerat cez glukomer niekolko krat za den.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
digital_age
Pridané: 20.05.2016, 17:40
Reagovať
Pridané: 20.05.2016, 17:40
Reagovať
Re: Re: Bielkoviny
Vdaka, teraz uz mam lepsi prehlad. No a ten glukomer veru kupim.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Hojulienka
Pridané: 16.05.2016, 17:23
Reagovať
Pridané: 16.05.2016, 17:23
Reagovať
Ketogenna strava
Mily Vlado,
wau...uz 3 tyzdne hladam na nete vselico o tomto stravovani a zrazu ma caka mail od teba s touto temou.Nazov ma sice nenadchol... Spoznajte 4 makronutrient vo výžive človeka,ale otvorila som mail...nevies si predstavit,aka som bola nadsena,ze pises na danu temu.Za tie tri tyzdne som pisala roznym trenerom,ktori pisu nieco o ketogennej strave,ale nic moc.Najviac ma potesil odbornostou Martin Chudy,je uplne super...Inac ja nepatrim medzi sportovcov /i ked rekracne lyzujem,bezkujem ,v lete obcas bicykel/patrim ku tej druhej skupine ludi ,co ma nadvahu ...plus 15 kg.A preto sa zaoberam keto-stravovanim a chcem o tom co najviac vediet...V aprili tohto roku som zacala s ketonovou dietou...uzasne som sa citila,kila sli dole minus 5kg,/za mesiac ...prestala ma zaha palit,mala som skor nechutenstvo ako hlad ,kopu energie a vyriesil sa mi jeden zdravotny problem...totiz roky rokuce mozno aj 10 rokov,mi v noci trpnu ruky,mam ich uplne necitlive,horuce,az bolestive.Pobehala som chirurgov,neurologov,reumatologov,ortopedov..u vsetkych som zdrava.Tak som sa naucila s tym zit.Mesiac a pol ,co som drzala keto dietu mi zrazu bolesti mravencenie,trpnutie uplne ustupilo.U mna sa potvrdilo ,ze telo sa dokaze za pomoci ketodiet uzdravit,rozne pochybne zapaly v tele sa vyriesia.Ale jeden novy problem mam.Na beznej peventivnej prehliadke pri odbere krvi sa mi zvysila kyselina mocova....Hodnoty kyseliny mocovej mam 371 umol/l a referencna hodnota ma byt od 139 po 332.Ako laika ma hned napadlo,ze zvysenie nastalo asi tou zvysenou konzumaciou masa.Ketogennej diety sa nechcem za ziadnu cenu vzdat,lebo viac zdravotnych problemov mi vyriesila,ako pridala...budem rada, ak mi das odpoved,co sa tyka tej kyseliny mocovej...dakujem
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(1x)
Vlado
Pridané: 20.05.2016, 11:26
Reagovať
Pridané: 20.05.2016, 11:26
Reagovať
Re: Ketogenna strava
Hej Martin Chudy ide najviac do hlbky, skolenie by mohol davat aj odbornikom... Na tvoj zdravotny problem uplne presne odpovedat / poradit neviem. Ziadalo by si to doslednejsi zber tvojich zdravotnych udajov ale ani to by nemuselo pomoct. Analyza stravovania by tiez pomohla, aby sa aspon zistilo, ze ci nahodou ozaj nemas prilis velky prijem niecoho za jeden den, co ti skodi. Napokon cele je to o experimentovani, lebo konceptialne informacie ako na to si nastudujes tu, no ich aplikacia a individualne prisposobenie sebe je uz v podstate umenie daneho jednotlivca. Tiez mozes byt casom prekvapena z vyssich hodnot LDL cholesterolu, ale s tym si netreba robit starosti. Velmi zmysluplne a vedecky to vysvetluje Jeff Volek v jeho prednaskach, napriklad v tejto:

https://www.youtube.com/watch?v=y2zoDsVimyw
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
zuz
Pridané: 15.05.2016, 21:36
Reagovať
Pridané: 15.05.2016, 21:36
Reagovať
zeny v tukovom rezime
Mily Vlado, podla tvojho nazoru je teda fungovanie zeny v tukovom rezime uplne bezpecne? stretla som sa totiz s nazormi, ze pre muzov je to OK, avsak pre zeny, ktore funguju hormonalne uplne inak sa to neodporuca, ze im to moze uplne rozhadzat ich hormonalny system.
rada by som este vedela, ako odporucas dostat sa postupne do ketozy? rozumiem tomu dobre, ze napr. budem zaradzovat do jedalnicka postupne stale menej a menej sacharidov a viac tukov, doobeda budem napr. nalacno a pod a postupne moje telo na to pripravovat?
ja som s tymto rezimom v zime experimentovala, bola som v tukovom rezime 6 tyzdnov, avsak presla som zo dna na den uplnym vynechanim sacharidov a predpokladam ze preto moje telo reagovalo tak, ze velmi silno ochorelo.
je vsak vobec mozne takto postupne ketozu dosiahnut?
dakujem
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 16.05.2016, 11:12
Reagovať
Pridané: 16.05.2016, 11:12
Reagovať
Re: zeny v tukovom rezime
Mila Z, nielen ze bezpecne, ale aj nevyhnutne, ak chce zena byt pekna aj zdrava. Okrem toho ako si si v clanku dosledne prestudovala, "tukovy rezim" nieje nejaka jedna strana mince, ale cele spektrum, v ktorom sa mozes nachadzat. Cize pokial nepoznas svoju metabolicku realitu (https://slovnik.vladozlatos.com/metabolicka-realita.html), tak je zbytocne o tom teraz diskutovat. Nevieme, ake velke metabolicke poskodenie (https://slovnik.vladozlatos.com/metabolicke-poskodenie/dysfunkcia.html) si si za svoj zivot neuvazenym experimentovanim sposobila (diety, extremy). Netvrdim, ze musis byt hned metabolicky poskodena, ale ak nedosahujes svoje ciele (zrejme esteticke?), tak minimalne nejakym stupnom metabolickej negramotnosti (https://slovnik.vladozlatos.com/metabolicka-negramotnost.html) disponujes a ta je vysledkom vsetkeho, co si si v zivote urobila ale aj neurobila (vyziva, pohyb, zvyky, zivotosprava).

