...

Posledné komenty

Omasta
Pridané: 18.08.2017, 13:21
Pridané: 18.08.2017, 13:21
Když osoba rychleji stárne, tak i trpí menším počtem nemocí kratší dobu.
Omasta
Pridané: 18.08.2017, 13:13
Pridané: 18.08.2017, 13:13
No vidíte. Našel jste příklady účinku antioxidantů v cévách, protože jiné důkazy nemáte. Z farmakokinetiky víme, že ve vodě rozpustné látky se dostávají do krve, cév, ale dál ne. V tuku rozpustné látky procházejí i přes hematoencefalickou membránu a v nitrobuněčné mempbrány, ale i tak je jejich koncentrace uvnitř buněk o 2 až 3 řády nižší než v krvi, tedy nedostatečná.

Když tedy vy bojujete pomocí antioxidantů, které neprocházejí do buněk s polynenasycenými mastnými kyselinami, které procházejí do buněk, tak se stane co? No přece dojde k řetězovým radikálovým reakcím (Fentonova reakce). Ty poškozují mitochondrie a buňky neopravitelně stárnou.
Lidi se můžou ládovat antioxidantama, ale pokud zároveň jedí potraviny urychlující stárnutí, tedy omega 3 a omega 6, antioxidanty jsou bez účinku, spotřebují se a zkrátí se až o 20 let doba dožití osoby, která holduje polynenasyceným olejům.

Z hlediska stárnutí jsou omega 3 v průměru 2,7 krát silnější než omega 6. V Americe se v kriminálech a ve veřejném stravování používá canolový a burákový olej. U nás v Česku je největším výrobcem canolového oleje Babišova společnost Agrofert. Dám vám na mě skype, kdybyste mi chtěl zatelefonovat:
skype:cz608701619?call
To celé vložte do prohlížeče a stiskněte Enter a povolit. Já vám to tu píšu jenom, aby se to dostalo mezi vzdělanější lidi a nemám zájem, aby se to šířilo dál nebo, abych byl označován za narušitele celosvětového úsilí o snižování populace.
andrej.medved
Pridané: 18.08.2017, 11:29
Pridané: 18.08.2017, 11:29
Ja som uviedol priklad s cievami, lebo ten som nasiel ako prve. Samozrejme su aj ine studie, ale vy mate svoje predsvedcenie a vieru a mojim cielom nie je vas presviedcat. Ozaj to co je v krvi ma tendenciu sa dostat do buniek, resp. posobit na rozne receptory na bunkach, ktore ovplyvnuju biochemicke reakcie v bunkach. Sekundrne rastlinne latky napr. znizuju aktivitu iNOS ( to je enzymnachadzajuci sa vo vnutry buniek) ako napr. kurkumin, ktory sa vyroznou mierou podiela na aktivovani zapalovych procesov, dokazu regenerovat vitamin C, maju antibioticke alebo protivirusove ucinky a podobne. Niektore sekundarne rastline latky s podielaju na biotrassformacii ci uz na Faze I. Alebo Faze II. A k tym cievam. Vsetky problemy s cievami zohravaju v zapadnej civilizacii klucovu ulohu pri morbidite ludi. A koniec koncov praclovek prijimal velke mnozstvo sekundarnych rastlinnych latok. Minimalne z korenov a vyhonkov roznych raslin, ktore konzumoval. Prajem vam pekny den
Vlado
Pridané: 16.08.2017, 11:38
Pridané: 16.08.2017, 11:38
Pukanie v kolene je normalne. Primerany, pravidelny pohyb, podobny tymto v navodoch vam casom (za rok?) pomoze vsetky problemy odstranit. Strach mat nemusite, ale urcite musite posluchat odporucania svojho lekara o tom, ze v akom case mozete nohu ako velmi zatazovat, aby ste si neublizili. Z pravidla za 6 mesiacov by ste uz mali nohu zatazovat naplno v ramci bolesti. Bolest ci strach by vas vsak paralyzovat nemali, pretoze potom si vytvorite pohybove vzory (mozog sa bolesti chce vyhnut), ktore vas budu z dlhodobeho hladiska deformovat (disbalancie, skratenia, jedna noha silnejsia, atd)... pripravujeme vsak s MUDr. Sestrienkom (traumatologom) a fyzioterapeutom Tomasom Malarikom (fyzioklinik) cvicebny program pre zdrave a funkcne kolena po operacia, takze ak vam nebudu stacit informacie v clanku, tieto nove vas urcite posunu vpred. Program by mal byt tento rok hotovy. Zatial drzim palce.
Baska168
Pridané: 16.08.2017, 08:40
Pridané: 16.08.2017, 08:40
Prekvapujúco mi chutí viac vanilková ako čokoládová, obidve sú rovnako účinné, využívam na cestách, alebo podľa potreby, keď ma prepadne chuť a nechcem prepadnúť niečomu nekalému :)
Hlavné je nemiešať s íným jedlom, nemám žiadne ťažkosti s trávením, žiadna plynatosť, zasýti ma a nemám výkyvy nálad.
10/10 :)
sirah@ pobox.sk
Pridané: 13.08.2017, 10:20
Pridané: 13.08.2017, 10:20
No spĺňam väčšinu príznakov nefunkčných mitochondrii ,tak je na čase niečo s tým spraviť .Veľmi dobrý, až geniálny článok, o tom o čom som sa už dávno chcel niečo dozvedieť viac . Ďakujem
jozef.sectionx2
Pridané: 12.08.2017, 23:52
Pridané: 12.08.2017, 23:52
Zdravím, vopred sa ospravedlňujem za neodborné písanie, približne pred 4 mesiacmi som bol na operácii ľavého kolena. Presunuli mi spodný úpon pod kolenom kde sa spája šľacha od jablčka z kosťou. Presunuli mi ju trošku do prava a pripevnili titanovou šroubou, operácia prebehla v poriadku. A dosť dlho som mal nohu v sádre potom v ortéze, dlho som mal nohu vystretú. Teraz som ju ako tak rozhýbal no ale chcel by som sa spýtať či je normálne pri rehabilitácii aby mi pukalo v kolene. Najviac mi puká pod kolenom niekedy aj popri kolene, najviac keď idem po schodoch alebo keď chcem spraviť drep. Je to sprevádzané miernou bolesťou, a preto teraz veľmi z nohou necvičím lebo mám aj strach či sa mi tam nemôže niečo zlomiť alebo poškodiť. Môj operátor mi povedal že to nevadí treba to rozcvičiť no chcel by som počuť Váš názor, veľmi by som bol rád keby ste mi poradili ako mám postupovať. Ďakujem.
Omasta
Pridané: 10.08.2017, 18:42
Pridané: 10.08.2017, 18:42
Přečtěte si pozorně, co jste napsal! . Všechny účinky byly pozorovány pouze v cévách. Tím potvrzujete, co jsem říkal. Rostlinné antioxidanty se dostanou jen do cév a dál ne. Abyste ovlivnil mitochondrie, musely by procházet do mozku a skrz dalšími dvěma membránami.

Když byste se zřekl blahodárného účinku tuků omega 3, tak by vám mitochondrie stárnuly také pomaleji. Už jak Denham Harman objevil volné radikály a působení polynenasycených mastných kyselin jako iniciátorů a propagátorů radikálových reakcí, doznaly rostlinné oleje širokého uplatnění. Pár let na to přejmenovali polynenasycené mastné kyseliny na omega 6 a ty nejdrastičtější na omega 3. Těch stačí jen pár gramů denně, aby se populace snížila o 10%. Planeta je přetížená a různé viry prasečí, ptačí chřipka, ebola a ta brazilská, co děti vypadají jako žáby, se v odlidnění neosvědčily. Omega 6 slouží už 50 let a omega 3 je ještě 2,7 krát silnější. Nebýt blahodárných rostlinných olejů, dožívali by se lidé běžně 90 let a také by trpěli větším počtem chronických chorob.
andrej.medved
Pridané: 10.08.2017, 15:38
Pridané: 10.08.2017, 15:38
Je vela studii co dokazuju ucinky sekundarnych rastlinych latok, samozrejme niektore studie sa robili in vitro. Ak by ucinkovali len in vitro ako tvrdite vy, tak by asi toto nebolo mozne dokazat toto. Niektore vysledky zdokumentovane u polyfenolov z granatoveho jablka:

- pokles krvného tlaku inhibíciou ACE ( u 70% pacientov) – AVIRAM 2000

- redukcia agregácie krvných doštičiek - 11% zníženie u ľudí po 2 týždňoch – AVIRAM 2000

- redukcia celkového cholesterolu a LDL u diabetikov ( ESMAILL ZADEH 2006)

- zníženie oxidácie LDL cholesterolu o 90% ako aj zvýšenie aktivity paraoxonázy 1 o 83% v priebehu 1 roka ( AVIRAM 2004)

- efekt na makrofágy (penové bunky): silné zníženie vnútrobunkového oxidačného stresu, zvýšenie vnútrobunkového glutatiónu, redukcia peroxidov a oxidovaného LDL cholesterolu ( ROSENBLAT 2005, FUHRMANN 2005, AVIRAM 2004, ROSENBLAT 2003, KAPLAN 2001)

- inhibícia NF-KB a TNF- alfa v endotelových bunkách. (SCHUBERT a kol. 2002)

- výrazné zlepšenie aktivity NO v cievach ( DeNIGRIS 2005, 2007, IRNARRO 2006)

Ak by to fungovalo iba in vitro, cize na kulturach asi by sa to nedokazalo na ludoch.

Vas nazor na omega 3 samozrejme akceptujem. Ak vam vas sposob stravovania vyhovuje, ste s nim spokojny a prinasa vam uspech pokracujte v nom.

Nove mitochondrie z jadrovej DNA nevytvorite. Aspon ja o nicom takom neviem.
Omasta
Pridané: 10.08.2017, 15:05
Pridané: 10.08.2017, 15:05
Říká vám něco farmakokinetika? . Ty vaše rostlinné látka mají účinek jen in vitro.
Já jsem vyloučil ze svého jídelníčku veškeré tuky omega 3 i omega 6 a jím pouze nasycené tuky. To jsou ty, co zvyšují cholesterol. Nemám sice permeabilitu membrán tak tekutou jako druzí, ale cítím se báječně. Uvědomte si, že omega 3 se dostávají přes hematoencefalickou membránu až do jádra buněk a ničí rostlinné antioxidanty, které se hromadí ve střevech, ve žluči a v cévách a dále se nedostanou. Proto k prodloužení životnosti mitochondrií nepotřebujete rostlinné antioxidanty, ale vypustit ze svého jídelníčku rostlinné oleje, řepkový, slunečnicový, lanový, saflorový i canola, rybí, brutnákový a podobně. Dokonce i roztíratelné margaríny, které se vyrábějí z omega 3 mastných tuků. Omega 3 sú smrrrrrrrrrŤ. Samozřejmě vám ten názor nenutím. Je každého věc, které potraviny považuje za zdravé.

Věřím, že mitochondrie zničíte kyslíkem. Ale co když už máte poškozenou většinu? Tak se by se mohly rozmnožit jen poškozené. A byl byste tam, kde jste. Není znám nějaký způsob, jak vytvářet nové mitochondrie z jaderné DNA?
andrej.medved
Pridané: 10.08.2017, 14:39
Pridané: 10.08.2017, 14:39
Polyfenoly a ine latky , ktore pozitivne ovplyvnuju telo nachadzajuce sa v rastlinach nazyvame sekundarne raslinne latky. Vyskytuju v roznych rastlinach (urcite aj v tom co ayrveda nazyva Triphala) v roznom mnozstve a maju:
- antioxidacny ucinok
- posilnuju imunitny system
- posobia detoxikacne
- maju antibioticke ucinky na patogenne bakterie
- maju protizapalove a protirakovinove ucinky

Neviem co si predstavujete pod pojmom lepsie antioxidanty. Ako hornotite antioxidanty a ich ucinok. Sekundarne rastlinne latky posobia komplexne a to:
- su samy antioxidantami
- dokazu regenerovat existujuce antioxidanty v tele ako napr. vitamin C
- dojazu stimulovat tvorbu enzymov antioxdacnej ochrany
- znizuju aktivitu zápalovych genov a enzymov- NF-KB ci iNOS
Pre tieto vlastnosti su pre mna cennejsie ako napr. cisty vitamin C.

Ja sa Omega 3 mastnym kyselinam nevyhybam, lebo su potrebne na budovanie bunkovych ci mitochondrialnych membran a zabezpecuju tekutost tychto membran a tym aj ich dobru permeabilitu.

