Tento článok je staršieho vydania a informácie ktoré obsahuje, už nemusia byť aktuálne. Pokiaľ vás táto téma zaujíma a chceli by ste, aby sme sa jej opäť venovali, zahlasujte. Články s najvyšším počtom hlasov pripravujeme prednostne.
ruka
Hlasov:212
banner
Potraviny a stravovanie

Sú bielkoviny pre naše zdravie dôležité?

V mnohých prípadoch sa odborná i laická verejnosť rozchádza v názoroch na dôležitosť živočíšnych bielkovín alebo vôbec na tému príjmu bielkovín. Čo sú to bielkoviny a prečo ich naše telo potrebuje? Môžeme byť my, ľudia, už od samého narodenia "pojedači" živočíšnych bielkovín?

img
divinealmightyb
Pridané: 05.07.2016, 21:15
Reagovať
Pridané: 05.07.2016, 21:15
Reagovať
PRotein
Dobry den. Chcem naplno vyuzit rastovy hormon, ktory vo mne koluje po intenzivnom silovom treningu. Cital som, ze najlepsie je po treningu nic nekonzumovat (2-6hodin, a nie, nebolo to na vasom webe, ten zatial prechadzam uuplne od zadu). Jedine prospesne su po treningu bielkoviny, resp. srvatkovy izolat protein 70%, ktory moj rastovy hormon este viac vybudi, ak je to pravda, ktory protein je pre mna spravnou variantou? Ak by mi postacil ten vas, wellnes day protein, tak ho urcite kupim. No chcem uprimnu a na pravde zalozenu odozvu. Nemyslim si o vas nic zle a cenim, to co robite :) Len mi velmi zalezi na pravde.. predsa je to .. :)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 12.07.2016, 23:21
Reagovať
Pridané: 12.07.2016, 23:21
Reagovať
Re: PRotein
Nic take ako objektivna a jedina pravda neexistuje. Neviem co je tvojim cielom, ci iba naberanie velkej svalovej hmoty kvoli image, alebo mas aj ine ciele. V kazdom pripade my pouzivame bud WP alebo Proteim Premium Energy. Skus nastudovat aj nase aktualnejsie clanky pre lepsie poznatky, ako sa posunut nie len po estetickej stranke dopredu... drzim palce.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
drummond
Pridané: 16.01.2016, 18:53
Reagovať
Pridané: 16.01.2016, 18:53
Reagovať
tekuta/kasovita strava
Dobry den,
Caka ma narocny stomatologicky zakrok, po ktorom dlhsiu dobu nebudem moct prijimat pevnu stravu (ani cvicit). Co by ste mi poradili? ako sa stravovat? Je mozne cely den prijimat bielkoviny len v podobe napr welness proteinu (s mliekom)? Napada ma uz len alternativa - jemny tvaroh. Je v poriadku krupicova strava? resp ako sa rozumne stravovat tak aby mi neubudla svalova hmota za dobu tych (dufam) max 3 tyzdnov pooperacnej regenaracie.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 18.01.2016, 00:09
Reagovať
Pridané: 18.01.2016, 00:09
Reagovať
Re: tekuta/kasovita strava
Dobry den. V takom pripade budu pre vas vhodnou stravou smoothies a polievky. Polievky idealne vyvarove zo spikovych a klbnych kosti, kde bude aj kel a zelenina rozmixovana. Na obmenu tam pridajte aj kokosove mlieko (spolu pomixovat). Do smoothies pridavajte rozne funkcne potraviny ako: avokado, wellness protein, protein premium energy (nas novy produkt), kokosove mlieko, orechy, kefir, jogurt, smotanu (kyslu alebo sladku) a dalsie. Obcas je OK aj krupica s maslom.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Obruck
Pridané: 06.01.2016, 19:06
Reagovať
Pridané: 06.01.2016, 19:06
Reagovať
Obsah bielkovin v tvarohu
Pýtam sa to kvôli tomu, že ma dosť mätie publikácia 10g bielkoviny je uvedené napr. pri nizkotučnom tvarohu, že na to aby osm z neho dostal do seba 10g bielkovin, musim zjest 97g tvarohu. No na nizkotucnom hrudkovom je uvedeny obsah bielkovin 18g na 100g tvarohu. Takže na 10g bielkovin potrebujem zjest 55g tvarohu. Z tabulky v publikacii je to až 97g. to je dost velky rozdiel. Prosim o vysvetlenie prečo je to tak. Či je to tak nepresne? lebo si myslim, že každy hrudkovity tvaroh ma okolo 18g bielkovin na 100g. Dakujem.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 10.01.2016, 23:03
Reagovať
Pridané: 10.01.2016, 23:03
Reagovať
Re: Obsah bielkovin v tvarohu
Ahoj, uvedene tabulky su z regulernej databazy potravin, z ktorej tieto udaje mame. Prislo sa vsak na to, ze niektore databazy maju rozdielne nutricne hodnoty, asi zalezalo od ich aktualizacie ale urcite mnoho zalezi aj od druhu / znacky (tie mozu mat rozdielne procesy vyroby, ktore vedu k rozdielnym nutricnym hodnotam). Preto treba spolupracovat aj s tabulkami ale aj s nutricnymi hodnotami na obaloch potravin. Tie na potravinach (obaloch) su smerodatnejsie. Ale ked mas potravinu, na ktorej obal nieje, tak tieto tabulky ti budu velmi uzitocne.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
edy.poliak
Pridané: 12.09.2015, 23:29
Reagovať
Pridané: 12.09.2015, 23:29
Reagovať
Eggs and yolks issue
Dobrý deň, chcem sa spýtať či informácia v odseku "vajcia ako správna volba" kde doporučujete zjesť maximálne 4 žĺtka za týždeň je stále aktuálna... Viem že je článok starý 4 roky, preto kým nebude aktualizovaný by som rád vedel Váš pohľad na vec okolo žĺtka vo vajčku, resp. čo nezdravé obsahuje. Čítal som zopár článkov ohľadom tejto issue, v ktorých niektorý autori obhajovali žltko pretože má viac výživných látok(Iron, Potassium, Vitamin A E B D, etc.) a ževraj nemá vplyv na rast cholesterolu, pretože pečeň to vie dobre zmenežovať...
Podla jedného článku tri žĺtka denne neznamenajú žiadne zdravotné ohrozenie. Samozrejme záleží aj od krvnej skupiny a celkovo organizmu jedinca, ja som napríklad v 18 rokoch jedol 4-5 vajec denne 4x do týždna skoro pol roka a keď som sa vrátil na Slovensko a mal krvné testy tak mi vyšli veľmi dobre...
Chcel by som znova zaradiť viac vajíčok týždenne do mojho jedálnička preto ma táto téma dosť zaujíma.
Ďakujem
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 16.09.2015, 11:10
Reagovať
Pridané: 16.09.2015, 11:10
Reagovať
Re: Eggs and yolks issue
Ano clanok je dost stary. Navrhujem v otazkach kvalitnych vajec (idealne v bio kvalite, na skrupine oznacene 0SK, 0HU alebo 0AT), aby ste sa neobmedzovali len na 4 zltka za tyzden. Vajicko odporucam konzumovat cele (zltko aj bielko). Idealne v nejakych intervaloch. Napriklad 1-2 tyzdne pravidelne, potom na tyzden pauza, potom cyklus opakovat. Zltko je ta najvyzivnejsia vec na vajicku, cize ak nieco chcete oddelovat a nezjest, tak potom radsej bielok. Aky bude limit pre vas je otazne, ale su obdobia, kedy konzumujem pravidelne kazdu veceru aj cely tyzden iba vajcia.

Taka idealna vecera pre mna vyzera zhruba nasledovne: kvalitna slanina - platky (napr. mangalica) + 4 vajcia pripravene na ghee masle (alt. kokosovom oleji), salat (parmezan, olivy, orechy, struhany syr, olivovy olej, cele avokado + cca 1/2 cl soli). Na zaver jedla ak mam dojem ze som mal za den menej dolezitych tukov tak vypijem ako "poistku" 1-2dl sladkej smotany (40%). Ak mam back carb loading den (dobijanie cukrov, cca 1-2x / tyzden), tak znizujem prijem tukov na minimum a pridam na zaver nejake sacharidy (ryza, zemiaky, domaci kolac, bananove cipsy, varenu kukuricu, obcas pecivo s maslom, atd.). Verim ze odpoved vam pomoze lepsie sa rozhodovat v dalsich krokoch.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
edy.poliak
Pridané: 12.09.2015, 23:36
Reagovať
Pridané: 12.09.2015, 23:36
Reagovať
Re: Eggs and yolks issue
...som krvná skupina B-čko
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Romaan
Pridané: 03.07.2015, 11:01
Reagovať
Pridané: 03.07.2015, 11:01
Reagovať
Nedostatok
Ahoj Vlado mám 15 rokov a mám trápny pocit že som pred svojimi rovesníkmi trochu pozadu sú masívnejší sú viac vyvinutejší a celkovo ľuvodo povedané (chlapskejší) . Doteraz som konzumoval málo bielkovín ale ked som si všimol že rozdiely začínajú byť fatálne začal som prijímať veľa bielkovín a objednal som si protein užívam ho asi 3 dni ale neviem či to pomôže mohol by si prosím pomôcť poprípade nejakou radou? dík
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 08.07.2015, 14:40
Reagovať
Pridané: 08.07.2015, 14:40
Reagovať
Re: Nedostatok
No vies, 3 dni su velmi malo na to, aby sme nieco dokazali zhodnotit. Nastuduj si tento clanok aj diskusiu pod nim a odporucane rady zacni aplikovat. Az po par mesiacoch mozeme vyhodnocovat to, ci tvoj protokol ide spravnym smerom alebo nie. Nie kazdy je vsak stavany na velke objemy (nema kazdy silny anabolicky potencial) a preto je vzdy dobre pozerat sa na seba a na svoje moznosti, neporovnavat sa s druhymi. Inak zdroj depresie mas isty - zato zbytocny. Tu si prestuduj dolezite suvislosti a pracuj na sebe:

http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/ako-zdravo-pribrat-na-hmotnosti.html
http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-pohybe/rozhodnite-sa-preco-chcete-mat-svaly.html
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Martin
Pridané: 19.06.2015, 18:50
Reagovať
Pridané: 19.06.2015, 18:50
Reagovať
Esencialne aminokyseliny a ich vylucenie
Ahoj,
docital som sa, ze esencialne aminokyseliny, ktore su potrebne pre tvorbu a stavbu bielkovin su v tele len na urcitu dobu - "aminokyseliny, které nejsou hned zabudovány do vytvářených proteinů, jsou deaminovány, a dusík v nich obsažený je vyloučen jako močovina. Proto nelze konzumovat potraviny bohaté na esenciální aminokyseliny „do zásoby“, příjem musí být pokud možno stálý."
V pripade konzumacie len jedneho typu jedla napr. maso a nic ine (alebo len mliecne vyrobky) by mi chybali ine aminokyseliny a nedojde k vytvoreniu (synteze) bielkovin. Rozumiem tomu spravne?
A este jedna vec, viete mi poradit / vysvetlit / poskytnut zdroj, kde by som sa dozvedel, po priblizne akom case (dny, hodiny, minuty?) sa esencialne aminokyseliny z tela vylucia pokial sa nevyuziju?

Diky
Martin
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 27.06.2015, 15:05
Reagovať
Pridané: 27.06.2015, 15:05
Reagovať
Re: Esencialne aminokyseliny a ich vylucenie
Martin, vsetky otazky, ktore sa pytas su hypoteticke. Musis to zasadit do kontextu v porovnanim s cim, s kym, v akej situacii, atd. Okrem toho metabolizmus roznych ludi funguje rozne, takze to nie je mozne pausalizovat, ani zovseobecnovat. Mozno by si mal ist najprv informovat na tie zdroje, kde si sa to docital.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
booxeel
Pridané: 19.05.2015, 14:30
Reagovať
Pridané: 19.05.2015, 14:30
Reagovať
Bielkoviny
Ahoj Vlado! Zaujímam sa o deti znova ale teraz o bielkovinách mal by byť príjem detí (limit) bielkovín denne zvýšený až na 3 gramy na 1 Kg aktívnej telesnej hmotnosti alebo aký limit je to u detí povedzme v rokoch 12-13 ? Nemám v tom jasno lebo na internete som čítal že to môže byť aj tých 3g na 1 kg aktívnej telesnej hmotnosti
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 02.06.2015, 23:11
Reagovať
Pridané: 02.06.2015, 23:11
Reagovať
Re: Bielkoviny
Ahoj, moze to byt aj do 3g / ATH, aj ked nie som si isty, ci vzdy je mozne podla tychto tabulkovych hodnot postupovat. Orientacne sa udava cca 50g / den v tomto veku (10-13r). Tu vsak upozornim, ze toto obdobie je pre deti extremne dolezite. Formuje sa ich metabolizmus, nastupuje puberta, hormonalne zmeny, atd, vyziva i pohyb su preto klucove elementy, ktore rozhodnu o kvalite dalsieho zivota i zdravia na 50 a viac rokov!

Z Podcastu Grahama Greya (Fat Burning Man Podcast) som pocul o jednej zaujimavej studii (este som ju necital / nenasiel) ze ked deti v tomto veku v pred vojnovym obdobim mali casto problem s jedlom (pretoze uroda zemiakov a psenice bola znicena), tak mali viac hladu a malo jedla. Zili prevazne na farmach a ak nieco mali k dispozicii na zjedene, tak len nejake zivocisne produkty, nejaku zeleninu a potom opat hladovali. Najvacsi paradox bol v tom, ze tieto deti sa dozivali o 20-30 rokov viac ako tie, ktore v tom obdobi (8-13 rokov) mali hojnost polnohospodarskych plodin. Zatial som sa k tejto studiu nedopatral, takze si nedokazem preverit jej relevantnost. Ale nakolko sa tento expert zaobera epigenetikou (napisal knihu, v ktorej nadviazal na silny epigeneticky vyskum - Pottengerove macky - vrelo odporucam), tak to povazujem za vysoko relevantne. Zaver je ale taky, ze to neznamena ze teraz by mali deti hladovat alebo tlacit do seba len slaninu. Urcite by som v tomto obdobi obmedzil vysoky prijem sacharidov (najma tych celozrnnych), pridal kvalitne tuky (maslo, ghee, avokado, bryndza, kefir, orechy, nepasterizovana smotana, ine) a bielkoviny preferoval okrem tradicneho masa aj ryby, ci ine zivocisne produkty (ak to bude mozne). Preto pisem ze ak to bude mozne, pretoze deti su pomerne dost citlive voci svojmu telu a pokial nie su rozhadzane na cukrovom metabolizme (zo sladkosti a vysokeho mnozstva potravy, ktora sa na cukor premiena), tak si sami rozumne urcuju coho kolko potrebuju. Aj potreba bielkovin sa preto rozni od dennej zataze, stupna kondicie, metabolickej gramotnosti, percenta podkozneho tuku, fazy regeneracie, atd, atd. Takze jednoducha odpoved na tuto otazku neexistuje. Drzim palce pri hladani optimalnej vyzivy.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
booxeel
Pridané: 03.06.2015, 13:57
Reagovať
Pridané: 03.06.2015, 13:57
Reagovať
Re: Re: Bielkoviny
Ďakujem, aj ja Vám držím palce.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
gig1
Pridané: 30.04.2015, 20:09
Reagovať
Pridané: 30.04.2015, 20:09
Reagovať
vhodny protein
Cau vlado, aky je pre mna vhodny protein na narast svalovej hmoty ak mam 15 rokov? Robim atletiku a trenujem 5 krat tyzdene. Dakujem
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 17.05.2015, 12:21
Reagovať
Pridané: 17.05.2015, 12:21
Reagovať
Re: vhodny protein
Idealne co najcistejsi a taky, kde sa neplati len za pekny obal a priemerne nutricne zlozenie a bombasticke slogany, ale aj za kvalitne suroviny, ktore uz v nakupe stoja dost penazi. Kedze na trhu taky produkt chybal (podla mna), tak sme jeden zostavili, viac info o nom si mozes pozriet tu:

http://produkty.vladozlatos.com/wellness-protein-daily.html
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
sands
Pridané: 23.03.2015, 11:48
Reagovať
Pridané: 23.03.2015, 11:48
Reagovať
Počet žĺtkov
Zdravím Vlado, mám otázku ohľadom počtu žĺtkov. Odporúčaš 4 až 5 žĺtkov za týždeň pri kupovaných vajíčkach a pri domácich neobmedzene. A čo kupované BIO vajíčka? Platí pre ne to čo pre domáce alebo aj pri BIO vajíčkach z obchodu sa treba obmedzovať? Vďaka.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 28.03.2015, 17:56
Reagovať
Pridané: 28.03.2015, 17:56
Reagovať
Re: Počet žĺtkov
BIO vajicka su iba tie, ktore su oznacene 0SK, pripadne 0HU / 0AT. Ani tieto vajicka nie su uplny ideal, ale ani domaci chov nevyprodukuje lepsie vajce, mozno len teoreticky, no v domacich chovoch nie je vzdy hygiena na dobrej urovni. Na otazku ci sa obmedzovat alebo nie nie neexistuje univerzalna odpoved. Az ked o sebe zozbieras dostatok osobnych udajov (aj zdravotnych) az potom mozes zodpovedne rozhodnut, ci pre tvoje individualne zvlastnosti je OK neobmedzovat sa alebo naopak:

http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/nepodliehajte-iluziam-vo-vyzive-a-zivotosprave.html
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
matusx
Pridané: 16.03.2015, 20:59
Reagovať
Pridané: 16.03.2015, 20:59
Reagovať
rastlinne proteiny a par otazok :-)
Ahoj Vlado,
chcem sa opytat na rastlinne proteiny, lebo sa nejak neviem dopatrat uspokojivej odpovede.konkretne na hrachovy protein a konopny protein. Napr ten konopny udajne obsahuje vsetky esencialne aminokyseliny ako jediny (prirodny).
Konkretne ma zaujima, ked budem brat 80 % hrachovy alebo 80% srvatkovy (zivocisny) protein bude vysledok (rast svalstva) nejak diametralne rozdielny?
Totizto ked sa na to pozriem laicky,pride mi rastlinny produkt viac friendly pre moje telo, ako zivocisny.
Chcem sa este opytat,:
1) ake doplnky vyzivy, by si mi odporucal uzivat, ked robim sporty; bicykel, lezenie, lyzovanie (mam problem pribrat hoci sa o to nesnazim, jem len ked som hladny, vazim 75 kil a meriam 184cm)
2) aku vyzivu/pripravok dopriat klbom,chrupavkam a slacham
3)denne vypijem asi pol litra cerstvej ovocnej stavy hlavne rano (pomaranc, jablko,mrkva). je to podla teba ok?

