Tento článok je staršieho vydania a informácie ktoré obsahuje, už nemusia byť aktuálne. Pokiaľ vás táto téma zaujíma a chceli by ste, aby sme sa jej opäť venovali, zahlasujte. Články s najvyšším počtom hlasov pripravujeme prednostne.
ruka
Hlasov:14
banner
Životospráva a zvyky

Spoznajte piliere metabolickej mašinérie

Predstavte si, že ak spoznáte základné piliere fungovania metabolizmu, už nikdy sa vo svete výživy nestratíte. Zároveň získate nástroj na triedenie a zaraďovanie dôležitých informácií. Želáte si aj vy mať v hlave vlastnú mentálnu mapu, ako celoživotného sprievodcu?

img
Vladimír Slovík
Pridané: 05.05.2016, 11:05
Reagovať
Pridané: 05.05.2016, 11:05
Reagovať
Pitný režim
Pozastavil som sa na informáciou, kde hovoríte o vode, ako najlepšej tekutine pre pitný režim.Súhlasím, ale prečo hovoríte o použití filtrov? Pokiaľ hovoríme o pitnej vode, tak pokiaľ ide o vodu z vodovodu, tak táto zodpovedá podľa všetkých výskumov medzi vody, s optimálnym zastúpením rozpustných zložiek - minerálov, je kontrolovaná laboratórnymi testami a teda zodpovedá norme pre pitné vody. Jediný problém by mohlo byť hygienické zabezpečenie, ktoré sa dosahuje na Slovensku používaním väčšinou - chlórňanom sodným, alebo plynným chlórom. Ale v množstve zanedbateľnom pre ľudský organizmus (vraj). Filtre určené na filtrovanie vody však pracujú na princípoch, ktoré zachytávajú aj minerálne látky. Tak neviem, ako to myslíte s tým filtrovaním. Najlepšie je prijímať vodu s mineralizáciou do 1000 mg/l (stolové vody) bez biologického znečistenia priamo z prameňa (čerstvé).
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 06.05.2016, 14:30
Reagovať
Pridané: 06.05.2016, 14:30
Reagovať
Re: Pitný režim
"zodpoveda podla vsetkych vyskumov" ....v tom ja nevidim problem, vy budete doverovat (vraj) vyskumom a pit chlorovanu vodu z vodovodu, ja a moja rodina bude pit vodu z filtra (tento konkretne nedemineralizuje ako reverzna osmoza). Kazdy moze urobit slobodne rozhodnutie, preco sa nad tym pozastavovat?
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
diana
Pridané: 01.11.2015, 19:20
Reagovať
Pridané: 01.11.2015, 19:20
Reagovať
Online diskusia na temu trvale schudnutie
Zaujimava tema a este viac sa dozviete v online diskusii vo stvrtok 5.11. o 19.00 s Vladom a Tino.
Registrujte sa na www.webinars.guru
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
annamariee
Pridané: 14.10.2015, 15:32
Reagovať
Pridané: 14.10.2015, 15:32
Reagovať
vopred Ti ďakujem za odpoveď
Vlado a Tinka ahojte!
Vaše know-how myšlienky ma doposiaľ veľmi inšpirovali, posúvali a osvedčila sa mi i myšlienka, že každý môže ďaleko presiahnuť hranice, ktoré dnes náležia neuveriteľne neobmedzenému potenciálu nášho ducha.
Ďakujem, že kvalitu šírite von, tu k nám :) Chcem sa Ťa opýtať, a prepáč, ak to celkom pod túto tému nespadá... Mojím cieľom je tuk meniť vytrvalo vo funkčné svalstvo a chcem trénovať svoj metabolizmus. Kompletne všetko mám takmer už poštudované, ale ako je to teda s chudnutím a metabolickým trénovaním.. môžem začať z Levelu 1, tak že budem začleňovať čiastočné hladovanie a 1-3 dni v mesiaci úplnú hladovku, nemám sa toho báť, alebo zostať verná tvojím niekďajším odporúčaniam max. 3 x za deň jedlo v stravovacích odporúčaniach?