Poznam sposob ako zlikvidovat poskodenne mitochondrie tak aby sa nemnozili. je to bunkovy trening vysokohorskym vzduchom. Ten vytvori isty druh stresu, ktory poskodene mitochondrie nepreziju a tym padom sa nemozu mnozit.
Omasta
Pridané: 10.08.2017, 13:55
Pridané: 10.08.2017, 13:55
Myslíte polyfenoly jako přeba tanniny, Triphala? U nich je malá naděje, že projdou přes několik buněčných membrán.
Nějaké lepší antioxidanty neznáte?
A když už jsou mitochondrie poškozené, tak už nejde napravit? Vytvořit bezchybné mitochondrie.
A látky, co podporují tvorbu volnych radikalov - těch je více. Vyhýbáte se také omega 3 mastným kyselinám?
andrej.medved
Pridané: 10.08.2017, 08:06
Pridané: 10.08.2017, 08:06
Motochondiralna DNA je velmi citliva na poskodenie volnymi radikalmi. Pritom v samotnych mitochodnriach sa generuje velke mnozstvo volnych radikalov. Nato aby sa chranila mitochondrialna DNA pred poskodenim tak sa vybudoval pomerne dokonaly system ochrany cez enzymy antioxidacnej obrany. Patri sem superoxidismutaza, gltationperoxidaza a podobne. Tieto potrebuju na svoju cinost dostatok zivin, lebo mnohe ziviny ako selen, mangan, zinok a podobne su aktivnou sucastou antioxidacnych enzymov. Dolezite su aj aminokyseliny ako glutamin, glycin ci cystein lebo enzymy su bielkoviny, dolezite su antioxidacne latky chraniace tuky (skladaju sa z nich membrány a su nachylne na poskodenie volnymi radikalmi a tym aj na spustenie zapalov) ako kyselina alfalipoova, koenzym Q0 ci komplexny vitamin E (vynikajucim zdrojom komplexneho vitaminu E je olej z psenicnych klickov). Samozrejme treba sa vyhnut resp. redukovat vsetko co podporuje tvorbu volnych radikalov.Patria sem chemikalie (bohuzial aj samotne lieky- velkym vandalom su antibiotika, statiny, lieky na vysoky krvny tlak ci lieky proti bolesti) , nadmerny stres tak fyzicky ako aj psychicky, fajcenie, nadmerny prisun sacharidov s vysokou glykemickou zatazou a podobne. Dnesna strava je strava chudobna na ziviny a bohata na energiu. To vedie k problemom aj pre mitochondrie. Ja osobne velky doraz kladiem na polyfenoly, ktore dokazu znizovat tvorbu volnych radikalov, znizovat zapalovu aktivitu (zapal je velkym zdrojom volnych radikalov) a mnohe polyfenoly podporuju detoxikaciu tazkych kovov(zvysuju oxidacny stres) ci zvysuju aktivitu genov, ktore zabezpecuju vysoku tvorbu enzymov antioxidacnej ochrany.
Omasta
Pridané: 10.08.2017, 00:02
Pridané: 10.08.2017, 00:02
Takže se ty mitochondrie postupně zhoršují, až organizmus nemá dost energie a přepne své geny do pomalejšího módu. Jak se dá udělat aby mitochondrie nedegenerovaly nebo se vytvářeny nepoškozené mitochondrie?.
andrej.medved
Pridané: 09.08.2017, 21:38
Pridané: 09.08.2017, 21:38
Priznam sa neskumal som presne ako sa mitochondrie mnozia, viem len to, ze sa mnozia podobne ako bakterie, priecnym delenim pricom DNA sa rozdeli. Je zaujimave, ze poskodene mitochondrie sa mnozia rychlejsie ako zdrave. Mitochondrie sa mnozia cca kazdych 5 dni. Mitochondrie ma vlastny genom, ktory je vo viacerych kopiach. Ak sa genom poskodi nahradi sa druhym. Ak sa poskodi 20% genomu mitochondrii dokaze sa to este kompenzovat. Ak sa poskodi 40% genomu clovek to uz pociti ako napr. nevysvetlitelne priberanie na vahe, strata vykonu organizmu, zle znasanie stresu, zle tolerovanie alkoholu a podobne . Ak sa poskodi 60% mitochondrilnej DNA vedie to k chorobe ako napr. chronicky unavovy syndrom. Mitochondria ma 37 genov. Schopnost opravovat mitochondrialnu DNA je oproti bunkovej DNA znacne limitovana a preto je jej poskodenie jednoduchsie. Mitochondire sa mnozia napr. ked bunka potrebuje viac energie napr. svalovym treningom. Cast mitochondrialnej DNA preslo pocas evolucie do jadrovej DNA
andrej.medved
Pridané: 09.08.2017, 21:37
Pridané: 09.08.2017, 21:37
Priznam sa neskumal som presne ako sa mitochondrie mnozia, viem len to, ze sa mnozia podobne ako bakterie, priecnym delenim pricom DNA sa rozdeli. Je zaujimave, ze poskodene mitochondrie sa mnozia rychlejsie ako zdrave. Mitochondrie sa mnozia cca kazdych 5 dni. Mitochondrie ma vlastny genom, ktory je vo viacerych kopiach. Ak sa genom poskodi nahradi sa druhym. Ak sa poskodi 20% genomu mitochondrii dokaze sa to este kompenzovat. Ak sa poskodi 40% genomu clovek to uz pociti ako napr. nevysvetlitelne priberanie na vahe, strata vykonu organizmu, zle znasanie stresu, zle tolerovanie alkoholu a podobne . Ak sa poskodi 60% mitochondrilnej DNA vedie to k chorobe ako napr. chronicky unavovy syndrom. Mitochondria ma 37 genov. Schopnost opravovat mitochondrialnu DNA je oproti bunkovej DNA znacne limitovana a preto je jej poskodenie jednoduchsie. Mitochondire sa mnozia napr. ked bunka potrebuje viac energie napr. svalovym treningom. Cast mitochondrialnej DNA preslo pocas evolucie do jadrovej DNA
Omasta
Pridané: 09.08.2017, 02:55
Pridané: 09.08.2017, 02:55
Vždy mě zajímalo, jak se ty mitochondrie množí, když mají svou DNA. Když se rozdělí buňka, tak vznikne jedna úplně nová mladá buňka a stará buňka se také kompletně obmění. Ale co mitochondrie? Zůstanou ve staré buňce staré mitochondrie? Ty mitochondrie, co vzniknou v nové buňce vznikají rozdělením původních mitochondrií, nebo jsou ty mitochondrie zapsané v jaderné DNA a vniknou úplně odznova?
Vlado
Pridané: 06.08.2017, 16:53
Pridané: 06.08.2017, 16:53
O detaily sa podelit s nikym nesmiem, preto sa cudujem, ake zaujimave zavery dokazu urobit slovaci a specialne reporteri, ked nemaju vobec ziadne informacie okrem tej, ze nieco nie je v poriadku v biologickom pase. Ale Matej prislubil ze pripravime minimalne kratku spravu aj pre tento clanok, alebo komplexnejsi clanok, mozno podcast. Pravdepodobne po 15-tom auguste. Detaily az neskor.
slav.durej
Pridané: 06.08.2017, 16:10
Pridané: 06.08.2017, 16:10
Velmi pekne dakujem za reakciu p Zlatos, ako som uz zpominal, to bol nazor tej pani , s ktorym som ja osobne nesuhlasil, a vtedy som jej na to povedal , ze pravdepodobne vdaka ketogenickej strave mal Matej v krvi nejake parametre na ktore su standardne testy nezvyknute, ale samozrejme ze pokial by mu tento druh vyzivy sposoboval ubytok energie ci vykonnosti asi by sa mu nikdy nepodarilo dosiahnut take vynikajuce sportove vysledky.
Myslel som si ze vy k tomu budete vediet nejake podrobnosti, najme co sa tyka tych vysledkov krvi/mocu a testov a tak podobne, ale chapem ze kym sa cela vec nevyjasni asi k tomu nemozete poskytnut tieto detaily.
Tesim na clanok ktory to objasni (ked / az vyjde .. co dufam ze hej) .
Prajem vela zdaro do dalsej prace!
Vlado
Pridané: 06.08.2017, 11:58
Pridané: 06.08.2017, 11:58
Ten kto nie je povrchny, ten taketo zavery neskonstatuje. Citali vobec tieto clanky, podcasty ci sledovali videa? Matej sa takto stravuje niekolko rokov (od 2014) a odkedy zmenu stravovania zahajil, odvtedy zacal domov nosit cenne medajle. Kde je spominany pokles vykonnosti? Ak by muto neprospievalo na vykonnosti, tak preco by sa k lowcarb stravovaniu hlasil? Ale ja nie som jeho guru, on je zodpovedny a samostatny clovek, cize za vsetko co sa mu stalo, si zodpoveda sam, predovsetkym za jeho vykony, ku ktorym som mu len skromne dopomohol radami ako optimalizovat stravovanie. Svoju zlatu olympijsku medajlu vyhral predsa ako nizkosacharidovy sportovec po dlhych mesiacoch adaptacie, takze o tom, ze mu toto stravovanie prospelo nie je pochyb. O akom nedostatocnom fyzickom vykone sa tu teda vlastne hovoria? To, ze teraz Matejovi vyskocili nejake zdravotne udaje v biologickom pase mimo referencnych hodnot moze byt dosledkom roznych okolnosti, ktore so stravovanim nemusia mat nic spolocne (hoci mozu ale to je narocne analyzovat). Samozrejme, ja poznam velmi velke detaily okolo jeho stavu, ale teraz nic konkretne uvadzat nemozem. Clanok s Matejom pripravime az potom, ako Matej bude mat obhajobu ze je dopingovo cisty, co je cela podstata problemu. Takze kvoli tymto nezrovnalostiam v biologickom pase, svoju vykonnost objahovat ani nemoze co mozno niekomu aj naramne vyhovuje...
slav.durej
Pridané: 06.08.2017, 09:52
Pridané: 06.08.2017, 09:52
Dobry den p Zlatos, som zvedavy na vasu reakciu ohladne toho "skandalu" okolo Mateja Totha, (spomenuty napriklad tu v Denniku N : https://dennikn.sk/818529/matej-toth-nejde-na-majstrovstva-sveta-nesedi-jeho-biologicky-pas-nastroj-na-odhalovanie-dopingu/ ) nemam ho predplateny takze neviem co sa tam dalej pise, ale na facebookovej diskusii mi ho niektory ludia davaju ako dokaz zlyhania nizkosacharidovej / respektive keto diety pri vytrvalostnych sportoch. Dotycna slecna z ktorou som debatoval na FB konkretne napisala : "Plus, stačí sa pozrieť, čo urobil Zlatoš Matejovi Tóthovi :(" a ... "Zlatoš a jeho diéta spôsobila nedostatočný fyzický výkon. Táto diéta pre atletických vytrvalcov nie je absolútne vhodná, čo je aj jedna štúdia v priloženom linku".
Ja si osobne nemyslim ze to je pravda a ze mozme z toho vinit Keto dietu, (sam som na nej uz rok , tak viem ake su jej benefity) ale myslim ze by pomohlo keby ste sa k tejto kauze vyjadrili, bud tu , alebo v ramci samostatneho clanku na blogu, alebo v nejakej relacii na SV.
Dakujem.
Vlado
Pridané: 03.08.2017, 07:08
Pridané: 03.08.2017, 07:08
Zapekanie nenastava pri nedostatku vlakniny, ale pri nedostatku soli. Dufam, ze ak ste taka zodpovedna ako pisete, tak ste si urcite nastudovala aj nase ostatne clanky, ktore vseobecne popisuju akym zakladnym chybam sa ma clovek vyvarovat, ak chce zmenit svoj zivotny styl a stravovanie na lowcarb. Potom musite vediet naspamat tento clanok:

https://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/ako-a-preco-zacat-s-lowcarb-alebo-keto-stravovanim.html

A ked sme pri tej zodpovednosti, kde ste prosim videla odbornika, ktory by vam poradil bez toho, aby vas stretol, videl vasu postavu (hormonalne citlive miesta kde priberate), mal o vas zakladnu biochemiu, prehlad o fyzickej ci metabolickej kondicii (spiroergometria vyhodnotena cez nasu aplikaciu METFLEX), viedol s vami osobnu diskusiu a pripadne poznal aj vase geneticke zvlastnosti, ktore o mnohych veciach rozhoduju?

https://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/ako-vam-genetika-pomoze-spoznat-sameho-seba.html

