Intervalový tréning - silná zbraň na tuky

Tento typ tréningu má "zázračné" účinky na vaše bunky a celú hormonálnu činnosť. Okrem toho do pohybu zapája tie najviac ochabnuté typy svalov, ktoré tak chronicky málo používame. Inšpirujte sa touto metódou tréningu, ktorá vám pomôže žiť plnohodnotnejší život.

Napísal: Vlado | 04. August 2011 | 88976x prečítané | Článok zaradený: Tréning, úrazy a regenerácia

Zázračné účinky intervalového tréningu

Vo svete sa začínajú šíriť veľmi pozitívne správy. Niektoré vedecké štúdie odhalili spôsob, ako skutočne účinne spomaliť starnutie ľudí. Nemá to však nič spoločné s krémami, tabletkami, zázračnou diétou alebo nebodaj inými skratkami, na ktoré by ste sa mohli nechať nachytať.

Tento spôsob, ako si predĺžiť mladosť, je ukrytý vo vysoko intenzívnom, zato krátkom cvičení. Delenie buniek spôsobuje starnutie a čím sme telomere, vlado zlatoš, starnutiestarší, tým slabšia je schopnosť nášho tela regenerovať. Môžu za to skrátené časti leukocitových telomerov (angl. Leukocyte Telomere Lenght - LTL), ktoré sú v mladom veku dlhé a umožňujú kvalitnú regeneráciu. Čím sme starší, tým viac sú telomérové časti buniek kratšie a rýchlejšie starneme.

Vysoko intenzívne cvičenie nie len že dokáže spomaliť skracovanie telomérových častí buniek, ale dokážu ich proces skracovania zvrátiť (predlžovať späť). Okrem toho už 10 minút vysoko intenzívneho cvičenia dokáže stimulovať jeden z najdôležitejších omladzovacích hormónov nášho tela vôbec - rastový hormón (HGH).

Na základe štúdií sa zistili dôležité súvislosti. Ak vaše telo produkuje menej rastového hormónu, tak:

  • tým viac tuku sa vám bude ukladať v oblasti brucha (aj medzi orgánmi),
  • tým viac svalovej hmoty stratíte,
  • o to viac vám klesne kondícia,
  • o to horšie vám bude pracovať imunitný systém
  • a o to horšie sa budete cítiť aj po psychickej stránke, pretože klesnú aj hodnoty dôležitých anabolických hormónov.

Zaujímavé sú však aj zistenia, že vytrvalostné cvičenia tento efekt vôbec nespôsobujú a napriek tomu ich mnohí ľudia považujú za najviac účinné v otázkach zdravia i prevencie.

Azda najdôležitejšia je informácia, že vysoko intenzívne cvičenia zvyšujú kondíciu omnoho efektívnejšie ako vytrvalostné cvičenia. Viac o Telomeroch a vôbec problematike spomaľovania starnutia sa dozviete z tohto odborného článku.

3 druhy svalov, ktoré musíte vedieť zapojiť do pohybu

Aby ste zamestnali svoje telo plnohodnotným tréningom, musíte dať zabrať 3 typom svalovým vláknam, ktoré sa na vašom tele nachádzajú:

  • Musíte dať zabrať najprv pomalým svalovým vláknam (červená svalovina). Tie sú aktivované najmä silovým cvičením alebo vytrvalostným cvičením. 

  • Ďalej musíte dať zabrať aj rýchlym svalovým vláknam (biela svalovina) a tie sú aktivované aj intervalovým tréningom vo vyššej intenzite.
  • Na záver musíte dať zabrať aj super-rýchlym svalovým vláknam (biela svalovina). Tie sú aktivované taktiež intervalovým tréningom (závisí od intenzity, čím viac tým lepšie), ale prípadne aj akceleračným tréningom, ktorý sa dá realizovať na prístrojoch Power Plate.