vdaka
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 16.03.2015, 22:15
Reagovať
Pridané: 16.03.2015, 22:15
Reagovať
Re: rastlinne proteiny a par otazok :-)
Pozri, na niektore veci si musis pohladat odpoved sam. Uz tento tyzden vypustim novy clanok, v ktorom prezentujem rozne dolezite informacie, ktore zamiesaju karty (aj na mojom priklade, ak ide o dilemu ci su lepsie zivocisne alebo rastlinne zdroje potravy - cize aj bielkovin). Treba si chvilu pockat. Na tie otazky:
1. take, pre ktore sa rozhodnes po precitani clanku, nakolko v nom bude navod ako o sebe nieco zistit a podla toho dalej konat
2. najlepsi je silny vyvar zo spikovych kosti a klbov, doplneny o zeleninu a morske riasy (bez srandy - biologicka hodnota a vyuzitelnost na 100%, co sa o suplementoch neda povedat ani z daleka)
3. radsej by som dal rano na lacno cistu vodu s citronom, pripadne s trochou himalajskej soly (1/2 ČL), urcite to bude rozumnejsie.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
matusx
Pridané: 17.03.2015, 09:46
Reagovať
Pridané: 17.03.2015, 09:46
Reagovať
Re: Re: rastlinne proteiny a par otazok :-)
dakujem za odpovede a tesim sa na clanok, pockam s nakupom proteinu :-) !
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
pavolluptak5
Pridané: 20.02.2015, 18:51
Reagovať
Pridané: 20.02.2015, 18:51
Reagovať
hrachovy protein
Ahoj Vlado,
aky mas postoj k hrachovemu prip. ryzovemu proteinu??
moze nahradit srvatkovy?
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 07.03.2015, 09:03
Reagovať
Pridané: 07.03.2015, 09:03
Reagovať
Re: hrachovy protein
Ak mas so srvatkou problem, tak urcite ano, asi lepsie ako nic. Treba si iba otestovat, ako na ne tvoje telo reaguje a ci tam nie je nejaka zbytocne vysoka glykemicka odpoved (kup si glukomer). Ak bude, treba to brzdit a proteiny miesat do niecoho pomaleho, ak nemozes jogurty a kefir, tak do kokosoveho mlieka (ale takeho poctiveho tucneho, nie vodoveho)...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Aďka_13
Pridané: 24.02.2015, 20:10
Reagovať
Pridané: 24.02.2015, 20:10
Reagovať
Re: hrachovy protein
Ja osobne by som rastlinné vôbec neodporúčala - u nás kúpiť len hrachový izolát - a to nie je zďaleka tak hodnotný a nevyťažíš z neho tak veľa ako zo živočíšneho.

Kúp si srvátkový koncentrát minimálne 80%-ný. Prípadne ešte lepšie viaczložkový v kombinácii srvátka-kazeín-albumín. Wellness proteín ma najkvalitnejšie zloženie :)

Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Aďka_13
Pridané: 09.02.2015, 20:24
Reagovať
Pridané: 09.02.2015, 20:24
Reagovať
Mäsožrút s krvnou skupinou "A"
Ahoj Vladko !!!
Som dosť ťažký oriešok :( Mám krvnú skupinu A+ a paradoxne milujem mäso, resp. živočíšne bielkoviny - každý deň jem ryby na obed a večeru (treska alebo losos), trochu ovčiu bryndzu, feta syr či klobásu . Možno je tam kus vplyv aj genetika (otec je "nulka").
Nie je možné dákym spôsobom "oklamať telo", aby som mala viac v žalúdku kyseliny chlorovodíkovej? My áčka máme najmenej :( Samozrejme, nemám na mysli lieky, čo dostať na predpis... skôr dákou prirodzenou formou.
Snažím sa čo najviac akceptovať svoje krvné riečisko tráviaceho traktu, no nám dosť ťažko trávia živočíšne bielkoviny a dokonca aj zdravé tuky :( Ba čo je najhoršie, ešte som aj endomorf a nemôžem nielen sacharidy, no ani tuky - ešte aj z nich priberám :(

Myslíš, že aj v takomto prípade existuje dáky kompromis? (Vegetariánstvo či vegánstvo rázne odmietam :)
Sladkostí som sa dokázala vzdať už niekoľko rokov a vôbec mi nechýbajú - no mäsa sa nevzdám :D

ĎAKUJEM KRÁSNE ZA ODPOVEĎ :)
A už sa véééľmi teším na Tvoju prednášku o 2 týždne v Holiday Inn :)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 23.02.2015, 15:56
Reagovať
Pridané: 23.02.2015, 15:56
Reagovať
Re: Mäsožrút s krvnou skupinou "A"
Ahoj, na krvne skupiny sa nemusis pozerat ako na nieco velmi smerodajne Ada. Podla coho alebo v porovnani s kym mas menej traviacich kyselin? Co ak je to u teba uplne v poriadku? To, ci priberas z tukov by stalo za preskumanie, pretoze o tom trochu pochybujem. Ak priberas, moze za to asi zapal (mozno v traviacom trakte, skus odstranit lepok), nizka metabolicka kondicia (vysetri sa spiroergometriou, ze ako si dobra v spalovani tukov), mozno je to aj podvyziva (urob si profil mastnych kyselin z krvi) a desiatky inych faktorov, ktore treba preskumat. Budem tomu venovat najblizsie clanok, tam si mozes prestudovat dalsie suvislosti. Urcite ta to bude zaujimat.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Aďka_13
Pridané: 24.02.2015, 19:58
Reagovať
Pridané: 24.02.2015, 19:58
Reagovať
Odpoveď - goodbye Peter D ´Adamo !
Ahoj Vladko !
Veru máš pravdu.... stále som hľadela hlavne na tie krvné skupiny ako základný kameň podľa Adama. Tam som sa práve dočítala, že "áčkari" majú najmenej kyseliny chlorovodíkovej v žalúdku a tým pádom im zle trávia aj živočíšne bielkoviny a tuky.
No napriek tomu konzumujem denne ryby či domáce vajíčka. A tuky najmä Omega 3, prípadne nasýtené-ovčia bryndza, klobása, kokos. olej a pod...
Vidíš, je dosť možné, že je to práve zápal - ešte donedávna som si dávala dosť vlašské orechy, mandle a ľanové semiačka - tie mi mohli spôsbiť ten zápal..... alebo aj tá podvýživa - jem extrémne málo sacharidov.
Super - ďakujem za tip - na tie vyšetrenia pôjdem určite. Véééľká škodaaaa, že nie je viac takých profíkov ako si TY. Keď som bola u lekára aj športového a rozoberala s nimi stravu, vedela som viac poznatkov ako oni :( Mne len lieky pchali a ja odmietam kŕmiť farmaceutický priemysel. A predstav si, že športový lekár Ti prikáže jesť 400-500g sacharidov denne - ja nezjem ani 50g denne - MYSLÍŠ, ŽE JE TO PRÍLIŠ MÁLO ??????
Lepku sa inak na kilometre vyhýbam už niekoľko rokov.

SUPER - NA NOVÝ ČLÁNOK SA NEUVERITEĽNE TEŠÍM ! ĎAKUJEM :)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 07.03.2015, 13:36
Reagovať
Pridané: 07.03.2015, 13:36
Reagovať
Re: Odpoveď - goodbye Peter D ´Adamo !
Zatial neviem posudit Adi, ci je tych 50g sacharidov malo. Musel by som spoznat celu povahu tvojich sportovych cielov, poznat viac tvojich individualnych zvlastnosti a tiez mat o tebe viac vysledkov z tych spominanych testov (je toho vela co treba o sebe vediet, chystam na to clanok). No v kazdom pripade je to tvoja zivotna uloha, na ktoru si nastupila. Nik iny za teba ti nepomoze nastavit zivotospravu pre tvoju individualitu, my ostatni ta mozeme len inspirovat a usmernovat, ale kus prace musis urobit a vybadat sama. Drzime ti palce aj nadalej, nech napredujes...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
mita
Pridané: 11.08.2014, 15:04
Reagovať
Pridané: 11.08.2014, 15:04
Reagovať
prijem bielkovin
Ahoj Vlado, prosim ta mohol by si mi poradit? Nejaku tu dobu uz sledujme tvoj blog, cerpam informacie o tukovom metabolizme z palea, sledujem blogy Mariana Cerneho, Martina Chudeho, Dusana Plichtu. Zacinam sa stravovat do 60 -80 sach na den. Dost pocitujem aj vedlasie ucinky ako unava, zapcha, nevladzem pri cviceni, mota sa mi hlava, co ma vsak hneva je mensie priberanie. Moze to byt tym ze moje telo nedokaze este tuky spalovat a stale vyuziva zasoby glykogenu alebo prilisnym primom bielkovin? Mam do celkoveho poctu biekovin ratat aj tvoj protein? Skoro rok a pol som sla cestou vegetarianstava vegastva a vitarianstva. Mam pocit ze moje telo nie je zvyknute na vela tukov a biekovin.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 25.08.2014, 23:57
Reagovať
Pridané: 25.08.2014, 23:57
Reagovať
Re: prijem bielkovin
Ahoj, nie kazdy moze vhupnut do takehoto stravovacieho rezimu po hlave. Preto si prosim dosledne prestuduj tieto dva clanky:

http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/ubrante-sa-negativam-nizkosacharidovej-vyzivy.html

http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/absolvujte-postup-pre-metabolicky-trening.html
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
mita
Pridané: 26.08.2014, 16:06
Reagovať
Pridané: 26.08.2014, 16:06
Reagovať
Re: Re: prijem bielkovin
dakujem prejdem si tie clanky, a ako je to prosim ta s welnes proteinom mam si aj ten ratat do celkoveho primu bielkovin do dna?
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 17.09.2014, 11:21
Reagovať
Pridané: 17.09.2014, 11:21
Reagovať
Re: Re: Re: prijem bielkovin
To je na diskusiu, na zaciatok by som to neratal, mozno neskor to bude potrebne.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Jozef Pisar
Pridané: 30.07.2014, 20:29
Reagovať
Pridané: 30.07.2014, 20:29
Reagovať
odstup bielkovinových jedál
Ahoj Vlado, prosim ťa, po akej dlhej dobe po prijatí bielkovinového jedla (kuracie prsia na tuku so zeleninou) môžem prijať ďaľšie takéto jedlo? Dnes ráno som sa ,,zľahka najedol,, tohoto jedla a o hodinu som mal zas pocit hladu tak som sa znova najedol (jednalo sa v oboch prípadoch cca o 20g bielkovín). Bol som proste hldný tak som jedol, no neviem či to bol len pocit žalúdka, alebo už bol fakt prázdny a bielkoviny už vstrebané
Dakujem
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 12.08.2014, 23:04
Reagovať
Pridané: 12.08.2014, 23:04
Reagovať
Re: odstup bielkovinových jedál
Naucit sa zit vo svojom tele chce cvik. Ja na tuto otazku za teba neviem zodpovedat, ale hodinu po konzumacii jedla si pravdepodobne nevyhladol, skor vysmedol. Nabuduce sa vyskusaj najprv napit a po dalsie, byt chvilu hladny vobec nie je na skodu...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Aďka_13
Pridané: 07.06.2014, 22:24
Reagovať
Pridané: 07.06.2014, 22:24
Reagovať
SRVÁTKA VS. KAZEÍN
AHOJ VLADKO ! EŠTE SOM SA CHCELA OPÝTAŤ, ŽE ČI JE PRAVDA, ŽE KAZEÍN MOŽE AJ BRÁNIŤ SPAĽOVANIU TUKU? JE TO ZREJME DOSŤ INDIVIDUÁLNA VEC, ALE NA SEBE SOM ZISTILA, ŽE KEĎ SOM NEJAKÚ DOBU JEDLA NA VEČERU TVAROH, TAK RÁNO SOM MALA TAK NAFÚKNUTÉ BRUCHO ŽE AŽ...NO NAOPAK PRI KONZUMÁCII COTTAGE CHEESU NA DESIATU (SRVÁTKOVÁ BIELKOVINA) MI VOBEC NEROBILA PROBLÉM....

PODĽA JEDNÉHO VÝSKUMU NA MYŠIACH PRI PODÁVANÍ KAZEÍNU SA ZISTILI PRÁVE TIETO SKUTOČNOSTI, ŽE KAZEÍN MOŽE ZABRAŇOVAŤ SPAĽOVANIU...AKÝ MÁŠ NA TO NÁZOR? A KEĎ MÁM ALERGIU NA PEĽ (SENNÁ NÁDCHA) TAK AJ JA BY SOM MALA OBMEDZIŤ PRÍJEM MLIEČNYCH VÝROBKOV?(KONZUMUJEM IBA SRVÁTKOVÝ KONCENTRÁT 80%-NÝ PO TRÉNINGU A NA DESIATU COTTAGE CHEESE) ĎAKUJEM ZA ODPOVEĎ :)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 13.06.2014, 23:56
Reagovať
Pridané: 13.06.2014, 23:56
Reagovať
Re: SRVÁTKA VS. KAZEÍN
Ahoj, pravdepodobne v tejto veci zohrava individualita velku ulohu. Nie je vsak kazein ako kazein (domace vs priemyselne vyrobky). V kazdom pripade je srvatka podstatne lahsie stravitelna a menej agresivna bielkovina. Myslim ze istym pokusom a omylom sa nevyhnes, aby si sa dopracovala k optimalnemu zivotnemu stylu pre seba. Ja ti v tom drzim palce.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Aďka_13
Pridané: 25.05.2014, 21:27
Reagovať
Pridané: 25.05.2014, 21:27
Reagovať
SOJOVY PROTEÍN
AHOJ VLADKO ! CHCEM SA OPÝTAŤ, ŽE ČI 90%-NÝ SÓJOVÝ IZOLÁT JE VHODNÝ AKO FORMA PROTEÍNOVÉHO NÁPOJA alebo radšej kúpiť srvátkový?

MOŽE SOJOVY PROTEIN TAK ISTO NARUŠIŤ NEGATÍVNE HORMONÁLNY SYSTÉM ??? ĎAKUJEM ZA ODPOVEĎ SI SUPER :)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 28.05.2014, 23:37
Reagovať
Pridané: 28.05.2014, 23:37
Reagovať
Re: SOJOVY PROTEÍN
Rozhodne srvatkovy. O soji viac tu:

http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/soja-ako-hlavna-hrdinka-zdravej-vyzivy.html
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Jozef Pisar
Pridané: 28.02.2014, 10:51
Reagovať
Pridané: 28.02.2014, 10:51
Reagovať
Upresnenie informácií??
Ahoj, prejdem rovno k veci. Píšeš, že rastlinné bielkoviny sa živočíšnym nemôžu rovnať. Ale je mnoho rastlín obsahujúcich všetky esenciálne aminokyseliny (od ovocia - kustovnica čínska - v sušenej forme 14%, listovej zeleniny - 3 - 4% objemu, cez škrobové zrná - quinoa, amarant, canihu - 13 - 17%, až po tukové semená - chia semienka, konopné semeno 30%) Ako je to teda s ich kvalitou a vstrebateľnosťou -celkovou funkčnosťou pre telo (mne napr. nerobí problém zjesť 1,5kg listovej zeleniny (40g aminokyselín) a 250 g kustovnice čínskej (30g aminokyselín) to nepočítam ovocie (2% aminokyselín) konopné semienka a iné tukové a škrobové semienka ? A druhý závažný dotaz súvisí tiež so vstrebateľnosťou živočíšnych bielkovín po ich tepelnej úprave. Mám info, že 2/3 bielkovín sa tepelnou úpravou stávajú pre človeka nevstrebateľnými. Je teda údaj 1 - 1,5g/1kg hmotnosti tela myslený ako potreba bielkovín, ktorá sa musí vstrebať do tela? - Lebo v tom prípade by z tepelne upravovanej stravy bolo nutné prijať 3 krát toľko bielkovín. Ak by si mi na toto odpovedal, bol by som nesmierne rád. Už fakt neviem kde nájsť komplexnejšie informácie, ako tie, ktoré som našiel (a tu v skratke prezentoval). Som skôr zastáncom vitariánskeho spôsobu stravovania (a života celkovo), ale predovšetkým ide o celkové zdravie a nechcem nič podceniť. (Vitariánstvo a jeho princípy očisty a pod. mám preštudované od predu od zadu, ale koľko ľudí, toľko názorov a postrehov...!!!! ). Fakt veľmi díky za prípadnú odpoveď.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 11.03.2014, 22:49
Reagovať
Pridané: 11.03.2014, 22:49
Reagovať
Re: Upresnenie informácií??
Ahoj Jozef, neda sa pausalne povedat, ze na kazdeho vplyvaju rozne ziviny rovnako. V celej veci zohrava individualita velku ulohu (rychly / pomaly metabolicky tip, typ postavy, krvne skupiny, vek, % tuku, stav hormonalnej sustavy, zdravotne komplikacie, ine). Treba si ale uvedomit, ze nie len zver, ale aj rastliny sa brania a pouzivaju rozne zbrane na obranu pred konzumaciou. Urcite si mnoho pocul o antinutricnych faktoroch rastlinnej potravy. Ak ide o tepelnu upravu bielkovin, nie je na to jednoznacny nazor ale jednu vec vieme, ze pouzivanie ohna bolo v evolucii ludstva velkym bodom zlomu a posunom vpred. Okrem toho ta mozno zarazia studie, kde aj samotny simpanzi dali prednost varenej strave pred surovou a nezdalo sa, ze by to bola nahoda, ale skutocna preferencia:

http://www.nextnature.net/2011/12/apes-like-cooked-food-and-what-that-means-for-human-evolution/
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Jozef Pisar
Pridané: 16.03.2014, 10:13
Reagovať
Pridané: 16.03.2014, 10:13
Reagovať
Re: Re: Upresnenie informácií??
Fakt díky Vlado. Držím palce a dúfam, že Ti budem môcť oplatiť aspoň trochu tvoju pomoc, rady a pod...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Jozef Pisar
Pridané: 28.02.2014, 11:06
Reagovať
Pridané: 28.02.2014, 11:06
Reagovať
Re: Upresnenie informácií??
Poprípade by mi bolo vhodné aj odporučenie nejakej literatúry, nechcem ťa otravovať, uvedomujem si, že toho máš určite veľa, ďakujem
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
mariana1985
Pridané: 26.02.2014, 08:14
Reagovať
Pridané: 26.02.2014, 08:14
Reagovať
krvné skupiny
ahoj Vlado, prosim ta kde si mozem stiahnut malu priručku o krvných skupinach? lebo na linku ju neviem najst :) dakujem velmi pekne a ešte mam otazku k intervalovému tréningu. Ak ho robim na biku, akú zataž by som si mala nastaviť? ci mam pocitovo? dakujem velmi pekne a zelám všetko dobré
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 11.03.2014, 22:29
Reagovať
Pridané: 11.03.2014, 22:29
Reagovať
Re: krvné skupiny
Tie prirucky som stiahol uz davnejsie z webu. Je uplne zbytocne sa nimi orientovat, dovody si prestudujes v tomto clanku:

http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/hierarchia-vyzivovych-principov-a-evolucia-ludstva.html

Ak ide o intervalovy trening, precitaj si postupy tu:

http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-pohybe/ako-spravne-cvicit-intervalovy-trening.html
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
barca.ambrozyov
Pridané: 07.02.2014, 19:06
Reagovať
Pridané: 07.02.2014, 19:06
Reagovať
vajce
ahoj, koľko gramov alebo % má priemerne vajce na 100g? na internete sa píše všade niečo iné tak mám z toho zmätok, za odpoveď ďakujem :) Barbora
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 10.02.2014, 23:49
Reagovať
Pridané: 10.02.2014, 23:49
Reagovať
Re: vajce
Kolko gramov coho? Bielkovin? Tych ma na 100g okolo 13g. Sacharidov? Tych ma na 100g okolo 1g a tukov ma na 100g okolo 11g. Hodnoty sa vsak lisia, ale orientacne sa da urobit priemer.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
barca.ambrozyov
Pridané: 11.02.2014, 11:15
Reagovať
Pridané: 11.02.2014, 11:15
Reagovať
Re: Re: vajce
dakujem a pardón,chcela som vedieť bielkoviny :)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
saby
Pridané: 22.01.2014, 17:54
Reagovať
Pridané: 22.01.2014, 17:54
Reagovať
otázka
Ahoj Vlado, aký máš názor na kuskus, bulgur, maces? Či sú vhodné ako náhrada príloh k zelenine, mäsu poprípade maces s mozzarellou. A môžu sa orechy konzumovať aj večer so šalátom?
A ak správne chápem tak ak si dám na raňajky celozrnnú buchtu s maslom a medom/domácim lekvárom a k tomu mlieko tak je to zdravšie ako rožok s medom a kakavom/kávou?
Ďakujem za odpoveď.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 01.02.2014, 15:45
Reagovať
Pridané: 01.02.2014, 15:45
Reagovať
Re: otázka
Ahoj, myslim ze najlepsie bude, ak si prestudujes aj nase novsie clanky. Potom verim ze budes mat ine - lepsie otazky. Len dodam, ze sacharidy, ktore povazujem za vhodne (v malom mnozstve), su sladke zemiaky, pseno, topinambur, zemiaky a ryza.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
EvaPeter
Pridané: 15.12.2013, 19:41
Reagovať
Pridané: 15.12.2013, 19:41
Reagovať
bielkoviny
aký je tvoj názor na to, že bielkoviny sa počas tepelnej upravy uplne zničia? posielam video z ktorého mám tuto informáciu http://www.youtube.com/watch?v=HxB0rE09xS0
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 31.12.2013, 08:57
Reagovať
Pridané: 31.12.2013, 08:57
Reagovať
Re: bielkoviny
Predpokladajme, ze surove maso je vyhodnejsie, ale dnes jest surove maso je hazard, to si moze dovolit malokto. Mne sa vsak daleko viac pacia vysvetlenia ako su tieto:

http://www.nytimes.com/2009/05/27/books/27garn.html?pagewanted=all&_r=0

dokonca aj samotni primati si radsej vyberu (ak mozu) tepelne upravenu potravu ako surovu:

http://www.nextnature.net/2011/12/apes-like-cooked-food-and-what-that-means-for-human-evolution/
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Mathew87
Pridané: 19.11.2013, 21:18
Reagovať
Pridané: 19.11.2013, 21:18
Reagovať
Konzumácia včelieho peľu
Ahoj Vlado,
aký máš názor na konzumáciu včelieho obnôžkového peľu? Ja ho jem každé ráno za lyžičky s týždňovou prestávkou po 4 týždňoch. Všade sa uvádzajú len jeho dobré vlastnosti. Nikde som sa zatiaľ nedočítal o jeho nežiadúcich účinkoch, respektíve sa uvádza, že žiadne nie sú, čo mi príde málinko podozrivé. Mám ho od otca ktorý je včelár, takže sa o jeho kvalitu neobávam.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 26.11.2013, 23:46
Reagovať
Pridané: 26.11.2013, 23:46
Reagovať
Re: Konzumácia včelieho peľu
Domnievam sa, ze v malom mnozstve su tieto vcelickove veci velmi uzitocne. V kazdom pripade tie pauzy su tam nutne, negativne vlastnosti nie su zatial ani mne zname.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
suprava
Pridané: 02.10.2013, 15:34
Reagovať
Pridané: 02.10.2013, 15:34
Reagovať
Prijem bielkovin
Mna by zaujimalo, ci prechod na tukovy metabolizmus mozu sprevadzat prejavy ako navaly horucavy po jedle, cerven v tvari? Dakujem
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Jozef Pisar
Pridané: 28.02.2014, 10:35
Reagovať
Pridané: 28.02.2014, 10:35
Reagovať
Re: Prijem bielkovin
Ahoj, čo sa tepla po zvýšenom príjme tukov tíka, našiel som štúdiu, ktorá tvrdí, že pri vhodnom pomere tukov (prevažná konzumácia čerstvých tukov zo semien s vhodným pomerom mastných kyselín) sa metabolizmus týchto tukov využíva práve na ohrievanie tela a nie na jeho ukladanie ,,pod kožu,,. Možno kým si na taký zvýšený príjem zdravých tukov zvykne, tak bude trochu zvyšovať teplotu tela - lebo dávaš viac kvalitného paliva do pece. (vysušené kvalitné javorové drevo ti zhorí skôr ako mokrý buk :))
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 04.10.2013, 14:30
Reagovať
Pridané: 04.10.2013, 14:30
Reagovať
Re: Prijem bielkovin
To si nemyslim.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
jcubelc
Pridané: 18.09.2013, 07:28
Reagovať
Pridané: 18.09.2013, 07:28
Reagovať
Krvná skupina B
Pekný deň prajem!

Keďže sa snažím do svojho jedálnička zaraďovať hlavne bielkoviny a tuky a obmedziť príjem sacharidov na minimum, narazila som na "problém", že niekedy už proste nemám chuť na mäso , syry či tvaroh. Preto som siahla po bielkovinách vo forme strukovín. Aj v brožúrke pre moju krvnú skupinu B som sa dočítala, že fazuľa, hrášok či struky sú pre mňa vhodné. Po skonzumovaní týchto strukovín ma však veľmi nadúva. Čím by to mohlo byť spôsobené? Nejakom nevhodnou kombináciou jedál? Alebo je to proste bežný stav a mám sa s tým nejako zmieriť?
Rovnaké zažívacie problémy (nadúvanie, zastavená stolica..) mám aj po zjedení niektorých druhov zeleniny, ktorá je pre B skupinu vhodná; ide najmä o brokolicu, karfiol a ľadový šalát (respektíve šaláty obecne).
Som z toho zúfalá, pretože už vôbec neviem, čo vlastne jesť. Vedeli by ste mi odporučiť iné alternatívy bielkovín, na ktoré by som sa mohla prípadne zamerať? Nie som vegetarián, mäso, syry, jogurty a tvarohy zbožňujem, ale niekedy mi to už "lezie hore krkom".
Ďakujem za odpoveď a skvelú prácu, ktorú odvádzate, tento blog je pre mňa veľkou pomocou :)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 21.09.2013, 10:52
Reagovať
Pridané: 21.09.2013, 10:52
Reagovať
Re: Krvná skupina B
Dobry den. Neriadte sa primarne podla krvnych skupin. Su daleko dolezitejsie principy, ktore treba respektovat v prvom rade:

http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/hierarchia-vyzivovych-principov-a-evolucia-ludstva.html