Ak ste zvyknuta na taketo sarlatanske odporucania, tak to ste naozaj na nespravnom webe. Takto nepracujem, ani som nikdy nepracoval, pretoze ta vasa "lahka" otazka nie je vobec lahka, obzvlast ak som vas upozornil na vase nastavenie mysle a priorit, ktore su nespravne v tomto case. Kedze nie ste moja klientka, nekonzulujete so mnou osobne / telefonicky, tak odo mna neocakavajte ziadne povrchne odporucania. Ak ste tu len kratko a neviete ani len ako pracujeme s informaciami, aky je rozdiel medzi clankom / komentami a osobnym poradenstvom, alebo sa vam zdaju moje odpovede "arogantne", tak potom by ste mali stravit malu chvilu studiom aj tychto prehlaseni:

https://www.vladozlatos.com/zacnite-tu.html#coprehlasujemeoinformaciach

Takze zabudnite na chvilu na to, ako teraz vyzerate, robte vsetko najlepsie ako mozete v zaujme svojho dietata a ja vam drzim palce.
jankoandrejbiel
Pridané: 02.08.2017, 19:02
Pridané: 02.08.2017, 19:02
Ďakujem veľmi pekne.
Ešte mám čo študovať..
Je priam až milé ako starostlivo odpovedáte na každý komentár, vidno, že svoju prácu a všetko čo robíte beriete veľmi vážne a zodpovedne. Hádam vás raz uvidím aj naživo v Skill labe.
Lucinkab
Pridané: 02.08.2017, 14:47
Pridané: 02.08.2017, 14:47
So zdravim dietata nehazardujem. Je pre mňa dolezitejšie ako ja. Jednu dcérku už mám... A vysadila som všetko okrem vlákniny, nakolko ma zapekalo..., pol roka a vysledok nie veľmi výrazný. ale v tehotenstve asi zavediem naspet sacharidy nakolko som uplne bez energie. na spirometrii som bola aj na ergometrii asi pred 4 mesiacmi. vysledky su v norme. a práve moj muž sa dotazoval, či možem aj naďalej vynechavat sacharidy ...preto bola ta otázka... na ktorú ste mi neodopovedali, co som cakala ze bude pre vas lahka otazka ci sa moze pokracoivat v tomto aj pocas gravidity, ale radsej sa poradim s gynekologom ktory je v tomto asi vacsi a fundovaný odbornik.
ďakujem za odpovede, pekný deň
Vlado
Pridané: 02.08.2017, 14:35
Pridané: 02.08.2017, 14:35
Ak nemate nadvahu naco potom riesite tie centimetre? Nadvaha ma rozne podoby a pokial mate jablckovy typ postavy, tak nadvahu mozete mat prave preto, co popisujete (o dost vacsie brucho ako sa na dany mesiac tehotenstva patri - mnoho viscelarneho tuku, co je zdravotne rizikovejsie ako tradicny hruskovy typ nadvahy). Ak ide o tukovy metabolizmus, adaptacia a cela zmena sa deje radovo v mesiacoch - teda pokial robite optimalne zmeny, rozumiete tomu co robite a poradili ste sa pred tym s kvalifikovanou osobou, ktora na vas zaroven dohliada. Bez toho, aby som mal o vas nejake dalsie udaje (napriklad vysledok zo spiroergometrickeho testu na stacionarnom bicyklu - co teraz nie je mozne) vam moc poradit nedokazem. Zaroven neviem co znamena vylucit sacharidy, pre kazdeho je to nieco ine a nie kazdy pozna vyznam slova sacharid (glukoza, fruktoza, skroby, vlaknina, atd).

To co vas sklamalo je nepodstatne, pretoze vy potrebujete odlozit nabok svoje ego a potrebu krasne vyzerat v najdolezitejsom obdobi zivota vasho dietata. Dufam ze vas manzel o tychto vasich krokoch vie. Rozhodne sa poradte aj s lekarom, ktory ma o vas najviac informacii ci zdravotnych zaznamov. Dufam ze vam poradi kvalifikovane, pretoze z vasho nastavenia mysle sa domnievam ze hazardujete najma so zdravym svojho dietata, mozno aj so svojim.
Lucinkab
Pridané: 02.08.2017, 14:15
Pridané: 02.08.2017, 14:15
Asi som sa spravne nevyjadrila. nadváhu nemám, len som chcela vedieť či moze aj tehotena zena fungovat na tukovom metabolizme, ja som vylucila sacharidy uz pred pol rokom, a aj cvicim 2x tyzdenne avsak od kedy som tehotna cvicim iba jogu pre tehotne... A odpoved nebola tvrda ale z kade mate ze si zbieram kilogrami nezodpovednym pristupom po cely zivot? to ste prepiskli... meriam 176 cm mam 60kg a mam v pase 78 cm , boky 99, prsia101, som ako pavuk, len s bruskom. preto som pred polrokom vynechala sacharidy, Nikdy som NEMALA nadváhu... a ta otazka ma zaujimla najme kvoli tomu ci tym ze skoro polkorka som vylucila sacharidy neublizim babetku....ale asi sa to radsej opytam u lekara, lebo tu na mňa utocite a ani ma nepoznate . a to ma sklamalo...
Vlado
Pridané: 02.08.2017, 14:04
Pridané: 02.08.2017, 14:04
Dobry den, myslim si, ze je nacase aby ste si upratala v hlave priority. Je podla vas rozumne zacat riesit nejake zhadzovanie kilogramov, ktore si zbierate nezodpovednym pristupom po cely zivot prave teraz? Teraz ked sa mate starat o to, aby dieta bolo zdrave, v poriadku a dostalo patricnu vyzivu? Nad tymi kilogramami ste mali rozmyslat napriklad 2 roky pred tym, ako ste otehotnela, nie teraz. Takze navrhujem, aby ste zabudli na zhadzovanie centimetrov a zamerali sa na maximalne kvalitne potraviny, zlepsenie zivotneho stylu, primerany pohyb a zvyky, aby ste pripravila co najlepsie podmienky pre zivot prichadzaujceho cloviecika na svet. Mozno vam pride tento koment tvrdy, ale vasa otazka ma uplne zarazila a povazujem to za nezodpovedny pristup k nenarodenemu dietatu.
Vlado
Pridané: 02.08.2017, 13:59
Pridané: 02.08.2017, 13:59
Ahoj, typ kondicie, aky vidis v testo alebo o ktorej piseme v clanku sa neda budovat tak rychlo ako svaly. Jednoducho cas vsetko fixne, ak budes postupovat spravne. A ak si pozorne cital, nie je to vobec o svaloch, tie mas mozno uz davno dostatocne silne vzhladom na svoj vek. Je to o slachach, uponoch a fasciach, ktore sa adaptuju pomalsie a ty jednoducho musis byt trpezlivy. Ani vela proteinov ci hladovania ani nicoho tento proces nepomoze urychlit. A pri budovani tohto typu kondicie je vzdy lepsia strategia "menej je vzdy viac". Chod sa pozriet na treningy gymnastov a nikdy v zivote neuvidis ziadneho, zeby po styroch isiel z treningu domov. Detaily sa tazko popisuju cez pisanie, viac ako je v clanku nema zmysel vysvetlovat. Urcite ti vsak na doma odporucam tento moj cvicebny program:

https://produkty.vladozlatos.com/cvicebne-dvd-icore-abs.html

a tiez si nezabudni kupit hrazdu a kruhy:

https://www.vladozlatos.com/kurz-3-zakladne-cviky.html

a niektore principy o pohybe by bolo fajn ovladat este pred tym, ako zacnes:

https://www.vladozlatos.com/kurz-1.html
Tomáš
Pridané: 02.08.2017, 01:05
Pridané: 02.08.2017, 01:05
Dobrý deň pán Zlatoš.
Čítal som nespočet článkov od Vás, ktoré mi otvorili oči. Chcel by som sa len opýtať pár vecí ohľadom cvičenia alebo skvôr o budovaní správneho a silného tela. Mám 16 rokov a cez dva roky trénujem parkour. Síce oproti ostatným chalanom čo poznám (ako vravíte, kremešom) som značne silnejší, samozrejme ak nepočítam tých čo chodia do posilky a majú svaly na týždeň.. no skoro na každom teste od Vás so zahanbenim pohorím. Moj problém je, že som tak trochu zmetený a neviem ako by som mal vlastne cvičiť. Už som sa dozvedel, že cvičenie je metaforicky len sumplement k celodennemu pohybu. Väčšinou už nemám dosť energie večer cvičiť po dni plného skákania. No nestačí mi moja súčasná kondícia a som ochotný urobiť čokoľvek aby som sa priblížil k ideálu ako ste vy. Toto bol vždy môj najväčší problém. Ďalej netuším či v mojom veku môžem pracovať na „super“ svalových vláknach, či je správne v doznievajúcom vývine držať hladovky a pod. Doteraz som cvicil kliky, dipy a podobne s pomerne ľahkým závažím, pil som každý deň proteín ale bojím sa či to nie je len ďalší spôsob ako nadobudnúť nafučané a nestabilné svaly. Neviem si predstaviť čo by malo tvoriť moj tréningový plán ale hlavne neviem akým spôsobom by som mal cvičiť. Rýchlo alebo pomaly, veľa opakovaní alebo málo s väčšou intenzitou.. Ďalší veľký otáznik je, či je správne rozbiť sa a regenerovať, čo sa domnievam je kľúč k neprirodzenym svalom alebo cvičiť každý deň s rovnakou intenzitou, čo vychádza z teórie že pračlovek musel byť vždy pripravený a nikdy nemohol oddychovať dlho – regenerovať. Proteíny sú tiež v poriadku? Sú činky dobré? V podstate by som len chcel vedieť ako správne a čo najrýchlejšie a najzdravšie budoval stabilnú relatívnu silu použiteľný na skills a pod.
Ďakujem za váš čas, ospravedlňujem sa ak je otázka príliš dlhá.
Lucinkab
Pridané: 01.08.2017, 13:31
Pridané: 01.08.2017, 13:31
Zdravím, chcem sa opýtať ako je to v tehotenstve. som v 2mesiaci avšak som postava jablko a tak v 2mesiaci mam brusko ako v piatom... chcela by som túto stravu ako možne zhodenie centimertov iba z brucha, nakolko som inde v poriadku ale vzdy priberam do brucha. Dá sa to aj v tehotenstve? som v 6tyzdni (2mesiac) ďakujem
Vlado
Pridané: 01.08.2017, 06:36
Pridané: 01.08.2017, 06:36
Ahoj, detaily o rozdieloch si urcite vies vyklikat kadetade po nete. My sme na tieto situacie nadizajnovali a vytvorili tieto dva druhy produktov ktore aj odporucame:

https://www.bioeshop.sk/produkty/proteinovy-koktejl-kompava-wellness-daily-protein.html
https://www.bioeshop.sk/produkty/protein-premium-energy.html
Quiksilver
Pridané: 31.07.2017, 14:57
Pridané: 31.07.2017, 14:57
Ahoj Vlado chcel by som sa opytat aky typ proteinu odporucas po cviceni, myslim ze niekde som cital ze odporucas koncentrat kvoli dvojhodinovej diere ktora nastava po cviceni. Nie som si isty teraz to nemozem nikde najst. Otazka ale znie preco prave koncentrat a aky je vlastne rozdiel medzi izolatom a hydroizolatom nie su predsa len kvalitnejsie ako koncentrat? Vdaka za info
Baska168
Pridané: 30.07.2017, 11:23
Pridané: 30.07.2017, 11:23
Dobrý deň,
Môžu Wellness Bar tyčinku jesť aj "nešportovci" ? Napríklad namiesto iných menej vhodných tyčiniek - bežne dostupných v obchodoch ?
Ak áno, kedy a za akých podmienok je najvhodnejšie ju konzumovať ?
Ďakujem
Vlado
Pridané: 27.07.2017, 12:07
Pridané: 27.07.2017, 12:07
Netreba mi davat pokoj, neobtazuje ma to, inak by som to nerobil po cele tie roky. Na otazku by som odpovedal tak, ze podla mna pred ani po vykone nie je potrebne sacharidy pridavat. Radsej ich pridajte pocas dna (napr. na veceru), ale nech si telo uz zvyka ze na treningu a po nom sa ma postarat o seba energeticky "samo". Obzvlast ak nie ste profi sportovec, ktory by o nieco zasadne prisiel.
sampansky
Pridané: 27.07.2017, 07:38
Pridané: 27.07.2017, 07:38
Ďakujem za odpoveď. Ešte ma k tomuto napadá jedna vec. Ak teda prechádzam na lowcarb stravovanie, má to ísť pomaly, čo dával logiku. Mám po výkone ešte dávať sacharidy, aby sa glykogén doplnil, či je lepšie aj tieto sacharidy obmedziť aj za cenu pomalšej regenerácie? Tu treba ešte povedať, že nie som žiadny veľký aktívny športovec. Nepotrebujem teda nejakú expresne rýchlu regeneráciu, ktorá by ma limitovala.
No a už dám pokoj na chvíľu a idem ďalej študovať :)
Vlado
Pridané: 26.07.2017, 13:45
Pridané: 26.07.2017, 13:45
Rado sa stalo, pokojne sa pytajte aj v inych clankoch, v ktorych najdete dolezite informacie pre vase dalsie rozhodovanie. Nech vas nove informacie nasmeruju na lepsie rozhodnutia a najlepsie vysledky.
bruja
Pridané: 26.07.2017, 13:35
Pridané: 26.07.2017, 13:35
Ďakujem za expresnú odpoveď :)
Moja motivácia pre návštevu nutričného špecialistu bola choraba(absces v hrdle), pre ktorú som takmer mesiac nemohla jesť a niekolko dní ani piť. Niekolko týždňov v horúčkach a na lôžku sposobilo, ze som ledva chodila a potrebovala som rozumným spôsobom nabrať silu a trochu pribrať. Bola som u nej len dvakrát, pretože mi jej spôsob "nesadol" a dalej som skúšala sama.
Viac-menej s výberom potravín a ich kombináciou nemám problem, skôr sa učím zvládat časovo čo a ako. Som zvyknutá ísť behať povedzme i o desiatej vecer.