Iba stimulácia rýchlych a super rýchlych svalových vlákien (pohybom) provokuje zvýšenú prirodzenú tvorbu rastového hormónu (HGH). Ak tieto rýchle svalové vlákna zapájať pri pohybe nebudete, začnú vám ochabovať a tým pádom menej rastových hormónov vaše telo vylúči. Potom môžete rátať s hore uvedenými problémami, ktoré z nedostatku rastového hormónu plynú.

Aké typy pohybových činnosti si vyberať pre intervalový tréning

Na výber máte ľubovoľné cyklické činnosti. Vyberte si také pohybové činnosti, ktoré budú pre vás bezpečné vzhľadom na aktuálny stav fyzickej i zdravotnej kondície. Heslo znie: "neublíž si"! Vyberajte z nasledovných činností:

  • bicykel, eliptikal, orbitrek, veslovanie (menej rizikové pohybové činnosti lebo sú realizované na trenažéroch)
  • beh (šprinty), švihadlo, korčule (rizikovejšie pohybové činnosti)

Štruktúra tréningu, ktorého súčasťou je intervalový šprint

Na úvod tréningu sa musíte dôkladne zahriať. Statický strečing vám neodporúčame vykonávať. Je to veľmi neefektívne a častokrát kontraproduktívna forma rozcvičovania. Realizujte odporové - silové cvičenia proti pevným prekážkam (box) alebo súperovi (napríklad zápasenie, pretláčanie, iné). Stačí iba 10-15 sekúnd odporových silových cvičení (kontrakcií) a svaly sa vám zahrejú už o jeden stupeň. To platí aj o telesnú teplotu a vy sa začnete čoskoro potiť. To úplne stačí na to, aby ste následne mohli začať cvičiť takmer naplno. Žiadne zdĺhavé aeróbne cvičenia vykonávať nemusíte, postačí pár minút a ide sa na to. Takto by mohla vyzerať štruktúra vášho najbližšieho tréningu:

  • zahriatie odporovými cvičeniami (4 - 5 minút)
  • intervalové šprinty (15 -20 minút)
    • jeden interval je: 30 sekúnd úplne naplno ako vládzete, 60-90 sekúnd veľmi pomaly
    • takýchto intervalov urobte minimálne osem
    • opakujte iba 3 krát do týždňa (nie viac, pretože pokiaľ ich budete robiť skutočne naplno, bude vám to bohato stačiť)
  • silové a spevňovacie cvičenia. ideálne s vlastnou hmotnosťou (30 - 45 minút)
  • strečingové cvičenia (5 - 10 minút)

Aké výhody prináša intervalové cvičenie

Dva či trikrát za týždeň intervalový tréning bohato stačí. Niekomu možno na začiatok aj jeden krát. 15 - 20 minút trvajúce intervalové cvičenie prináša nasledovné výhody, ktoré plynú najmä zo zvýšenej produkcie HGH:

  • efektívne znižuje množstvo telesného tuku
  • zvyšuje svalový tonus
  • zlepšuje kvalitu pokožky
  • zlepšuje kondíciu a výkonnosť
  • zlepšuje stav energie a zvyšuje činnosť libida

Ako ešte podporiť prirodzené vylučovanie rastového hormónu (a ďalších dôležitých hormónov):

  • dbajte na dostatok kvalitného spánku v noci
  • vyhýbajte sa veľmi mastným jedlám pred a po cvičení (konzumujte iba kvalitné tuky)
  • pite viac čistej vody (ženy aspoň 2,5L / deň, muži viac ako 3L / deň)
  • jedzte viac zeleniny a vysoko kvalitných bielkovín [1], [2]
  • konzumujte potraviny a realizujte činnosti, ktoré prirodzene zvyšujú hladinu vitamínu D (rybí tuk, slnečné žiarenie)
  • vyhýbajte sa cukru, špeciálne fruktóze
  • naučte sa 1-2x za týždeň čiastočne hladovať a vždy jedzte jedlo až keď vám úplne vytrávi
  • stabilizujte svoj metabolizmus buniek tak, aby bunky spaľovali tuk a nie cukor

Ak si chcete preštudovať ďalšie podrobné informácie o tom, ako správne cvičiť intervalové tréningy (HIIT), preštudujte si nasledovný článok.