Ak ide o konzumaciu strukovin ci zeleniny, je potrebne zvazit formu pripravy. Nafukovanie je znamka, ze ste jedlo nepripravili vhodne, alebo aj kombinacia nebola idealna. Dlhodobe nafukovanie alebo zapcha su cesta k nepeknym zdravotnym problemom (studujte pojem o leaky gut). Alternativna forma bielkovin je napriklad nas Wellness Protein (forma prasku) a podrobne informacie najdete tu:

http://produkty.vladozlatos.com/wellness-protein-daily.html
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
maty
Pridané: 20.07.2013, 20:20
Reagovať
Pridané: 20.07.2013, 20:20
Reagovať
bielkoviny
cau vlado..ohladom stravy mam jednu otazku..pocitas si bielkoviny kolko zjes do dna? ..ci je to dolezite myslim.napr ci si aj ty jedol 1,5 az 2,5 gramu na kilogram ako ti co chodia do posilky ked si cvicil..dik :)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 28.07.2013, 13:58
Reagovať
Pridané: 28.07.2013, 13:58
Reagovať
Re: bielkoviny
Ahoj, jedine na co si davam pozor, je aby som nemal viac ako 30g bielkovin v cistom stave na jednu porciu. Zvyseny prijem bielkovin (viac ako 2g/kg) je pravdepodobne rizikovy, pretoze cez glukoneogenezu sa bielkoviny premenia na cukor (glukozu) v pripade, ak ich svaly uz v takom mnozstve nepotrebuju. To nie je dobra sprava. Ak clovek pribera, vobec to nemusi byt len zo sacharidov ale aj z nadmerneho prijmu bielkovin. Preto niektori papkaci, oblubujuci maso a neoblubujuci cerealie a sladkosti maju velke "pivne" brucho. Na druhej strane omnoho radsej preferujem tucne maso (saturovanehu tuku sa uz tolko bat nemusis ak mas tukovy metabolizmus), pretoze chude maso moze sposobovat pri nadmernej konzumacii toxicitu. Citaj viac tu:

https://en.wikipedia.org/wiki/Rabbit_starvation

Preto zabudni na chuducke prsicka (napr. kuracie), daj si pokojne cervene maso, ale pozor na tuk v mase, ktore bolo produkovane komercne a nedbalo. Zivocisny tuk je nositelom bioaktivnych latok (cytokiny), ktore mozu dat prikaz na zapalove procesy v tele a ukladanie dlsieho tuku. Samotny proces priberania je vlastne zapalovy proces. BIO maso tieto signaly nevysiela, preto zacina byt prirodzene produkovane maso nutnostou, nie volbou...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Radek
Pridané: 19.07.2013, 09:54
Reagovať
Pridané: 19.07.2013, 09:54
Reagovať
Protein- voda vs domácí mléko
Ahoj Vlado,
jaký je prosím Tě rozdíl mezi michání proteinu s vodou a třeba s mlékem(domácím, ne kupovaným)?
když mám pravidelný přístup k domácímu mléku mužu protein míchat s tímto mlékem nebo lepší bude když ho budu konzumovat s vodou?
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 28.07.2013, 13:41
Reagovať
Pridané: 28.07.2013, 13:41
Reagovať
Re: Protein- voda vs domácí mléko
Rozdiel je len v rychlosti stravenia. Mlieko brzdi vstrebavanie dolezitych aminokyselin, co sa napriklad nehodi hned po treningu. Preto protein s vodou je spravna volba v tomto case. Ak mas domace kvalitne mlieko, pouzi ho s proteinom v inu dennu dobu, mimo casu po treningu.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
jozef
Pridané: 25.05.2013, 18:16
Reagovať
Pridané: 25.05.2013, 18:16
Reagovať
kozie, ovcie mlieko
ako je to s bielkovinami obsiahnutymi v koziom a ovčom mlieku? su lahko stravitelne? (prípadne syry). vdaka
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 05.06.2013, 22:40
Reagovať
Pridané: 05.06.2013, 22:40
Reagovať
Re: kozie, ovcie mlieko
Jedna z najlepsich foriem bielkovin (najma po biologickej stranke).
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
JONY
Pridané: 11.05.2013, 23:15
Reagovať
Pridané: 11.05.2013, 23:15
Reagovať
obilniny
prosim ta su surove obilniny lahko stravitelne? pripadne mozu byt denaturovane teplom? napr. uvarena ryza, upeceny chlieb a pod. vdaka
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 17.05.2013, 23:10
Reagovať
Pridané: 17.05.2013, 23:10
Reagovať
Re: obilniny
Surove obilniny nie su vobec pre cloveka stravitelne. Myslel si asi ci mozu byt teplom prisposobene na konuzmaciu vsak? Ak hej, tak tepelnou upravou, namacanim a fermentaciou sa ich stravitelnost (aj vyuzitelnost pre telo) zvysuje. Na druhej strane pomaly cely tento blog je o tom, aky nebezpecny ucinok maju sacharidy na metabolizmus buniek a hormony, cize s touto zivinou velmi opatrne.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
dominica
Pridané: 25.03.2013, 15:34
Reagovať
Pridané: 25.03.2013, 15:34
Reagovať
nizkotucne
ahoooj
nie je mi jasne ako je to z nizkotucnymi potravinami,lebo napriklad ja som krvna skup. A a pise sa ze pre nas su vhodne nizkotucne mliecne vyrobky,syry a mlieko. Ale tu pises ze su ochudobnene o dake zlozky a pribera sa z nich..dakujem dopredu za vysvetlenie :)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 26.03.2013, 21:39
Reagovať
Pridané: 26.03.2013, 21:39
Reagovať
Re: nizkotucne
Vysvetlenie je v tom, ze krvne skupiny nie su vsetko. Treba tento koncept stravovania posudzovat z hladiska priorit. Stravovanie podla krvnych skupin nie je priorita:

http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/hierarchia-vyzivovych-principov-a-evolucia-ludstva.html
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
majo
Pridané: 25.03.2013, 15:34
Reagovať
Pridané: 25.03.2013, 15:34
Reagovať
zelenina
Ahoj Vlado, diky moc za clanky,zaujimave citanie.Zaujima ma tvoj nazor na potreningove jedlo.. Banan,potom protak, to mam uz osefovane ale co potom? Maso+sacharidy, Maso+zelenina (vraj je to zle lebo vlaknina v zelenine mi spomali vstrebavanie zivin) alebo maso+sachry+zelenina dokopy? Funguje samozrejme vsetko, ale zaujima ma tvoj nazor
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 18.03.2013, 08:18
Reagovať
Pridané: 18.03.2013, 08:18
Reagovať
Re: zelenina
Ten banan s protakom neviem ci ok, ale pokial ti ide o nafukovanie svalovej hmoty, tak ok. O spomalovanie vstrebavania zivin sa nestrachuj, rozhodne vsak urobis lepsie, ak kombinacia bude: bielkoviny (maso, vajcia, pripadne syry), zelenina (listova, korenova, dusena, cerstva, grilovana) + tuky (orechy, semena, kokosovy a olivovy olej, avokado). Viac info tu:
http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/otvorte-anabolicke-okna-svojho-zdravia.html
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
mirekz
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
krvne skup
zdravim mam krvnu skup A co ma dost zarazilo ked som si studoval kade ake diety vlasne podla tejto by som mal jest len kuracie prip ,morcacie maso,..mam ja ovsem rad aj hovedzie aj bravcove aj kopu inych potravin mozem co by som podla tejto diety nemal,.neviem sa dat na spravnu cestu ak sa stravujem podla krvnych skupin pride mi ze airobna cinost cize kondicka sa zlepsuje ale co sa tyka sily a dvihania ciniek v posilke je to nic moc necitim sa aby mi to slo od ruky
ak by som nedodrziaval tuto dietu podla krvnych skup tak to hadam neni tak strasne mala by trpiet iba imunita ci..,?co ked nebyvam casto chory...? zase ked som mal 17 rokov na alergologii mi zistili znizenie imunity a vtedy som papal dost bravcoveho klobasok a tak ale aj tak mi neprislo aby som bol casto chory nuz tazko najst spravnu cestu treba skusat no grilovane bravcove staky s zeleninou ako priloha mi strasne chutia
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 13.03.2013, 22:51
Reagovať
Pridané: 13.03.2013, 22:51
Reagovať
Re: krvne skup
Ahoj Miro, stravovanie sa podla krvnych skupin nie je take dolezite, ako ostatne vyzivove principy o ktorych sa docitas viac tu:
http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/hierarchia-vyzivovych-principov-a-evolucia-ludstva.html?answerId=1864