Nech sa Vám všetko 1000 násobne vráti v podobe dobier života :)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 04.11.2015, 22:34
Reagovať
Pridané: 04.11.2015, 22:34
Reagovať
Re: vopred Ti ďakujem za odpoveď
Ahoj Mia, s tym zacinanim mas akosi meskanie. Nestaci len neustale vsetko studovat a mat o tom prehlad. Nesmie ti vznikat prilis velka medzera medzi poznatkami a ich aplikaciou do praxe. Preto som sa mal skor ja teba pytat, ako ti dopadlo experimentovanie a testovanie. Vies kazdeho organizmus reaguje inak a ine podnety potrebuje / vie zniest. Len ty byvas vo svojom tele a si zan zodpovedna, tak k nemu musis aj tak pristupovat. Otestuj ako tvoje telo reaguje na hlad, vyskusat len kratke 10h hladovanie kazdy druhy den a jedz len 3x jedlo za den. Potom uvidis, kde je tvoj dalsi priestor. Veci ktore odporucame sice posilnuju / trenuju metabolizmus, ale klucom k uspechu je maly stres (mala trauma), nie velky stres (trauma), ktoru uz potom nerozchodis. Drzim palce aby si teda napredovala...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
annamariee
Pridané: 14.10.2015, 15:39
Reagovať
Pridané: 14.10.2015, 15:39
Reagovať
Re: vopred Ti ďakujem za odpoveď
resp. či v prípade chudnutia je to obvyklé 5x a viac jedenie/deň najefektívnejšie? :)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 04.11.2015, 22:35
Reagovať
Pridané: 04.11.2015, 22:35
Reagovať
Re: Re: vopred Ti ďakujem za odpoveď
Nie, v otazkach efektivneho trenovania metabolizmu potrebujes mat medzi jedlami aspon 5h pauzu, takze jest viac krat za den uz viac nie je ziaduce. Preto je vhodne zaradit aj ciastocne hladovanie, ktore sice stresuje metabolizmus (v zaciatku), ale neskor to prinesie svoje ovocie. Postupuj podla informacii z mojho komentu pre teba a potom nam podaj spravu ako napredujes...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
annamariee
Pridané: 06.11.2015, 09:44
Reagovať
Pridané: 06.11.2015, 09:44
Reagovať
Re: Re: Re: vopred Ti ďakujem za odpoveď
Ďakujem veľmi pekne
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Alžbeta
Pridané: 29.06.2015, 09:59
Reagovať
Pridané: 29.06.2015, 09:59
Reagovať
Online konzultácia
Ahoj, najprv som myslela, že je to online rozhovor, ale ak to dobre chápem, tak je to video. Nemáte alebo nebude mať v ponuke konzultácie na báze osobného rozhovoru prostredníctvom internetu?
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 08.07.2015, 14:23
Reagovať
Pridané: 08.07.2015, 14:23
Reagovať
Re: Online konzultácia
S klientmi, ktori sa nemozu dostavit na osobne stretnutie konzultujeme veci cez skype.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Alžbeta
Pridané: 09.07.2015, 15:48
Reagovať
Pridané: 09.07.2015, 15:48
Reagovať
Re: Re: Online konzultácia
Smiem vedieť cenu takýchto konzultácií?
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 25.07.2015, 18:52
Reagovať
Pridané: 25.07.2015, 18:52
Reagovať
Re: Re: Re: Online konzultácia
Informacie o konzultaciach si mozete prestudovat tu:

http://konzultacie.vladozlatos.com
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
aszalai
Pridané: 22.06.2015, 17:13
Reagovať
Pridané: 22.06.2015, 17:13
Reagovať
Zaklad DVD pre vsetkych
Vzdelavacie DVD je super. Nás národ na zdravotnej stránke by mohol spravit neuveritelny poskok, ked slovenské tehotné zeny namiseto sprostych casopicov a telenovel pár krát pozreli toto DVD. Samozrejme nestaci len pozriet, ale podla tohto sa aj riadit. Vlado ked by sa to rozdávalo zadarmo v lekárnách a to stakym bannerom ako ma napriklad Be-Be cerealie v supermarketoch tak mozno ze lavina by sa spustila. No viem ze to dosiahnut neni lahke....len som nahlas rozmyslal.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Michal.p97
Pridané: 07.06.2015, 21:51
Reagovať
Pridané: 07.06.2015, 21:51
Reagovať
Tuky
Ahoj Vlado, môžem vedieť, či sa ešte stotožnuješ s názaorom, že tuky MUFA SAFA PUFA mame jest v pomere 50% 30% 20%? Ak nie, prečo?
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 12.06.2015, 14:52
Reagovať
Pridané: 12.06.2015, 14:52
Reagovať
Re: Tuky
Ano, zatial stale to plati, domnievam sa ze sa to tak skoro nezmeni.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
hazucha.s
Pridané: 30.05.2015, 16:05
Reagovať
Pridané: 30.05.2015, 16:05
Reagovať
chudnutie
Dobrý deň, chcel by som sa Vás ako skúseného človeka opýtať nasledujúcu vec, pred 16 týždňami som začal cvičiť, podarilo sa mi schudnúť za tento čas 20 kg. Viem že začiatok keď človek vysadí určité stravovacie návyky ako chlieb, sladkosti atď že to ide ľahšie no zameral som sa aj na budovanie svalovej hmoty a silový tréning to mi celkom ide no mám problém schudnúť v brade, jednoducho mám tam naukladaný tuk, chcem sa opýtať aké cviky mám vykonávať? Ako často mám robiť kardio tréning teraz som bol aj dosť chorý tak som ich na čas vysadil úplne. No posilňoval som celé telo. Chcel by som sa okrem iného opýtať či by ste mi vedeli poradiť aj nejaký dobrý spalovač tukov ktorý by ma na-budil pri tréningu? Možno to neuznávate ale ak náhodou aj táto vec by ma celkom zaujímala.