Na dnešnej ceste za lepšou verziou seba samého vám veľmi držíme palce. 

Páči sa vám náš článok? Registrujte si náš týždenný newsletter a získajte zadarmo aj elektronickú knihu "STOP racionálnej výžive". viac ...

 

 

 

 

Súvisiace články:
Ako správne cvičiť intervalový tréning
Nová elektronická publikácia o chudnutí

Používajte týchto 10 receptov ktoré vám zlepšia zdravie
Trénujte efektívne aj doma 
Čo je dnes vrchol zdravej výživy?
Neúspešné chudnutie - kde sa stala chyba?
Potraviny v nákupnom košíku
Zdravá výživa vám veľmi nepomôže

Komplexná stratégia na formovanie brucha, Vlado Zlatoš

Autor príspevku: mariana1985
Pridané: 26.02.2014, 09:53
Ahoj Vlado,
chcem sa spýtať na tvoj názor, robim intervaly na orgitreku a biku 30sek na plno, 30sek mierna zataž cca 20 min a používala som aj merač tepu ale mam nizky tlak a vôbec mi nenamerá tep.. moja otazka je ked sa mi tep nezvýši do dajme tomu 180 , ma to nejaký účinok na odbúranie tuku? ako makam dost 25min a na konci som spotena ale tep mi merá mozno po 18min a max 150. robim niečo zle? Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatoš
Pridané: 11.03.2014, 22:30
Ahoj, myslim, ze po precitani tohto clanku budes mat vo veciach jasnejsie, ak nie napis opat koment:

http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-pohybe/ako-spravne-cvicit-intervalovy-trening.html Reagovať
Autor príspevku: ZuzkaZuzka
Pridané: 07.02.2014, 18:29
Ahoj Vlado,
v úvode Ti chcem povedať, že Ťa veľmi obdivujem, aj Tvoju manželku, vyzeráte úžasne a myslím si, že to potvrdzuje celú Vašu filozofiu ohľadom životosprávy. Raz by som chcela vyzerať takto dobre aj ja. Ale musím sa priznať, že s tým ešte len začínam niečo robiť a moja postava zatiaľ vyzerá presne tak, ako si v mnohých článkom opisoval ženy. 55 kíl, ale tuk na stehnách, na bokoch a na bruchu. Vytrvalostný beh mi vôbec nepomohol, síce som trochu chudšia ako som bola, ale ten tuk mi zostal. Tak som sa rozhodla, že skúsim tento intervalový tréning 2x do týždňa (ale asi si trošku skrátim intervaly, pretože druhá polovica z tých 30 sekúnd už vôbec u mňa nie je úplne naplno ako sa dá, aký by bol na to Tvoj názor?) A chcem sa Ťa opýtať, čo by si odporúčil začiatočníkovi, ktorý nemá takmer žiadne svalstvo, ako silový tréning? Tie cviky s vlastnou hmotnosťou sú pre mňa tiež príliš náročné. Myslíš, že by stačili drepy, kliky a nejaké cviky na brucho 5 krát do týždňa? Aspoň na začiatok. Nechcem sa vzdávať ani toho behu, takže 2-3 krát do týždna si dám aj tú 30 minútovku na zregenerovanie.
Prajem Vám veľa šťastia a úspechov celej rodinke. Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatoš
Pridané: 10.02.2014, 23:46
Ahoj Zuzana, dakujeme ti za pochvalu. Domnievam sa, ze sama uvidis, kolko treningoveho objemu a intenzity za tyzden zvladnes. Pamataj, ze pri tychto velmi efektivnych formach pohybu (HIIT, silove cvicenia, cviky zo zatazou…) sa mozes velmi lahko pretrenovat a potrebujes mat dostatok oddychu. Myslim ze tento clanok by ta mohol velmi dobre usmernit. Drzime palce