Prestne pre tento ucel vznika aplikacia MET/FLEX, ktora ma vylucit podobne dohady a pausalizovane odporucania. Okrem toho "hormonalne fungovanie zeny" je urcovane opat len kvalitou jej metabolickeho zdrvia, nakolko asi vies, ze hormony su len "poslovia" informacie, hoci velmi vplyvni poslovia. Kto im nieco prikazuje je tvoj mozog a jeho metabolizmus. Takze neda sa rozhadzat nieco, co uz je davno rozhadzane. Ak by som mal o tvojom tele viac podrobnych informacii (vcitane toho, ako sa uklada tuk a ktore miesta su hormonalne najcitlivejsie / najvacsie), aj podla toho by sa dala urcit strategia, aby si zazivala skor hormezny pozitivny efekt (https://slovnik.vladozlatos.com/hormeza.html) a nie metabolicky stres (https://slovnik.vladozlatos.com/metabolicky-stres.html), aky si si sama sposobila pocas 6 tyzdennom experimentovani.

A okrem toho ten, kto je zdravy, nemoze ochoriet pri zmene vyzivoveho stylu, jedine ak z dovodu bakterialnej / alimentarnej nakazy. Preto je nezodpovedne tu pisat ze "ochorela stom velmi silno" a neuviest co to presne znamena. Dufam ze ked si to precitas tak pochopis, ze sa musime bavit na trochu inej urovni a tvojim zamerom nebolo sirit tu poplasne spravy.... ak potrebujes serioznu pomoc, mozes sa k nam prihlasit na konzultaciu. Ak ti stacia rady na zorientovanie, citaj starsie clanky alebo sa pytaj nove inteligentne otazky.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
ka_kamila
Pridané: 20.05.2016, 09:37
Reagovať
Pridané: 20.05.2016, 09:37
Reagovať
Re: Re: zeny v tukovom rezime
Dobrý den, dovolím si krátký koment k tématu... V praxi (dámské fitness, osobní přístup asi nejblíže k "paleo" - ve zkratce, ale pro info je teď nutné se k něčemu přiblížit) se setkávám s tím, že ženy často řeší negativní vliv stravy na svůj hormonální systém, ale vliv hormonální antikoncepce nebo substituční léčby nezohledňují vůbec. Jakoby pilulka s estrogenem nebo levothyroxin (nebo kombinace dalších snězených "nejídel") neměla mít vliv a snížení příjmu sacharidů vliv fatální... Zdravím, Kamila K.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 20.05.2016, 09:46
Reagovať
Pridané: 20.05.2016, 09:46
Reagovať
Re: Re: Re: zeny v tukovom rezime
Dobry postreh Kamila a to ste este nespomenula dalsi nezanedbatelny vplyv kozmetiky od sprchovych, samponovych az po makeupovych naterov, ktore zanechavaju silnu stopu nie len na tele zeny, ale aj v celkovom enviromente.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
ka_kamila
Pridané: 20.05.2016, 10:27
Reagovať
Pridané: 20.05.2016, 10:27
Reagovať
Re: Re: Re: Re: zeny v tukovom rezime
Ano, ano, děkuji, "nespomenula", ale jen z důvodu stručné odpovědi, jinak samozřejmě souhlasím (a ve svém životě zohledňuji). Proč si kupovat drahý kosmetický výrobek s výčtem 20-ti chemických ingrediencí, byť s obsahem kokosového oleje, když si můžu na pleť a tělo nanést kokosový (olivový...) olej samotný ?! Proč dávat 500,- za půl hodiny cvičení na kabelech EMS, když si můžu dát 30 minut na trávě s vlastním tělem ?! Krásný víkend přeje KK.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
zuz
Pridané: 16.05.2016, 14:31
Reagovať
Pridané: 16.05.2016, 14:31
Reagovať
Re: Re: zeny v tukovom rezime
Mily Vlado, ospravedlnujem sa, samozrejme nebolo mojim zamerom sirit poplasne spravy, skor som chcela poukazat na fakt, ze je lepsie riadit sa tvojimi radami a pripravovat na prechod na tukovy metabolizmus tvoje telo postupne, ako to, ze to niekto urobi tak ako ja zo dna na den a nie je na to pripraveny.
som vdacna ze existuje tvoj blog a tesim sa na osobne stretnutie na skoleni v juni vo fitnesse.
pekny den
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 17.05.2016, 21:42
Reagovať
Pridané: 17.05.2016, 21:42
Reagovať
Re: Re: Re: zeny v tukovom rezime
Tu nejde o moje rady, my len poukazujeme na nejaky smer a sposob interpretacie aky pouzivame, nemusi kazdy uchopit spravne a nie kadzemu moze pomoct. V kazdom pripade to, ze navstivis skolenie je velmi dobry napad, takze sa tesim na tvoje kvalitne otazky, diskusiu a celkovu spatnu vazbu...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
CFT
Pridané: 08.05.2016, 22:24
Reagovať
Pridané: 08.05.2016, 22:24
Reagovať
vek
Dobrý večer, rada by som prešla na tukový metabolizmus (teraz som asi 100% sacharidový), no neviem, či už "môžem". Mám 19 rokov, aktívne sa snažím športovať (v poslednej dobe sa mi aj konečne podarilo nabrať :) ). Tréner v posilke mi na túto otázku zvykol odpovedať, že na tento štýl stravovania môžem pristúpiť, až keď sa úplne "dovivíjam", cca v 23.
Po pravde, z predstavy jesť 2x denne mám trochu nervy, nechcem zase schudnúť, oporou mi však je jeden chlapík, ktorý ho už dodržiava, a je spokojný (výkon...). Mám teda čakať, alebo si už môžem zmeniť jedálniček?
2.Ak áno, je pred prechodom nutný detox?
Ďakujem za odpoveď
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 08.05.2016, 23:31
Reagovať
Pridané: 08.05.2016, 23:31
Reagovať
Re: vek
Mozes konzumovat aj 3x za den jedlo, a urcite je dolezite, aby si postupovala pomaly, ako rychlo a zbrklo. So zmenou vsak mozes zacat uz teraz, ale otazne je, kto ti pomoze optimalne nasmerovat tvoje prve kroky? Zvladnes to aj sama, ale budes si musiet nastudovat velmi mnoho informacii a zacat mozes aj na nasej stranke, pripadne pozriet aj niektore nase produkty. V tomto DVD by si nasla dostatok poznatkov a navodov, ktore by ta na uvod kvalitne usmernili:

https://produkty.vladozlatos.com/dvd-zakladne-principy-optimalnej-zivotospravy.html

Neviem co znamena detox a preco je dolezity. V kazdom pripade nikdy nie je zle pred tym skusit kratku 1-2 dnovu hladovku na maly restart metabolizmu pre lepsou zivotospravou...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
michal.krca
Pridané: 08.05.2016, 21:06
Reagovať
Pridané: 08.05.2016, 21:06
Reagovať
Jak poznam, ze vyuzivam Ketony?
Ahoj Vlado, uz asi rok "jedu" na nizko-sacharidove strave (cca 50-80g sacharidu denne).
Akorat jsem si precetl, ze nekteri lide maji genetickou poruchu a nemohou vyuzivat ketony.
Jak poznam, jestli je vyuzivam?
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 08.05.2016, 21:50
Reagovať
Pridané: 08.05.2016, 21:50
Reagovať
Re: Jak poznam, ze vyuzivam Ketony?
Mas viac sposobov ako to zistit. Exaktne su: kupis si glukomer, ktory meria aj ketony (napr. Freestyle Optium) a odmeras si to. Pripadne zbehnes na spiroergometriu, kde sa ukaze cela tvoja metabolicka odpoved na zataz (https://slovnik.vladozlatos.com/metabolicka-odpoved.html). Alebo sa to da nepresne zistit aj pri subjektivnych pocitoch: naprikald ci si schopny intenzivne trenovat aj na lacny zaludok (napriklad posledne jedlo 4-5h pred treningom), ci nechudnes svalovu hmotu ked jes menej, atd. Ci si schopny byt v mentalnej pohode aj pri 2 jedlach za den pri vysokom prijme tukov (https://slovnik.vladozlatos.com/mentalna-hmla.html), atd. Este som cloveka s touto genetickou poruchou nestretol.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
michal.krca
Pridané: 08.05.2016, 22:00
Reagovať
Pridané: 08.05.2016, 22:00
Reagovať
Re: Re: Jak poznam, ze vyuzivam Ketony?
Super, diky za odpoved a moc diky za vsechny informace, ktere tady sdilis.
Pred rokem jsem presne tohle nedokazal, dokonce jsem se obcas budil a musel se jit najist. A pri jednom bezeckem zavodu jsem malem odpadl z hladu (to byl muj hlavni motivator a posledni kapka).
Ted nemam problem nejist 16 hodin (vcetne spanku) a byt v pohode. Moc dekuji!