Ďakujem za skorú odpoveď
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 12.06.2015, 14:41
Reagovať
Pridané: 12.06.2015, 14:41
Reagovať
Re: chudnutie
V podstate nic extra robit nemate. Aj tak sa dost cudujem, ze sa vam podarilo zhodit tolko kilogramov za taky kratky cas. Je to skor ojedinele ako standard. Takze ked sa vam ani za dalsich 16 mesiacov nepodari dosahovat vysledky, ake si predstavujete, potom bude na mieste otvorit aj tuto temu. Neuvadzate kolko mate rokov, ale dlhe roky obdobia, kedy ste svojmu telo robili zle sa neda vyvazit par tyzdnami lepsej zivotospravy. Vsetky veci, na ktorych zalezi, si vyzaduju cas. Z toho dovodu ziadne spalovace tukov neodporucam, okrem toho to nema so spalovanim tuku nic spolocne. Viac mitochondrii to na vasom tele nevybuduje a iba mitochondrie v bunkach su tie klucove "spalovacie jednotky", ktore sa o skutocne chudnutie staraju. Ak vsak mate v plane schudnut aj nadalej rychlo a potom ocakavat v buducnosti, ze sa vam to vypomsti, pokojne tie spalovace pouzite.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
jarkabarka
Pridané: 19.05.2015, 08:06
Reagovať
Pridané: 19.05.2015, 08:06
Reagovať
vzdelavacia konzultacia
Dobrý deň, zakúpila som si video vzdelávaciu konzultáciu online a som nadšená! Napriek tomu, že váš blog sledujem už niekoľko rokov, mám od vás zakupené mnohé produkty, publikáciu Trvalé schudnutie, Svetové recepty, obe DVD pre ženy a obávala som sa, že sa nič nové nedozviem, toto video ma veľmi milo prekvapilo, pomohlo mi to všetko si tak nejak zosumarizovať a usporiadať v hlave podľa dôležitosti, pretože tých informácií na blogu je naozaj veľa... super! Navyše na obrazovke ako prednášajúci veľmi milo pôsobíte, informácie sa o to ľahšie prijímajú.. som rada, že aj na Slovensku máme takýchto odborníkov a aj takouto jednoduchou cestou - prostredníctvom internetu sa môžeme dostať k takýmto cenným informáciám, pomocou ktorých môžeme zlepšiť kvalitu svojho života. Želám vám veľa úspechov a dúfam, že aj naďalej sa budete takýmto spôsobom s nami deliť o vaše nové poznatky. Ďakujem.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 31.05.2015, 23:38
Reagovať
Pridané: 31.05.2015, 23:38
Reagovať
Re: vzdelavacia konzultacia
Srdecna vdaka Jaroslava, cenime si spatnu vazbu a sme nekonecne radi, ze vam nase informacie pomahaju zit lepsi a kvalitnejsi zivot. Preto to robime...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
eroo
Pridané: 14.04.2015, 18:49
Reagovať
Pridané: 14.04.2015, 18:49
Reagovať
nič
Dobrý den skušal so tú vašu metódu tukovo bielkovinovej stravy Bez ranajok a z večerou nefunguje to podla mna to bolo este horšie ja na normalnej strave
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Filip
Pridané: 14.04.2015, 19:04
Reagovať
Pridané: 14.04.2015, 19:04
Reagovať
Re: nič
Dobrý deň. A ako dlho ste to dodržiavali?
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
eroo
Pridané: 16.04.2015, 12:44
Reagovať
Pridané: 16.04.2015, 12:44
Reagovať
Re: Re: nič
asi tak dva týždne
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 02.05.2015, 23:52
Reagovať
Pridané: 02.05.2015, 23:52
Reagovať
Re: Re: Re: nič
Aha, az dva tyzdne ste to skusali? To by ste si mali ale precitat trochu viac a doladit nie len svoj protokol ale aj postoj, pretoze za dva tyzden sa u vas mohlo zmenit len par pocitov, nie veci okolo metabolickej gramotnosti, zdravia, kondicie ci inych parametrov. Ak nechcete podliehat iluziam vo svojej vyzive, tak si nastudujte tento clanok:

http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/nepodliehajte-iluziam-vo-vyzive-a-zivotosprave.html
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
eroo
Pridané: 04.06.2015, 20:23
Reagovať
Pridané: 04.06.2015, 20:23
Reagovať
Re: Re: Re: Re: nič
Ďakujem už som to doladil chyba bola v tom že som skoro uplne vysadil ssacharidy
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
lenoch
Pridané: 05.04.2015, 16:56
Reagovať
Pridané: 05.04.2015, 16:56
Reagovať
Spiroergometria
Ahoj Vlado,uz viac ako 4 mesiace sa snazim stravovat Keto.Jem dostatok tukov,bielkovin a sacharidy zo zeleniny, semiacok a kokosu.

Vysledky spiroergometrie som mala,si myslim,celkom ok(hodnoty RER pod 0.70 az do cca 70% VO2Max,pri 35% 0.53 a 0.85 pri cca 90%)..Co ma vsak prekvapilo je,ze pri zahajeni testu(9% a 10%-co uvadzaju ako klud, hodnoty RER boli 0.92 resp. 0.81) Je mozne ze v kludovom rezime pouzivam glukozovy metabolizmus a pri zatazi tukovy? Je mozne to zmenit,pripadne na tom pracovat? Mam totiz stale problem s brain fog..a deficitom energie hlavne na zaciatku treningu(ked uz zacnem,vacsinou je to ok)-co by mozno davalo zmysel ak by som v pokoji spalovala sacharidy...