http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-pohybe/silove-cvicenia-pre-zeny-a-predsudky.html Reagovať
Autor príspevku: keno10
Pridané: 31.01.2014, 18:53
Ahoj Vlado! Chcem sa Ti srdecne podakovat aj za celu nasu rodinku. Vdaka Tvojim clankom a WP sme sa dostali na inu uroven stravovania. Osobne som zacal s nizkosacharidovym prijmom a ciastocnym hladovanim od zaciatku tohto roka. Neviem si predstavit uz ani jeden den tak ako predtym. Chcem sa ale spytat jednu otazocku kedze sa mi zda, ze trocha okrajovo beries temu vytrvalosti. Moje sny na rok 2014 su zabehnut maraton pod 3hodiny a polmaraton do 1h20min. Chcem tomu prisposobit tento styl vyzivy ale vsade mi "experti" tvrdia ze bez sacharidov to nezvladnem. Samozrejme krutia hlavou nad tymto stylom stravovania a len cakaju ze ako dlho vydrzim. Vsetci sa tesia na den kedy im zvestujem "zase som normalny". Ak sa nemylim vytrvalostnym treningom sa produkuje nezelany hormon kortizol. Je aj toto odpoved preco vyznavas treningy max do 30min? Teraz v snehu behavam iba 20km useky tak neviem povedat ci by som zvladol aj skutocny maraton v rychlom tempe. Ak je to fakt na mne a metode pokus omyl tak idem do toho ale ak su nejake potencialne hrozby prosim porad. Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatoš
Pridané: 01.02.2014, 20:09
Ahoj, mas pravdu, ze z istych zdravotnych dovodov, ALE. Ak mas tieto ambicie, navrhujem, aby si si prestudoval nasledovne zdroje, kedy sam zistis, ze ako keto-pionier si schopny podavat minimalne rovnake vykony ako pred tym, len s tym rozdielom, ze to nebude mat take zasadne negativne zasahy do tvojho zdravia (toxicke bioprodukty spalovania najma cukrov, zapaly, znizena imunita). Takze drzim palce pri treningu, aby si kolegom mohol dokazat ze sa to da aj inak (a mozno este lepsie ako doteraz):


http://www.amazon.com/The-Art-Science-Carbohydrate-Performance/dp/0983490716

http://generationucan.com/pdf/technical-breakthrough-sports-innovation.pdf

http://www.askthelowcarbexperts.com/2013/01/37-ben-greenfield-ketogenic-diets-and-exercise-performance/ Reagovať
Autor príspevku: mirka22
Pridané: 03.01.2014, 19:38
Dobry den prajem,chcem sa opytat mam doma beziacy pas, chcem zacat na nom pravideelne trenovat, ako zacat? Vonka nemozem chodit behat ani do posilovky,mam dve deti a nemozu sami ostat v dome lebo su este male a manzel pracuje od rana do vecera. Dakujem vopred za odpoved. Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatoš
Pridané: 14.01.2014, 19:06
Podrobnejsi navod ako zacat sme spracovali tu, drzime vam palce:

http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-pohybe/ako-spravne-cvicit-intervalovy-trening.html Reagovať
Autor príspevku: radino
Pridané: 31.12.2013, 15:36
Ahoj,
ja beham trochu dlhsie intervaly 5min v 4 zone (vacsinou okolo 170bpm, tj. nie sprinty na hranici mojich moznosti), potom 1 min vyklus - 5 opakovani. (1-2x za tyzden) - je rozdiel medzi takymito dlhsimi intervalmi a kratkymi intervalmi uplne na plno?
rano beham vacsinou tak 30min v pomalom tempe (2. zona, 3x tyzden)
Aky je tvoj nazor na dlhsie behy? raz do tyzdna beham cca 2h v pomalom tempe (2z - okolo 145bpm), niektori bezecki treneri tvrdia, ze pri pomalych behoch sa clovek uci bezat "ekonomickejsie".. Je podla teba, ist aj takyto dlhsi beh uplne na lacno?
A este beham treshold run (1x za tyzden) - napr 15min v 4 zone. - je dobre ist aj takyto intenzivny beh nalacno?
Hovoris o kondicii, ale aku kondiciu mas na mysli? Keby sme sa bavili o behani, tak si neviem predstavit, ze by som len s kratkymi sprintami natrenoval napr. na (pol)maraton.
tak 3x do tyzdna si chodim na cca 3h zaliezt.. vacsinou som si dal pred tym jeden banan a v strede treningu dalsi.. je tiez podla teba lepsie trenovat na uplne na lacno, vydrzi to clovek 3h?
Prave som si zakupil Zivotospravu 1.0, ale este som to nedocital. Snazim sa objednat si e-publikaciu brucho ale dostavam chybu: " Network Error (tcp_error) " - co sa mi uz stalo viac krat.. asi by to chcelo trochu vylepsit stability stranky ;) Diky :) Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatoš
Pridané: 31.12.2013, 16:04
Ahoj, ano rozdiel tam je a obrovsky. Kazda zmena v treningovom protokole vedie ak inym metabolickym ci fyziologickym zmenam. Zalezi na tom, co chces dosiahnut. Sprintami na maraton nenatrenujes, ale zo mojho pohladu bude radsej sprintovat (a stimulovat viac rastovy hormon) ako bezat maratony (a stimulovat katabolicky kortizol, ktory zvysuje cukrovy metabolizmus). Ja mam na mysli kondiciu, ktora podporuje schopnost prezit a k tomu su potrebne nie len vytrvalostne, ale aj silove, rychlostne, koordinacne ci ine pohybove vlastnosti. Najcennejsie su z tohto pohladu fyzicke schopnosti, kedy dokazes mat nie len dost sily a rychlosti (dynamika) ale dokazes si tuto "paru" udrzat aj najdlhsiu moznu dobu. Na vysvetlenie tohto celeho som potreboval iba 230 stran v nasej poslednej publikacii ZIVOTOSPRAVA, takze ked ju docitas, tak potom otvorme dalsiu diskusiu. Tu chybu mi prosim posli do emailu, idealne aj so screenshotom, nech to mozeme s programatorom opravit (ak je chyba na nasej strane - ale objednavky na tuto publikaciu dostavame casto bez problemov). Reagovať
Autor príspevku: Brano
Pridané: 24.08.2013, 09:15
Ahoj Vlado,
na základe inšpirácie z tejto stránky som sa rozhodol že budem robit intervalový trénink.Kúpil som si merač tepu Sigma PC 10.11
Chcel by som sa spýtat ako mám s ním trénovat.Chcem totiž robit rozne cviky od výmyslu sveta ale vzdy ich vtesnat do nejakého intervalového 30 minutového treninku.Chcem vediet čo sa považuje za interval v prípade ked si merám tep.Ked dosiahnem tep 150 alebo 170? A aký čas musím na tomto tepe zotrvat v rámci jedného intervalu? Alebo ako to vlastne je s tým tepom?Chcem si udržat dobrú kondíciu a zapojit vsetky svalové skupiny preto nechcem len monotónne intervalovo behat.A ako zistím svoj kritický maximálny tep? Nechcel by som ho zistovat tak že budem behat dovtedy kým ma pepka neklepne a potom si odčítam pri akom tepe to bolo:-)))
Dakujem za odpoveď. Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatoš
Pridané: 03.09.2013, 22:04
Ahoj Brano, neviem ci sa da HIIT behat monotonne. Myslim ze na monotonnost pri spravne vykonanom HIIT nemas ziaden cas. Nemas cas sa poriadne ani dodychat, nie to este nudit. Ak ide o tepy a merania, tak velmi sa netrap. Pocas intervalu nie je velmi dolezite aky mas pulz. Cim si das poctivejsi HIIT interval, tym vyssi budes mat pravdepodobne aj pulz. Omnoho dolezitejsie je ako rychlo ti tento pulz klesne po jednom intervale a ake hodnoty pulzov budes mat na konci prestavky. Tam uvidis v case radikalne zlepsenia. Dalsie podrobnosti citaj TU:

http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-pohybe/ako-spravne-cvicit-intervalovy-trening.html Reagovať
Autor príspevku: Matúš
Pridané: 06.08.2013, 12:19
Ahoj
mám takú otázku. Dá sa/je dobré robiť intervalový tréning (sprint) na bežiacom páse? Chcel by som mať všetko pokope, pretože v okolí nemám moc dobré podmienky na takýto tréning. Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatoš
Pridané: 12.08.2013, 22:12
V okoli nemas dobre podmienky? To kde zijes? Ved hoci len travnik ci cestu pod oknami musis mat. Na beziacom pase sa zle reguluje rychlost behu, je to velmi neefektivne. Citaj ako ine moznosti mas co sa tyka intervaloveho treningu:

http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-pohybe/ako-spravne-cvicit-intervalovy-trening.html Reagovať
Autor príspevku: rena
Pridané: 01.08.2013, 09:31
Ahoj Vlado,
dnes mi prišiel mail "Zacvičte si hneď ráno po zobudení" kde píšeš "Strečujte a pohybujte sa 15 minút každý deň intervalovým spôsobom" Zaujímalo by ma či častým intervalovým cvičením nedochádza k poškodeniu kĺbov, al. šliach. Také niečo som počula od jedného lekára. Za skorú odpoveď vopred ďakujem :) Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatoš
Pridané: 12.08.2013, 13:47
K mikrotraumam paradoxne dochdza, no prave tieto mikrotraumy robia cloveka silnejsieho a odolnejsieho zvladat dalsi stres podobnej intenzity. Bez tohto adaptacneho mechanizmu, by nestupala kondicia a nerastol svalovy objem a funkcnost. Takze ano dochadza, umenie je len nastavit si svoj treningovy program tak, aby clovek stihol kvalitne zregenerovat a nepretrenoval sa. Pretrenovat sa dnes dokaze uz kazdy "hlupak" ani trenera na to nepotrebuje. O tom, ako si spravne nastavit svoj treningovy program (okrem ineho) pripravujeme novu publikaciu. Reagovať
Autor príspevku: ryzo
Pridané: 25.07.2013, 21:07
Nazdar Vlado. 1)Je potrebne pri treningu sledovat tep a prekracovanie maxima? (220-vek mi pride hodne malo - uz pri prvych treningoch chodim 10 cez a bude sa to zvysovat) 2)Pisal si ze sa treba vyhybat fruktoze -prevazna cast mojej stravy su ovocne a zeleninove-to budem mat asi problem. Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatoš
Pridané: 30.07.2013, 15:35
Ahoj, nie je potrebne sledovat si pulz pocas HIIT ale po. Meritkom zvysovania tvojej kondicie je, ako rychlo ti tep klesne pocas prestavky. Ak ide o fruktozu, zavisy to od druhu ovocia. Citaj tu:

http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/preco-nemozete-jest-vela-cukru.html Reagovať
Autor príspevku: Vlado
Pridané: 19.06.2013, 13:14
Intervaly funguju, mam to overene na sebe. Za zhruba tri mesiace zo mna doslova padlo cca 20kg (predtym 120kg+ pri 185cm, nic pekne).
Moze sa to zdat vela, ale nerobim nic narocne - ziadne cvicenie do kolapsu alebo sialena dieta, len som vzal par rad o stravovani a cviceni z tohoto blogu, par rad z inych zdrojov, k tomu dva krat tyzdenne posilka a ide to dole same.