Čo sa týka pôvodnej otázky a následných prepočtov, je to pre mňa nová informácia, ďakujem, idem sa v tom viac povŕtať. Mna totiž hlavne zaujimala približná hranica príjmu bielkovín, sacharidy a tuky sú mi jasné :)
Vlado
Pridané: 26.07.2017, 11:43
Pridané: 26.07.2017, 11:43
O volbe konkretnych potravin, o navrhu na konkretne recepty a o navrhu na konkretny rezim dna, kde oi. uvedene ako aj recepty zakomponovat do tohto rezimu pojednavam prave v spominanom produkte:

https://produkty.vladozlatos.com/sluzba-jedalny-listok-na-mieru.html

Niektore veci je vsak nutne si odskusat a individualne nastavovat podla potrieb a reakcii tela. Metabolizmus je "plasticky a programovatelny" - samozrejme nie v kratkom casovom horizonte. Tak napriklad niekoho moze 1dc sladkej 40% smotany v zaciatkoch aplikacie lowcarb zatazovat, zatial co niekoho kto je uz dlhodobo (viac mesiacov / rokov) adaptovany, to predstavuje pozitok a dobry pocit energie. Problematika GI ma az tak velmi netrapi, omnoho viac ma zaujima problematika GL (glykemickej naloze / porcia jedla), ktora rozhoduje viac o tom, aka bude metabolicka odpoved jedinca na skonzumovane jedlo. Pocit hladu je nutne tak isto rozlisovat. Je pocit hladu prirodzeny, fyziologicky a neprirodzeny (agresivny vlci hlad na nevydrzanie), ktory nasleduje relativne kratko po jedle, ktore malo vysoku glykemicku naloz (mnoho cukrov).

Ak ide o vedu, je to business ako kazdy iny (podnika sa aj cestne aj necestne). V clanku to posledne video vystihuje viac, ako dostatocne ak ide o kontet nasej debaty alebo lowcarb stravovania.
ErikH901008
Pridané: 26.07.2017, 10:00
Pridané: 26.07.2017, 10:00
Dakujem za odpoved, pod "tym cielenym mixom" rozumiem nie "nahodny vyber niecoho (Napr. denne menu v restauraciach)" ale volbu inteligentnych potravin a vhodnu kombinaciu pre vyuzitie ich potencialu. (Napr. proteiny + tuky, low-GI-carb + hi-protein) - teda po takejto kombinacii aky je idealny odstup, ak pri mojom dalsom jedle zvolim jedlo, ktore sa prevazne sklada z 90% hi-GL-carb?

Mimochodom ak pozerame na problematiku GI,,, cisto kvoli metabolickym procesom sa neodporuca ich casta a "nie vhodne nacasovana kombinacia"? (lebo provokuje inzulin co vedie k.....) ALE, co ak pocitujeme tento stav a "tu tuzbu po jedle" vieme kontrolovat, nemame s tym problem? - je teda v tom pripade dolezite aby sme to moc riesili?

Kazdu jednu studiu potrebujeme brat s rezervou, suhlasim. Niekedy dokonca z cielenych vyskumov vznikaju nahodne objavy ktore su casto relevantnejsie. Myslim si vsak ze prave "empiricke fakty" su zatial najblizsie/najdoverihodnejsie.
Vlado
Pridané: 26.07.2017, 09:52
Pridané: 26.07.2017, 09:52
Neviem na to odpovedat, plati to predovsetkym o zivych kefirovych zrnach, ci to plati aj na samotny napoj s istotou povedat neviem, skor si myslim ze nie, ale je to iba moj nazor a neviem ci to mame ako overit.
katarina
Pridané: 26.07.2017, 09:39
Pridané: 26.07.2017, 09:39
Ahoj, 1,5 rocnej dcerke pripravujem kefirovy napoj, v ktorom rozmixujem vlocky s trochou ovocia. Zaujina ma, ci kovove noze mixera znehodnotia obsah probiotickych kultur. Vopred dakujem za odoved
Vlado
Pridané: 26.07.2017, 09:21
Pridané: 26.07.2017, 09:21
Dobry den prajem, tesim sa z toho, ze ste nasla dostatocny objem informacii ktore vam napomahaju naucit sa spravne pocuvat svoje telo. Nutricna specialistka neurobila nic zle, len sa vam pokusala nanutit staru dogmu, ktorej nepochybne veri a mozno ju aj sama dodrzuje. Preto nema inu referencnu skusenost o tom, ze nieco ine moze fungovat minimalne rovnako dobre, niekedy aj lepsie. Nakolko som si presiel od svojich 18-tich rokov roznymi experimentmi a rezimami stravovania (vcitane celozivotneho ranajkovania) tak to viem posudit aj zo svojej osobnej skusenosti. Do rovnakeho ciela existuje mnoho ciest a kazda moze byt subjektivne spravna, preto je velmi otazne, aka bola vasa motivacia navstivit nutricnu specialistku. Ked s nou budete najblizsie argumentovat o roznych veciach a javoch, urcite si vy pripadne aj ona nastudujte toto nase prehlasenie o informaciach:

https://www.vladozlatos.com/zacnite-tu.html#coprehlasujemeoinformaciach

K vasej povodnej otazke: vysvetlenie by mohlo byt take, ze 1g sacharidov aj bielkovin obsahuje 4kcal zatial co 1g tukov 9 kcal. Sedia vam uz tieto vypocty teraz? Predpokladam ze ano, no otazne je, ci dokazete tieto cisla previest aj do realnej praxe. V tomto clanku mozno najdete dalsie uzitocne informacie:

https://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/ako-si-vytvorit-optimalny-jedalny-listok-na-mieru.html
Vlado
Pridané: 26.07.2017, 09:12
Pridané: 26.07.2017, 09:12
Anoj, neviem ci tento "problem" si vyzaduje nejaku liecbu, skor by som povedal ze nie. Toto su vsak zalezitosti skor na fyzioterapeuta, mozno lekara. Omnoho dolezitejsie je vsak vediet to, ci tvoja mobilita vybranych klbov je dostatocna a naopak ci niektore klby mas dostatocne spevnene. Co znamena "dostatocne" to uz zalezi od tvojich treningovych cielov alebo sportovej discipliny. V tomto clanku si nastuduj sirsie suvislosti:

https://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-pohybe/ako-budovat-pohybove-zaklady-workshop.html
Vlado
Pridané: 26.07.2017, 09:07
Pridané: 26.07.2017, 09:07
Ano, vseobecne je to pravda, bezny clovek fungujuci v "cukrovom" metabolickom rezime, tie sacharidy skutocne potrebuje najma na doplnenie zasob glykogenu. Aj viac ho jeho telo vyuziva, ale aj viac metabolickeho stresu pri spalovani cukru vznikne, cize o to intenzivnejsia je potreba regeneracie. Clovek ktory praktizuje lowcarb alebo keto stravovanie, vsak automaticky nezarucuje vyhody, ktore so zmenou tohto stravovania prichadzaju postupne a hlavne pomaly. Nemusi byt totiz este adaptovany a teda v jeho metabolizme zasadne metabolicke zmeny nenastali. Preto sme vytvorili analyticku aplikaciu METFLEX, ktora vyuziva platformu drahych medicinskych pristrojov, ktore su urcene na spiroergometricke vysetrenia. Vdaka analyze metabolickej trenovanosti a odpovede metabolizmu na zataz vieme urcite, nakolko je jedinec uz adaptovany a vieme si to porovnat aj s minulymi testami (trend, posun). Kedze existuje v nasej aplikacii METFLEX az 50 stupnove hodnotenie metabolizmu, tak az jedinci s vysledkami nad cca 35 bodov sa daju povazovat za metabolicky trenovanych. Podla toho sa ich telo sprava aj pri fyzickej zatazi. Lenze je rozdiel realizovat fyzicku aktivitu na ktoru je jedinec adaptovany a ine ak nie je, ale to uz zachadzam do hlbsich detailov. Okrem toho komentujete clanok, v ktorom jasne popisujem co 100g sacharidov moze znamenat pre 50kg zenu a co pre 100kg chlapa. Ak pozname vysledok v METFLEX aplikacii, dokazeme stravovanie prisposobovat individualnym zvlastnostiam a hlavne aktualnemu stavu metabolizmu. Z prvych vyskumov vieme, ze priemerny zdravy jedinec sa za 3 mesiace optimalneho lowcarb stravovania dokaze na bodovej skale METFLEX posunut o cca 5 bodov. V kazdom pripade pripajam este link na informacie o aplikacii METFLEX:

https://spiro.vladozlatos.com/o-aplikacii-met/flex.html
Vlado
Pridané: 26.07.2017, 08:58
Pridané: 26.07.2017, 08:58
Clanok nevysvetluje problematiku podrobne, preto v nom odkazujem na nasu konkretnu elektronicku publikaciu (produkt), z ktorej som hodnoty "vybral" a podelil som sa s nimi s ostatnymi. Zvysnym postrehom uplne presne nerozumiem. Napriklad co je to cieleny "mix" ingrediencii ktory nenarusa predoslu kombinaciu makrozivin? V porovnani s cim a vzhladom na co? Alebo aka pozorovacia (empiricka) studia je doveryhodna? Ano veda sa zacina pozorovanim, ale potom musi nastat skumanie ci je nieco korelacne alebo idealne kauzalne. Nie som vsak zastancom toho, ze veda nam dokaze dat odpovede na vsetky otazky. Je dobra v izolovanych mono-kauzalnych skumaniach, ale to je aj jej problem: pre strom nevidi cely les, ale to berte len ako moj nazor. Ak potrebujete odkazy na povodne zdroje z ktorych cerpame, na mnohe odkazujem v tomto clanku kde najdete aj sirsie suvislosti a dovody preco zacat s LOWCARB stravovanim:

https://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/ako-a-preco-zacat-s-lowcarb-alebo-keto-stravovanim.html

Ak potrebujete vediet ako pracujeme s informaciami a co o nich prehlasujeme, paci sa odporucam tento odkaz:

https://www.vladozlatos.com/zacnite-tu.html#coprehlasujemeoinformaciach
bruja
Pridané: 26.07.2017, 00:02
Pridané: 26.07.2017, 00:02
Dobrý deň, už je to pár týždňov, čo som objavila vašu stránku a skutočne je za ňou ohromné množstvo úžasnej práce. Klobúk dole. Keďže celý život neraňajkujem, bolo pre mňa stretnutie s nutričnou specialistku pred istým časom pomerne problémové. Dookola nedodrzatelne rady ako raňajky najneskôr do dvoch hodín od prebudenia, jesť 5xdenne, sacharidy ráno atď.. Subjektívne prvý hlad pociťujem medzi druhou a štvrtou poobede, niekedy až večer okolo šiestej, takže konečne som našla niečo, čo korešponduje s mojim nastavením. To ma privádza k tomu, prečo píšem. Porovnávala som si dnes nastavenie jedálnička s vašimi tabuľkami a nedáva mi to zmysel. V tabuľke LOW-CARB ak 20% je 100g, 30% je 150g, 50% musí byť 250g a nie ako uvádzate 111g. Podobné je to v každom riadku. Rovnako v tabuľke KETOGENICKÝ pomer 20% - 100g, 10% - 50g, 70% - 155g(malo by to logicky byť 350g). Preto sa chcem opýtať, či som niečo zle pochopila, alebo sa mám zorientovať podľa percent, či sa orientovať približnými gramážami, ktoré uvádzate?
Ďakujem za skvelý web ;)
Júlia F.
98matus98
Pridané: 25.07.2017, 22:28
Pridané: 25.07.2017, 22:28
ahoj, chcel by som ťa požiadať o radu, alebo sa ťa spýtať na tvoj názor, mám nasledovný problém:
už dlhšiu dobu mi preskakujú kĺby. prakticky to robí len ľavý lakeť a obe ramená. ramená keď krúžim rukami a lakeť len pod záťažou, napr. dipy alebo kliky. pri pohybe rukou lakeť nepreskakuje. v každom prípade oboje je dosť nepríjemné a neviem nakoľko nebezpečné. pokiaľ si sa s tým už stretol, zaujímala by ma príčina popr. možná liečba.
ďakujem :)
sampansky
Pridané: 25.07.2017, 13:02
Pridané: 25.07.2017, 13:02
Dobrý deň,
rád by som sa dozvedel ako funguje regenerácia po výkone. Všeobecne sa tvrdí, že po výkone by sa mal doplniť sacharid, aby sa dočerpal glykogén do svalov - kvôli regenerácii. Predpokladám, že toto "funguje" pri človeku, ktorý si frčí klasicky na báze sacharidov. V prípade metabolicky trénovaného človeka, respektíve praktizujúceho lowcarb, sa nemusí po fyzickej aktivite doplniť glykogén (sacharid), pretože svoje zásoby nevyčerpal? Správne tomu rozumiem? A regenerácia po výkone sa tým nepredlžuje? Čiže v takom prípade stačí minimum sacharidov napr 100g denne a zásoby glykogénu sa držia na vysokej úrovni?