Jinak zabyvam se mimo jine vyvojem Serious Games (video her s jakymsi vyukovym anebo treninkovym ucelem), tak kdyby jsi nahodou zamyslel nejak vyuzit toto medium, urcite se ozvi.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 08.05.2016, 22:08
Reagovať
Pridané: 08.05.2016, 22:08
Reagovať
Re: Re: Re: Jak poznam, ze vyuzivam Ketony?
Diky za postrehy aj tvoju pochvalu. Cenim si to. Tie hry prejdeme cez email...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
matus.zasada
Pridané: 08.05.2016, 18:18
Reagovať
Pridané: 08.05.2016, 18:18
Reagovať
Ketogenna dieta
Ahoj Vlado.Chcem sa opytat ako to je s ketogennou dietou a naberani svalovej hmoty ..su nazori ze na tejto diete sa nedaju naberat svaly a ze sa dokonca katabolizuje a nazori ktore vravia ze sa daju naberat ciste prirastky svalovej hmoty ... dakujem za odpoved
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 08.05.2016, 21:46
Reagovať
Pridané: 08.05.2016, 21:46
Reagovať
Re: Ketogenna dieta
V clanku mas jasne napisane, co si mozes mysliet odteraz aj na zaklade odbornych (vedeckych) poznatkov. Za urcitych okolnosti (neprimerany metabolicky stres sposobeny vyzivou mimo metabolickej reality: https://slovnik.vladozlatos.com/metabolicka-realita.html) je vsak bezne, ze ludia zacnu chudnut, pretoze ich pecen a metabolizmus sa na zmenu neadaptuju a zacne sa katabolicka panika. Ked vsak spravne formulujes svoju vyzivu, k nicomu takemu nedochadza a neskor, ked uz dosiahnes urcity dostatocne vysoky stupen metabolickej flexibility (https://slovnik.vladozlatos.com/metabolicka-flexibilita.html), tak nie len ze nebudes chudnut zo svalov (a to ani keby si tyzden nejedol) ale aj mozes teoreticky naberat. Naberanie svalov je vsak velmi komplexna zalezitost, ktorej vysledky su zavisle od toho, aky mas typ postavy (anabolicky potencial, velkost kostry / klbov), aky mas typ svalov (prevahu IIB / IIA), ako vyzera tvoj treningovy protokol a podobne... takze ako vidis, je to individualna zalezitost. Uvazujem ale nad tym, ze by sme najblizsie spracovali nejaky produkt (DVD / seminar) v ktorom by sme problematiku zdraveho naberania svalov prebrali dostatocne do hlbky. Zaujimalo by ta take nieco? Co by si potreboval pocut / dozvediet sa?
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
michalgona
Pridané: 18.05.2016, 14:17
Reagovať
Pridané: 18.05.2016, 14:17
Reagovať
Re: Re: Ketogenna dieta
Zdravím Vladimir :)
Tak v prvom rade chcem povedat ze tvoja praca, je naozaj TOP z tych co som doteraz studoval,cital,lajkoval (ked najdem lepsiu napisem :),a ze si velmi vazim ludi ako ty a ich nenahraditelnu a nevycislitelnu cenu prace !!! Tvoje stranky su co sa tyka odbornosti,prehladnosti,logickosti,uzitocnosti a vyuzitelnosti naozaj na vysokej urovni a nastavuju standard kazdemu kto realne uvazuje nad podobnym projektom.Krasny marketing,velmi dobre vymyslene,uz chcem najst nieco co je tu zle :D Takze tleskám !
A teraz k teme vravel si ze uvazujes nad seminarom k problematike naberania svalstva.To by bolo super,lebo kedze si vo svojej odpovedi uviedol ze na katogennej alebo nizkosacharidovej diete je "teoreticky mozne naberat svaly" ma trochu uviedlo do rozpakov mojom momentalnom nadseni v studovani tychto stylov a uvadzani do mojho zivota a jedalnicka.Sportu ako hobby sa venujem roky (pravidelne kolektivne sporty,bycikel) a poslednych par rokov sa neoddelitelnou sucastou stal aj silovy trening a trening zamerany na zvacsenie svalov a symetrie postavy.Od januara zaradujem aj jogu,lebo co sa tyka flexibility zacinala to byt katastrofa. Robil som rozne kraviny v jedalnickoch z ktorych vysledok bol aj ze som bol prilis chudy,aj obezny,kazdopadne podarilo sa mi pribrat pri vyske 180 cm z pociatocnych cca 68kg na terajsich cca 85kg pri priblizne rovnakom mnozstve tuku,v januari to bolo este 100kg,ale to asi svaly neboli :) 15kg som schudol sacharidovymi vlnami iba takymi od oka a za 5 mesiacov to ani nebolelo a nebolo nejak extra narocne. Momentalne sa na to cele uz pozeram trochu tiezvejsie a z 5 treningov na tyzden som si dnes pripravil split na 3 treningy v gyme tyzden (na ktory som extra hrdy:) pricom stiredanim cvikov a kombinacii partii trva az 2 mesiace kym zacvicis prvu kombinaciu,tym sa chcem vyhnut jednak stagnacii a aj nude v posilke a stresovat svaly stale inym smerom (poslem PDF ? :) )
Mojim dalsim bodom v tomto mojom triezvejsom pohlade je ze si chcem najst nejaky dlhodoby a zdravy styl stravovania,(ziadne objemovky a rysovacky, to ma nebavi)
pri ktorom je mozny aj rast svalov aj nizka hodnota podkozneho tuku a styl v ktorom budem vlastne trvalo pocas celeho roka.Viem ze cielom tvojich clankov nieje maximalizacia svalovej hmoty,ale existuje nejaky kompromis?Trening uz mam hotovy,momentalne robim na jedalnicku,nutricne hodnoty a zdroje sacharidov,bielkovin,tukov su mi jasne uz davno,nerobim to prvy krat,ale zasekavam sa ako si ponovom nastavit pomery pri mojich cieloch. A ako si ho nastavit v treningovy a netreningovy den.Jedine co ma napadlo tak nejake kombinacie, napr.netreningovy den bez sachrov a treningovy so sachrami pred a po treningu?Alebo v netreningovy den fasting nejaky 16+8 a v "krmnej" faze takisto keto strava a vysoke tuky.alebo napr. mozem robit fasting 16-8 cely cas a a za tych osem hodin jest nizkosacharidovo v netreningovy den a v treningovy pred a hlavne po treningu zaradit poriadnu porciu sacharidov? Alebo som to uz prekombinoval?lebo sa stracam :) Z vyzivovych doplnkov pouzivam uz iba protein (1-max 2 * denne) a BCAA tie dva tri krat denne hlavne rano s kavou a olejom a pred a po treningu,cize tak 2-3 krat denne.
Cize zamna tieto otazky by boli,kebyze sa pustas do noveho videa,clanku na tuto temu.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 20.05.2016, 11:47
Reagovať
Pridané: 20.05.2016, 11:47
Reagovať
Re: Re: Re: Ketogenna dieta
Hmm, uvahy mas zaujimave, prikladam si ich do priecinku, v ktorom zbieram postrehy viacerych ludi a ich problemov. Ale v principe ked sa pozriem sam na seba a na to, cim som si presiel od 55kg chlapca v 18r (dnes mam 35r a 71kg pri zrhuba tom istom % tuku), tak velmi dobre viem, co zazivas a v com mas problem. Preto sa mi zda, ze bude rozumne nasmerovat svoje usilie v najblizsich mesiacoch na tvorbu komplexneho planu, v ktorom by si nasiel aj ty odpovede na tieto tvoje otazky / problemy.

