Tento článok je staršieho vydania a informácie ktoré obsahuje, už nemusia byť aktuálne. Pokiaľ vás táto téma zaujíma a chceli by ste, aby sme sa jej opäť venovali, zahlasujte. Články s najvyšším počtom hlasov pripravujeme prednostne.
ruka
Hlasov:100
banner
Životospráva a zvyky

5 krokov ako účinne schudnúť

Včera 12.2.2014 sme spolu s našim priateľom Andym Winson Hoštákom, mali možnosť diskutovať na tému trvalé schudnutie. Spolu s Andym sme spracovali 5 jednoduchých krokov, ktoré vám môžu pomôcť zorientovať sa v problematike trvalého schudnutia. Ak ste náš webinár nestihli naživo, tu je video záznam.

img
marek.jano27
Pridané: 13.03.2017, 20:08
Reagovať
Pridané: 13.03.2017, 20:08
Reagovať
Chudnutie denny prijem
Ahoj Vlado som žena a mam 20 rokov 174cm a 82kg z coho mam 41% tuku, chcem schudnuť ale neviem ako si nastaviť denny prijem kalorii, mohol by si mi prosim ťa napisat nejaku orientačnu hodnotu , kolko cca kalorii na den ? viem ze 40% by mali tvorit tuky 30% bielkooviny a 30%sacharidy ale neviem kolko kcal na den. Dakujem za odpoved
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 13.03.2017, 20:33
Reagovať
Pridané: 13.03.2017, 20:33
Reagovať
Re: Chudnutie denny prijem
Ahoj, najlepsie urobis, ak vyuzijes nas Metabolicky Protokol, v ktorom su presne definovane kalorie, makroziviny, vzorove rezimy dna a vzhladom na to vypocitane aj zlozenie vzorovych receptov. Po aplikacii a par mesiacoch pouzivania vsak budes mat urcite dalsie otazky, ako optimalizovat svoj rezim, no na zaciatok je to viac ako dostacujuce. Drzim palce aby sa ti ho podarilo naplnat aspon na 80%:

https://produkty.vladozlatos.com/metabolicky-protokol.html
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
vladob
Pridané: 28.02.2015, 13:02
Reagovať
Pridané: 28.02.2015, 13:02
Reagovať
Vhodnosť intervalového tréningu
Ahoj Vlado,