Ďakujem za odpoveď
ErikH901008
Pridané: 25.07.2017, 12:27
Pridané: 25.07.2017, 12:27
Zdravim,

Dakujem za rozsiahly a nekonvencny clanok.
Chybaju mi vsak opat vhodne kombinacie makrozivin a ich casovy odstup (kvoli nenarusaniu predosleho, cieleneho "mixu" ingrediencii)
Popripade, kde najdem doveryhodne (empiricke) studie o tejto problematike?

Dakujem
kollar
Pridané: 23.07.2017, 20:45
Pridané: 23.07.2017, 20:45
Ďakujem za odpoveď.
Vlado
Pridané: 23.07.2017, 18:58
Pridané: 23.07.2017, 18:58
Pocet dni svalovici nema nic spolocne s tym, ci treba alebo netreba cheat day. Ak sa raz presiahne kapacita svalov na treningu, tak ziaden cheat day tomu nezabrani ani nepomoze rychlejsie regenerovat. Okrem toho trenovat 2-3 krat do tyzdna je malo. Odporucam aspon domace mikrocvicenia, alebo cvicenia priamo v praci cez prestavky:

https://www.vladozlatos.com/kurz-3-zakladne-cviky.html
https://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-pohybe/ako-cvicit-doma-s-vlastnou-hmotnostou.html

Magnezium je urcite OK, objem davky je otazky, pretoze rozhodujucejsia je viac forma magnezia (ja pouzivam obcas od ZechMag co sa priamo aplikuje na pokozku). Dtto vitamin C. Nakolko ani magnezium ani vitamin C nejako moc nepouzivam a paradoxne nebyvam vobec nikdy chory, tak to posudit neviem. Som si ale isty, ze mnohym ludom to pomoct moze, preto od toho nikoho neodradzam. Kostka z avokada moze byt uzitocna...
JakubT
Pridané: 23.07.2017, 18:12
Pridané: 23.07.2017, 18:12
Ja si myslím že raz do týždna potrebujem dat si cheast day (300- 400 gramov sacharidov.) kvoli tomu, lebo pracujem a aj cvicim 2-3 krát do týždna a po cvicení
mám niekedy aj 2-3 dni svalovku a niekedy ma aj praca vyčerpá.
dalej


1. čo si myslíte o zvýšeni príjmu magnézia okolo 730 miligramov. na den ked mám silnu svalovu horúčku.

2.Ešte by ma zaujímal váš, názor na zvýšenie príjmu vitaminu C medzi 3 až 10 gramov na den a počas choroby aj do 60 gramov??.

Odporúčam prečítať knihu (Vitamín C a megaskorbická liečba – zabudnutý poklad) Peter Tuhársky .je to zadarmo na internete
v knihe opisuje aké choroby môžete zvíšenímy davkami Vitaminu C vyliečit, aké ma vplyvy ,výhody aj to že farmaceutické
spoločnosti zatlkaju učinky vitaminu C kvoli byznisu s liekami proti chorobám.


3. Ešte by ma zaujímal váš názor na jedenie kostky z avokáda .
Vlado
Pridané: 23.07.2017, 10:32
Pridané: 23.07.2017, 10:32
Skor to bolo naopak, nove 2 miliardy krkov vzniklo len preto, lebo ich bolo cim nakrmit, bolo to lacne i dostupne. A bude nas urcite viacej (cca 10 miliard), hoci uz dnes tu existuju technologie, ktore pravdepodobne zarucia, ze k dispozicii budu relativne kvalitne a nie len podradne kalorie a to dokonca aj lokalne (vid vertikalne farmarcenie priamo v meste na budovach, riadene technologiami, atd). Mozno aj zivocisna produkcia bez nutnosti zabitia zvierat (skumavkove maso) bude ciastocne riesenie, aj ked pochybujem ze niekto realne vie, aky to bude mat dopad na genom cloveka a epigeneticku reakciu dalsich generacii (vid Pottengerove macky a degeneracia).

Samostatnost aj sebestacnost su dolezite koncepty, ale nemali by byt len v predstave ako nejaka utopia. Ani distopicke scenare sa mi nepacia (tie negativne) a preto verim v protopiu. Ale tu zariadia iba ludia ako my, ktori budu proaktivni, budu pracovat pre seba a pre druhych uprimne a cestne. Budu budovat komunity a postupne rozsirovat okruh svojho vplyvu na sirsiu skupinu ludi. Bude to dlhy pochod, ale ti ktori to myslia vazne, pre tych je to celozivotne poslanie a orientacia (cesta).

Otazka o umelych hnojivach mala vsak smerovat k zamysleniu, ako tento koncept nie je udrzatelny a neplatime dan za environmentalny dopad. Ak si prestudujes knihu Dilema Vsezravca dozvies sa, ako farmy Polyfaces (http://www.polyfacefarms.com) su extremne produktivne a z prirody nekradnu, ale naopak do nej vracaju spat (hojnost). Ale taka farma je narocna na informacie, usudok a statocne srdce, ktore caka na prebudenie aj v hrudiach Slovanov, ktori zatial spia a nezobudili ich ani hromy ci blesky.
applefruit
Pridané: 21.07.2017, 19:29
Pridané: 21.07.2017, 19:29
Tak je. Suhlas :-)
ales.luksa1963
Pridané: 21.07.2017, 19:16
Pridané: 21.07.2017, 19:16
Děkuji
kollar
Pridané: 21.07.2017, 13:10
Pridané: 21.07.2017, 13:10
Umelé hnojivá tu máme preto, aby sa dokázalo zasýtiť viac krkov. Zachránili dodnes cez 2 miliardy ľudí pred smrťou. No a teraz nastáva samozrejme polemika.. Sme tak leniví a neschopní, že tie 2 miliardy nevieme zachrániť ináč? Sú umelé hnojivá Danajským darom? Vedeli by sme sa vôbec prepnúť z umelých hnojív na fukčné farmy bez toho, aby umreli milióny ľudí? Zrejme sme stále primitívna spoločnosť, ktorá proste nedokázala vymyslieť iný spôsob života ako ten, ktorým žije drvivá väčšina planéty. Aj keby sa začali tieto farmy rozmáhať, bojím sa žeby znova prevládol konzum a chamtivosť a farmy by znova zanikli. Riešením je zrejme odpojiť sa. Od tohto sveta a spolonosti. Založiť si takú farmu a byť sebestačný. A nestarať sa o okolitý svet, ktorý o to aj tak nemá záujem. A najlepšie na takjto farme ešte vybudovať protiatomový kryt :)
Vlado
Pridané: 21.07.2017, 09:50
Pridané: 21.07.2017, 09:50
Zdravim Ales, neporozumel som uplne, ci Martin Snasel je za to aby koleno islo alebo neslo za spicku. Martin je vsak dostatocne kvalifikovany specialista, najma na tuto oblast na ktoru sa ja nespecializujem, takze jeho odporucania by som povazoval za relevantne. Okrem toho som si neni isty, ci mnoho ludi by dokazalo pri tejto restrikcii urobit plny hlboky drep, ktory je uzitocnejsi viac ako polovicny drep do praveho uhla.
andrej.medved
Pridané: 19.07.2017, 21:08
Pridané: 19.07.2017, 21:08
Sú 4 základné cesty, ako sa oxid dusnatý - NO tvorí:

1.V mitochondriách - mitochondriálny NO (reguluje metabolizmus a programovanú bunkovú smrť)
2.V cievach cez endoteliálnu NO-syntázu
3.Cez enzým nazývaný indukovaná NO-syntáza (ten sa nachádza takmer v každej bunke)
4.V nervovom systéme – cez nervovú NO syntázu

NO je plyn, ktorý tvoria takmer všetky bunky. Má v tele mnoho funkcií, napr. v cievach plní funkciu vazodilatácie. NO je plyn, ktorý zabezpečuje imunitné reakcie (tu sa produkuje najmä cez iNOS.) Je to „zabijak“ patogénov. Je to zároveň aj dôležitá signálna molekula. NO je dôležitý pre dozrievanie a rast nervov. Čiže súhlasím s tým, že NO je potrebný pre život a správne fungovanie organizmu. Problém nastane až vtedy, keď sa v tele tvorí jeho nadmerné množstvo. Nadmerná tvorba NO môže byť následkom nadmernej aktivity iNOS napr. cez vírusové infekcie (Ak by ste sa skúsili rozprávať s ľuďmi trpiacimi chronickými zápalmi, prišli by ste na to, že u mnohých napr. reuma či chronická únava prepukla po prekonaní vírusovej infekcie, ktorá zvyšuje aktivitu iNOS a tým aj tvorbu NO) či poškodenie mitochondrií, ktoré generujú veľké množstvo voľných radikálov (60-80 násobne viac ako nepoškodené)

NO zvyšujú aj:
- mnohé lieky ako napr. inhibítory syntézy cholesterolu, betablokátory, viagra, dusičnany, antihypertenzíva, metformin a podobne
- psychický stres
- jedy zo životného prostredia
Vysoká tvorba NO a ONOO vedie NO/ONOO stresu. Následkom tohto stresu je:

1, Blokovanie enzýmov. Nadbytok NO dokáže blokovať enzýmy obsahujúce kovy a ako príklad som uviedol 7- alfa- hydroxyláza a blokovanie spaľovania cukrov s následným nedostatkom energie. NO alebo peroxinitrid dokáže blokovať aj iné dôležité enzýmy, ako napríklad tetrahydrobiopterín, ktorý je okrem iného potrebný pre syntézu katecholamínov (blokuje sa napr. tvorba L-Dopy).
2, Zníženie detoxikačnej kapacity cez blokovanie SH-skupiny, ako je napríklad glutatión.
3, Zápalové reakcie . Nadbytok NO ovplyvňuje NF kappa B, ktorý je „riadiacim centrom zápalu“. Vďaka nadbytku NO sa zvyšuje tvorba prozápalových eikosanoidov (COX enzýmy) či tvorba prozápalových cytokýnov ako interferon gama, IL1,IL6 či TNF alfa.
4. Poškodenie DNA nielen buniek ale aj mitochondriálnej DNA, ktorá nemá také opravné mechanizmy ako jadrová DNA.

Pri zvýšenej tvorbe NO vzniká aj viac citrulínu. Nadbytky citrulínu poškodzujú bielkoviny, ktoré imunitný systém vníma ako cudzorodé látky a spúšťajú autoimunitné ochorenia a sekundárne zápaly. Ak je citrulinovaný fibrinogén v kĺboch, prebieha tam chronická reuma. NO a ONOO stres vedie k citrulinácii bielkovín a to zase spúšťa autoimunitné ochorenia so zápalovými procesmi. Zápalové ochorenia zase spúšťajú NO/ONOO stres. Takto sa vytvára začarovaný kruh.
ONOO je mimoriadne neurotoxický. Vďaka NO/ONOO stresu sa v nervovom systéme nadmerne zvyšuje aktivita NMDA-receptorov, čím sa zvýši vstup vápnika do bunky a môžu spustiť odumieranie nervových buniek a vznik neurodegeneratívnych ochorení..
Cieľom celého článku bolo bežným ľuďom ukázať, čo sú mitochondrie, akú významnú úlohu zohrávajú a ak sa o ne nebudú ľudia dobre starať a vyživovať ich, čo to môže pre ľudí znamenať. Mitochondrie sú dôležité pre metabolizmus, psychickú a fyzickú výkonnosť. Poškodenie mitochondrii sa výrazne podieľa na vzniku chronických zápalov, autoimunitných ochorení, únave alebo depresii. Sú to presne tie problémy, ktoré trápia modernú civilizáciu. Mitochondrie sú zároveň kľúčom k riešeniu týchto zdravotných problémov.
Prajem pekný deň
Andrej Medveď
ales.luksa1963
Pridané: 19.07.2017, 17:05
Pridané: 19.07.2017, 17:05
Martin Snášel je atorem článku, kde tvrí, že je to mýtus, takto dřepovat
ales.luksa1963
Pridané: 19.07.2017, 16:59
Pridané: 19.07.2017, 16:59
Dobrý den Vlado. Mám specifický dotaz k pohybu kterému se říká dřed. Vždy jsem dodržoval zásadu, že koleno nejde před špičku. Dostal jsem se k tvrzení že to už není pravda. Prosím o reakci. Děkuji
PEGA
Pridané: 19.07.2017, 10:08
Pridané: 19.07.2017, 10:08
Poučný článok. Mal som sa nad čím zamyslieť.
Začal som čítať reakcie, ale prestal som, lebo toľko posmievačnosti mi kazilo dojem z článku.
Vlado
Pridané: 18.07.2017, 07:43
Pridané: 18.07.2017, 07:43
Ale ano a velmi rad zmenim veci k lepsiemu. Mate zaujem o blizsiu spolupracu? Ak ano, podme otvorit diskusiu (asi sukromne?) ako by spolupraca mohla byt obojstranne vyhodna a uzitocna hlavne pre sirsiu masu ludi - nasich studentov. Cez diskusiu vam objasnim aky je rozdiel medzi ketogennym a nizkosacharidovym stravovanim (velky) a preco prave nizkosacharidove stravovanie uz moze byt plnohodnotny standard pre uplne vsetkych. Zaroven vam objasnim akym nastrojom stav metabolizmu cloveka kvantifikujem, aby zodpovednejsie mohol nastavit svoje stravovanie aktualnej metabolickej kondicii. Nie je nic jednoduhsie ako poskodit si svoj metabolizmus neuvazenym pouzivanim ketogenneho stravovania (ako dietu na kratky cas) len preto, ze sa niekde napisalo ze je to "zdrave". Niektore detaily o kvantifikacii metabolizmu popisujem v tomto clanku:

https://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/ako-budovat-metabolicku-kondiciu.html
medved
Pridané: 17.07.2017, 23:13
Pridané: 17.07.2017, 23:13
a v čom bol môj pôvodný komentár chybný? Vy ste napísali, že sa denne môže vytvoriť niekoľko desiatok kg ATP. Ja som napísal, že je to blbosť, keďže sa ATP recykluje; recyklovať a vyrábať je podstatný rozdiel, takže to nepovažujem za chytanie slovíčok. Dopísali ste to v komentári a to rátam za vybavené; neodbočil som od ničoho. Naopak, Vy odbočujete od dotazov, ktoré som položil v predošlom komentári ohľadne mitochondrií a NO a taktiež od toho, či p. Medveď má vôbec nejaké biologické vzdelanie - v podstate by ani nešlo o vzdelanie, ale štýl, akým je napísaný a podaný článok, je prinajmenšom nedostatočný a nedá sa nazývať odborným. Keto diéta nemusí byť zlá vec, ale len pri určitých stavoch alebo špecifických požiadavkách - pri chudnutí, pri špecifických športoch by som to tiež nezatracoval a iných klinických stavoch, kde sa takýto model stravovania osvedčil alebo dokonca funguje terapeuticky. No, ako zlatý štandard pre zdravého človeka, čo nemá problém s pohybom a váhou, to nemôže, respektíve nemal byť štandard, pretože taký človek takéto opatrenia nepotrebuje. Ja neprechovávam k Vám žiadne negatívne emócie - ani nemám prečo. Len píšem priamo, kde vidím chybu. Čo sa týka tých štúdií z ncbi; tam citujete len abstrakt alebo máte prístup k plnému obsahu? Nevravím, že to čo robíte je zbytočné, ale našiel by som si nejakého schopného človeka z odboru, čo by Vám to možno jedným okom skontroloval (po kontextovej a odbornej stránke), aby tam niektoré veci priam nebili do očí odbornej verejnosti. Tým si získate nielen širšie publikum, ale aj väčšie uznanie. Pretože musíte uznať, že niekde naozaj takéto preklepy máte. Vaše heslo znie: staň sa lepšou verziou samého seba - nemôže moje rýpanie do Vás byť tým stimulom pre zmenu?
Vlado
Pridané: 17.07.2017, 22:02
Pridané: 17.07.2017, 22:02
To je zvlastna otazka. Preco prisla az teraz? Ved ak vam cely den vyhovuje sediet na zadku v jednej polohe, postaci vam stolicka aj za 100 eur. Z vasej otazky dedukujem, ze ste si vobec neprestudovali dovody PRECO sme tuto stolicky zacali v prvom rade pred 2 rokmi vyvijat. Ak je niekto rozkysnuty kremes, ma nadvahu, nema pre neho zivotny styl tociaci sa okolo pohybu ziadny zmysel, tak samozrejme tato stolicka je pre neho uplne zbytocna. Moze si ale kupit aj drahsie ergonomicke stolicky s cool technologickym patentom, ktore mu zabezpecia pohodlne sedenie v jednej polohe na este dlhsi cas (= vacsiu fyzicku degeneraciu). V obsirnom slova zmysle, preto je potrebne riesit environmen chudobny na pohyb, si mozete precitat tu:

https://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-pohybe/zmenme-degeneracnu-kulturu-pracovneho-prostredia.html

Kratke myslienky o stolicke NESEDA a o tom, preco vznikla tu:

https://www.youtube.com/watch?v=oOl8d4AzSWs
Vlado
Pridané: 17.07.2017, 21:41
Pridané: 17.07.2017, 21:41
Ako ma citujes sam vidis, ze hovorim o sebe a o tom co robim ja. Za to som si zodpovedny ci uz mi to prinasa dobre alebo zle vysledky. Za svoj zivot na 100% si zodpoveda kazdy sam, a teda aj za nespravnu interpretaciu toho co cita. Kedze neuvadzam "hej ty, mas mucit svoju volu", tak si myslim ze to viac rozoberat nemusime. Ak ti toto slovo v mojom kontexte prekaza, za slovo "musim..." mozes pokojne nahradit aj slovo "trenujem...". Moj text mal byt pre inspiraciu, ktora ma koncit akciou ktora prinasa nieco pozitivne do zivota kazdeho, kto si tu inspiraciu berie k srdcu. Pevna vola aj pozornost su cenne komodity a ma sa nimi setrit - to je pravda. Ale nie na dolezite veci, ktore nas v zivote niekam posuvaju a nie vzdy ide o lahke veci. Na to ostatne tu mame zvyky, ktore setria kognitivnu kapacitu a uchovavaju ju prave na dolezite veci (dolezite vs. urgentne)....
Vlado
Pridané: 17.07.2017, 21:34
Pridané: 17.07.2017, 21:34
Aha, tak to sa naozaj ospravedlnujem, priznanie mena nebol zamer. Mozem zmazat cast diskusie, ktora zacina vasim menom, ale potom bude potrebne komenty napisat este raz. Napiste co si zelate urobit, vase meno nevidelo mnoho ludi. Ale nemyslim si, ze ludia s uprimnym zaujmom diskutovat sa musia za nieco skryvat. Pripajam aj zopar pravidiel, ktore s ludmi ako ste vy rad dodrziavam, aby sme sa usetrili niektorych komunikacnych problemov:

https://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/osvojte-si-55-pravidiel-pre-lepsie-medziludske-vztahy.html

Ten cas + financie to je chyba systemu, pretoze v clanku mi vypnutie pocitania financii prestalo fungovat, upozornil som na to programatora. Zajtra to opravi. Na interviews tento financny prepocet casu neaplikujem. Iba na moje vlastne clanky, ktorych tvorba ma stoji malo kedy menej ako 10 hodin plne koncentrovaneho casu / clanok. Kedze vy o hodnote mojho casu nic neviete, ani nemate zaujem (asi), tak samozrejme vy tuto informaciu mozete ignorovat.

O to viac sa cudujem, preco na tychto webovych strankach marnite svoj drahocenny cas, urcite mate lepsie veci na praci. Pochopil som spravne ze ma povazujete za cloveka, kto neodvadza podla vas dostatocnu pracu, chce ludi manipulovat a teda nezasluzi si mat zivobytie postavene na tom co ho bavi a co ho fascinuje? Ak nepodnikate asi neviete o tom, ze trhove mechanizmy sami zariadia, ze nikto kto ziadnu hodnotu pre druhych neprinasa, sa neuzivi a musi robit nieco ine (co ho nebavi). Ja svoju pracu vykonavam a dostavam za nu zaplatene od roku 2004. Ja som produktom tejto doby, ludia hladaju alternativu k problemom, ktore som ja nevytvoril ale naopak ich riesim.

Nic to vsak nemeni na fakte, ze ste uplne odbocili od skutocnosti, ze vas povodny komentar bol chybny a na nedostatky vo vasich znalostiach poukazali aj ludia s nedosiahnutym najvyssim vzdelanim podla vasho gusta. O tom kto je normalny vedec a biochemik v Slovenskych podmienkach bude nieco ine v zahranicnych podmienkach, kde sa pyramida znalosti produkuje a nove poznanie napreduje. Na tychto webovych strankach interpretujem nove znalosti do aspon trocha pochopitelnej roviny pre "bezneho" cloveka. Ako napisal Voltaire: "Nas biedny duch je stvoreny tak, ze ti, ktori kracaju po dobre vyslapanych cestach, hadzu kamene po tych, ktori ukazuju novu cestu". To, co prehladujeme o nasich poskytovanych informaciach vam odporucam nastudovat tu, paci sa:

https://www.vladozlatos.com/zacnite-tu.html#coprehlasujemeoinformaciach

Ak mate zaujem a ste otvoreny studovat "novsie" mechanizmy spojene metabolizmom a jeho fungovanim v "tukovom rezime", s bohatymi odkazmi na povodne zdroje (spolu 139) si to mozete prestudovat tu:

https://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/ako-a-preco-zacat-s-lowcarb-alebo-keto-stravovanim.html

Pripadne nevahajte pozriet aj sem, velmi zaujimava konferencia, na tohtorocnej so bol osobne: http://metabolictherapeuticsconference.com/2016-archive/

Ak budete mat zaujem o uprimnu diskusiu, rad si na vas vyhradim cas aj telefonicky. Ak zijete v BA alebo NR aj osobne, ale nebude mi prekazat ani pisomna diskusia, v ktorej je vsak riziko nepochopenia a zlej interpretacie napisaneho vysoka. Prijemny den prajem.
applefruit
Pridané: 17.07.2017, 19:21
Pridané: 17.07.2017, 19:21
Vlado, nespochybnujem, ze sa Ti dari a si stastny clovek. Nechcel som povedat, ze Ty-Vlado si nespokojny. Aj ked priznavam, ze to tak mohlo vyzniet kedze som pouzil druhu osobu (Teba / Ta).

Zmysluplna, zamerna a konkretna cinnost je potrebna k dosiahnutiu akehokolvek ciela. Analyza, (flexibilny) plan a ciny su esenciou progresu. Neobhajujem lenivost.

Narazal som na nasledovne: "Mučím svoju pevnú vôľu i pozornosť, aby pracovali pre môj prospech a na mojich víziách i vlastných projektoch." Mam obavu, ze ked si horlivy teenager ktory Ta ma za vzor precita horeuvedene slova a zacne "mucit" jeho volu a pozornost, jedine co z toho dostane bude vyhorenie. Kontrola pozornosti a vole je vycerpavajuca a pokial je robena sustavne a dlhodobo tak vedie k vycerpaniu mentalnych kapacit a vyhoreniu. Cim je mysel viac silena / obmedzovana / mucena, tym viac "rebeli" a robi to co nechceme. To vedie k frustracii. Napr. ludia ktori oznacia niektore myslienky za "negativne" a snazia sa ich zbavit maju tendenciu mat "negativne" myslienky castejsie a tie maju na nich vacsi dopad ako ti ludia ktori ich mysel takto neobmedzuju. Podobne pozornost je "tvrdohlava ako mulica" ked je obmedzovana a kontrolovana, ale ked jej je dana volnost tak bez usilia pracuje pre Tvoj prospech a na Tvojich viziach a projektoch. Obe si mozes lahko overit sam.

