Tento článok je staršieho vydania a informácie ktoré obsahuje, už nemusia byť aktuálne. Pokiaľ vás táto téma zaujíma a chceli by ste, aby sme sa jej opäť venovali, zahlasujte. Články s najvyšším počtom hlasov pripravujeme prednostne.
ruka
Hlasov:380
banner
Potraviny a stravovanie

Sója ako hlavná hrdinka zdravej výživy

Je toto takmer "zázračné" jedlo skutočne zdravé? Sú prezentované informácie o sóji od roku 1992 naozaj pravdivé v otázkach prevencie zdravia? Čo nám zabudli povedať výrobcovia sóje? Aktualizujte si svoje vedomosti o tejto potravine ešte dnes. Čítanie bude stáť za to.

img
athos27
Pridané: 09.08.2015, 12:59
Reagovať
Pridané: 09.08.2015, 12:59
Reagovať
Pravda je vo hviezdach.....
Humbuk, humbuk, humbuk! Celá náuka o zdravej výžive, vrátane "odborníkov". Sorry, že to tak píšem, ale nič iné sa o tejto problematike napísať nedá. Čo si má bežný konzument a záujemca o zdravú výživu myslieť o neustálych obratoch a zmenách názorov o 180 stupňov a aj viac???. Od zdravých cerálií a bezcholesterolových diét, až po súčasné "objavy", ako napríklad tvrdenia z knihy "Pšeničný mozog". kde autor, Dr. Perlmutter, prišiel na to, že podstatou dlhovekosti, vitality a zdravia je práve tuk a vysoký cholesterol??? Kto neverí, nech si knihu prečíta. To je obrat, teda aspoň o 180 stupňov, a len dokazuje, aká je vlastne táto problematika humbuk a módna záležitosť. Vyplýva z toho len jedno, že čo je správna výživa vlastne nikto nevie, a asi ani vedieť nebude.

A na záver si dovolím pridať názor iného "dborníka na výživu", Igora Bukovskéhu.... citujem:

"Naopak, podľa súčasných poznatkov sú fytoestrogény veľmi užitočné. Častá konzumácia sóje je účinnou ochranou pred rakovinou prsníka u žien.
Fytoestrogény majú veľmi slabý estrogénový účinok, ktorý nijako negatívne neovplyvní ani mužskú potenciu a plodnosť, ale práve tým sú užitočné pre ženy, keďže blokujú kancerogénny účinok ich vlastného estrogénu. Nedávna štúdia Shangai dokonca dokázala, že ženy, ktoré počas liečby rakoviny prsníka konzumujú sóju denne, majú o tridsať percent menšie riziko návratu rakoviny a úmrtia na ňu.
Nepoznám pani doktorku a nijako nespochybňujem jej odbornosť v oblasti endokrinológie. Ak však varuje pred konzumáciou sóje, pochybujem, že má aktuálne informácie o tejto záležitosti. Mýty o škodlivosti kapusty a sóje na štítnu žľazu patria do kategórie nezmyselných sloganov, ktoré kriticky a logicky analyzujem aj v mojej novej knihe pre ženy."(http://www.pluska.sk/plus-7-dni/rozhovory/clovek-musi-riadit-zdravym-rozumom-vravi-odbornik-vyzivu-igor-bukovsky.html)

NÁZOR SI UROBTE SAMI.....najťažšie na tom celom ja rozlíšiť, ktorí odborník je odbornejší.....:o)))
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Katka 51
Pridané: 03.07.2015, 20:31
Reagovať
Pridané: 03.07.2015, 20:31
Reagovať
Otázka
Vaše články ma za každým oslovia, ale pri tomto som mierna zmätená a potrebujem radu. Som dlhodobou užívateľkou antikoncepcie z dôvodu toho, že mám veľmi nízke hodnoty estrogénu (polycystický vaječník). Pred nedávnom som som sa rozhodla, že prestanem brať antiku a budem hľadať iné zdroje. Teda vedeli by ste mi poradiť iné potraviny, ktoré obsahujú estrogén ? Doteraz som myslela, že je to sója, ktorá by mi mohla pomôcť.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 08.07.2015, 14:46
Reagovať
Pridané: 08.07.2015, 14:46
Reagovať
Re: Otázka
Domnievam sa, ze vas cakaju len problemy, ale raz to muselo to vysadenie prist, takze vam k tomuto kroku gratulujem. Nie som si isty, ci budete potrebovat tento problem nejako riesit, budete ich mat podstatne viac, pravdepodobne uz mnohe aj mate. Odporucam vam zameriat sa radsej na sledovanie a opravovanie zakladnych metabolickych nedostatkov, ktore popisujem v nasledovnych clankoch:

http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/nepodliehajte-iluziam-vo-vyzive-a-zivotosprave.html
http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/odstrante-svoju-metabolicku-negramotnost.html
http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/zbavte-sa-celulitidy-len-za-45-minut.html
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Dusios
Pridané: 22.05.2015, 13:54
Reagovať
Pridané: 22.05.2015, 13:54
Reagovať
sójový lecitín
Dobrý deň pán Zlatoš, prosím Vás zmenil sa Váš názor na sójový lecitín v proteínových práškoch ? Ďakujem za odpoveď a želám veľa zdravia :) Vaša čitateľka Petra z BB
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 01.06.2015, 00:01
Reagovať
Pridané: 01.06.2015, 00:01
Reagovať
Re: sójový lecitín
Sojovy lecitin som uz dlho nepouzival, v produktoch by s nim nemal byt problem (zatial celkovo nie), otazne je, ci je GMO alebo nie.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Dusios
Pridané: 29.05.2015, 07:26
Reagovať
Pridané: 29.05.2015, 07:26
Reagovať
Re: sójový lecitín
prosím Vás je slnečnicový lecitín lepšia náhrada sójového ?
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 02.06.2015, 23:38
Reagovať
Pridané: 02.06.2015, 23:38
Reagovať
Re: Re: sójový lecitín
Nie som si isty tym, ci je vobec nutne lecitin pouzivat.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Dusios
Pridané: 03.06.2015, 10:30
Reagovať
Pridané: 03.06.2015, 10:30
Reagovať
Re: Re: Re: sójový lecitín
pridáva sa do niektorých proteín.práškoch aj do tých najčistejčích NEochutených, preto ma zaujímal Váš názor, používame aj Vami doporučnú Kompavu, no skúšame aj iné značky
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
slakyc
Pridané: 07.03.2015, 02:13
Reagovať
Pridané: 07.03.2015, 02:13
Reagovať
skusenost z tofu
Som 25 rokov na nzuline a presne tolko rokov som mal cholesterol nad normu (raz rocne merane,vzdy nad 5,5) diabetolog ma uz zacal nutit do tabletiek,tak som zapol svoju intuiciu a ako namesacny som raz vosiel do jednych potravin a kupil si 5 balickov tofu (biele,udene,bazalkove,pikantne a lahvodkove) kazdy den som zjedol jeden balicek na lacno (medzi hlavnymi jedlami) a ľaľa - tento rok,prvi krat po 25 rokoch cholesterol 4,7 o) ostatne som nemenil nic,a je to aj logicke,tofu neobsakuje zivocisne tuky,ktore niektorym ludom robia neplechu z cholesterolom ,takze tofu si odteraz rad obcas davam,ked idem okolo niejakych potravin a spomeniem si na ten pribeh,no tofu dost tazko ide dole hrdlom,tak si vzdy prikupim aj niejaku vodu...ale lepsie to chuti na lavicke v parku ako pocas chodze o)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 12.03.2015, 22:57
Reagovať
Pridané: 12.03.2015, 22:57
Reagovať
Re: skusenost z tofu
Mrzi ma to pan Slakyc, ale cholesterol vobec nie je vas nepriatel, cela zivocisna dogma uz davno skoncila, mali by ste o tom vediet. Okrem toho tvrdiet ci vam to kleslo len z tofu, to by ste museli zahajit osobny N-1 study vyskum, kde by ste si sledovali rozne objektivne parametre (aspon biochemiu), pricin poklesu moze byt mnoho. Takze ziadne zivocisne tuky nerobia neplechu s cholesterolom a pokial je aj zvyseny, tak je to uplne v poriadku, dokonca to moze mat silny antioxidacny a protizapalovy ucinok. Co nie je v poriadku je vysoky pomer trygliceridov voci HDL ale aj ine frakcie. Dajte si radsej skontrolovat hladiny estrogenu / testosteronu, % telesneho tuku (idealne cez meranie koznych rias) alebo dalsie parametre (treba pockat na dalsi clanok), aby ste prestal podliehat iluziam o tom, ze vasa zivotosprava je optimalna a zdrava...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
slakyc
Pridané: 19.03.2015, 18:57
Reagovať
Pridané: 19.03.2015, 18:57
Reagovať
Re: Re: skusenost z tofu
...to je pekne,ze cholesterol je nas priatel,to sa pise vsade ,ale normi su normi ,to je ako keby niekto neznaly noriem tvrdil,ze cukor v krvi nad 8 mmol,je vlastne uplne v poriadku,tie normi si who nevycicialo z prsta....ale na druhej strane je pravda,ze zit sa da dlho aj z vysokym cholesterolom,dokonca aj par rokov z vysokym cukrom,alebo niekolko desatroci z mierne zvysenym cukrom,dokonca aj na zivocisnych tukoch ludia v minulosti dali aj cez 90-tku,ale to je uz len trapenie z takou dementnou starobou,lepsie je dat na japonsku ci stredomorsku stravu.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 28.03.2015, 16:21
Reagovať
Pridané: 28.03.2015, 16:21
Reagovať
Re: Re: Re: skusenost z tofu
Ano je to pekne, obzvlast ak sa normy pre "zdrave" hodnoty cholesterolu naschval znizuju, aby do stavu s oznacenim "choroba" sa zmestil vacsi pocet ludi, ktorych treba intervenovat cez lieky. Ja sa tu nebavim o dramaticky zvysenych hodnotach, aj ked si treba uvedomit, ze len cholesterol nie je vobec ziaden smerodajny ukazovatel zdravotneho stavu. Ak nechcete podliehat iluziam o svojom zdravotnom stave, precitajte si tento clanok. Vysledok vasej domacej ulohy mozete potom prezentovat v dalsich komentoch:

http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/nepodliehajte-iluziam-vo-vyzive-a-zivotosprave.html
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Petra Kopyová
Pridané: 26.07.2014, 19:34
Reagovať
Pridané: 26.07.2014, 19:34
Reagovať
Sója
Ahoj Vlado,
ja som dosť v šoku z tohto článku, lebo ja mám intoleranciu na klasické mliečne výrobky a mám piť len sójové mlieko alebo kozie. S kozím je problém, tak ja som prešla na sójové mlieko a jogurty, sójové mlieko pridávam všade pri varení a taktiež jedávam tofu. Čo mi teda odporučíš? Sójové mlieko si kupujem klasické prášky, čo rozmiešam s vodou. Asi sú škodlivé aj tie, že? Vďaka za odpoveď.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
erikr
Pridané: 31.01.2015, 12:45
Reagovať
Pridané: 31.01.2015, 12:45
Reagovať
Re: Sója
tiež mám rovnaký problém. Mám nemôžem žiadne mliečne bielkoviny. Doteraz som používal ako potréningový proteín sójový + bcaa. Rozšíril by som teda otázku, že aké protéíny by si odporúčal ako náhradu za mliečne keď sójové tiež nie sú dobré...?
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 06.02.2015, 21:46
Reagovať
Pridané: 06.02.2015, 21:46
Reagovať
Re: Re: Sója
Skus nejaky hraskovy alebo konopny, mozno budu pre teba uzitocne i vyhovujuce. Testuj a potom uvidis, nik iny to za teba neurobi...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Fták
Pridané: 06.05.2014, 18:55
Reagovať
Pridané: 06.05.2014, 18:55
Reagovať
Fermentácia sóje
Ak vložím sójové bobule so domáceho jogurtu, ale-bo kvasenej kapusty, zbavím ju škodlivín? Máte s tým nejaké skúsenosti, prípadne aj recept na polievku, či hlevné jedlo?
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 23.05.2014, 23:06
Reagovať
Pridané: 23.05.2014, 23:06
Reagovať
Re: Fermentácia sóje
Nie s tym nemam ziadne skusenosti, trapi ma prijem dolezitejsich zivin, ako tejto umelo nafuknutej hrdinky zdravej vyzivy. Na internete vsak k fermentacii urcite najdete vhodne zdroje.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Dungeo
Pridané: 21.03.2014, 15:22
Reagovať
Pridané: 21.03.2014, 15:22
Reagovať
domaci tempeh
Ahoj Vlado,
chcem sa ta len spytat, ci doma vyrobeny tempeh napr. podla tohto receptu http://www.merc.cz/tempeh/ sa da tiez pocitat medzi fermentovane sojove vyrobky. Co vlastne znamena ta fermentacia? Dakujem :)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 05.04.2014, 14:43
Reagovať
Pridané: 05.04.2014, 14:43
Reagovať
Re: domaci tempeh
Ja osobne by som to nerobil, ale ked zozenies ten starter (on to vyfermentuje - vykvasi) tak predpokladajme, ze by to mohlo byt v poriadku. Myslim ze detaily o tom, co je to fermentacia si velmi lahko vyhladas (google)...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Dungeo
Pridané: 21.03.2014, 15:31
Reagovať
Pridané: 21.03.2014, 15:31
Reagovať
Re: domaci tempeh
a este jedna otazka: da sa niekde na Slovensku vobec zohnat syr Natto? Lebo zatial som sa s nim nikde nestretol... Budem vdacny za akykolvek tip :)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 05.04.2014, 14:43
Reagovať
Pridané: 05.04.2014, 14:43
Reagovať
Re: Re: domaci tempeh
Mozno v nejakej specializovanej bio predajni, v supermarketoch bezne urcite nie...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Slavomir
Pridané: 06.03.2014, 22:13
Reagovať
Pridané: 06.03.2014, 22:13
Reagovať
Bielkoviny
Dobry den.
Slavo 39r. Jazdim horske bicykle cca 5r. Ake bielkoviny mam pouzivat po 2h vytrvalostnom,resp. vytrvalostno silovom. treningu.Donedavna som pouzival tofu,ale o jeho ucinkoch som cital,teda ho nejem. Hlavne vecer mam chut jest aj klince. A ked som hladny pobolieva ma hlava kym nieco sladke nezjem. mam 177 a 78. Nedari sa mi zhodit este tak 2-3kg. Cez zimu som zaradil fitko 2x tyzd.Po cviceni vzdy pijem proteinovy napoj.Ale nemam pod kontrolou kolko bielkovin zjem a kolko by som mal zjest.Moja otazka je obsirnejsia ako som chcel. Dakujem za odpoved. Slavo
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 12.03.2014, 12:22
Reagovať
Pridané: 12.03.2014, 12:22
Reagovať
Re: Bielkoviny
Dobry den Slavo. Mam pocit, ze problem mate este v tom, ze fungujete na cukrovom metabolizme, cez ktory sa neda zvitazit nad zravostou, chutou na sladke (vcitane bolesti hlavy), tiez tie 2-3kg tuku sa len tazko da schudnut. Biekloviny nie su az take klucove pri tejto optimalizacii. Mozno seria tychto clankov by vam mohla pomoct sa trochu zorientovat:

http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/sacharidy-pouzivajte-ako-dobrych-sluhov.html

http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/tuky-nie-su-volba-ale-povinnost.html

http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-pohybe/ako-spravne-cvicit-intervalovy-trening.html
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Foxi
Pridané: 31.01.2014, 10:31
Reagovať
Pridané: 31.01.2014, 10:31
Reagovať
zmätenost
Dobry den,

pravidelne sledujem vas blog uz dlhsi cas. Zacinam byt uz ale zmätena, co mozem jest. Sacharidy neodporucate v pravidelnej konzumacii (okrem pomalych). Ja mam ale krvnu skupinu A, ktorej sa taktiez neodporuca konzumovat mäso a plnotucne mliecne vyrobky vo väcsich mnozstvach. Ako som sa docitala v tomto clanku, uz aj soja je zla. Snazila som sa napriek krvnej skupine zacat jest na zaklade vasich rad asi 1,5roka, ale nejaka velka zmena sa nedostavila, okrem zvyseneho cholesterolu. Aky postup by ste mi odporucili? Lebo som ochotna sa obmedzit, ale kazdy den na zelenine a strukovinach nevydrzim.

Dakujem
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 01.02.2014, 19:56
Reagovať
Pridané: 01.02.2014, 19:56
Reagovať
Re: zmätenost
Myslim, ze ak by ste si prestudovala cely nas blog, spolu s komentami, tak by ste nasli vseobecne informacie, ktore by vas aspon trochu nasmerovali. Krvna skupina nie je podstatna a neodporucam sa podla jej principov riadit ani ako sekundarne. Takze iste potraviny nie su volba ale povinnost (vcitane bio masa, vajec, masla, niektorych mliecnych produktov, avokada, kokos, atd). Ak si zelate mat vo veciach jasno, mozete predsa vyuzit aj nase publikacie, ktore sa tvorbou systemu zivotospravy presne a detailne zaoberaju:

http://produkty.vladozlatos.com/e-publikacia-zivotosprava.html
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Tomm
Pridané: 30.01.2014, 14:11
Reagovať
Pridané: 30.01.2014, 14:11
Reagovať
Genetically Modified Soy Linked to Sterility, Infant Mortali
Velmi sa mi paci, ze pouzivas informacie s roznych vedeckych clankov a viem, kolko namahy da vytvorit podobny vystup. Velmi ma vsak zarazilo, ked som si precital vetu: " Ruskí vedci dokonca objavili, že táto zmena v DNA sa môže preniesť aj na vaše budúce generácie potomkov, najmä v otázkach ich plodnosti." Co je nezmysel a vobec sa to v tebou uvadzanom zdroji nepise. Dokonca je tam veta: "It is quite possible that the GMO does not cause these effects by itself." Nechcem tymto obhajovat GMO, ide mi len o interpretaciu zdroja. Chybicka sa mozno vloudila, tak by to bolo mozno fajn napravit.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 01.02.2014, 19:17
Reagovať
Pridané: 01.02.2014, 19:17
Reagovať
Re: Genetically Modified Soy Linked to Sterility, Infant Mor
Ak ide o prenos informacii na dalsie generacie, cital som to v inych zdrojoch a mnohe zaujimave info k tejto teme najdete v knihe Marka Sisona - Praveky plan.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
RudyUK11
Pridané: 12.01.2014, 01:13
Reagovať
Pridané: 12.01.2014, 01:13
Reagovať
Sojovy lecitin
Mate nejake nove info o sojovom lecitine?
je vhodny na konzumaciu?
ak ano tak ako?
Dakujem
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 14.01.2014, 20:44
Reagovať
Pridané: 14.01.2014, 20:44
Reagovať
Re: Sojovy lecitin
Osobne sojovy lecitin nepouzivam, mozno by stalo za uvahu vyskusat radsej slnecnicovy lecitin, alebo najlepsie vyuzit sluzby obycajneho masla.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
dusanydes
Pridané: 20.12.2013, 16:15
Reagovať
Pridané: 20.12.2013, 16:15
Reagovať
Sója - alternatívny názor z www.zdravie.sk
Vysoká hladina kyseliny fytinovej (phytic acid) v sóji znižuje asimiláciu vápnika, horčíka, medi, železa a zinku. Túto kyselinu v sóji nie je možné neutralizovať bežným spracovaním, ako je močenie, alebo dlhé a pomalé varenie. Táto potom spôsobuje poruchy vývoja detí. Inhibítory enzýmu tripsín v sóji reagujú s trávením bielkovín a spôsobujú poruchy pankreasu. Zvieratám počas testov inhibítory tripsínu zo sóje spôsobovali spomalený rast.