a tiez si precitaj toto k teme maso a (ne)maso:
http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/usetrite-na-zdravej-vyzive-a-neverte-reklame-1.html
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Peterík
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
divina
Aký je Váš názor na mäso z diviny ako jeleň, diviak,..?
Ďakujem.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 20.02.2013, 23:07
Reagovať
Pridané: 20.02.2013, 23:07
Reagovať
Re: divina
Nemam vyhrady a odporucam, pokial si viete zabezpecit hygienicku bezpecnost.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Duri
Pridané: 04.02.2013, 14:28
Reagovať
Pridané: 04.02.2013, 14:28
Reagovať
Maso
Vynikajuci clanok ako aj tie ostatne. Musim a chcem pochvalit. Co ma vsak trosku zarazilo, a nie som urcite sam, je kratucka pasaz kde sa pise, ze clovej je vo svojej podstate vsezravec a teda aj masozravec. Myslim ze je uplne bezpredmetne vyjadrovat svoj nazor akym kolvek sposobom. Co urcite ludia ocenia je poukazat na fakty. Velmi jednoducho je to opisane v tomto clanku http://www.poznanie.sk/clovek/bylinozravec-masozravec.php ... nech si kazdy rozhodne co chce jest ci uz zo zdravotneho alebo moralneho hladiska. Bohuzial zvierata si to rozhodnut nemozu ale to je na inu debatu. Este raz dakujem za clanky a urcite uvitam aj pohlad vegetariana na sposob regeneracie a vyzivy v sportovej priprave.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Jozef Pisar
Pridané: 30.07.2014, 02:18
Reagovať
Pridané: 30.07.2014, 02:18
Reagovať
Re: Maso
Ahoj Duri, skoro rok som bol na bezmesitej strave, snaha o vitarianske stravovanie, občas nejaký jogurt, alebo varená, dusená zelenina, nejaké obylniny a pod. A môj záver? Ked som chcel podstivo cvičiť chudol som v pohode 2 kg za týždeň (a ked uz mi trcali kosti už sa mi to fakt nepáčilo). Nechcel som a nechcem zabíjať zvieratá, ale ani rastliny, no príroda to zariadila tak ako to zariadila a ja ju proste chcem rešpektovať bez ohľadu na to aké má pravidlá. Teraz zasa jem mäso a snažím sa držať princípov tukového metabolizmu. A výsledok? Mám dosť sily a energie a regenerujem relatívne dosť rýchlo po cvičení. Spráskám aj 300g tuku denne (občas) a sacharidov niekde okolo 100g/deň. Zvierata sa rozhodnuť nemôžu, no to sa nemôžem ani ja - pokiaľ chcem byť zdravý a mať dosť energie na bežný život tu na Zemi. Veľmi rád by som žil ,,zo vzduchu,, no zatiaľ to nedokážem. ,,Nanešťastie,, potrebujem mať silné telo aby som mohol robiť to čo ma baví a to čo musím aby som tu na Zemi prežil. Kto nám dáva právo súdiť Prírodu za jej mechanizmi udržania telesnej sily a zdravia. No poznám aj veľa ľudí ktorí fičia na RAW alebo dokonca na Vitastrave a sú silný majú dosť energie dobrú náladu, no zväčša sú to typy ektomorfov, ktorí priberu aj ked sa len pozrú na jedlo. Ja som pri nedostatocnom kalorickom prijme len cisto z ovocia a nejakych orieskov, zeleniny skoro odpadával, točila sa mi hlava a na nejaké väčšie fyzické výkony bez dostatočne dlhej regenerácie - 3, 4 dni sa nedalo ani len pomyslieť. Ale je taký pekný ,,vtip,, ak nechceš zabíjať živé bytosti, tak papaj kamene :D ... No myslím, že je dôležité vždy bez ohľadu na druh stravy poďakovať Prírode, _Bohu, alebo komu len chceš za to, že nám umožnila prežiť v zdraví na základe tiel, ktoré boli pred smrťou obývané nejakou dušou, resp. popriať tej duši šťastnú ,,cestu,, nech už ide kamkolvek a nebyť namyslený a arogantný k životu takému aký proste je a je jednoducho taký, že na zachovanie fungovania jednej telesnej schranky musí prijať energiu inej telesnej schránky (pokial niesi breatharian :D) niekomu stačí ovocie, niekto potrebuje mäso a tuky...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 11.08.2014, 23:56
Reagovať
Pridané: 11.08.2014, 23:56
Reagovať
Re: Re: Maso
Dakujeme za cenne postrehy a zivotne skusenosti Jozef.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 12.02.2013, 11:56
Reagovať
Pridané: 12.02.2013, 11:56
Reagovať
Re: Maso
Duri, to, preco ma dnes clovek objem mozgu 1700cm3 (70% tvori tuk) namiesto 400cm3 (ako simpanz) moze vdaka dvom veciam: 1. vedome ovladnutie a pouzivanie ohna na pripravu jedla, 2. konzumacia omega-3 tukov (z masa, vajec, orechov...), ktore okrem ineho tuto evolucnu vyhodu (vykon mozgu) sposobili. Ci sa nam to paci, alebo nie, nasa inteligencia bola evolucne sposobena konzumaciou masa velkych bylinozravcov. Viac faktov k teme tu:
http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/hierarchia-vyzivovych-principov-a-evolucia-ludstva.html
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
zuza
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
bielkoviny pre male deti a dojcenie
hoj Vlado,

obraciam sa na Teba s prosbou o radu.

V rozdnych clankoch sa dozvedam, ze bielok nieje vhodny pre male deticky.

Ale neviem najst ziadne rozumne zdovodnenie preco.
Ved bielkoviny su dolezite pre stavbu svalstva.

preco su teda nevhodne pre deti.
dokonca aj bielkoviny v prasku nie su vhodne pre tehotne a dojciace mamicky.

Aj Ty si mi uz raz potvrdil, ze WP nieje vhodny pre dojciace matky.
Ja len nerozumiem, preco?

v com je hacik?

mam 1,5 rocnu dcerku, ktora ma velmi rada masko, a uvarene vajecne bielky... len som si teraz nie ista ci je to pre nu vhodne.

a ja by som si chcela do stravy doplnit bielkoviny prave proteinom v prasku na regeneraciu po aktivnom cviceny, ale je tam poznamka, ze je to nevhodne pre dojciace matky. (este nastastie dojcim) Je to len koly neakym roky neupdatovanym normam v slov. potravinarstve? ci to ma neake skutocne opodstatnenie?

viete mi prosim poradit?
objasnit tieto veci?

vopred dakujem a prajem uspesny den :)