Zhruba take nieco som chcel povedat :-)
medved
Pridané: 17.07.2017, 18:57
Pridané: 17.07.2017, 18:57
p. Zlatoš, vystupujem pod prezývkou a taktiež som neuviedol svoje meno (osobný údaj) v tejto diskusii a Vy, v kontexte akože odpovede, ste ho zverejnili. Neviem, súhlas som Vám k tomu nedal a vo Vašom vyhlásení píšete, že pristupujete k osobným údajom zodpovedne a maximálne eticky - nuž, nevyzerá to tak. V tom článku je chýb a nepresností viacej, napríklad: poškodená mitochondria produkuje voľný radikál oxid dusnatý (NO) a naznačujete, že je to zlé. NO sa síce správa ako voľný radikál, ale má množstvo biologických funkcií. V mitochondrii má NO regulačnú funkciu (spotreba kyslíka a transmembránový potenciál); a to je len jedna z pripomienok. Vy používate v článkoch rôzne cudzie slová a odborné názvy, aby im to dalo nádych odbornosti, ale inak sú to len zlepené polopravdy a nepravdy bez kontextu. Žiaden normálny vedec/biochemik s Vami nemôže súhlasiť; konkrétne s Vašimi predstavami o biochémii bunky a fungovaní metabolizmu. Čo sa týka poškodených mitochondrií a chorôb s tým súvisiacich - patogénne stavy spôsobene poškodenými mitochondriami sú oveľa závažnejšie než píšete (epileptické záchvaty, demencia, hluchota atď.). Rozhodne to nesúvisí s tým, že sa niekto budí medzi 2-3 hodinou rannou atď. Tiež by ma zaujímalo, aké vzdelanie má pán Medveď - znalec mitochodnrií a molekulárnej biológie. Vy nepotrebujete ľudí, ktorí poukazujú na fakty. Vy potrebujete hlúpe ovečky, čo budú kupovať Vaše produkty z ehospu a slepo čítať Váš blog. V neposlednom rade by som chcel upozorniť, že ani po gramatickej stránke tým článkom veľa nedávate. A hodnota článku 600 EUR? Tak to musí byť vtip.
Vlado
Pridané: 17.07.2017, 15:34
Pridané: 17.07.2017, 15:34
Ani ja neviem ci pan Stano Komora rad provokuje ale chapem, ze nedostatok bol aj na nasej strane, ze nebolo od autora clanku uplne presne uvedene, ze to pochadza aj z recyklacie, co sa dodalo cez komentar. Ale to nic na celkovom objeme ATP ktore sa za den vygeneruje nemeni...
delphin
Pridané: 17.07.2017, 15:21
Pridané: 17.07.2017, 15:21
Hmm.. bud neviem dobre po anglicky alebo vy velmi rad vystupujete konfronatacne.. Ak teda citam wikipediu:

The total quantity of ATP in the human body is about 0.2 moles. The majority of ATP is not usually synthesised de novo, but is generated from ADP by the aforementioned processes. Thus, at any given time, the total amount of ATP + ADP remains fairly constant.
The energy used by human cells requires the hydrolysis of 100 to 150 moles of ATP daily, which is around 50 to 75 kg. A human will typically use up his or her body weight of ATP over the course of the day.[34] This means that each ATP molecule is recycled 500 to 750 times during a single day (100 / 0.2 = 500). ATP cannot be stored, hence its consumption closely follows its synthesis. However a total of around 5 g of ATP is used by cell processes at any time in the body.

..tak mi to naozaj vychadza tak, ako to bolo spominane v clanku - denne sa ATP vytvori priblizne tolko, kolko clovek vazi (vacsina recyklaciou z ADP)
medved
Pridané: 17.07.2017, 12:10
Pridané: 17.07.2017, 12:10
mám vysokoškolské vzdelanie v odbore biológia; to s egom nemá nič spoločné a taktiež to nemá nič spoločné s chytaním za slovíčka. Keby sa v článku napíše, že telo zrecykluje 100-150 molov ATP, čo je asi 50-75 kg, tak je to exaktné a nie je k tomu čo dodať. Informácia, že sa vyrobí 50-75 kg ATP je blud, respektíve, zavádzajúci údaj.Tu ide o to, že sa tu píšu články, ktoré sa prezentujú ako odborné, no odborné nie sú; a tu nejde len o tento článok. Dezinformácie typu: svalová bunka sa môže deliť alebo glukóza nie je primárny zdroj energie pre neurón.
tommee
Pridané: 17.07.2017, 11:01
Pridané: 17.07.2017, 11:01
ale no tak... tiez ma napadlo, ze ak sa vytvori rovnake mnozstvo, ako clovek sam vazi, tak to nedava zmysel... treba vsak uznat, ze vysvetlenie je uplne logicke a lahko pochopitelne... viem, ego nepusti, ale obcas by mohlo :)
Vlado
Pridané: 17.07.2017, 08:04
Pridané: 17.07.2017, 08:04
Ja som stastny clovek. Moja praca sa mi stala poslanim, mam projekty aj workflow v ktorom casto zazivam flow. Zariadil som si zivot tak, aby som sa mohol realizovat vo veciach, ktore ma fascinuju. Mam 7 sro spolocnosti a jednu akciovku na ceste, potrebujem ich pre desiatky projektov ktore vyse desatrocie tvorim. Vediem desiatky ludi, obsluhujem tisice zakaznikov aj studentov rocne. Tvorim mechanizmy ktore ciastocne vedia fungovat aj bez mojej priamej prace. Kazdy rok sa to nabaluje a moje zrucnosti aj usudok sa v realite zlepsuju. Zo skusenosti ktore z podnikania a projektov od roku 2003 mam, som sa nieco o pevnej voly a pozornosti naucili a stojim si za tym, co pisem. Mozno si len nerozumieme v definicii pojmov. Preto by bolo urcite vhodne, aby si nam napisal ako tieto cenne a nedostatkove komodity vyuzivas v praxi ty a aky uspech ti tvoj pristup priniesol. Pokojne sa pochval svojimi projektmi a ich uspechom, posli linky nech vidime ako pevnu volu, pozornost ci disciplinu (ne)pouzivas.
mat.miklos
Pridané: 16.07.2017, 23:31
Pridané: 16.07.2017, 23:31
Ďakujem za odpoveď, keby som mal cestu určite sa ozvem :)
applefruit
Pridané: 16.07.2017, 21:37
Pridané: 16.07.2017, 21:37
Ked robis to co chces robit / co Ta tesi, tak nie je potrebne "mucit" ani pozornost ani volu. To je potrebne len v pripade, ze robis nieco co nechces robit. To vedie k nespokojnosti, nie k uspechu. Tieto komodity nie su lahko dostupne presne preto, lebo nie su urcene na denno-denne pouzitie, ale na vyuzitie vo vynimocnych pripadoch. A hlavne mysel tym viac rebeli, cim je viac obmedzovana. Nic nove pod slnkom.
medved
Pridané: 16.07.2017, 19:26
Pridané: 16.07.2017, 19:26
Na ostatné Vám odpoviem neskôr kvôli časovej tiesni - presne tak, ATP sa recykluje, takže napísať, že sa denne vytvorí toľko ATP, koľko človek sám váži je zavádzajúci blud.
Vlado
Pridané: 16.07.2017, 19:25
Pridané: 16.07.2017, 19:25
Ahoj, takto cez pisanie ti nebudem vediet poradit. Musim koleno vidiet, musim ta otestovat co s nim (ne)vies vykonat, co s nim (ne)utiahnes a podla toho viem, nakolko % si postupil v odstranovani nedostatkov. Ak by si mal niekedy cestu okolo BA alebo NR, daj mi vediet, mozeme sa stretnut v nasej telocvicni Skill LAB (www.skills.sk).
Vlado
Pridané: 16.07.2017, 19:08
Pridané: 16.07.2017, 19:08
Tieto veci o ATP sa ucia v biochemii na lekarskej fakulte. Vy mate ake vzdelanie? Co ma spolocne dosiahnute vzdelanie s rozhladenostou a sebastudiom? Namiesto toho, aby ste tu vypisovali hejterske komentare, ste si to mohli pokojne dohladat aj s odkazom na relevantne zdroje: https://en.wikipedia.org/wiki/Adenosine_triphosphate

A pokial chcete aby som reagoval podobne ako vy, povedal by som, ze bludy o energetickej spotrebe mozgu pisete vy. Ano, za istych okolnosti v zapadnych krajinach kde sa sacharidy sypu a cukor leje vsake okolo, to moze byt pravda o tom, ze mozog spotrebuje do 200g glukozy. Ale potom urcite mate nastudovane aj ine metabolicke mechanizmy, ktore na tejto webovej stranke prezentujeme a suvisia s ketonmi. Nastudujte si ako funguje mozog pocas hladovania alebo po dlhej adaptacii ketogenneho stravovania, napriklad studie o Dr. Cahilla:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=Cahill%20GF%5BAuthor%5D&cauthor=true&cauthor_uid=6061736

A prikladam aj reakciu autora odpovedi Andreja Medveda ak potrebujete dohnat zaklady:

Každá jedna bunka v tvorí mitochondriach energeticky bohaté molekuly ATP. Táto výroba prebieha 2 spôsobmi:

- Recykláciou. ATP ako energeticky nabitá molekula odovzdá energiu pre potreby rôznych chemických reakcií. Pritom sa odštiepi z ATP fosfor. Vznikne tak adenosindifosfat - ADP. Táto molekula sa po "vybití" vracia na "recykláciu" do mitochondire.
- Nová tvorba nových molekúl ATP. Len malá časť energeticky nabitych molekul - ATP sa tvori nanovo. Veľká časť sa len regeneruje.

Takto vlastne sa dokáže vytvoriť to ohromné množstvo. Srdce v priemere spotrebuje 30,5 kg energeticky nabitých molekúl ATP. Jeden úder srdca je spotreba 300mg energeticky nabitých molekúl ATP. Preto sa v srdci nachádza veľkémnožstvo mitochondrií.
Vlado
Pridané: 16.07.2017, 18:53
Pridané: 16.07.2017, 18:53
Vdaka, chybu som opravil. Volnost a priestor voly ci pozornosti davaju priemerni ludia, ktori maju priemerne vysledky. Nepoznam ziadneho uspesneho cloveka (v mojom ponimani uspechu), ktory by nieco v zivote dosiahol bez toho, aby trenoval svoju pozornost, pevnu volu a disciplinu. Neviem o tom, zeby to boli nejako lahko dostupne komodity, ktore by sa valali po zemy a stacilo by ich z lahkostou a sebamensim usilim pouzivat spravne. Daj svojej mysli volnost a ona ta zavedie urcite tam, kde sa ti to pacit nebude....
Vlado
Pridané: 16.07.2017, 18:33
Pridané: 16.07.2017, 18:33
Postaci vam na uvod aj jednoducha odpoved: ANO je to normalne? Ak si nastudujete aj nase ostatne materialy (clanky ,videa, free ebook) tak zistite ze po 3 dnoch po operacii je bezne uplne vsetko. To najtazsie vas este len caka - skutocne rehabilitovat podla odporucani ktore tu mame aby ste do roka mali nohu funkcnu na 110%.
applefruit
Pridané: 15.07.2017, 21:47
Pridané: 15.07.2017, 21:47
V prvom odseku je preklep: odkážeme -> dokážeme.