Krehké bielkoviny sú počas vysokotepelného a dlhodobého varenia príliš denaturalizované. Výsledkom teplotného spracovania je formovanie toxického lysinoalanínu a vysoko karcinogenného nitrosamínu. Dochádza tiež k vytváraniu voľnej kyseliny glutamovej, inak MSG, potenciálneho neurotoxínu.

Ako aj ostatné strukoviny, aj sója má nedostatok síru obsahujúcich aminokyselín, metyonínu a cystínu.

Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 31.12.2013, 09:33
Reagovať
Pridané: 31.12.2013, 09:33
Reagovať
Re: Sója - alternatívny názor z www.zdravie.sk
Dakujeme za cenne informacie.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
dusanydes
Pridané: 20.12.2013, 16:02
Reagovať
Pridané: 20.12.2013, 16:02
Reagovať
príbeh-soje z www.badatel.sk
Pozorovania zo štúdie z Ishizuki Thyroid Clinic (Klinika pre štítnu žľazu) naznačujú enormný potlačujúci účinok na funkciu štítnej žľazy ak pozorovaní prijímali 30 gramov sójových bobov denne.

Na približnú predstavu: 30 mg sójových izoflavonoidov môže byt obsiahnutých v 9-20 g sójových bobov a sójovej muky, 12g mletej sóje, 50-110g tofu, 150-240g sójového mlieka, 35-45g miso, 80g sójových výhonkov/pukov.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 31.12.2013, 09:31
Reagovať
Pridané: 31.12.2013, 09:31
Reagovať
Re: príbeh-soje z www.badatel.sk
Dakujeme za cennu citaciu.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
dusanydes
Pridané: 20.12.2013, 16:07
Reagovať
Pridané: 20.12.2013, 16:07
Reagovať
Re: príbeh-soje z www.badatel.sk
Ak by sa konzumenti sóje riadili radou Protein Technologies International (združenie výrobcov izolovaných sójových bielkovín) a skonzumovali by 100 gramov sójových bielkovín denne, ich denný prijem genisteinu (druh izoflavonoidu obsiahnutého v sóji, ktorý účinkuje ako fytoestrogén – látka rastlinného pôvodu, ktorá môže napodobňovať v určitom zmysle účinky estrogénu) prekročí 200 miligramov za deň.

Príjmu takéhoto veľkého množstva genisteinu by sa malo definitívne vyhnúť (Len na porovnanie, japonskí muži príjmu len priemerne menej ako 10 miligramov genisteinu denne).
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
dnemova
Pridané: 04.12.2013, 13:00
Reagovať
Pridané: 04.12.2013, 13:00
Reagovať
Čo s tou sójou?
Dobrý deň, vidím, že ohľadne sóje je tu búrlivá debata. Ja som tento článok poslala známej a ona mi poslala nasledovný link...teraz už vôbec neviem, kde je vpravo a kde vľavo...http://www.akv.sk/index.php?option=com_content&task=view&id=73&Itemid=34
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 11.12.2013, 19:02
Reagovať
Pridané: 11.12.2013, 19:02
Reagovať
Re: Čo s tou sójou?
Mate jeden zivot na to, aby ste to zistila. Ja by som to neriskoval ani nahodou. Alebo vam neostava nic ine len studovat:

http://coconutoil.com/soy/
http://www.westonaprice.org/faq/faq-soy
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
marian.hlinka22
Pridané: 09.08.2015, 11:51
Reagovať
Pridané: 09.08.2015, 11:51
Reagovať
Re: Re: Čo s tou sójou?
Viem, ze reagujem na prispevok skoro 2 roky stary, ale mohli by ste sa vyjadrit k nazorom pana doktora Bukovskeho? Myslim, ze v jeho clanku uvazuje velmi logicky.

Viem, ze vas clanok je zalozeny na urcitych zdrojoch, knihach a webovych strankach...ale ako sa vravi, kto co hlada to aj najde....existuju aj opacne nazory a studie. Tak si myslim ze by bolo voci vasim citatelom fair dat priestor aj druhej strane.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 16.08.2015, 13:52
Reagovať
Pridané: 16.08.2015, 13:52
Reagovať
Re: Re: Re: Čo s tou sójou?
Dobry den Marian, ved mi sa nazorom druhej strany nepriecime a liberalne priestor ponukame (pokial nejde o internetovych trollov, ktorych uz treba mazat). Aby ste vsak pochopil trochu komplexnejsie nase stanovisko (nie len v otazkach soje), tak prosim prestudujte si nasledovne prehlasenie, v ktorom najdete mozno nejake dalsie zaujimave podnety pre buduce diskusie:

http://www.vladozlatos.com/zacnite-tu.html#coprehlasujemeoinformaciach
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Ikedar
Pridané: 16.11.2013, 10:53
Reagovať
Pridané: 16.11.2013, 10:53
Reagovať
Sója je rakovina?
Napísať že sója sposobuje minimálne rakovinu, poškodenie mozgu a podobné hrozostrašné veci, dokonca problem s erekciou (!!!!), je trocha zavádzajúce si myslím. Po prečítaní článku som mal pocit, že sója je moj uhlavný nepriatel a radsej si zapálim, než aby som do ust vlozil tohto netvora! Precital som si preto nieco viac a ako sa zdá, všade možne, alebo teda, niekde inde, hovoria skor o sojových suplementoch (neviem to preložit normálne) resp. o sójových oddelených proteínoch (časť sóje), ako o negatívnej stránke sóje, čo je vraj rozdiel.
Takže svoje tofu budem nadalej konzumovat, pretože ešte pred chvílou som ho mal chut s nenávistým revom nacpat do zachoda!
PS: nechcem clanok hodnotit ako neverohodný, možno som isté veci nepostrehol, ale pravdou ostává, že mi príde skor naladený na pošpinení sóje ako takovej, než na objektivitu. Moj pocit.

http://potrintol.blogspot.cz/2009/05/mame-jest-soju.html

http://well.blogs.nytimes.com/2013/09/27/ask-well-is-it-safe-to-eat-soy/?_r=0

http://www.oncologynutrition.org/erfc/hot-topics/soy-and-breast-cancer/
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 26.11.2013, 23:30
Reagovať
Pridané: 26.11.2013, 23:30
Reagovať
Re: Sója je rakovina?
V tom pripade ponukam sa presvedcit o "vhodnosti" soje z nasledovnych zdrojov:

http://coconutoil.com/soy/
http://www.westonaprice.org/faq/faq-soy
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
popko
Pridané: 05.11.2013, 16:15
Reagovať
Pridané: 05.11.2013, 16:15
Reagovať
protein bez laktozy, soje a lepku
Dobry den pan Zlatos,

som nadseny z Vasho proteinu (zatial "len" podla pristupu k vyrobe a zlozeniu ktore mi vyhovuje) a idem ho jednoznacne objednavat. Tymto by som Vam chcel podakovat za to, ze zgrupujete velmi uzitocne informacie na tomto portali v SK jazyku a som fanusikom tohto webu. Dufam ze ho budete rozvijat v tomto duchu aj nadalej.

V suvislosti so sojou by ma zaujimal Vas nazor na protein z hrasku, chia a organickej ryze, ktory je vyslovene urceny ako lactose, soy, and wheat gluten free (pre ludi ktori sa tymto veciam potrebuju alebo chcu vyhnut). Najviac zastupena kyselina asparagova, leucin, arginin. BCAA v kombinacii 2:1:1. Dakujem.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 06.11.2013, 10:15
Reagovať
Pridané: 06.11.2013, 10:15
Reagovať
Re: protein bez laktozy, soje a lepku
Dobry den, dakujeme za pochvalu, samozrejme budeme sa snazit aj nadalej. Uvedeny protein moze byt riesenie pre ludi s laktozovoou intoleranciou, hoci biologicka hodnota nebude az taka vysoka, ako ma napriklad srvatka. Je to vsak riesenie.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
MariaMichalikov
Pridané: 08.09.2013, 21:59
Reagovať
Pridané: 08.09.2013, 21:59
Reagovať
sója
Dobrý deň
Už dva roky som vegetariánka a tak je sója neoddeliteľnou súčasťou môjho života. Po prečítaní vášho článku som bola mierne šokovaná, zrejme jej konzumáciu prehodnotím. Čo by ste odporúčali ako vhodnú náhradu za sóju u vegetariánov? Ďakujem
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 20.09.2013, 18:05
Reagovať
Pridané: 20.09.2013, 18:05
Reagovať
Re: sója
Zial pravda je taka, ze so sojou je to este horsie ako zle. Ako vegetarianke by som vam odporucam precitat si tuto knihu:

http://www.amazon.com/The-Vegetarian-Myth-Justice-Sustainability/dp/1604860804

Mozno zaujmete ine stanovisko, alebo aspon zvazite lakto-ovo-vegetarianstvo, kde sa pripustaju vajcia a mliecne vyrobky. Tam smeruje aj moje odporucanie pre nahradu bielkovin:

http://produkty.vladozlatos.com/wellness-protein-daily.html
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Jaja
Pridané: 09.07.2013, 11:36
Reagovať
Pridané: 09.07.2013, 11:36
Reagovať
soja
ahoj..len pred nedavnom som sa začala zaoberať doplnakmi zdravej vyzivy a jedlom v takomto podani (od spoločnosti Herbalife)- váš blog čítam už o čosi dlhšie - preto som ostala trošku vydesená po prečítaní tohto článku, nakoľko "zdravé jedlo" - ako sa to nazýva - je to koktejl obsahuje tento sojovy izolat ale aj sojovy lecitin, tak isto maju protein ktory je zlozeny zo 75% prave zo soje a zvysnych 25% je zivocinych. Ked som dala precitat tento clanok mojej mentorke povedala ze oni si prisne strazia cely proces, od semiačka až po konečný produkt a maju s tym uz 32 rocne skusenosti a vysledky. Tak teraz som uplne zmatena a vobec netusim ci to mam konzumovat alebo nie.Co si o tom myslite??
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
mariannaoki
Pridané: 13.08.2013, 20:58
Reagovať
Pridané: 13.08.2013, 20:58
Reagovať
Re: soja
Janka ja pracujem pre spolocnost Herbalife a preto to poznam trosku detailnejsie. Tiez som z toho bola trochu zmatana, ale protein ktory ma nasa spolocnost je vyvinuta najlepsim lekarom Spojenych statov americkych. A taktiez sa na spolupraci podielal aj lekar s Nobelovou cenou.. cize su to trosku ine kapacity :) samozrejme tym nechcem nic zle povedat na pana Zlatosa, jeho stranky citam tiez a velmi rada :) ale pokial nedostane Nobelovu cenu tak uprednostnim nase produkty :)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Lukino
Pridané: 15.03.2014, 22:17
Reagovať
Pridané: 15.03.2014, 22:17
Reagovať
Re: Re: soja (REFLEXIA)
:) hehehe nic proti Vam pani, ale mali by ste sa citat a pocut, raz som bol na jednom z herbalife vazeni a konzultacii a tuto vasu bajku NAJLEPSOM doktorovi z USA a s dalsim s nobelovou cenou recitujete vsetci dookola ako pokazeny gramofon, vyzera to tak akokeby nikto z vas tam si nic doplnkovo neoveri a vsetci slepo verite vasej firme a jej agende, nehovorim ze vase produkty nefunguju pretoze ziadny z nich nemam takze nemozem objektivne posudit, len tie naucene dristy ma stale vytacaju
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
makac
Pridané: 28.01.2014, 22:21
Reagovať
Pridané: 28.01.2014, 22:21
Reagovať
Re: Re: soja
Dobry den ja sa musim firmu Herbalife zastat pretoze je jedna s mala firiem ktorej vyrobky fakt funguju a co sa tyka soji, budem vychadzat s faktov. Cina je da sa povedat najvacsim producentom tofu, ktore si rano kupite skoro v kazdom obchode este teple a nepovedal by som ze Cinania patria medzi chorlave narody skor na opak, takze teoria a vyskumy su jedna vec a fakty zase druha. Myslim si ze su omnoho nebezpecnejsie potraviny ako je soja ako napriklad rafinovany cukor, biele pecivo, maso, mlieko,no proste je toho spusta
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 01.02.2014, 19:02
Reagovať
Pridané: 01.02.2014, 19:02
Reagovať
Re: Re: Re: soja
Obavam sa, ze nic nebude vzdialenejsie od pravdy, ako tento komentar. Ak ide o produkty MLM spolocnosti, nikto netvrdi, ze vsetky su nevhodne alebo nekvalitne. Len zial zlozenie niektorych neobstoji. Ak ide o azijske populacie a ich zdravie, tak sa opierajme teda o konkretne fakty, rad si precitam. Dufam vsak len, ze nedostanem pod nos "slavnu" Cinsku studiu, pretoze to uz dopredu odpovedam toto:

http://rawfoodsos.com/2010/07/07/the-china-study-fact-or-fallac/

A pokial ide o fakty k soji, odporucam si to najprv nastudovat, potom diskutovat a menej prezentovat svoje domnienky:

http://www.westonaprice.org/faq/faq-soy
http://coconutoil.com/soy/
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 20.08.2013, 22:01
Reagovať
Pridané: 20.08.2013, 22:01
Reagovať
Re: Re: soja
Ine kapacity... iste ved su za to patricne zaplateni. Nenechajte sa zmanipulovat pseudo-vedou (resp. marketing), ktoru si nadnarodne spolocnosti dovolia zaplatit. Teraz mam na mysli najma tie, ktore soju produkuju a su od jej predaja ekonomicky zavisle. Kazdy, kto ignoruje neustale sa mnoziace negativne informacie o soji, sa spolieha na to, ze pad z Niagar nebude boliet. Ak mate hlad po vedomostiach, skuste napriklad tento sumar poznatkov o soji:

http://coconutoil.com/soy/
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
marian.hlinka22
Pridané: 09.08.2015, 12:02
Reagovať
Pridané: 09.08.2015, 12:02
Reagovať
Re: Re: Re: soja
niekto je zaplateny, niekto nie.....ked uz sme pri peniazoch...jedna konspiracna teoria...."na zasmiatie"....co spravim ked budem chciet zarobit par milionov na komoditnej burze? Vyberiem si napriklad soju...napisem knihu o jej skodlivosti....tisicky blogov a webstranok v honbe za obsahom napisu podla mojej knihy clanky (vacsina z nich v dobrej viere pomoct ludom v oblasti zdravej vyzivy) ....a co sa stane?...ludia prestanu konzumovat soju, dopyt po nej klesne a tym padom aj jej cena. Ak som predtym otvoril na burze tzv. SHORT poziciu na soju (taku kde zarabam na poklese ceny) a este k tomu s dobrym pakovym efektom...tak som coskoro multimilionar :)

Somarina? Mozno..ale aj take veci sa deju.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
karina1
Pridané: 03.09.2013, 21:56
Reagovať
Pridané: 03.09.2013, 21:56
Reagovať
Re: Re: Re: soja
Úplne súhlasím! Nechápem ako niekto môže tak naivne veriť tomu, čo im povie napríklad "Herbalife"!!! Ved jasne ze im nepovedia pravdu, ze produkty su vyrobene v cine atd... je to marketingovy tah a neznasam taketo nekale praktiky firiem! Ludia spametajte sa!
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 15.07.2013, 16:32
Reagovať
Pridané: 15.07.2013, 16:32
Reagovať
Re: soja
To ze si strazia cely proces je od nich velmi pekne, ale zlozenie soje neovplyvnia, hoci by to bola soja bez GMO. Ano obchodne vysledky maju urcite pekne, nakolko malo spotrebitelov pozna problem do detailov. O zlozeniach mnohych takychto MLM proteinov si nemyslim nic dobre a v ziadnom pripade ich neodporucam pouzivat ani pre domace zvierata.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Jaja
Pridané: 16.07.2013, 09:10
Reagovať
Pridané: 16.07.2013, 09:10
Reagovať
Re: Re: soja
nemyslela som obchodne vysledky..skorej spokojnost spotrebitela..ale to je vedlajsie...kazdopadne velmi pekne ďakujem za odbornu radu a za váš prístup k nám laikom, lebo kvalitných informácií je vo svete málo...radšej si kúpim protein od vás nech mám istotu, že mi nepoškodí zdravie..ešte raz ďakujem
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 17.07.2013, 21:33
Reagovať
Pridané: 17.07.2013, 21:33
Reagovať
Re: Re: Re: soja
Ja to chapem. Lenze je otazne, co sa povazuje za vysledky (dlhodobe, kratkodobe) a z hladiska akeho kriteria. V kazdom pripade je rozumnejsie sa soji vyhnut.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Emma
Pridané: 17.06.2013, 13:40
Reagovať
Pridané: 17.06.2013, 13:40
Reagovať
proteinová dieta ze soji
Dobrý den, před týdnem jsem začala používat vysokoproteinové přípravy v rámci diety,,ale narazila jsme na vaše články a ted jsem znepokojená - mohl byste se podívat na složení některých výrobků? mám totiž pocit,že jsou vyrobené právě z izolátu soji atd, přesně co nedoporučujete..tak jsem zmatená..zde odkaz:http://www.dietalegre.cz/pripravky/pripravky-slane/s16.aspx
http://www.dietalegre.cz/pripravky/pripravky-sladke/s17.aspx
..sice jsem už 1,5 kg zhubla, ale nechci si kupovat něco co by ve výsledku škodilo..
Děkuji za radu
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 18.06.2013, 22:52
Reagovať
Pridané: 18.06.2013, 22:52
Reagovať
Re: proteinová dieta ze soji
Chapem ze takto zakupene produkty su pohodlne, ale pamatajte na to, ze ide o velmi technologicky prepracovane potraviny, ktore maju aj zlozky, ktore by ste konzumovat nemala (napr. umele sladidla, soja, atd). Stoji za zvazenie vymenit svoju pohodlnost a radsej si urobit nieco so zlozenim, ktore mate plne pod kontrolou. Na nasej stranke k tomuto kroku najdete dostatok informacii.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Elena Podolákov
Pridané: 16.06.2013, 15:35
Reagovať
Pridané: 16.06.2013, 15:35
Reagovať
sprava
Chcela by som Vás poprosíť o radu.Začala som uživať asi pred mesiacom pripravok spojený s prechodom..Menomax..a citim sa strašne unavená,stale sa mi chce spať.Pred jeho použivanim som nemohla v noci spať.A teraz počas jeho uživania,sa cely deň len tak ledva prešuľam a večer padnem sklatena.Je možne že by to bolo po tych tabletach,pred tym som nebola aká unvena ako som teraz.dakujem.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 18.06.2013, 22:43
Reagovať
Pridané: 18.06.2013, 22:43
Reagovať
Re: sprava
Dobry den Elena, na tuto otazku vam tazko dokazeme odpovedat bez podrobnejsej analyzy, je vsak mozne, ze vasa uvaha je spravna. Kazdy umely zasah do hormonov je problem.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Zuzka
Pridané: 04.06.2013, 16:53
Reagovať
Pridané: 04.06.2013, 16:53
Reagovať
soja a travenie
Ja som sóju jedávala, kým som neprečítala tento článok. Neviem, či je to spôsobené len vysadením sóje, ale mávala som problémy so spánkom, tráviace problémy i problémy s chudnutím tuk. zásob.. tak verím, že vysadenie sóje z jedálnička mi určite pomohlo eliminovať tieto problémy :)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
hugo
Pridané: 10.05.2013, 21:18
Reagovať
Pridané: 10.05.2013, 21:18
Reagovať
scitec soy protein
Dobry vecer,