na základe tvojich článkov som do svojho tréningového plánu zaradil už dávnejšie intervalový typ záťaže. Pravidelne chodím darovať krv a mám vysoký obsah hemoglobínu (medzi 165-170). Lekár mi odporúčal veľa piť, pretože mám hustú krv (pijem 2,5l čistej, resp. minerálnej vody denne). Teda viacej zaťažujem srdce, lebo musí pumpovať silnejšie krv.
Moja otázka smeruje k spomínanému intervalovému tréningu. Je pre mňa vhodný tento typ záťaže, keď mám takýto problém s krvou? Po intervaloch lapám ešte 3minuty po dychu.
Ďakujem za odpoveď
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 10.03.2015, 22:50
Reagovať
Pridané: 10.03.2015, 22:50
Reagovať
Re: Vhodnosť intervalového tréningu
Na to ti odpovedat nedokazem, je to potrebne konzultovat s lekarom a sledovat niektore parametre, ktory by poukazali na to ci tvoj zivotny styl ti prospieva alebo nie. To ze lapas po dychu aj 3 min. po tom je uplne normalne...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
vladob
Pridané: 01.12.2015, 15:07
Reagovať
Pridané: 01.12.2015, 15:07
Reagovať
Re: Re: Vhodnosť intervalového tréningu
Dakujem za odpoved Vlado, skusim sa poradit s nejakym normalnym lekarom, lenze vies, ako mam doverovat lekarovi? Ako viem, ze nieco vie a ze ma len neodpinka...ale to len tak pomimo...chcel som sa este opytat, co hovoris osobne na pitie kavy pred treningom? Ano ci nie?
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 01.12.2015, 15:12
Reagovať
Pridané: 01.12.2015, 15:12
Reagovať
Re: Re: Re: Vhodnosť intervalového tréningu
Normalneho lekara musis hladat, mozno to chvilu potrva a jeho reakcia bude tvojim filtrom. Ja kavu nepijem, pred treningom ma zatazuje ak ju pijem s tukmi. A celkovo som sa s kavou zatial neskamaratil, hoci netvrdim, ze nie je vhodna. Myslim ze ak sa splnia urcite parametre vstupnej kvality a naslednej pripravy + kombinacie, tak to moze byt pre mnohych uzitocna / funkcna pozivatina. Neodporucam ju vsak pouzivat preto, ze si nou niekto supluje nedostatok energie. Ak energia nie je, problem treba riesit, nie ho platat kavou. Kvalitnej kave sa venuje moj dobry priatel a odbornik dusanplichta.com
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
vladob
Pridané: 01.12.2015, 15:41
Reagovať
Pridané: 01.12.2015, 15:41
Reagovať
Re: Re: Re: Re: Vhodnosť intervalového tréningu
Osobne tiez kavu nevyhladavam, skor pijem zeleny caj, ale v poslednom case si ju zvyknem davat pred treninigom a trening zacinam intervalmi, preto moja otazka, ci to nieje prilis velka zataz na srdce. Nerad by som si cvicenim priniesol nejaky nepriaznivy vysledok na moje zdravie.
Skusim teda Dusana, co mi nato povie odbornym okom...
Dakujem Vlado a tesim sa na stolicku ;-)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 02.12.2015, 10:04
Reagovať
Pridané: 02.12.2015, 10:04
Reagovať
Re: Re: Re: Re: Re: Vhodnosť intervalového tréningu
Na to sa neda odpovedat priamo. Dusan moze mat nejake uzitocne tipy, ale nakoniec to skonci u teba na stole = v praxi, ktoru za teba nik nevykona. Ani kliky za teba nik neurobi, aj keby si bol na to najlepsie teoreticky pripraveny na svete. Na NESEDU sa tesime vsetci.. :)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
juki
Pridané: 28.02.2015, 19:53
Reagovať
Pridané: 28.02.2015, 19:53
Reagovať
Re: Vhodnosť intervalového tréningu
Každý lapá podychu :-).
Ak samozrejme robíš poctivo.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Lucinkab
Pridané: 16.02.2015, 08:55
Reagovať
Pridané: 16.02.2015, 08:55
Reagovať
Chudnutie a jedlo po cvicení
Zdravím, som 10 mesiacov po pôrode a cvičím už mesiac denne, upravila som stravu a to hned po porode, zatial slo dole 20kg ale esťe 10by to chcelo. Trápi ma len to že niekde čítam že po cvičení si treba dať bielkoviny v rozmedzí od 30 do 60minut po cviceni. Inde zas že 2 hodky sa nemá jesť. Nikde som však nenašla konrétnu sitáciu v ktorej som ja. Dcérku kojím a nechcem prísť o mliečko, cvicením sa jeho množstvo trošku zmenšilo. Tak ako sa stravovať pred a po cvičení? vďaka.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 24.02.2015, 23:29