God bless,
Zuza
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 18.01.2013, 11:01
Reagovať
Pridané: 18.01.2013, 11:01
Reagovať
Re: bielkoviny pre male deti a dojcenie
Ahoj Zuzana, ano je to najma kvoli normam a kvoli tomu, ze vyrobca nemoze na seba prevziat zodpovednost za nic, preto je hranica tak posunuta, aby to bolo urcite bezpecne. Vajecne bielka nie su vhodne pre deti pod 1 rok zivota. To najma preto, aby si na vajecne bielkoviny nevytvorili alergiu. Slabsie deti by si mohli, ale to neznamena ze vsetky. Je fajn detom davat zltok, najlepsie z vajec sliepok, ktore boli chovane na trave, riasach a semenach, pretoze tak zltka obsahuju spravny pomer omega-3. Tvoja dcerka by uz mohla (asi?) aj bielka s tym, ze nie tak casto ako dospely (napr. 2x za tyzden?). Myslim ze aj ked kojis, mohlo by byt uz vcelku bezpecne aj pre tvoje dieta aby si konzumovala WP. V kazdom pripade bud zo ziaciatku striedma, dosledna a postupuj zodpovedne tak, aby si si to mohla sama na zaklade zdraveho usudku zhodnotit. Verim ze svojou inteligenciou dokazes nasjt tu spravnu cestu pre seba i svoje dieta. Drzime palce.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Peter
Pridané: 17.12.2012, 10:36
Reagovať
Pridané: 17.12.2012, 10:36
Reagovať
ad vegetariánstvo, vegánstvo a pod.
k týmto záležitostiam asi toľko: http://www.vegan-fighter.com/cz-vegan-galerie.html
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 21.12.2012, 15:42
Reagovať
Pridané: 21.12.2012, 15:42
Reagovať
Re: ad vegetariánstvo, vegánstvo a pod.
Miesat emocie o chudatkach zvieratach a biznos dokopy je tiez riesenie (vid hned reklama na produkty). Tento koment povazujem za trochu trapnu reklamu, moja odpoved je tu:
http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/hierarchia-vyzivovych-principov-a-evolucia-ludstva.html
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Peter
Pridané: 26.12.2012, 19:36
Reagovať
Pridané: 26.12.2012, 19:36
Reagovať
Re: Re: ad vegetariánstvo, vegánstvo a pod.
Nie je to žiadna reklama. So stránkou nemám nič spoločné, odkaz smeroval na galériu športovcov,profesionálov, ktorí sa stravujú vegánsky (narážal som na posledný odstavec článku). Pod reklamou na supplementy je oznam, že výťažok z predaja je použitý na propagáciu vegánstva (skúsme veriť tomu, že to tak je). Ak si myslíš, že je to reklama, tak ten príspevok zmaž (Kompava kvoli tomu určite neskrachuje), na tomto blogu sa to predsa vegánmi len tak hemží. Každý trochu inteligentný človek pochopí, že v tomto prípade nejde primárne o biznis. Nič no, prajem veľa úspechov v presviedčaní ľudí o tom, že keď zožerú patdesiat vajec týždenne, kilo bravčového a hovadzieho k tomu, ani sa len nedotknú tých zlých sacharidov a budú piť najlepší welness proteín na svete, budú sa mať skvele. Veď takto prirodzene sa ľudia sa určite stravovali od počiatkov čias - rodili sa so znalosťou svojej krvnej skupiny a delili si stravu...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Jozef Pisar
Pridané: 30.07.2014, 02:37
Reagovať
Pridané: 30.07.2014, 02:37
Reagovať
Re: Re: Re: ad vegetariánstvo, vegánstvo a pod.
Peter, ano je to krásne byť na RAW/Vita strave. - Pokiaľ ti dáva dosť sily, energie, životného elánu. Je krásne žiť na ostrove kde máš neustále dostatok čerstvého ovocia a každú hodinu sa môžeš do sýta najesť. No nech som robil čo som robil a skúšal to ako skúšal, proste som bud schudol alebo nepribral... telo sa čistí 7 rokov, to je fakt, no som ochotný ,,obetovať,, 7 rokov života sebatrízneniu keď už len ľahšie aktivity mi navodzujú neprekonatelný pocit únavy? Možno by sa to dalo, no nie každý má 15 eur denne na to aby si zabezpečil RAW stravu najvyššej kvality. Je mojim snom nepotrebovať potravu na to aby som prežil, no momentálne je realita iná... a nakoniec, každý si nesieme následky svojho konania v 100% miere. Ak robíme niečo zle, život nám to ukáže - skôr či neskôr.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 29.12.2012, 10:04
Reagovať
Pridané: 29.12.2012, 10:04
Reagovať
Re: Re: Re: ad vegetariánstvo, vegánstvo a pod.
Nemam dovod nic mazat, je dolezite aby zazneli aj ine nazory. Na zaverecnom a fakticky "plnohodnotnom" zelani o presviedcani som sa pobavil. Dakujeme.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Tomas
Pridané: 23.09.2012, 22:05
Reagovať
Pridané: 23.09.2012, 22:05
Reagovať
Bielkoviny
Ak sa skombinujú bielkoviny so zeleninou neznici ich to? alebo neoslaby úcinok tých bielkovin? kedze ich to neutralizuje teda ich kyslosť? A kolko krát za deň by som mal konzumovat zeleninu minimálne?
A tiez ak mam domace vajcia kolko kusov mozem maximalne ziest v tizdni?
Vdaka
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 30.09.2012, 20:41
Reagovať
Pridané: 30.09.2012, 20:41
Reagovať
Re: Bielkoviny
Ahoj, rozhodne kombinacia zelenina a maso (alebo ine bielkoviny) je idealna. A co sa tyka mnozstva zeleniny alebo vajec, to sa ti neda odporucit bez toho, aby som o tebe nepoznal podrobnejsie informacie. To si ziada individualny pristup. No zeleninu aspon 2x za den misku salatu a vajcia dajme tomu ze 2-3 ale nie zas uplne kazdy den.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
bash2799
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
adskfjk
Zaujimali by ma tvoje argument proti vegetariantvu a hlavne posledna veta v ktorej hovoris, ze sme prisposobeny na konzumaciu masa co je ked si porovnas nasu stavbu tela s masozravcom uplne nepravda.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 28.07.2012, 17:38
Reagovať
Pridané: 28.07.2012, 17:38
Reagovať
Re: adskfjk
Ahoj, nemam preco argumentovat, ak niekto chce byt vegetarianom, moze, len si musi nastudovat obrovske mnozstvo poznatko ako na to a vediet zmanazovat svoje stravovanie podla tychto poznatkov. Je vyssia pravdepodobnost ze si uskodis vegetarianstvom (pretoze ho budes robit zle) ako klasickym zmiesanym stravovanim. Ano, mas pravdu, nie sme primarne masozravci, tento bod treba prehodnotit, sme primarne zberaci ale ciastocne aj lovci a maso bolo za historiu ludstva vzdy pridanou hodnotou vo vyzive cloveka, ktora mu zvysila pravdepodobnost prezitia.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Mišo
Pridané: 02.08.2012, 17:46
Reagovať
Pridané: 02.08.2012, 17:46
Reagovať
Re: Re: adskfjk
Zdravím, ja som videl dokument(nepamätám si názov , neviem či to nebolo food inc) kde boli ukázané štúdie a výskumy (hlavne sa robili v číne za pomoci US doktorov)kde vyšla priama úmera medzi konzumáciou živočíšnych bielkovín a vznikom rakoviny. A tiež boli označované ako hlavný vinník.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 02.08.2012, 18:21
Reagovať
Pridané: 02.08.2012, 18:21
Reagovať
Re: Re: Re: adskfjk
Videl som ten dokument aj ja, ak hovorime o tom istom. Lenze ak hadzes do rovnakeho vreca vsetky zivocisne bielkoviny, tak to je velka chyba. Nie je maso ako maso, nie je vajce ako vajce, nie je syr ako syr.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Mišo
Pridané: 02.08.2012, 20:08
Reagovať
Pridané: 02.08.2012, 20:08
Reagovať
Re: Re: Re: Re: adskfjk
Neviem si stále spomenúť ako sa volal, už viem že food inc to určite nebol. Rozlišovali len bielkoviny v tom zmysle že z ktorích zvierat pochádzajú tak taký tip zhruba rakoviny spôsobujú.
Ako riešenie bolo spomenuté jesť vela listovej zeleniny že tá to môže nahradiť. To sa mi nezdá ale tá čínska štúdia bola presvedčivá a odvtedy mám akýsi vnútorný strach jesť živ. výrobky. Tak neviem kolko je na tom pravdy.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 10.08.2012, 14:54
Reagovať
Pridané: 10.08.2012, 14:54
Reagovať
Re: Re: Re: Re: Re: adskfjk
Cinska studia bola spochybnena desiatkami odbornikov, napr. tu: http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2010/09/08/china-study.aspx
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Radoslav Turzik
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
hmmm
Dobry den,dobry clanok. Ako obvykle mam dotaz. Preco obmedzovat mnozstvo zltok? Ide o alergiu alebo? Mesiace som ich konzumoval 4-5 denne(vajicok komplet) a nejak som na sebe nic nespozoroval. Myslim ze aj cholesterol mozeme vylucit. Taktiez z clanku nie uplne rozumiem preco obmedzit pasterizovane mlieko? Tiez kvoli alergii? Nerozumiem akym negativom je v tomto pripade pasterizacia.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 29.03.2012, 09:35
Reagovať
Pridané: 29.03.2012, 09:35
Reagovať
Re: hmmm
Bezne kupovane vajcia maju zly pomer omega-3,6,9 mastnych kyselin. Domace maju idealny pomer (1:3). To vedie k zbytocnym komplikaciam v hormonalnom metabolizme. A ja mam tiez otazku - preco mlieko ano? Lebo sa predava?
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
peto
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
Re: Re: hmmm
Nazdar,
stým pomerom je to myslené tak, že ak ide o vajcia domáce, tak nezáleží na počte zjedených žĺtkov? Ak nie a je to opačne, teda žĺtka sú zlé aj v prípade domácich vajec, tak čo robiť s vystávajúcimi žĺtkami? Za odpovď ďakujem :)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
Re: Re: Re: hmmm
Ahoj, ak ide o domace zltka, mozes ich zjest rovnaky pocet ako bielkov. Obmedzovanie konzumacie zltkov plati iba na kupovane vajcia. Co zo zltkami? Kos? Kolac? Pes? Macka? Alebo asi kos...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Peto
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
Re: Re: Re: Re: hmmm
Som rád, že mám to štastie a mám prístup k domácim vajíčkam :)

Mimochodom, dnes som mal také nutkanie napísať Vám, že veľmi ďakujem za túto stránku a za to, čo pre nás všetkých v oblasti zdravia s športu s Tinkou robíte, Ďakujem
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Marcel Plavec
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
SLINIVKA
..zdravim ujo VLADO chcem vzdat hold vasej praci, ktora nema vela konkurencie aspon co sa SR tyka. poctivo studujem uz niekolko rokov dostupne informacie, pretoze ako pacient s oslabenym travenim /gastritida+pankreatitída/som bol nuteny najst si svoju cestu a odpovede na moje otazky, kedze ani v prazskej nemocnici na MOTOLE nemaju vzdelani doktori ani sajnu o vyzive ako takej a modernyych trendoch uz vobec nie.prajem vela energie a lasky do dalsej prace
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 10.08.2012, 15:14
Reagovať
Pridané: 10.08.2012, 15:14
Reagovať
Re: SLINIVKA
Zdravime uja Marcela :) a hoci pre riesenie zdravotnych problemov tu u nas na webe moc informacii nenajdete verime, ze najdete aspon take informacie, ako sa o seba postrarat v otazkach prevencie, zlepsovania svojho stravovania a dalsich oblasti, ktorym sa venujeme. Drzime palce.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vytvorte si účet



Vyhľadávanie

NAŠE PROJEKTY

Vlado
Tina

Tieto stránky využívajú Cookies. Prečítajte si informácie o tom, ako používame cookies na týchto webových stránkach.

Rozumiem