chcete mi povedat, ze sojovy izolat protein od kvalitnej firmy Scitec nutrition je tiez skodlivy? Je bez izoflavonov, takze by nemal byt skodlivy. Vas nazor? Uzivam ho po cviceni.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
hugo
Pridané: 11.05.2013, 06:39
Reagovať
Pridané: 11.05.2013, 06:39
Reagovať
Re: scitec soy protein
a druha otazka, uzivam prve 900g balenie soy protein od SCI-tec nutrition, bude to mat nejake nasledky ked to douzivam a potom skusim ten vas protein??
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 17.05.2013, 23:02
Reagovať
Pridané: 17.05.2013, 23:02
Reagovať
Re: Re: scitec soy protein
Nic zo soje by som nekonzumoval, ak nemusim. Ak to doberies a potom zmenis protein, urobis len dobre.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
komar135
Pridané: 02.06.2013, 00:01
Reagovať
Pridané: 02.06.2013, 00:01
Reagovať
tuky
Nebuďte vegetariánom
"zatiaľ vám postačí vedieť, že ak mäso, tak vždy len v kombinácii s listovou, zelenou zeleninou a olivovým olejom. Bodka."

A ja som zase čital (tiež na nete) ,že nemali by sa prijimať živočišne a rastlinne tuky naraz v jednom jedle (zrejme preto,že každy je o niečom inom) ludia však žeru všetko dokopy hala bala ,dobre je to vidieť v tv shov o vareni :))
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Linda
Pridané: 18.04.2013, 00:27
Reagovať
Pridané: 18.04.2013, 00:27
Reagovať
Potraviny a stravovanie
Dobry den, chcela by som sa spytat na sojove vlocky, si su spracovane fermentaciou alebo nie, a ci doporucujete ich konzumaciu, dakujem.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 26.04.2013, 16:03
Reagovať
Pridané: 26.04.2013, 16:03
Reagovať
Re: Potraviny a stravovanie
Nie sojove vlocky nie su upravovane fermentaciou, takze vam ich neodporucam konzumovat.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Michal Bistak
Pridané: 15.04.2013, 12:07
Reagovať
Pridané: 15.04.2013, 12:07
Reagovať
Alternativa za soju
Zdravim. A co hovorite na Seitan? Nikde som nenasiel na vasej stranke zmienku o nom. Odporucilin by ste ho?
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 22.04.2013, 15:42
Reagovať
Pridané: 22.04.2013, 15:42
Reagovať
Re: Alternativa za soju
Tuto zmienku ani nenajdete, u mna nedoporucovana trojka: soja, psenica, kukurica (a vyrobky z nich). Bodka.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Zuzana
Pridané: 20.03.2013, 23:31
Reagovať
Pridané: 20.03.2013, 23:31
Reagovať
Soja pre krvnu skupinu 0
Dobry den,
som trochu zmatena - inu ako fermentovanu soju uplne zatracujete a na druhej strane ju mate v podobe sojoveho syra a mlieka v nakupnom kosiku pre krvnu skupinu 0 - http://www.vladozlatos.com/project/files/images/blog/0-brozurka-dovacku.jpg.
Mam teda ako 0lka konzumovat sojove mlieko a syr alebo nemam? A ak sojove mlieko ano, tak ktore? Dakujem vopred za odpoved.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 25.03.2013, 23:07
Reagovať
Pridané: 25.03.2013, 23:07
Reagovať
Re: Soja pre krvnu skupinu 0
To preto ste zmatena, pretoze ste zatial asi necitali aj ostatne suvisiace clanky k tejto teme. Zoznam je prevzaty od originalu, zmeny som tam nerobil. Ak si precitate tento clanok zistite, ze krvne skupiny maju nizsiu prioritu v hierarchii vyzivovych principov:
http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/hierarchia-vyzivovych-principov-a-evolucia-ludstva.html
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Peter
Pridané: 02.02.2013, 15:13
Reagovať
Pridané: 02.02.2013, 15:13
Reagovať
Výroba tempeh
Dobrý deň,
články, ktoré píšete sú super. Človek získa veľmi veľa užitočných informácií.
V súvislosti so sójou ma pútal tiež postup domácej fermentácie - tempeh. (posielam link)

http://www.toprecepty.cz/recept/26169-domaci-tempeh/

Viete sa mi k tomu vyjadriť, či je ten postup z hľadiska nutričnej hodnoty potraviny ok?

Ďakujem.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 11.02.2013, 15:38
Reagovať
Pridané: 11.02.2013, 15:38
Reagovať
Re: Výroba tempeh
Hoci soju neodporucam, tempeh je vdaka tomuto postupu akceptovatelny.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Maria
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
alergie
Dobry den, mam alergiu na mliecnu a sojovu bielkovinu takze soja nehrozi. Ked sme to v rodine zistili patrali sme po vyrobkoch kde nie je soja, a zistili sme, ze je skoro vsade. V mojom pripade som zistila, ze ked zjem soju tak citim hned zhorsene stavu. Myslim, ze je to skor skodca ako pomocnik. Psychika a imunita ide po zjedeni soje hned dole.

Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 31.01.2013, 21:35
Reagovať
Pridané: 31.01.2013, 21:35
Reagovať
Re: alergie
Dobry den Maria, budeme vam drzat palce aby ste si dokazali zmanazovat nie len kompromisne ale aj zdrave stravovanie pre seba i rodinu. Odporucam vam vyhladavat farmarov ktori chovaju sliepky a kravy na trave. Maso a vajcia od tychto zvierat bude vas stav podstatne zlepsovat (pretoze su bohate na omega-3 MK).
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Ivanko
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
Soja
jedával som soju , a som rád že som sa dozvedel pravdu o jej vlastnostiach , a na odlahčenie veľa plodov zeme keď prejde fermentáciou sa stane hitom , ( slivka , hrozno , jačmeň s chmelom :) )
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
sasa
Pridané: 17.01.2013, 15:34
Reagovať
Pridané: 17.01.2013, 15:34
Reagovať
Sojova muka
Sojova muka tiez nieje vhodna?
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 18.01.2013, 11:25
Reagovať
Pridané: 18.01.2013, 11:25
Reagovať
Re: Sojova muka
Zeby soljova muka bola vyrobena z niecoho ineho ako soja?
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
sasa
Pridané: 21.01.2013, 14:11
Reagovať
Pridané: 21.01.2013, 14:11
Reagovať
Re: Re: Sojova muka
prepacte asi som sa zle vyjadrila. Neviem ako sa vyraba sojova muka. Chcela som vediet ci je to fermentovany sojovy produkt.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 24.01.2013, 19:22
Reagovať
Pridané: 24.01.2013, 19:22
Reagovať
Re: Re: Re: Sojova muka
Nie, sojova muka nie je fermentovany produkt, neodporucam Vam ju pouzivat.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Miro Ďurica
Pridané: 09.01.2013, 16:19
Reagovať
Pridané: 09.01.2013, 16:19
Reagovať
Klicky mungo fazule
Kam by si zaradil klíčky Mungo fazule ( Sója ) a co znamena fermentovať. Vdaka
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 14.01.2013, 15:25
Reagovať
Pridané: 14.01.2013, 15:25
Reagovať
Re: Klicky mungo fazule
Mungo klicky su fajn, info o fermentacii:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Kvašen%C3%AD
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
rado
Pridané: 19.12.2012, 21:29
Reagovať
Pridané: 19.12.2012, 21:29
Reagovať
soja
a este by som chcel vediet Vas nazor na hrachovy protein,dakujem :-)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 21.12.2012, 15:54
Reagovať
Pridané: 21.12.2012, 15:54
Reagovať
Re: soja
Dajme tomu, ze ciastocne by to mohla byt alternativna nahrada, ale ako som uz poznamenal, je tu lepsie riesenie - Wellness Protein.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
rado
Pridané: 19.12.2012, 21:12
Reagovať
Pridané: 19.12.2012, 21:12
Reagovať
soja
ako je natom sojovy protein,momentalne ho uzivam,ale po precitani clanku ho asi vysadim :-)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 21.12.2012, 15:53
Reagovať
Pridané: 21.12.2012, 15:53
Reagovať
Re: soja
Asi tak, ze v ziadnom pripade. Z toho dovodu sme vytvorili aj nas vlastny protein, ktory splna nase predstavy v kazdom smere:
http://produkty.vladozlatos.com/wellness-protein-daily.html
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
petra
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
ani tato soja?
http://www.google.sk/imgres?um=1&hl=sk&tbo=d&biw=1024&bih=603&tbm=isch&tbnid=QYJ-mUjUWkUsiM:&imgrefurl=http://www.bioviolka.cz/tofu-bile-alfa-bio&docid=f8JClXI06Iam5M&imgurl=http://www.bioviolka.cz/images/katalog/404-tofu-bile-1.jpg&w=576&h=768&ei=dPu8UPuhKYjDswbj1YCADg&zoom=1&iact=hc&vpx=302&vpy=99&dur=171&hovh=259&hovw=194&tx=109&ty=147&sig=106299634246418428457&page=1&tbnh=149&tbnw=96&start=0&ndsp=17&ved=1t:429,r:2,s:0,i:86