Pred tym ti len dodam, ze to slovo "teoreticky" znaci to, ze je tam velmi mnoho faktorov, ktore na to vplyvaju, od typu treningu, stravovacich strategii, cez suplementaciu az po individualne zvlastnosti, ktore mozu (a nemusia) byt azda najviac limitujuci faktor. Ak mas maly ram kostri (tenke klby a lahke kosti ako ja), tak mas proste smolu, tempo prirastku bude male ale bude. A pokial to budes silit, doplatis na to (odpalene ramena, nafucane brucho, slabsia imunita, atd). Ver mi, viem o com hovorim :) ale vsetko sa da riesit a cast problemu naznacujem napriklad v tomto kratkom videu alebo v clanku:

https://www.youtube.com/watch?v=vXtYoCYaPB0
https://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-pohybe/nevymienajte-svoje-zdravie-za-spickove-fyzicke-vykony.html

...takze zapojme teba aj ostatnych do zoznamu toho, co by si v takom DVD - alebo online programe chcel mat, aby to riesilo vsetky tvoje problemy.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vítek L.
Pridané: 07.05.2016, 10:16
Reagovať
Pridané: 07.05.2016, 10:16
Reagovať
spiroergometrie
Zdravím Vlado,
rád bych podstoupil spiroergometrické vyšetření. Sledoval jsem webinář (kde jsi byl ty, Martin Chudý a možná ještě někdo další) ohledně vyhodnocování dat z tohoto vyšetření apod. Chtěl bych se zeptat, jestli už vznikla ucelená platforma na vyhodnocení dat nebo jestli se stále řídit návodem z webináře? Děkuju za odpověď.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 08.05.2016, 11:22
Reagovať
Pridané: 08.05.2016, 11:22
Reagovať
Re: spiroergometrie
Ahoj Vite, aplikaciu MET/FLEX este nemame v prevadzke, vyzera to vsak casovo velmi optimisticky. Verim ze do par tyzdnov by sme aplikaciu a jej prevadzku dokazali spojazdnit. Nie je to jednoduchy projekt, ale makame na tom uz nejaky ten piatok velmi intenzivne. Bude to ucelena platforma a detaily o jej fungovani si mozes predbezne prestudovat z nasledovneho bezplatneho ebooku:

https://publikacie.vladozlatos.com/aplikacia-met/flex-1-0.html
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vítek L.
Pridané: 10.05.2016, 06:51
Reagovať
Pridané: 10.05.2016, 06:51
Reagovať
Re: Re: spiroergometrie
Perfektní, díky za odpověď Vlado.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
myska
Pridané: 07.05.2016, 03:52
Reagovať
Pridané: 07.05.2016, 03:52
Reagovať
keto pre zeny
moja osobna skusenost s keto dietou:
pocas 8 mesiacov keto diety nastali pozitovne zmeny- uprava travenia a schopnost vydrzat bez jedla 5-7 hodin bez vykyvov cukru v krvi.
na druhej strane to ale malo aj negativne dosledky- pri svalovej zatazi/ posilovani regenaracia svalov/DOMS trvala prilis dlho, respektive svaly sa nikdy poriadne nezregenerovali. po 8 mesiacoch stravenych v posilovni s tazkymi zatazami pribudanie svalov nebolo vobec viditelne. a v konecnom dosledku mi svaly na nohach zlyhali koli nedostatku glykogenu (glycogen) pri fyzickej skuske ktoru si vyzaduje moja praca.
rozhodla som sa urobit opacny experiment, zvysit sacharidy, znizit tuk, dostatok bielkovin a po 5 mesiacoch v posilovni su vysledky fantasticke, svalova hmota narastla, a po prvy krat po dlhej dobe sa telesny tuk zacal zmensovat. problem s glykogenom nemam.
moje osobne experimenty ma priviedli k zaveru ze neexistuje jedina dieta a jeden druh cvicenia pre kazdeho. ludske tela sa rozlisuju do niekolkych druhov a podla toho kazdemu vyhovuje nieco ine. alebo opacne povedane, podla toho ako sme fyzicky aktivny ( posilovanie, HIIT alebo beh na dlhe trate) je potrebne skusit aka dieta nam vhovuje. je na kazdom jedincovi zakusnut sa do toho a skusit co komu 'reze'
len dodam ze som 41 rocna zenska ;)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 08.05.2016, 11:18
Reagovať
Pridané: 08.05.2016, 11:18
Reagovať
Re: keto pre zeny
Myska efekt, ktory ocakavat pri keto rezime, sa nikdy nedostavy. Tam mas sancu zlepsovat funkcnost (fascialnu aj miofibrialnu) ale nemas sancu zvacsovat sarkomplazmu ako si zelas. To preto, ze v tomto metabolickom rezime telo udrzuje prisne rovnovahu a nenabera zbytocne svaly, ktore maju vysoku energeticku narocnost a neprinasaju ziadnu hodnotu. Hodnotu v tomto pripade predstavuje zvysena mitochondrialna hustota, ktora sa moze stat aj (oi.) zmenou IIB svalovych vlakien (rychly, glykolitickych) na IIA vlakna (rychle oxidativne), ktore maju vysoku mitochondrianu hustotu.

Andersen P, Henriksson J. Training induced changes in the subgroups of human type II skeletal muscle fibres. Acta Physiol Scand. 1977;99:123-125.
Saltin B, Gollnick PD. Skeletal muscle adaptability: significance for metabolism and performance. In: Peachey LD et al. Handbook of Physiology. Washington, DC: American Physiology Society; 1986.

Tie vsak tolko nenaberaju na objeme, pretoze to opat nepodporuje funkcnost celej metabolickej masinerie, ktoru mas v sebe pri tomto rezime budovat. To ze tvoje deprimovane telo na zvyseny prijem CHO pozitivne reagovalo niet divu. To, ci je to spravne a optimalne, je na diskusiu.

Zalezi od tvojich cielov a priorit. Ak by si pri rezime, ktory by respektoval tvoju metabolicku realitu zotrvala (https://slovnik.vladozlatos.com/metabolicka-realita.html), postupovala by si v sulade so svojou individualnou sacharidovou toleranciou (https://slovnik.vladozlatos.com/individualna-sacharidova-tolerancia.html), zbytocne si nesposobovala metabolicky stres (https://slovnik.vladozlatos.com/metabolicky-stres.html), tak za niekolko mesiacov by si sa dopracovala aj k vyssej metabolcikej flexibilite (https://slovnik.vladozlatos.com/metabolicka-flexibilita.html) a to by cele znamenalo, ze tvoje hladiny glykogenu by sa vo svaloch optimalne doplnali (a v prvom rade tak velmi neminali) aj napriek tomu, ze mas keto rezim (Volek JS, et al. Metabolic charakteristics of keto-adapted ultra-enduracne runners. Metabolism Clinical and Experimental. 2016;65:100-110.)...