Moja druha otazka:Sportujem profesionalne,treningy mam min.3x denne a tak hladovanie neprichadza do uvahy,pretoze 2-3x denne mam po a zaroven pred treningom..Myslis si,ze Keto(tukovy metabolizmus)je vhodny aj pre profesionalnych futbalistov,tenistov a inych rychlostne-vytrvalostnych sportovcov? Mozme cerpat dostatok energie z tukov aj pri potrebe vybusnych pohybov v rade za sebou pocas dlheho zapasu?

Este by som chcela dodat,ze mi nejde o chudnutie,ale o zdravie a hlavne dostatok energie!!! a aby sa mi v zapasoch nestavalo ze hit-nem wall..

Budem velmi vdacna ak si najdes cas a mohol by si mi pomoct pohnut sa z miesta spravnym smerom!
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 25.04.2015, 16:08
Reagovať
Pridané: 25.04.2015, 16:08
Reagovať
Re: Spiroergometria
Ahoj, v zaciatkoch testu je mozne ze mas viac stresu, sympaticka cast nervovej sustavy moze byt viac vydrazdena a pripravuje sa na zataz. Ak si v klude, nemalo by to byt taketo vysoke, mozes si vsak dat odmerat aj to (tym istym pristrojom, len budes 20 minut lezat v pokoji a dychat). To ze mas mentalnu hmlu, moze byt aj vecou este neopraveneho metabolizmu, nie vsetko sa da ocakavat akoby mavnutim prutika. Na tie najdolezitejsie a najlepsie veci si treba pockat, lebo neviem ani kolko rokov si experimentovala s vyzivou a dietami, ako si metabolicky poskodena, atd.

Na tvoju otazku by som vedel odpovedat iba vtedy, ak by som videl vysledok spiro presne. Aj vzhladom na to co pises predpokladam, ze pristroj si mala nakalibrovany takze tam nie su chyby. Po 80% z VO2MAX sa uz vysledky zacinaju skreslovat a udaj o tom, co spalujes nemusi byt natolko presny, sposobuje to produkcia laktatu. Ale odpoved na tvoju otazku mam kladnu. Cize ano je mozne aby si bola aj hladna aj vyuzivala dostatocne tukovy metabolizmus aspon do 80% z VO2MAX a setrila cukry co najviac. Vlastne cele toto je iba o tom, ako co najmenej pouzivat energiu z "nadrze", ktora sa mina velmi rychlo a potom clovek uz nevladze (glykogen) a ako telo naucit co najviac cerpat zo zasob, ktore su teoreticky neobmedzene (tuky, MK, ketony, IMTG). Ak narazas v zapasoch na stenu, tak bud si stale v nejakom smere metabolicky negramotna alebo si tak psychicky naprogramovana (cholerik) ze mas vysoke hladiny kortizolu, ktory v realnej situacii uplne inak meni tvoju metabolicku masineriu a teda prepina ta na glukozove palivo prilis skoro. Mozno budes potrebovat popracovat iba s psychikou a nastavenim mysle na tazkych zapasoch...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Lenky
Pridané: 27.04.2015, 20:37
Reagovať
Pridané: 27.04.2015, 20:37
Reagovať
Re: Re: Spiroergometria
Dakujem za odpoved! Kludne Ti mozem poslat vysledky mailom,ja budem len rada ak sa na to pozries a povies mi svoj nazor..To,ze by som narazala na stenu sa mi praveze nestava,len chcem mat istotu,ze ked zacnem hrat viac narocnych zapasov,budem v pohode..Cize mam pokracovat v tomto sposobe stravovania a teoreticky by to malo byt uz len lepsie? Potrebujem utvrdit v tom,ze toto je ta spravna cesta a nemalo by ma to negativne ovplyvnit.Paci sa mi tato idea aj s benefitmi a k sacharidom by som sa uz asi nechcela vratit,ale kariera je pre mna momentalne velmi dolezita,ale samozrejme hlavne zdravie...