je tam pisane... z geneticky nemodifikovanej soji...aj to je nevhodne?
Vopred dakujem za odpoved
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 12.12.2012, 14:21
Reagovať
Pridané: 12.12.2012, 14:21
Reagovať
Re: ani tato soja?
Ja osobne by som i napriek tomu tofu do svojho jedalneho listka nezaradil, obcasna konzumacia (1x / tyzden) vsak problem nebude.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
peter
Pridané: 05.11.2012, 14:41
Reagovať
Pridané: 05.11.2012, 14:41
Reagovať
lecitin
dobry den ako vidim soju neodporucate chem sa opytat mozem brat sojovy granulovy lecitin ci aj ten skodi dakujem za vasu odpoved
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 07.11.2012, 22:25
Reagovať
Pridané: 07.11.2012, 22:25
Reagovať
Re: lecitin
Ten by mal byt pravdepodobne v poriadku.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Viktória Kóňová
Pridané: 20.10.2012, 14:00
Reagovať
Pridané: 20.10.2012, 14:00
Reagovať
škodlivosť sóje
Priznám sa, že som si neprechádzala jednotlivé štúdie, na ktoré sa v článku odvolávate, aj preto, že jednak človek nikdy nevie, kto tú ktorú štúdiu platí (či už "pre" alebo "proti" a tiež nevieme nakoľko zohľadňujú intervenujúce premenné, či sú skutočne longitudinálne, či sú tieto štúdie následne spoľahlivo metaanalyzované... Who knows. Dnešná veda je často len o málo spoľahlivejšia než tá stredoveká, len bohužiaľ z iných dôvodov. :( A preto sa - možno hlúpo - radšej orientujem podľa skúseností tisíce rokov starých kultúr a tiež podľa tých vlastných (aj keď to má tiež svoje obmedzenia; no prinajmenšom tieto empirické poznatky nie sú zaťažené osobnými záujmami niekoho - nemôžu byť). O jedálničku Ázie sa tu už písalo. Moja osobná skúsenosť je taká, že ani nefermentovaná sója mi v rámci pestrého jedálnička nikdy neuškodila. A vďaka nej si môžem svoje obľúbené musli užiť bez toho, aby ma potom pol dňa dusilo (ako z mlieka či jogurtu); segedín si vychutnať bez toho, aby ma striasalo z odpornej pachuti a smradu slaniny a mäsa, atď. atď. Je skvelé, že sa snažíte myslieť kriticky a robiť čo najviac pre zdravie, ale zasa odtiaľ potiaľ. Keď jem vyvážene, pestro, rastlinné aj živočíšne produkty (ale nie mäso) od miestnych výrobcov, neGM, bez postrekov, bez éčok, určite ma nezabije, keď si občas doprajem spaghetti bolognese s omáčkou so sójovými granulami alebo tofuandeggs... Pretože úprimne, aj keď sa chcem stravovať zdravo, skutočne nemám na to, aby som si stále kupovala drahé výrobky z fermentovanej sóje. Nie každý si to môže dovoliť. Tempeh napr. je super, veľmi mi chutí, ale môžem si ho dopriať max. raz za mesiac. Sú skutočne dôležitejšie veci, ktorými sa ohľadom stravy treba zaoberať a kým človek neje GM sóju 3xdenne, určite to nie je to, z čoho ochorie. Ochorie lebo má málo vitamínov, lebo je v strese, lebo má v sebe kopu strachu, nenávisti, hnevu a smútku... ;-)