drzim palce pri dalsom metabolickom treningu (https://slovnik.vladozlatos.com/metabolicke-programovanie.html), ak sa tvoje priority zmenia... inak mas 100% pravdu, toto nie je pre kazdeho, kto ma kratkodobe plany vyzerat cool 5 minut v roku a ide mu iba o TOP vykon a TOP estetiku... toto je zivotny styl a kym sa ti podari najst optimum pre seba, potrva to minimalne 1 rok...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
myska
Pridané: 08.05.2016, 17:52
Reagovať
Pridané: 08.05.2016, 17:52
Reagovať
Re: Re: keto pre zeny
dakujem za odpoved vlado. suhlasim s tebou a verim ze sa k tomuto stavu da dopracovat za urcitych okolnosti a pri urcitom zivotnom style. ja som len chcela povedat ze pre moj zivotny styl je to nevyhovujuce. mam tazku fyzicky narocnu pracu. pred troma rokmi som skusila pocas mojej pracovnej sezony keto a intermittent fasting, k tomu som este behavala kazdy den a dlhe trate. necitila som sa dobre a v praci som casto dosla so silami co vobec nebolo ziaduce. kazdopadne to bola zaujimava skusenost a teraz sa snazim kombinovat tak trocha oboje (carb cycling).
fitness je fascinujuca vec a je smutne ze v dnesnej dobe ludia na to zabudaju. odkedy som zacala experimentovat s keto, intermittent fasting, carb cycling, atd, je neuveritelne kolko som sa naucila o vlastnom tele a zdravi. staci sledovat a pocuvat svoje telo a ostat pri tom co nas robi zdravym a pri com sa citime dobre.
vdaka za vsetkyy tvoje info a pracu :)
m
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 08.05.2016, 21:42
Reagovať
Pridané: 08.05.2016, 21:42
Reagovať
Re: Re: Re: keto pre zeny
Sice je to vseobecne zname, ale pre istotu to napisem. Pri experimentovani s vyzivou je nutne treningove davky znizit o 50% a to iste plati aj pre intenzitu. Menit vyzivu a ocakavat od svojho tela (metabolizmu) ze bude stihat toto vykompenzovat "za jazdy" je nerozvazne. A to ze si behala dlhe trate som radsej akoze "necital". V kazdom pripade naberas skusenosti a cez ne lepsi usudok do buducnosti. Preto verim ze sa casom prepracujes tam, kde si zelas a budes to schopna udrzat ako zivotny styl bez toho, aby si za to platila vysoku biologicku, casovu, financnu a inu dan...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
myska
Pridané: 09.05.2016, 00:07
Reagovať
Pridané: 09.05.2016, 00:07
Reagovať
Re: Re: Re: Re: keto pre zeny
:) som rada ze si 'necital' ze som behavala dlhe trate. dneska si plne uvedomujem ze som sa dopustila chyb pred troma a viac rokmi ale mam pocit ze to tak muselo byt aby som dneska bola tam kde som ( aj ty si kedysi jedaval ovsene vlocky na ranajky a potom si rozvinul svoje poznanie natolko ze si zistil ze treba nieco ine a efektivnejsie ;)
vela ludi zacne daky cvicebny/dietovy program a skonci za par tyzdnov lebo nevidia vysledky. pochopila som ze treba vydrzat a byt konzistentny a potom sudit co funguje a co nie. chyb som sa dopustila ale mam skusenost na nezaplatenie. niekedy by sa mi zisla pomoc fajnsmejkra ako si ty cim by som sa tym chybam vyhla ale kedze si daleko tak skusam dalej ;) dakujem za tvoje povzbudenie
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 09.05.2016, 08:46
Reagovať
Pridané: 09.05.2016, 08:46
Reagovať
Re: Re: Re: Re: Re: keto pre zeny
Presne ako pises. Najma vdaka omylom zijeme na hrane, ktora nas posuva dalej a zabranuje nam trpiet iluziam ci stagnovat. Vdaka omylom sa mozeme posuvat dalej, no nemaly by to byt omyli, ktore nas pripravia o zdravie. Napokon nase ciele nie su podstatne, podstatne je to, akou osobnostou sa staneme na ceste za nimi, najma po dusevnej a charakterovej stranke. Takze drzim palce aby si svoje poznanie okolo seba sirila a pomahala tym, ktori su nizsie pod urovnou tvojho aktualneho poznania...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Šimon
Pridané: 06.05.2016, 20:14
Reagovať
Pridané: 06.05.2016, 20:14
Reagovať
Radikálna zmena
Ahoj Vlado,

moja "otázka" bude skôr taký kratší text s myšlienkami, skúsenosťami a otázkami. Bol by som Ti veľmi vďačný ak by si si našiel trochu času a stručne sa mi k tomu vyjadril, zaujíma ma tvoj názor.