A co takeho Ti spravili Tvoja vola a pozornost ze ich za to mucis? Daj im volnost, priestor a ony budu pracovat pre Teba bez co i len sebemensieho usilia.
medved
Pridané: 15.07.2017, 18:33
Pridané: 15.07.2017, 18:33
možno by bolo lepšie, keby ste napísali, aké máte najvyššie dosiahnuté vzdelanie. To čo píšete je čistý blud. Bežný človek (podľa tabuliek) potrebuje denne asi 8400 kJ čo je obsiahnuté približne v 500g sacharózy (+/-). Podľa Vašej logiky, človek čo celý deň nič nerobí (bežný človek so sedavým zamestnaním), spáli 40 kg ATP. To znamená že stratil 40 kg z hmotnosti a teda 40 kg by musel aj prijať. Mozog bežného človeka spáli za deň asi 180-200g glukózy. Mozog - orgán s najvyššou energetickou potrebou má spotrebu priemerne len 200g glukózy. Odkiaľ na takéto bludy aj chodíte.
Jan Geci
Pridané: 15.07.2017, 16:05
Pridané: 15.07.2017, 16:05
naraz ma clovek v tele +- 250g atp, toto mnozstvo dokaze pri intenzivnej fyzickej namahe spalit za 1-2 minuty, za par minut sa zasoby atp doplnia, ked clovek cely den nic nerobi spali menej, napr 40kg za den
medved
Pridané: 15.07.2017, 02:22
Pridané: 15.07.2017, 02:22
OK, ďakujem za URL. A teraz mi napíšte, čím je teda tá stolička výnimočná pre čo by som si ju mal kúpiť alebo ju odporúčate kúpiť oproti štandardnej stoličky, trebárs z IKEI za polovičnú cenu? Ďakujem za odpoveď.
medved
Pridané: 15.07.2017, 02:15
Pridané: 15.07.2017, 02:15
Takúto perlu som už dlho nečítal - Vy píšete v článku: „Denne organizmus vytvorí toľko energetických molekúl ATP, koľko sám váži. Možno si človek nevie predstaviť, že keď váži 70 kg, tak ešte vytvorí navyše 70kg energicky bohatých molekúl – ATP.“ Môžete mi vysvetliť, ako dokáže telo vytvoriť 70 kg ATP denne?
Ďakujem za fundovanú odpoveď.
mat.miklos
Pridané: 15.07.2017, 00:12
Pridané: 15.07.2017, 00:12
Ahoj Vlado, mam 10 mesiacov od plastiky LCA metodou BTB, keď som sa rozhodoval pre typ plastiky riadil som sa tvojim vlogom, pretože som do urazu bol aktívny futbalista. Pred plastikou LCA mi boli ASK osetrene menisky (medialny aj lateralny) a odstraneny roztrhnuty vaz. Medzi ASK a LCA cca 4 mesiace som posiloval svalstvo tak ako si odporucal (bicykel, drepy so zatazou,...). Po plastike som zacal najprv cvicit cviky z vášho videa, nasledovali naordonovame rehabilitácie (ale ako si vravel je to len hladkanie kolena, vacsinou som bol z toho len nervózny ako neavizujem ziaden progres v sile...). Potom som zvolil cestu fyzioterapeuta. Ten mi zvolil cviky kde sa mi operovane koleno doslova roztriaslo pri zatazi/cviku (dvihanie sa na špicke operovanej nohy na schode a pod.). O 24 hodin mi chirurg musel pre opuch robit punkciu, koleno som nemohol ohnúť. Fyzioterapeut krutil hlavou ze sa to tak naplnilo po 5-6 mesiacoch od operacie. Následne som mal pocit ze mi v kolene ako keby nieco doslova preskakovalo, citil som pri pln vyatreti praskanie - nemal som z toho dobry pocit. Niekedy rano sa mi koleno vystrie v stoji az po hlasnom nebolestivom prasknuti v kolene. Stretnutia s fyzioterapeutom som po poslednej kontrole u ortopeda, ktory mi robil opat punkciu zrušil. Ortoped mi povedal: ,,môžte už normálne fungovať". No ja som tak moje koleno necitil, že by som sa na neho mohol 100% spoľahnut. Na jednej hudobnej akcii, kde som bol par hodin na nohach a tancoval, som nad ranom opat pocitil pocit ze neohnem koleno. Uz som ale nesiel na vyberanie tekutiny z kolena. Natieral som si to gastanovou mastou, ľadoval, necvicil. Po tyzdni koleno odpuchlo. Beriem 99% kolagen kazde rano. Absolvoval som kontrolnu MRI, kde ma poslal sukromny športovy ortoped (keďže som chcel vedieť aj nazor ineho špecialistu). Vysledok MRI: okrem gonartrozy a chondromalacie I.stupna ( co sa dalo aj cakat ze to tam bude kedze som mal poskodene menisky) je aj volna medialna plika a dokonca nejaka postraumaticka fisura na zadnom rohu medialneho menisku (vobec netusim odkial kedze som nemal ziaden uraz ani pad, daval som si pozor - mohlo to byt z toho cvicenia?)....Športovy ortoped je momentalne dlhodobo PN, ordinovat bude mozno od septembra. Zacal som na vlastnu päsť skušat hrať futbal s ortezou (ano, viem ze to moc nepomaha tomu kolenu ale ako psychicka pomoc je to urcite pre mna). Nejdem nejako do subojou alebo "šprajcov" v podvedomi mam stale ze to koleno nie je OK. Ale tak "light" viem zahrať čo mi aspon po psychyckej stranke pomaha, keďže som zanietenec do tohto športu. Koleno na druhy den neboli, neopucha vyzera byt v poriadku az na dnesok ked som par minut čupel v jame v garáži a prešiel par krokov tkzv.kačakmi, keďze som pozeral podvozok auta. Koleno mi do večera pripuchlo nie je to nejako veľa ale opäť ho nemôžem tak voľne zohnúť, cítim menší odpor. Na punkciu už určite nejdem je to podľa mňa strata času. Prosil by som ťa o radu ako sa pohnúť ďalej, či je vhodné makať na tom kolene aj ked sa správa ako sa správa (opuch), či sa mám prestať báť a fungovať bez obáv (fut.trening) alebo aký by si zvolil postup. Každý názor si cením a ďakujem vopred.
supova.kaja
Pridané: 14.07.2017, 14:33
Pridané: 14.07.2017, 14:33
Dobry den,
mam 3 dni po plastike predneho krizneho vazu a na klinike kde mi to robili maju rovnaky postup ako ste aplikovali aj vy - ziadna orteza ani barle a zatazovanie kolena hned po operacii. Uz 3 hodiny po operacii som stala na nohach a skusala chodit. Napriek velkej bolesti mi sestricky aj lekar tvrdili, ze kolenu nemam ako ublizit, prave naopak. Momentalne som v domacej liecbe, snazim sa robit 200-300 opakovani cvicenia v lahu (napinanie stehenneho svalu, prepnutie nohy do podlozky a pokrcenie kolko ma pusti). Koleno mam stale velmi opuchnute no mam problem pri chodzi - chodim horsie ako tesne po operacii, mam pocit, ze nedokazem na operovanu nohu presunut plnu vahu lebo hned to zaboli a koleno sa bolestivo podlomi. V nemocnici ma presviedcali, ze koleno ma udrzi, ale nemam ten pocit. Myslite, ze je tento stav normalny?
dakujem
Vlado
Pridané: 13.07.2017, 22:07
Pridané: 13.07.2017, 22:07
To ja neviem, pretoze neviem nic o tvojej metabolickej kondicii, ktora nepriamo poukazuje na individualnu sacharidovu toleranciu. Otazne je, preco si myslis ze takyto den potrebujes? Ako si merias uspesnost takehoto resetu? Pohybom? Percentom tuku? Inak? V den ked chces skonzumovat viac sacharidov, nema zmysel ich brzdit este aj strukovinami. Najlepsia volba je teda ryza, zemiaky, pseno. Tie su metabolicky rychle (rychlo pridu, rychlo odidu) a nezatazuju imunitu (ako psenica napr). Mozno ti vsak naozaj viac budu sediet pomale sacharidy ako sladke zemiaky, topinambur, pripadne aj tie strukoviny, ale toto su take veci, ze to ti nikto neporadi. Ty mas svoju individualitu od sily zaludka, objemu traviacich enzymov, az po pocet kopii slinnych amylaz, ze kym to nevyskusas, tak nevies.

Z vlastnej skusenosti ti taktiez neviem povedat, lebo pre mna loading day je ked si dam "az" 100g sacharidov za den (zvacsa mam pod 50g), jedavam ked tak ryzu obcas, ale strukoviny vobec. V takyto sacharidovy den by som ale prijal uplne minimum tukov. Kym sa ti vrati spat inzulinova citlivost z takehoto dna, potrva to aj 2 dni.
JakubT
Pridané: 13.07.2017, 19:49
Pridané: 13.07.2017, 19:49
Prepáč Vlado za nepresnú otázku myslel som príjem 300-400 sacharidov raz za týžden , aby som spravil metabolický reset ,,(vyrovnal svoju inzulinovu citlivosť).

Otázka bola smerovaná či v ten deň je dobre skonzumovať aj určite množstvo strukovin .. ale kolko ???
Aky pomer zemiakovov, ryže, strukovin v ten den by si odporučil ???
Je v ten den dobre prijat viac tukov ??


Moja hmotnost 62 kg výška 175 cm ..
Vlado
Pridané: 12.07.2017, 06:52
Pridané: 12.07.2017, 06:52
Na vsetky cvicenia som prisiel sam, intuitivne, pokusom a omylom, pokusom a vysledkom. U mna prakticka stranka predbieha v pohybe teoreticku na 100 krokov, preto som si musel dostudovat prave co je to uzavrety vs. otvoreny kinematicky retazec...
Vlado
Pridané: 12.07.2017, 06:44
Pridané: 12.07.2017, 06:44
Aplikacia je samostatna zalezit, nebude nijak spojena so stolickou NESEDA, cize nie je potrebne na nu cakat. Ak ju vydame, budu ju moct pouzivat vsetci co si stolicku zakupili doteraz. Vystavena na vyskusanie bude NESEDA v Bratislave knihkupectvach Martinus a v Nitre telocvicni Skill LAB.
veronika.harvil
Pridané: 11.07.2017, 14:04
Pridané: 11.07.2017, 14:04
Inak tie cviky sú super, hrozne narocne niektoré ale skoro všetky v uzavretom kinematickom reťazci ako to pri kolene má byť. Super ďakujem,sama som nevedela nič poriadne vymyslieť
Wushu
Pridané: 11.07.2017, 13:43
Pridané: 11.07.2017, 13:43
Ja opierky na ruky nevyuzivam, takze za mna ok, ale rozmyslala som uz nad tou stolickou kedze pracujem v kancelarii. No ked pisete, ze budu verzie s appkou tak by som si na to pockala radsej. Da sa niekde vyskusat?
Vlado
Pridané: 10.07.2017, 12:09
Pridané: 10.07.2017, 12:09
Fakt netusim, kolko by si ich mal skonzumovat, nepoznam tvoje individualne zvlastnosti ani nic o tebe neviem. Ak im tolko fandis, tak to vyskusaj a potom sa vrat spat co si zistil. Otazne je, kde si videl odporucanie konzumovat 300-400g sacharidov za den. Mozno nie si spravnej webovej stranke?

https://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/ako-a-preco-zacat-s-lowcarb-alebo-keto-stravovanim.html
Vlado
Pridané: 10.07.2017, 11:58
Pridané: 10.07.2017, 11:58
Nemyslim si ze viem poradit co cvicit bez toho, aby som ta videl, bez toho aby som videl ako tvoje telo reaguje, nakolko je silne aj v inych partiach a tak dalej. Okrem toho neviem na aku funkciu si sam zvazil ze potrebujes posilnit prave driek. Preco nie nieco ine? Vzhladom na co a v porovnani s cim to potrebujes posilnit? Ako vidis, bez osobneho kontaktu ci diskusie sa mi taketo otazky neoplati davat, lebo na ne odpovedat neviem. Ak sa zastavit v nasich Skill LAB telocvicniach (NR a BA), kde mam dost kvalifikovanych trenerov, pripadne tam stretnes aj mna, tak na svoje otazky urcite dostanes viac ako perfektne odpovede...
Vlado
Pridané: 10.07.2017, 11:54
Pridané: 10.07.2017, 11:54
Ano nefandim, pretoze to, co sa ma posilnit (fascie), v konecnom dosledku oslabujes, resp. dovolujes im aby sa "flakali" Ak uz mas nejaky vaz odtrhnuty, moze to v buducnosti sposobovat degenerativne zmeny v klbe kolena, ktore sa uz nebudu mozno dat skorigovat operaciou (mozno vymenou klbu). Ak chces aktivne sportovat, bud sa zameraj na poriadnu rehabilitaciu. Konecny vysledok snahy, ci je alebo nieje koleno stabilne a OK uvidis najskor o rok - dva (fascie sa zlepsuju v 210 dnovom cykle, svaly v 90 dnovom) a teda potom sa rozhodnes, ci operacia je pre teba dolezita alebo nie. Aj v priebehu tohto casu sa ti koleno bude prejavovat a ty sama nadobudnes usudok ako to riesit, ale tu ortezu by som nenosil urcite.
tomikaaaT
Pridané: 10.07.2017, 11:47
Pridané: 10.07.2017, 11:47
Ahoj, prosim Ta, co by si odporucal (ktore cviky) na posilnenie driekovej oblasti ? Vopred dakujem pekne
JakubT
Pridané: 08.07.2017, 14:50
Pridané: 08.07.2017, 14:50
Ahoj Vlado a koľko približné strukovín by si odporučil v jednom týždni... Je dobre jest strukoviny v ten den čo prímem okolo 300- 400 sacharidov .
veronika.harvil
Pridané: 07.07.2017, 20:28
Pridané: 07.07.2017, 20:28
Ahoj,pred 4 týždňami som spadla z koňa a roztrhla si LCA a natrhla LCL, vraj ak nebudem mať nestabilitu kolená mi plastiku netreba...bolo mi povedané že mám pri športe používať ortézu (okrem bicyklovania,tam nemusím) ale jazdiť s ortézou sa veľmi nedá tak sa chcem opýtať čo si myslíš? Aj keď už som vyčítala že ortezam nefandis
Vlado
Pridané: 06.07.2017, 15:12
Pridané: 06.07.2017, 15:12
Neviem na tuto otazku jednoznacne odpovedat. Nemyslim si, ze stav vlasov moze byt jednoznacnym ukazovatelom stavu zdravia. Vidiet mnoho mladych muzov, ktori maju vo veku okolo 30 rokov uz dost sedivych vlasov, plesinu a dalsie "problemy". Moze to byt nejaky prejav epigenetiky, ktoru oplyvnuju rodicia dalsie 3 generacie pred starych rodicov (sme ich "produktom"). Netrufnem si vsak povedat, ze ak uz niekto s vlasmy problem ma, ze ma slabsie zdravie. Je to nutne kvantifikovat od pripadu pripadu, pretoze na 10 takychto muzov najdeme s prehladom dalsich 10, ktori budu mat dobre "zdravie" vlasov, ale celkovo zdravotne na tom budu podobne rovnako zle alebo aj rovnako dobre...
scroll-top

Tieto stránky využívajú Cookies. Prečítajte si informácie o tom, ako používame cookies na týchto webových stránkach.

Rozumiem