PS - Len tak na okraj z osobnej anamnézy - od začiatku adolescencie som mala problémy s nepravidelným cyklom, len počas posledného roku sa to úplne tip-top zrovnalo - paradoxne som práve v tomto období začala skutočne dosť často piť sójové mlieko (bezkukuričné, bez GMO, bez farbív, aróm a stabilizátorov) a ako celý život, konzumovala som občas aj iné sójové výrobky, zväčša nefermentované - samozrejme to môže byť čisto náhodná korelácia bez akéhokoľvek kauzálneho vzťahu, no i nemusí - presne ako vo všetkých tých pre aj protisójových štúdiách... Intervenujúcich premenných je tak mnoho a faktor času je tiež nepominuteľný... ;-)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
adka
Pridané: 26.07.2012, 07:58
Reagovať
Pridané: 26.07.2012, 07:58
Reagovať
mna to zaraza
som prekvapena co je to tu napisane. ja mam taku skusenost ze pocas prveho tehotenstva som pila stale sojove mlieko a jedla vela jogurtov mliecnych, dieta som potom 3 roky dojcila. teraz pri druhom som pila malo mlieka ani sojove ani mliecne vyrobky som moc nejedla jednoducho mi nechutilo, jedla som velmi vela zeleniny a prisla som o mlieko.neverim ze ta soja je nebezpecna.a mam doma SOJAMAT z toho sa vyraba mlieko a teraz neviem ci ho mam vyhodit alebo je bezpecny.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
dodny
Pridané: 04.09.2013, 11:03
Reagovať
Pridané: 04.09.2013, 11:03
Reagovať
Re: mna to zaraza
tehotenstvo a dojcenie zvysuje energeticke naroky tela. soja, napriek tomu, ze je inherentne toxicka je stale dobrym zdrojom kalorii. zelenina napriek tomu ze je inherentne "lieciva" je mizernym zdrojom kalorii. jednoducho treba prejst resp. pridat lepsi zdroj energeticky hustych potravin, napr. kravske maslo. takisto senovka grecka pomaha pri laktacii.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 28.07.2012, 18:01
Reagovať
Pridané: 28.07.2012, 18:01
Reagovať
Re: mna to zaraza
Ahoj Ada, najlepsie bude, ak si to overis aj z inych zdrojov len nezabudaj, ze tie skutocne relevantne budes musiet hladat v anglickom jazyku. Najlahsie bude, ak pouzijes google a zadas napriklad soya problems. Ak by si chcela ist este dalej v poznatkoch, skus sa pozriet po nejakych publikaciach o soji, napriklad v amazone, napriklad tuto: http://www.amazon.com/The-Anti-Estrogenic-Diet-Estrogenic-Chemicals/dp/155643684X/ref=sr_1_4?ie=UTF8&qid=1343491142&sr=8-4&keywords=ori+hofmekler
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
bash2799
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
Tofu
Zdravim, pomaly prechadzam na vegetariansku stravu a momentalne hladam alternativy k masu ako zdroj bielkovin. Tofu sa mi javi ako jeden z tych lepsich nahrad co sa tyka ceny aj kvality. Osobne kupujem tofu z marketu od slovenskeho vyrobcu, ktore obsahuje geneticky nemodifikoavne sojove boby. Mozme teda usudit, ze dany vyrobok je bezpecny a moze byt zaradeny medzi fermentovane soje? Dakujem
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 28.07.2012, 18:21
Reagovať
Pridané: 28.07.2012, 18:21
Reagovať
Re: Tofu
Ahoj, bohuzial tofu nie je fermentovana soja, cize pri konzumacii tofu platia hore uvedene informacie.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
bash2799
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
adsf
sdaf
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
eva
Pridané: 19.07.2012, 20:23
Reagovať
Pridané: 19.07.2012, 20:23
Reagovať
koment
V tomto článku je množstvo závažných chýb, nestačím sa diviť, čo všetko dokážu ľudia prezentovať bez toho,aby tomu rozumeli:)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 19.07.2012, 22:00
Reagovať
Pridané: 19.07.2012, 22:00
Reagovať
Re: koment
Uzasne Eva, este ze prezentujete konkretne fakty a udaje o ktore ste nas chceli obohatit. Nebolo by odveci konkretizovat o ake chyby ide a aj zdroj poznatkov, ktore vas k tejto hlaske motivuju. Bud su zdroje ktore mate uplne mimo a zastarale (ako vacsina zastancov soje) alebo musite mat lepsie a novsie informacie ako vacsina poprednych odbornikov sveta (tym teraz nemyslime nas). Uz sa tesime na vasu prezentaciu vedomosti preco je soja tak velmi zdrava.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Milan
Pridané: 16.06.2012, 14:07
Reagovať
Pridané: 16.06.2012, 14:07
Reagovať
Otázka
Tak teda keď už nakoniec aj sója nie je zdravá, tak sa spýtam veľmi všeobecne - čo vôbec môžem dnes vložiť do úst (berme fakt, že nemám vlastnú záhradu) bez toho, aby mi to spôsobovalo dáke negatíva ?
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 18.06.2012, 16:42
Reagovať
Pridané: 18.06.2012, 16:42
Reagovať
Re: Otázka
Najlepsie bude, ak sa inspirujes rovno tym, co by si mohol nakupovat: http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/potraviny-ktore-my-vkladame-do-nakupneho-kosika.html
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
majfa
Pridané: 06.06.2012, 12:35
Reagovať
Pridané: 06.06.2012, 12:35
Reagovať
klíčky
Dobrý deň, ako je to s nakličovaním sójových bôbov? Aj sójové klíčky sú pre zdravie neprospešné?
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
Re: klíčky
Radsej by som skusil ine klicky.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Andrej
Pridané: 06.04.2012, 17:55
Reagovať
Pridané: 06.04.2012, 17:55
Reagovať
Otázka pre Vlada
Dobrý den
Chcel by som sa spýtať aké maximálne množstvo syra tempeh je možné denne konzumovať aby som sa nemusel obávať zdravotnych komplikácí. A ešte aký proteín je vhodné uživať po silovom tréningu pokial nemozem uzivat srvatkovy proteín, pretože všetky produkty z kravského mlieka mi sposobujú zdravotne komplikácie. ďakujem za odpoveď
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 06.04.2012, 20:14
Reagovať
Pridané: 06.04.2012, 20:14
Reagovať
Re: Otázka pre Vlada
Zdravim, mnozstvo denne by sa mohlo pohybovat okolo 50g. Tempen je vsak bezproblemovy druh soje, nakolko je fermentovany. Co sa tyka proteinu, ste si isty ze aj mliecny protein Vam sposobuje komplikacie? Je to podstatne odlisna forma mliecnych bielkovin ako ta, ktoru mate v mliecnych vyrobkoch...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
nora
Pridané: 25.02.2012, 05:56
Reagovať
Pridané: 25.02.2012, 05:56
Reagovať
soja
dobry den, a mozete mi prosim odpovedat, co konzumovat namiesto soje a soja vyrobov? konzumujem ich pretoze mam alergiu na mliecne produkty (vsetky), tiez na vajcia, cokoladu, orechy, dalej trpim spatnym zazivanim zivocisnych produktov (hlavne vacsich zvierat a kureniec), uz fakt neviem co jest. jim ovocie, dusenu zeleninu, pecivo, zemiaky, a ryby (mozem konzmovat ryby kazdy den? to lubim,no zvykla som to striedat,aby som nejedla maso stale rano na obed vecer ryb...iked mi to chutovo vobec neprekaza,milujem vyrobky od firmy Rio mare, predovsetkym Pate tuniak. no niekedy mam chut aj na jogurty a mlieko, vtedy pouzivam sojove.
Dakujem za odpoved
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
Re: soja
Dobry den. Mate naozaj tazku situaciu, ktoru Vam len tazko pomozeme vyriesit na zaklade Vasho kratkeho popisu a bez diskusie. Ak by ste mali zaujem o osobnu konzultaciu ozvite sa nam. Nepochybujem, ze by sme vedeli najst kompromisne cesty a zaroven vyskusat nove pokusy (a mozno omyly).
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
kee
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
Protein
Po prečítaní tohto článku som ostala dosť zaskočená. Sama pijem sójový proteín, ktorý som si kúpila po zistení, že vraj je svojím zložením vhodný práve pre ženy. Môžu na to byť tak odlišné názory? Podľa vás, mala by som svoj proteín vymeniť radšej za srvátkový? Vďaka za odpoveď.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
vlado
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
Re: Protein
Prave z toho dovodu sme napisali tento clanok - kvoli lepsej informovanosti ludi ako ste Vy, ktori si myslia, ze pre seba robia takto lepsie. Ak z nejakych dovodov chcete rastlinny protein, pouzite hraskovy. Tento sojovy pokojne zahodte do kosa. Drzime vam palce.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
kee
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
Re: Re: Protein
Sójový proteín som si kúpila hlavne kvôli tomu, že ho pre ženy odporúčali. Nemám iné zdravotné dôvody prečo ho brať. Aký proteín máte vy?
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
Re: Re: Re: Protein
Odporucat je dnes vsetko mozne. Sojovy protein Vam vsak zdravotne tazkosti moze sposobit. My prave s Kompavou vyvijame novy protein, ktory bude konecne podla nasich predstav, relane by mal byt v predaji v maji: http://www.vladozlatos.com/blog/news/pracujeme-na-idealnom-proteine.html
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Lea
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
Este jedna otazka :)
Este by som sa Vas chcela opytat, ci je na konzumaciu vhodny sojovy vyrobok, ktoreho zakladnou zlozkou je sojova muka.
Dakujem, Lea.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado Zlatos
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
Re: Este jedna otazka :)
Tazko povedat, chcelo by to podrobnejsie skumanie, no chapem ze k soji mate blizky vztah a tazko sa Vam vzdava tejto moznosti. V kazdom pripade to povazujem za zbytocne, pretoze tak ci onak ide o rastlinny zdroj bielkovin a preto nepovazujem za dolezite venovat mu tolkoto povinnosti, pretoze zivocisne zdroje ci chcete alebo nie, su daleko cennejsie a bezproblemovejsie. Drzime palce.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Lea
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
Otazky
Dobry den, zaujal ma Vas clanok o konzumacii sojovych produktov, kedze som ich pravidelnou konzumentkou. Zaujimal by ma Vas nazor na sojove vyrobky a proteiny spolocnosti Vemica s.r.o. http://www.vemica.sk/protein.html
Tiez by som si velmi rada precitala Vas nazor na tvrdenie znameho slovenskeho doktora a propagatora zdravej stravy Igora Bukovskeho, ktory podobne ako vy odporuca najma konzumaciu fermentovanych vyrobkov zo soje, ale v ramci nich zaraduje aj sojove mlieko a TOFU.
Dakujem za odpoved a prajem vela uspechov, Lea.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
vlado
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
Re: Otazky
Dobry den, dakujeme za otazky. Okrem fermentovanej soje by som osobne nekonzumoval nic dalsie, co sa vztahuje aj na sojove mlieko, tofu, sojovu muku a uz vobec nie sojovy protein. Ten je z tohto zoznamu uplne najhorsi, hoci tabulkovo poskytuje zaujimavu alternativu z pohladu aminokyselinoveho sektra. Bohuzial jeho vplyv na hormonalnu cinnost najma u vas ako zeny by mohol byt velmi zly priam fatalny. Priznavam, ze ani nami odporucany protein od spol. Kompava (70%) nesplna nase predstavy o "dokonalom" proteine (okrem tvarohovych, mliecnych a vajecnych bielkovin obsahuje aj sojove bielkoviny), no z celkoveho mnozstva to nie je mnoho a da sa to cistocne akceptovat. Uvidime ako dlho este. Drzime vam palce
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Lea
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
Re: Re: Otazky
Dakujem za odpoved. Su ale sojove proteinove prasky nevhodne, aj ked su z nich pri výrobnom procese fytoestrogény extrahované?
Dakujem ešte raz za nazor a prajem pekny den.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Mirka
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
sója
Veľmi jednostranný článok.. že podvýživa :) to predpokladáš že niekto sa bude iba sójou tlačiť 24h denne/7 dní v týždni? potom si viem tú podvýživu predstaviť.. a čo celý ázijský svet ktorý dlhé tisícročia konzumuje sóju a nie je pravda že iba fermentovanú.. je zrejmé že majú problémy s potenciou, sú na vyhynutie :) keby sme to mali brať takto, v každej potravine by sa našli nejaké riziká a nemohli by sme jesť nič! sama som pravidelným konzumentom sóje.. samozrejme nejem ju každý deň a netvorí prevažnú časť mojho jedálnička.. určite je lepšie jesť bielkoviny zo sóje alebo z mliečnych výr. ako z mŕtvych zvierat, ktoré je navyše plné toxínov (bez ohľadu na to či ide o domáci alebo hromadný chov - každé zviera cíti strach zo smrti, ktorú inštinktívne vopred cíti a tie vibrácie sú prítomné v ich mäse - ale to by už bolo na inú tému). Takže zhrnula by som to asi tak, že sója je potravina, ktorá má určité riziká, ale takisto aj pozitívny vplyv na človeka a pokiaľ nie je konzumovaná vo veľkých množstvách, je prospešná.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
VLADO Zlatos
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
Re: sója
Draha Mirka, takýto koment napíše každý zaslúžili kritik (preto vie byt kritik každý). Poprosim ta, aby si priniesla do diskusie niečo cenné (fakty,štúdie) aby bol tvoj koment niečím cenny. Daj si tu námahu a namiesto svojich predsudkov podloz svoje tvrdenia niečím cenným. My sme si tu námahu dali. Okrem toho si prestuduj aj dole uvedené linky v komentaroch. Aj matus bol kriticky, ale jeho kritika bola konštruktívna a priniesol cenné info do diskusie. Dokážes aj ty niečo take? Tešíme sa na výsledok tvojej snahy.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vera
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
sójové mlieko
Zdravím, a čo sójové mlieko (konkrétne myslím výrobok Alpro Soya Natural) zvykla som si ho dávať na raňajky spolu s ovsenými vločkami, alebo robiť z neho ovsenú kašu... Ďakujem za odpoveď :)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
lynn
Pridané: 30.09.2013, 10:10
Reagovať
Pridané: 30.09.2013, 10:10
Reagovať
Re: sójové mlieko
Dobrý deň, chcela by som sa spýtať ohľadom sojového jogurtu YOya-či by ste mi nevedeli poradiť, mám zvýšený obsah kalcia v krvi a lekár mi odporučil ako prvú radu v rámci vylúčenia príčiny znížiť obsah kalcia v potravinách-neviete mi povedať, či aj sojové jogurty obsahujú kalcium /na etikete nie je o tom informácia/. Potrebujem na určitý čas vylúčiť kalcium zo stravy. Ďakujem
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 04.10.2013, 00:00
Reagovať
Pridané: 04.10.2013, 00:00
Reagovať
Re: Re: sójové mlieko
Ziadne sojove vyrobky vam neodporucam konzumovat.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado Zlatos
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
Re: sójové mlieko
Z nasho pohladu veru ani toto neobstoji. Obzvlast by som si dal pozor na zlozenie produktu. Ak je tam na prvom mieste v zlozeni: kukuricny skrob, podakoval by som a produkt vrati spat do regalov uz pri nakupe. Odporucame ti zvyknut si na nieco lepsie. Ak nie protein (ako v clanku o ovsenych vlackach) tak aspon srvatkovy prasok. Dokonca ani kozy napoj nie je mozne odporucat, nakolko v zlozeni disponuje na prvom mieste prave kukurica. Tak sa cenne zlozky produktu nahradzaju lacnymi nahrazkami, bohuzial pre nas spotrebitelov. Aj o tom ako citat etiekty je viac clanku "Ako citat etikety". Drzime palce
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vera
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
Re: Re: sójové mlieko
no práve si čítam zloženie: voda, lúpané sójové boby (6%), nerafinovaný trstinový cukor, fosforečnan vápenatý, regulátor kyslosti (dihydrogen-fosforečnan draselný), jedlá morská soľ, aróma, stabilizátor (guma gellan), vitamíny (ribo-flavín, B12, D2). ...stále to patrí medzi potraviny, kt. by som mala vrátiť naspäť do regálu? Každopádne, idem študovať vašu stránku...ďakujem za odpoveď! ;)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado Zlatos
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
Re: Re: Re: sójové mlieko
Aha, ja som si myslel ze ide o praskovu formu sojoveho napoja, no toto je rovnako slabe. Uvadza sa 6% lupanych sojovych bobov, co je strasne malo - ak by sme brali v uvahu, ze soja je pre nas vhodna, ale nie je. Takze ano - spat do regalu a radsej siahni po tej srvatke, ktora je biologicky aspon o trochu cennejsia. Ak by si chcela biologicky este viac cenne produkty, siahni po kvalitnom proteinovom pripravku (prasok). Viac info v clankoch o bielkovinach i ovesnych vlockach na ranajky.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Matus Ritomsky
Pridané: 05.08.2011, 19:47
Reagovať
Pridané: 05.08.2011, 19:47
Reagovať
este jeden link
http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2010/jul/01/anti-soya-brigade-ignore-scaremongering
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Matus Ritomsky
Pridané: 05.08.2011, 16:37
Reagovať
Pridané: 05.08.2011, 16:37
Reagovať
kauza soja
Ahoj Vlado, dik za clanok, ako pravidelny konzument sojovych vyrobkov som si ho precital so zaujmom. Napriek tomu nesuhlasim s tvojim kategorickym zaverom "Preto konzumáciu sóje neodporúčame žiadnej skupine ľudí" . Svoje vyhrady zhrniem do niekolkych bodov:

- ked som si prebehol zoznam literatury, na ktoru sa odvolavas vsimol som si, ze sa jedna vo vseobecnosti o publikacie starsieho data. pokial by vo vedeckej komunite existovala zhoda v tychto kategorickych uzaveroch o skodlivosti soje, zda sa mi velmi nepravdepodobne, ze by tato informacia uz dnes s odstupom rokov nebola vseobecne znama. osobne predpokladam, ze by nebol problem dat dokopy rovnako dlhy zoznam literatury a vedeckych studii, ktore dokazuju prospesnost soje.

- pokial ide o tradicne vyuzivanie soje, tak nie len fermentovane sojove vyrobky ale aj napr. sojovy syr tofu je po starocia sucastou tradicnej japonskej stravy, keby to malo nejake drasticke negativne nasledky myslim, ze by prirodzenou slekciou tato potravina z tradicnejho jedalnicku vypadla. opak je paravdou a japoncom sa vo vseobecnosti zdravotne dari nadsandartne dobre.

- ku knihe, ktoru odporucas zaujimavy link: http://www.eatkind.net/wholesoystory.htm
tiez toto: http://huntgatherlove.com/content/zen-habits-stupid-about-soy

- sojou sa vo velkom krmia aj hospodarske zvierata, takze ak by bola naozaj tak nebezpecna, negativnym dosledkom by sa nevyhli ani konzumenti masa a zivocisnych produktov. v skutocnosti by sa v zivocisnom masa mohli akumulovat vsetky tie negativa...

Ja som si to zatial uzavrel tak, ze soja nesporne prinasa urcite benefity, pre ktore sa oplati konzumovat (najma bielkoviny). Existuju vsak aj urcite pochybnosti a rizika jej konzumacie, najma v prehnanych mnozstvach, preto s nou budem narabat rozumne a striedmo, snazit sa o pestrost a vyvazenost v strave. Soja k tejto vyvazenosti a pestrosti podla mna patri, ale nie ako nejaka "superpotravina", ale ako jedna z mnohych zloziek jedalnicka.

Prajem pekny den.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Alexa
Pridané: 09.10.2011, 11:49
Reagovať
Pridané: 09.10.2011, 11:49
Reagovať
Re: kauza soja
Absolutne suhlasim! :-)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Martin K.
Pridané: 06.06.2012, 22:15
Reagovať
Pridané: 06.06.2012, 22:15
Reagovať
Re: Re: kauza soja
Odporučam všetkým zastancom živočíšnich bielkovin si pozriet nasledujuce dokumenty: Food Matters,Healing Cancer from inside out,Forks over knives a tiež FOOD.inc Potom si každy spravíte vlastny názor...a zamyslíte sa čo je škodlivejšie,sojový alebo živočíšny protein...su tam dokazy absolutne nespochybnitelné Pánom autorom...možno Vám to zmení život. Chcel som len pomoct. Pekný den.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
Re: Re: Re: kauza soja
Uvedene dokumenty su davno videne i napriek tomu ostavame verny zivocisnym zdrojom biekovin. Ono si treba zvazit aj kontext a formu prezentovania informacie. Pretoze nie je maso ako maso (zdroj), zato soja ostava stale iba sojou (s vysokou pravdepodbnostou GMO modifikovana). Alebo zeby ste mali radi Monsanto a ich diabolske praktiky z nejakych inych dovodov?
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
vlado Zlatos
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
Re: kauza soja
Ahoj Matus. Aj ja tebe dakujem za tvoj koment. Myslim si, ze je to pre dobro veci a je aj v nasom zaujme poskytovat objektivne informacie, preto je tvoj koment vitany. Dokonca mas pravdu, ze mnou uvedene studie v PDF dokumente su starsieho vydania. Nepochybujem vsak, ze existuje mnozstvo studii, ktore dokazuju opak, len si treba uvedomit, kto ich pravdepodobne plati (mozno lobisti, mozno nie). Tu ti odporucam najmohutnejsi zdoj poznatkov o soje, ktore som nasiel: http://search.mercola.com/search/Pages/results.aspx?k=soya
Tie tvoje linky su tiez zaujimave. Suhlasim preto s tvojimi zavermi, ja sa nazatial budem drzat konzumacie fermentovanej soje. Vela zdaru i zdravia na tvojej ceste za lepsou verziou sameho seba.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Martin
Pridané: 17.10.2012, 05:34
Reagovať
Pridané: 17.10.2012, 05:34
Reagovať
Re: Re: kauza soja
Souhlasim z Mirkou a Matusom.
Prave Vam prinesli dukaz, ze ze sojou to tak spatne nebude, kdyz se s ni po tisicileti zivi pul Asie a jak znamo prumerny dozity vek napr. Japoncu previsuje vek umrti ostatnich narodu- Japonci konzumuji denne produkty ze soji, kontretne tofu je denne na stole v kazde rodine i ve skolach, tak jako fermentovane produkty jako natto, sojove omacky.....
To ze podle zapadniho sveta a jeho vyzkumnych laboratori je nefermentovana tofu nezdrava nic na veci nemeni (vcetne nazoru Dr. Mercoly-www.mercola.com)
Je spis na Vas abyste se nazaujate podival na empirickou zkusenost Asie a ne pouze na vyzkumy poslednich let.
Pravda je ovsem mozna nekde jinde: ja nemluvim o geneticky modifikovane soje, kterou se zivi vetsina Ameriky. Ta je uz ve sve podstate toxicka, protoze toxiny sama vytvari ze znamych duvodu a tak ty veskere problemy, ktere soja v Americe zpusobuje (Dr. Mercola) muze byt prave dusledkem techto toxinu (v Japonsku neni soja modifikovana).
A protoze ziji v Japonsku, tak i ja a moje deti budeme dale denne jist tofu, natto atd., bez ohledu na to co rika vyzkum poslednich 10 let. On bude rikat neco jineho za dalsich 20 let, ale tisiciletou zkusenost Asie nezvykla....
Diky za clanek, ale myslim ze se mylite.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Jaja
Pridané: 28.01.2014, 09:39
Reagovať
Pridané: 28.01.2014, 09:39
Reagovať
Re: Re: Re: kauza soja
Dobrý deň prajem,práve som si prešla všekty komenty a tak ma napadlo, že všetci zastanci soje sa odvolavaju na Áziu..čo je v poriadku, ľudia sú tam naozaj o niečo zdravší..ale k veci..nesúvisí náhodou to že ľudia v Ázii dokážu zo sóje vyťažiť to najlepšie z ich genetickou predispozíciou..trebarz možno trošku odlišným trávením..nie som odborník..len ma to tak napadlo..nakoľko napríklad práve Aziati nezvládajú nadmernú konzumáciu alkoholu, lebo im chýba v tele enzým na jeho štiepenie..čo je dosť výrazný odlišovací faktor vzhľadom na slovenskú populáciu..tak ma napadlo či niečo podobné nemôže byť aj ohľadom sóje...lebo neviem o tom, že by ju moja babka jedla..tu je to boom len posledných pár rokov...ja len toľko k tomu...možno je to blbosť..ale možno aj tento pohľad stojí za úvahu :)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 18.10.2012, 22:16
Reagovať
Pridané: 18.10.2012, 22:16
Reagovať
Re: Re: Re: kauza soja
Tak vidite Martin, vy sam uvadzate aky typ soje je denne na tanieroch v azijskom svete (prave najviac fermentovane druhy). Tam ziadne sojove maso, sojove izolovane bielkoviny (skrite v zlozeniach potravin) sa nepouzivaju. Natto je fermentovana soja a tofu by sa mozno (?) dalo akceptovat ak nejde o GMO. V kazdom pripade vdaka za koment, ja sa soji dostupnej v nasich koncinach budem urcite vyhybat.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vytvorte si účet



Vyhľadávanie

NAŠE PROJEKTY

Vlado
Tina

Tieto stránky využívajú Cookies. Prečítajte si informácie o tom, ako používame cookies na týchto webových stránkach.

Rozumiem