Asi pred dvomi mesiacmi som sa na základe fyzickej a psychickej nepohody dostal pred rozhodnutie či so sebou niečo spravím, alebo či dovolím svojmu pohodliu aby ma zabilo. Rozhodol som sa pre prvú možnosť. Na základe môjho svetonázoru a filozofie som sa dostal k pre mňa inšpiratívnym ľuďom ako Ty, Marián Černý, Dušan Plichta, Viktor Kozubek, Ido Portal,... Čo sa týka pohybu od 8 do 16 rokov (mám 18) som v podstate vkuse robil nejaký šport. Cyklistika, futbal, horolezectvo, šprint/beh a plávanie - (5 rokov - prerušovane). Každopádne viac ako ten pohyb (aj keď mu neprikladám menší význam) ma trápi strava/metabolizmus/druhý mozog. Princípy Pračloveka vo mne naštartovali záujem o tukový metabolizmus, nízkosacharidovú stravu, ketogénnu stravu a pod. Začal som viac-menej radikálne. Ako športovec - ekto/mezomorf som spaľoval sacharidy či už komplexné alebo jednoduché bez problémov (estetických). Keď som začal mal som so 183 cm 73 kg. Po mesiaci a pol čiastočného hladovania, HIIT a silových tréningov, úpravy spánku - dodržovanie cyrkadiánného rytmu, a výraznej úpravy stravy (veľa tuku) som sa dostal na 183/66kg. A vtedy som zistil, ako som na tom zle, aj keď som si vždy myslel, že som zdravý. Tuk zmizol a ostali len svaly. Drvivá väčšina svalov pozostáva z IIA svalových vlákien. Čiže vyslovene slabý nie som, ale určite je kde sa posúvať :D. Každopádne som posledný týždeň zanedbal regeneráciu, veľa som sa učil na prijímačky, nejedol som tak zodpovedne. Proste veľa stresových faktorov, a podpísalo sa to na mne. Rozhasilo mi to komplet tráviaci trakt. Zasa sa dostávam s5. Probiotiká a živočíšne uhlie mi pomohli. Každopádne zaujíma ma tvoj názor na následovné veci : Myslíš, že som mohol takouto prudkou zmenou poškodiť časť z hormonálnej sústavy? Napríklad nadobličky? Cítil som sa výborne. Celkovo kvalita života mi narástla o 100-ky percent. Prisudzujem to tomu, že ako športovec sa ľahšie adaptujem na takéto zmeny + odhodlanie. Vysadil som lepok a značne pozitívne sa mi to odrazilo na pokožke (mal som nepríjemné akné na tvári, ktoré značne ustúpilo). Myslíš, že sa v tomto prípade oplatí riadiť pocitom? Aké "vyšetrenia" okrem spiroergometrie, profilu mastných kyselín a % výpočtu tuku na tele by si mi odporučil? A ešte posledná zásadná otázka. Moje krvná skupina je A. Nemyslím si, že je to extra smerodajný údaj, ale určite nie je podľa môjho presvedčenia zanedbateľný. Do akej miery si myslíš, že moja krvná skupina - poľnohospodárska - dokáže ovplyvniť/inhibítovať proces prechodu na tukový metabolizmus?
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 08.05.2016, 21:58
Reagovať
Pridané: 08.05.2016, 21:58
Reagovať
Re: Radikálna zmena
Ahoj Simon, neviem presne co myslis pod slovami "rozhasil traviaci trakt". Ako sa take nieco prejavuje a ako vies ze je to zle / nespravne / nezdrave? Mas nejake tazkosti? Vsetky experimenty, ktore su za hranicou metabolickej reality (https://slovnik.vladozlatos.com/metabolicka-realita.html) su relativne negativne, v zavislosti od tvojho metabolickeho zdravia (https://slovnik.vladozlatos.com/metabolicke-zdravie.html) s akym do experimentu vstupujes. V mnohych pripadoch sa oplati riadit pocitmy, ale telo cloveka na cukrovom metabolizme klame a zavadza (https://slovnik.vladozlatos.com/glukozovy-deficit.html). Zatial by som nejake specialne vysetrenia nenavrhoval, ak mas problem s traviacim traktom tak potom u prislusneho lekara. Ak ide o krvnu skupinu A, mozno je pravdepodobne ze mas slabsi traviaci trakt (menej traviacich kyselin) a teda mas ho celkovo citlivejsi a menej robustny na travenie, ako napriklad O-kari. Ale nie je to vzdy smerodajne a vzdy existuju vynimky. Ako vplyvaju krvne skupiny na rozvoj metabolickej trenovanosti neviem odpovedat, zatial nam chybaju data. Ked spustime aplikacia MET/FLEX, jedneho dna na to odpovedat budeme vediet...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Šimon
Pridané: 09.05.2016, 10:22
Reagovať
Pridané: 09.05.2016, 10:22
Reagovať
Re: Re: Radikálna zmena
Pod tým myslím : hnačku, bolesť brucha, kŕče a nafukovanie. Vďaka za odpoveď. Článok je zaujímavý, len tak ďalej. :)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
domingo
Pridané: 06.05.2016, 11:13
Reagovať
Pridané: 06.05.2016, 11:13
Reagovať
sacharidy & ketony
Otazka: je mozne fungovat aj v sacharidovom rezime ketogenicky ? :-)
(neviem ci sa spravne vyjadrujem).

Proste ze by 'energeticka' draha isla: sacharidy z potravy -> podkozny tuk -> ketony z pecene.

Napriklad preto ze dany jedinec nema prave z roznych dovodou moznost siahnut po nizkosacharidovej strave (aj dlhsie trvajuce ako povedzme 2 dni).

Ak by to bolo mozne, tak pravdepodobne by to bolo asi nieco na sposob 'strasne sa nazer a potom dlhsiu dobu hladuj' ? ;-)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 06.05.2016, 11:27
Reagovať
Pridané: 06.05.2016, 11:27
Reagovať
Re: sacharidy & ketony
Obavam sa ze nie, pretoze pokial sa nebudes nachadzat v metabolickej zone (https://slovnik.vladozlatos.com/metabolicka-zona.html) tak pecen nema dovod menit tvoj metabolizmus a zavislost mozgu na glukoze (https://slovnik.vladozlatos.com/metabolicka-zavislost-na-glukoze.html) a teda nedojde ani k zlepseniu metabolickej flexibility (https://slovnik.vladozlatos.com/metabolicka-flexibilita.html). Je to mozne len v jednom pripade (aj to neviem na 100% lebo nemam data) a to, ze by si komplet prijem sacharidov nahradil tym najinteligentnejsim:

https://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-pohybe/spoznajte-vlastnosti-inteligentneho-skrobu-superstarch.html
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vytvorte si účet



Vyhľadávanie

NAŠE PROJEKTY

Vlado
Tina

Tieto stránky využívajú Cookies. Prečítajte si informácie o tom, ako používame cookies na týchto webových stránkach.

Rozumiem