A len zo zaujimavosti: ked si prestavujem metabolizmus a zacnem spalovat hlavne tuky,ako dlho trva kym sa to zasa pokazi(ak mam napr.viac stresu,zly spanok,prilis vela cestovania,nie uplne optimalna strava atd... ked uz som na nejakom levely,prepina sa tento mechanizmus,alebo by to malo byt ustalenejsie a nejake male vykyvy by to nemali ovplyvnit? Pripadne,je potom jednoduchsie dostat sa spat?

Este raz dakujem!!
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 17.05.2015, 12:11
Reagovať
Pridané: 17.05.2015, 12:11
Reagovať
Re: Re: Re: Spiroergometria
Vysledky mi posielat nemusis, mozes si ich vyhodnotit sama podla tohto postupu:

http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/webinar-o-metabolickej-flexibilite.html

Aktualne pracujeme ja platforme, ktora tieto a mnohe dalsie veci bude vediet vyhodnocovat po vlozeny vysledku do systemu. To je ale este daleko. Na odpoved ci mas alebo nemas pokracovat odpovedat jednoznacne neviem. Toto su uz veci na individualnu diskusiu, kde sa musia zohlanovat viacer tvoje veci (zdravotne zaznamy, spiro, fyzicka zdatnost, hormonalny profil, ine). To uz je mimo diskusie v komentoch. Ak ide o pokazenie metabolickej masinerie, ktoru by si si dlho "tunovala", tak ani na to zatial nemame jednoznacnu odpoved, pretoze tieto data na svete este neexistuju. Ak budeme mat platformu, kde sa budu tieto udaje zbierat a vyhodnocvat, potom budeme mudrejsi. Zatial je to do istej miery empiria, aj ked dost podlozena, len chyba viac dat pretoze vsetko so vsetkym suvisi a neda sa to od seba oddelovat:

http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/spoznajte-piliere-metabolickej-masinerie.html
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
multan.peter
Pridané: 17.01.2016, 12:07
Reagovať
Pridané: 17.01.2016, 12:07
Reagovať
Re: Re: Re: Re: Spiroergometria
Ahoj, akurat som pozeral aj video na YT z tvojej prednasky kde tiez rozpravas o tejto platforme s poznamkou ze ak niekto chce spolupracovat moze sa prihlasit :) Je to este aktualne ? Ak ano budem rad ak mi napises napr. spravu v akom stave to je, aky by to malo mat rozsah, popripade ci uz niekto na tom pracuje etc. Podla toho potom mozme doriesit pripadne na akej baze bude ta spolupraca, ci o nu budes mat zaujem a dalsie detaily. Samozrejme pomoct mozem iba s technickym prevedenim (Web/Desktop/Mobilna aplikacia, parsovanie dat z .xls, databaza etc.)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 18.01.2016, 00:18
Reagovať
Pridané: 18.01.2016, 00:18
Reagovať
Re: Re: Re: Re: Re: Spiroergometria
Dik za tvoju spravu, ozvem sa ti na email.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
lenoch
Pridané: 20.04.2015, 11:51
Reagovať
Pridané: 20.04.2015, 11:51
Reagovať
Re: Spiroergometria
Co som sa vlastne chcela spytat,je ako by sa dalo zbavit brain fog(mozno kvalitna power coffee??) ,ako by som mala riesit stravu medzi treningamy a ci by som mala nejako upravit principy keto vzhladom na moj denny rozvrh,objem treningov a energeticky vydaj..(ci sa mam snazit neranajkovat a vecer prejedat,ist na ranny trening na lacno a potom dat mensie jedlo pred druhym a z coho priblizne by mala moja strava pocas dna pozostavat..?)

A hlavne moze profesionalny tenista fungovat na tukovom metabolizme , bez znizenia vykonnosti? Za akych okolnosti?