Reagovať
Pridané: 24.02.2015, 23:29
Reagovať
Re: Chudnutie a jedlo po cvicení
Netreba to hrotit. Po treningu je vhodne jest az vtedy, ked ste hladna. Ak ste cvicila velmi intenzivne, hladna tak skoro nebudete. Ak ste hladna, mozete pridat nejake kvalitne bielkoviny (napriklad Wellness Protein), ale nie je to povinne. Na druhej strane je vsak vase mlieko pre dcerku najdolezitejsia vec v jej zivote a pokial mate nahodou pocit, ze nieco vam z mlieka ubera, mali by ste to zmiernit alebo zastavit. Vasa pekna linia pocka, celozivotne zdravie vasej dcerky nie. Len dodam, ze pred cvicenim sa stravujte tak, aby ste na trening isla hladna, ostatne veci si nevahajte dostudovat u nas na blogu.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
cernakova
Pridané: 14.10.2014, 22:24
Reagovať
Pridané: 14.10.2014, 22:24
Reagovať
spustac navratu
Myslim ze je to jednoduche, clovek si v priebehu tyzdna-mesiaca zacne zapisovat situacie v ktorych siaha po "zranici" :-) a tak vystopuje co je spustacom
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Quiksilver
Pridané: 02.06.2014, 18:11
Reagovať
Pridané: 02.06.2014, 18:11
Reagovať
napoj
Ahoj Vlado chcel by som sa opytat ake napoje odporucas pit bezne pocas dna a aky mas nazor na pivo? Po pripade kolko a ako casto? Vdaka za info
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 13.06.2014, 23:19
Reagovať
Pridané: 13.06.2014, 23:19
Reagovať
Re: napoj
Ake napoje? Ved predsa cistu - idealne filtrovanu vodu. A pivo? Nie som si isty, ci mas prehlad o tom, co sa dnes dava vsetko do piva, ale uz aj keby sa tam nedavalo tolko sajrajtu (zeby si mal nejake domace, nepasterizovane, nefiltrovane), tak kvoli jeho estrogenneho vplyvu, by som ho do seba nedal za ziadnych okolnosti. Ak nevies o com hovorim, nastuduj si proces aromatazy (premena testosteronu na estrogen a to, co sa s teba stane potom...)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Svarog
Pridané: 16.12.2014, 23:28
Reagovať
Pridané: 16.12.2014, 23:28
Reagovať
Re: Re: napoj
A co tak to trocha "neutralizovat" pomocou produktov s obsahom tribulus terrestris?
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 08.01.2015, 10:24
Reagovať
Pridané: 08.01.2015, 10:24
Reagovať
Re: Re: Re: napoj
O tom by som pochyboval, ak si myslel ze zneutralizuje estrogenny vplyv piva. Ale mozes to vyskusat, pockat kym ti narastu bradavky a potom to skusis zneutralizovat. Nezabudni napisat co si zistil...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Quiksilver
Pridané: 13.07.2014, 00:32
Reagovať
Pridané: 13.07.2014, 00:32
Reagovať
Re: Re: napoj
Vdaka za info urcite si o tom nastudujem viac :)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
zajkulka
Pridané: 19.06.2014, 17:04
Reagovať
Pridané: 19.06.2014, 17:04
Reagovať
Re: Re: napoj
Zdravim vsetkych. Podla mojho nazoru je CISTA voda - destilovana voda. Sami si ju doma vyrabame, pijeme a pouzivame k vareniu a podobne.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Unkown
Pridané: 03.05.2014, 10:52
Reagovať
Pridané: 03.05.2014, 10:52
Reagovať
Otázka
Zdravím, chcel by som sa spýtať či ako aktívny športovec (trénujem 6-8 x týždenne), nie je problém ak mám podiel bielkovín zvýšený na 2 gramy na kilogram celkovej hmotnosti? Stále sa bielkoviny menia na glukozu, alebo ich intenzívnym tréningom dokážem využiť aj také veľké množstvo?
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 16.05.2014, 00:27
Reagovať
Pridané: 16.05.2014, 00:27
Reagovať
Re: Otázka
Na tuto otazku by sme vedeli odpoved len vtedy uplne presne, keby sme merali stav glykogenu, hladinu ketonov a % tuku. Pokial sa nam nepodari zbierat o nasom tele podrobne biologicke data, tak niektore veci ostanu v teoretickej rovine. Mozeme vychadzat len zo studii inych autorov, no Phinney alebo Volek jednoznacne hovoria ze uz 1g /kg je dost. Vacsia davka uz vyhadzuje z nutricej ketozy, co moze aj nemusi byt ok. To bude zalezat od viacerych faktorov, zopar ich rozoberam aj tu:

http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/sacharidy-pouzivajte-ako-dobrych-sluhov.html
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
silvi
Pridané: 06.03.2014, 17:16
Reagovať
Pridané: 06.03.2014, 17:16
Reagovať
zmensenie objemu
ahojte! Chcela by som sa spytat ako sa da zmensit objem svalstva aspon o 20percent? Pretoze pri diete je dobre nejest sacharidy,obmedzit tuky-(tak sa da asi najlepsie zbavit podkozneho tuku,ze?)jest hlavne bielkoviny ovocie zeleninu.. Lenze ak niekto sportuje a nechce stratit silu,lenze zvacseny objem svalstva mu je nielen zbytocny ale ho aj obmedzuje pri sporte. Co by ste poradili? :)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
cicimbrus
Pridané: 12.03.2014, 02:09
Reagovať
Pridané: 12.03.2014, 02:09
Reagovať
Re: zmensenie objemu
Zbavit sa svalstva? Wtf? Ak nie si nejaka bodybuilderka, tak este raz: WTF? Fakt malokedy je vidiet zenu, ktora ma idealny podiel (dostatok) svalov/tukov. Kua, rad by som mal tvoje problemy:). Ja sa pytam skor naopak: ako sa da zvacsit objem svalstva aspon o 20%.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 12.03.2014, 13:12
Reagovať
Pridané: 12.03.2014, 13:12
Reagovať
Re: Re: zmensenie objemu
Ano, tiez neodporucam nijako uvazovat nad zbyvovanim sa svalstva. Na druhej strane mozes podliehat iluziam, ze toto je sval, pricom sa jedna o podkozny tuk. To ale bez fotografie nezistime. Takze ak mas skutocne svaly, chran si ich a bud rada, ze mas zdravy metabolizmus (len zdravy metabolizmus a hormonalna sustava dokaze naberat sval), alebo si over,ci nepodliehas iluziam a to co potrebujes dat dole, je tuk.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
dominica
Pridané: 07.03.2014, 17:32
Reagovať
Pridané: 07.03.2014, 17:32
Reagovať
Re: zmensenie objemu
ahoj silvi,
no tento blog je hlavne o tukoch a bielkovinach..no sice ako si napisala ze dieta,tak to mas uplnu pravdu lebo diety su jedna velka hlupost,su zalozene hlavne na bielkovinach,seeetko nizkotucne,ziadne tuky,a celozrnne vyrobky..cize cele zle..lenze tuto Zlatosovci hovoria a zdravom ziti,a k tomu su neskutocne potrebnee tuky.Ak mozem poradit,precitaj si od tychto vzdelanych ludi clanky,hlavne o tukoch a uvidis ako sa ti otvoria oci :)PS svalov sa nezbavuje,ale naopak tie prave potrebujeme! :)snad som trosku pomohla
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
barca.ambrozyov
Pridané: 18.02.2014, 21:28
Reagovať
Pridané: 18.02.2014, 21:28
Reagovať
otazky
ahoj, hneď ma napadlo niekoľko otázok:
1. aký príjem bielkovín majú mať dospievajúce deti? v škole nám vraveli že 1,5 až 1,7 g (ale to že podkožný tuk sa nepočíta už nepovedal nikto).zaujímalo by ma to, pretože tu sa všade píše a hovorí že by to malo byť 1-1,5 g s čím súhlasím.
2.keď mám sacharidový metabolizmus a denne prijmem (vymislím si) 150 sacharidov ale potrebujem to dostať dajme tomu na 40 g mám to urobiť zo dňa na deň alebo skôr postupne? osobne som skúšala oboje ale tie hormóny sú naozaj nezvládnutelné.
mala som ešte jednu otázku ale momentálne mi vypadla, keď si spomeniem, napíšem vám
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 26.02.2014, 18:10
Reagovať
Pridané: 26.02.2014, 18:10
Reagovať
Re: otazky
1. u deti je prijem bielokovin diskutabilny, pretoze aj ked deti naucite jest spravne potraviny a neponukate im ziadne hluposti, tak do velkej miery si same urcuju kolko coho chcu zjest. Ja osobne si myslim, ze u deti je stravovanei velmi spontanne, pokial sa nenarusi ich metabolizmus vysokom prijmom sacharidov, ktore neodmietaju ak sa im nieco take nuka. Preco neodmietaju? Pretoze konzumacia sacharidov je navykova a sposobuje mozgu lubive pocity, na co su samozrejme deti citlive viac ako dospely. Takze na tuto otazku sa tazko odpoveda, pretoze nic nie je vo vyzive deti vzdialenejsie realite ako teoria.
2. My odporucame prechod k nizkosacharidovej vyzive radsej postupne.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
barca.ambrozyov
Pridané: 22.02.2014, 14:11
Reagovať
Pridané: 22.02.2014, 14:11
Reagovať
Re: otazky
už dlhšiu dobu mi behá po rozume tá zabudnutá otázka: dá sa niečím nahradiť WP, hlavne po cvičení? alebo by sa našiel nejaký kompromis? na WP bohužial každý študent nemá :/
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 11.03.2014, 22:12
Reagovať
Pridané: 11.03.2014, 22:12
Reagovať
Re: Re: otazky
Ja si myslim, ze vobec nic nepkazis tym, ze si nedas ziaden protein. Nahrada zan moc neexistuje, ale ja by som na tvojom mieste nemal stres z toho, ze nic si po treningu nedas. Uplne postaci seriozna vecera po treningu, napriklad aj podla tohto clanku:

http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/nebojte-sa-riadeneho-vecerneho-prejedania.html
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
anemarie123
Pridané: 18.02.2014, 11:49
Reagovať
Pridané: 18.02.2014, 11:49
Reagovať
chudnutie
prosím vás rada by som vedela ako je dobré stravovať sa ak najčastejšie cvičím ráno hneď po zobudení.počula som že nalačno sa cvičiť nemá ale ani jesť pred cvičením sa nemá a čo po cvičení?je dobré dať si hneď proteín alebo až po nejakom čase?nedarí sa mi schudnúť a neviem kde robím chybu.dakujem
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 25.02.2014, 23:13
Reagovať
Pridané: 25.02.2014, 23:13
Reagovať
Re: chudnutie
Na cvicenie treba vzdy prist s prazdnym zaludkom, cize na lacno. Prve jedlo po cviceni moze prist az vtedy, ak uz zacnete pocitovat hlad. To moze byt po 30 alebo po 60-tich minutach. Takze aj protein pride najskor az vtedy. Pri chudnuti sa da rabit 1000 a jednu chyb. Potrebne je studovat cely blog a potom sa pytat. Zatial sme nenasli iny sposob ako implantovat do hlavy cenne informacie. Mozete vyuzit aj nase sluzby, ak to chcete tento proces trochu zrychlit.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
cicimbrus
Pridané: 28.02.2014, 15:05
Reagovať
Pridané: 28.02.2014, 15:05
Reagovať
Re: Re: chudnutie
Tuto si dovolim s Vladom a s Pierrem nesuhlasit (inak som nutricny amater). Odvolavam sa na tento clanok/studie, kde tvrdia, ze po cviceni sa hned maju dostat do tela v malom mnozstve bielkoviny a dokonca aj sacharidy, a potom to idealne este doklepnut main bielkovinovou stravou.
http://www.precisionnutrition.com/about-post-workout-nutrition
Lenivemu citatelovi staci odstavec "Summary and recommendations" vystuzeny odstavcom "References".
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 11.03.2014, 22:56
Reagovať
Pridané: 11.03.2014, 22:56
Reagovať
Re: Re: Re: chudnutie
Ved to je v poriadku Cicimbrus, taky je celosvetovy fitness trend, no zial, my s tym nesuhlasime a mame na to dostatocne dovody. Tie si mozes nastudovat na roznych miestach tohto blogu a v clankoch...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
pierre
Pridané: 18.02.2014, 15:57
Reagovať
Pridané: 18.02.2014, 15:57
Reagovať
Re: chudnutie
cvicit rano by si nemala, a ono to ani moc nejde. cvicit by si mala tak 4 hodiny po normalnom jedle. viacmenej na lacny zaludok. Prvy protein by si nemala davat skor ako o pol hodinu po cviceni. a znovu jest az ked pocitujes hlad. to je tak hodinu po cviceni. pripadne mozes dat protein do jedla :)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
anemarie123
Pridané: 18.02.2014, 18:24
Reagovať
Pridané: 18.02.2014, 18:24
Reagovať
Re: Re: chudnutie
...a prečo nie je vhodné cvičiť ráno?vtedy mám totiž najčastejšie čas a kľud,poobede to zvyknem vynechať lebo mi často do toho niečo príde....
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
mirina
Pridané: 26.02.2014, 21:03
Reagovať
Pridané: 26.02.2014, 21:03
Reagovať
Re: Re: Re: chudnutie
mne cvicenie rano nalacno skor vyhovovalo, takze od kazdeho jedinca je to ine, zial teraz to uz nestiham,,, drzim palce a rob to co ti najviac vyhovuje.... :-)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
pierre
Pridané: 19.02.2014, 15:30
Reagovať
Pridané: 19.02.2014, 15:30
Reagovať
Re: Re: Re: chudnutie
Ak na to mas energiu, tak kludne cvic aj rano, ale pred ranajkami. (ja som to skusal, ale nedokazal som urobit ani z polovice taky vykonny trening ako viem poobede a to idem tiez na prazdny zaludok)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vytvorte si účet



Vyhľadávanie

NAŠE PROJEKTY

Vlado
Tina

Tieto stránky využívajú Cookies. Prečítajte si informácie o tom, ako používame cookies na týchto webových stránkach.

Rozumiem