Dakujem velmi pekne za odpoved!!
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 04.05.2015, 15:30
Reagovať
Pridané: 04.05.2015, 15:30
Reagovať
Re: Re: Spiroergometria
Vsetko sa da, len si to vyzaduje nie len fyzicku ale aj intelektualnu pripravu. Aby si ziskala nizsiu mentalnu hmlu cez den, je vhodne sa pokusit zakomponovat do zivotospravy tieto nasledovne odporucania:

http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/odstrante-svoju-metabolicku-negramotnost.html
http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/ubrante-sa-negativam-nizkosacharidovej-vyzivy.html

Na druhu otazku ti staci odpovedat ze ANO da sa to? Okolnosti su vecou individualnych zvlastnosti, ktore treba skumat a nasledne o nich diskutovat. Na abstraktne otazky sa preto neda odpovedat konkretne. Ak je potrebne nieco riesit velmi osobne a zodpovedne, mame na to platene sluzby.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
jaroslav klinie
Pridané: 14.03.2015, 14:28
Reagovať
Pridané: 14.03.2015, 14:28
Reagovať
inzulín
Ahoj, ja nepíšem o glukóze, ale o inzulíne a o rozbore v biochemickom laboratóriu. Inzulín nalačno je 90-dňový priemer.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 16.03.2015, 21:59
Reagovať
Pridané: 16.03.2015, 21:59
Reagovať
Re: inzulín
Aha mas pravdu, to som akosi prehliadol, prepac moja nepozornost. Ak ide o inzulin na lacno, odkial si vzal ze je to 90 dnovy priemer? S tym som sa nestretol a tvoje hodnoty su naozaj velmi nizke. O HbA1c (glykovany hemoglobin) sa hovori ze je to priemer z 90-tich dni, ale mam pochybnosti, ze to plati aj pre inzulin. Ak si to niekde cital alebo videl, posli link, nech si to prestudujem, lebo sa mi to nezda. Ja mam inzulin okolo 6 (referencna hodnota je od 3 do 25 mU/l) a HbA1c mam okolo 3% (pod 5% je clovek v metabolickom bezpeci).
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
jaroslav klinie
Pridané: 19.03.2015, 21:04
Reagovať
Pridané: 19.03.2015, 21:04
Reagovať
Re: Re: inzulín
Zle som si zapamätal ten inzulín nalačno, nie je to 90-dňový priemer, to je ten HbA1c. Ale tá hodnota platí a na výsledku je dolná medza 1,9, nie 3 (biochémia NsP Bojnice). Takže som tesne nad dolnou medzou a nie som si istý, či je to ešte dobre, aj keď D. Perlmutter v knihe Pšeničný mozog píše, že každá hodnota pod 3 je dobrá. Horšie je, že homocysteín mam tesne nad hornou hranicou. Sú to ale prvé moje takéto vyšetrenia(a nebyť tej knihy, doteraz by som o nich nevedel), takže až následné ukážu, kam sa to pohne a či vôbec. Hb1c mám cca v strede(sú tam iné jednotky, nie %). Ty máš HbA1c super, ale ja mám 54 rokov.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 28.03.2015, 16:22
Reagovať
Pridané: 28.03.2015, 16:22
Reagovať
Re: Re: Re: inzulín
Myslim si, ze znepokojenie nie je na mieste, dokonca ani v pripade homocysteinu. Po precitani tohto clanku pochopis preco:

http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/nepodliehajte-iluziam-vo-vyzive-a-zivotosprave.html
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
jaroslav klinie
Pridané: 11.03.2015, 23:15
Reagovať
Pridané: 11.03.2015, 23:15
Reagovať
inzulín
Ahoj, Vlado. Čo spôsobuje zvýšená hladina inzulínu viem. Ja mám inzulín nalačno 2,1, minimum je 1,9. Je to dobre, alebo nie?
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 11.03.2015, 23:21
Reagovať
Pridané: 11.03.2015, 23:21
Reagovať
Re: inzulín
Skus si dat ist nakalibrovat glukomer, ja som pouzival viacero a pri niektorych som podliehal peknym iluziam.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Bary
Pridané: 22.02.2015, 23:00
Reagovať
Pridané: 22.02.2015, 23:00
Reagovať
Výpočet bazálneho metabolizmu
Poprosil by som o radu ako si mám vypočítať bazálny metabolizmus alebo ako nato prísť keďže neviem koľko moje telo spáli pri celodennej nečinnosti a tým pádom si neviem dopočítať tie tuky do toho kalorického príjmu ako to je popísané vyššie na obrázku. Ďakujem za odpoveď.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 07.03.2015, 09:15
Reagovať
Pridané: 07.03.2015, 09:15
Reagovať
Re: Výpočet bazálneho metabolizmu
Pouzi nejaky kalkulator, ako napriklad tento:

http://www.myfitnesspal.com/tools/bmr-calculator
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
juki
Pridané: 23.02.2015, 07:08
Reagovať
Pridané: 23.02.2015, 07:08
Reagovať
Re: Výpočet bazálneho metabolizmu
Zdravím. Tu je jedna z možností. Su to len empirické a približné vzorce ale su úplne postačujúce.
Samozrejme kým sa nerozhodneš ísť na ergospironiečo :-).
Veľa zdaru.
http://www.chudnutie-ako.sk/sport-chudnutie/vypocet-bazalneho-metabolizmu
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Bary
Pridané: 23.02.2015, 07:59
Reagovať
Pridané: 23.02.2015, 07:59
Reagovať
Re: Re: Výpočet bazálneho metabolizmu
Prave to som chcel vediet ci je aj iny objektivnejsi sposob ako cez tie vzorce kedze som cital rozne clanky na internete ze to je velmi neobjektivne a je tam vela faktorov ktore mozu ovplyvnit rychlost toho metabolizmu. Tak sa snazim najst nejaku hodnovernu informaciu ako to vlastne je.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 07.03.2015, 09:17
Reagovať
Pridané: 07.03.2015, 09:17
Reagovať
Re: Re: Re: Výpočet bazálneho metabolizmu
To je pravda, ale potom mozes ist na meranie nepriamej kalorimetrie (cez spiroergometriu) a nieco viac o tom popisujem v tomto clanku:

http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/odmerajte-flexibilitu-svojho-metabolizmu.html
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Dusios
Pridané: 02.02.2015, 11:14
Reagovať
Pridané: 02.02.2015, 11:14
Reagovať
útok pána doktora Buk(vic)ovského
http://vysetrenie.zoznam.sk/cl/1000679/1453489/Apetit-menia-na-obsesiu-a-jedenie-na-obzerstvo--Neuveritelne--ako-tuky-zahmlievaju-mozog-
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 06.02.2015, 21:41
Reagovať
Pridané: 06.02.2015, 21:41
Reagovať
Re: útok pána doktora Buk(vic)ovského
To nie je utok, to je zatial laicne a nedostatocne nastudovanie problematiky. Mozno aj pokrocilejsi stupen kognitivnej disonancie a tiez teoretizovanie bez overenia si skutocnosti v praxi. Myslim ze dobre to vystihol moj kolega Martin Chudy:

https://www.facebook.com/groups/338927479478328/permalink/832885210082550/?notif_t=group_post_mention

Nasa nova pripravovana publikacia bude velmi tazky oriesok pre tych, ktorym disonancia (alebo ego?) neumoznuje prijimat novsie poznatky. V publikacii bude minimalne 700 a viac vedeckych odkazov, takze sa mate na co tesit:

http://www.vladozlatos.com/novinky/nove-projekty/pripravujeme-extremne-dolezitu-publikaciu.html

Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Dusios
Pridané: 11.02.2015, 13:50
Reagovať
Pridané: 11.02.2015, 13:50
Reagovať
Re: Re: útok pána doktora Buk(vic)ovského
Je obrovská škoda, že tým čo sa snažia pomáhať nejde predovšetkým o ľudí čo pomoc potrebujú ALE plytvajú svoj čas a energiu na “hryzenie” sa medzi sebou
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vytvorte si účet



Vyhľadávanie

NAŠE PROJEKTY

Vlado
Tina

Tieto stránky využívajú Cookies. Prečítajte si informácie o tom, ako používame cookies na týchto webových stránkach.

Rozumiem