Ako cvicenie som si vybral kettlebell swing a snatch. Cvicim vzdy co najskor rano na lacno, 20-30 minut v intervaloch 20/40, alebo 30/30, 15/15, podla toho, na co sa citim. Za tych 20 minut sa pekne zapotim a zadycham, ale mam pocit, ze ma to nastartuje do celeho dna. Vyzeram lepsie a hlavne sa citim lepsie (aj ked mam este dost prace pred sebou) - nemam napriklad problem vybehnut ovela viac poschodi, ...

Ono to je v podstate jednoduche, len treba zacat a vydrzat.

Vdaka;)
Reagovať
Autor príspevku: Juro
Pridané: 22.05.2013, 23:19
Cau, mam otazku. Som v situacii, ze chcem schudnut z brucha tuk a pritom nechcem stratit zo svalov (stravu dodrziavam). Chodim pravidelne 3x do tyzdna cvicit silovo. Aku frekvenciu, alebo ako casto a ako dlho si mam dat intervalovy sprint cez tyzden?(nechcem aby to bolo v ten den ako posilka, lebo by ma to asi zabilo)
Za odpoved velmi dakujem ;) Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 25.05.2013, 10:15
Ahoj, intervalovym treningom neschudnes, prave naopak zanabolizujes este efektivnejsie. Spomen si, ako vyzera postava sprintera a naopak postava vytrvalca / maratonca. Sprinteri netrenuju nijak inak ako intervalovym treningom (okrem silovej pripravy, ktoru mas aj ty). Poctivy intervalovy trening ti postaci 2x / tyzden. Ak vsak chces velmi komplexnu strategiu na formovanie brusnych svalov, publikaciu mas na to tu aj s video cviceniami:

http://produkty.vladozlatos.com/e-publikacia-brucho.html Reagovať
Autor príspevku: Anna
Pridané: 02.06.2013, 00:01
Mozno hlupa otazka, ale HIIT je plnohodnotny intervalovy trening? Nasla som na youtube nejake HIIT videa a cvicila som podla nich, len si nie som ista, kedze tam bol interval 20/10. Tak som trochu zmatena, lebo som sa snazila interval.trening robit na bicykli v prirode, ale to sa mi nezdalo dobre, pri eliptickom trenazeri som akosi nevedela podat az taky vykon naplno, ako by som chcela. A tento HIIT mi dal riadne zabrat, aj svalovica bola statocna :) Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 25.05.2013, 10:13
HIIT je anglicke pomenovanie (skratka) pre intervalovy trening. Intervalove treningy su rozne, dokonca aj v nasom DVD pre zeny mame HIIT ale uplne inych pomerov ako popisujeme tu v clanku. V kazdom pripade akykolvek HIIT je ucinny a efektivny. Odporucame pohybove cinnosti striedat a neostavat iba pri jednej:

http://produkty.vladozlatos.com/cvicebne-dvd-pre-zeny.html Reagovať
Autor príspevku: Lucia
Pridané: 02.06.2013, 00:01
Dobrý deň, keď cvičím niekedy intervalový tréning tak, že 30 sek. veľmi rýchlo a 30 sek. mierne tepmo, je v tom nejaký problém? nemá to iný efekt ako keď je 60-90 sek. mierne tempo? Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 01.05.2013, 21:33
Iba ten, ze potom tych 30 sekund "sprintu" nie je na 100%, cize to uz pri 4-5 kole nie je mozno ani intervalovy sprint, ale rychlejsi beh. Reagovať
Autor príspevku: Dominika
Pridané: 02.06.2013, 00:01
Prosim ta, patri sem aj spinning ??
Robim HIIT Po,Str,pia..no castokrat nepodam az taky vykon ako chcem..tak rozmyslam ze stredu by som mala spin..len chcem aby som chudla tuk,stale..po HIIT to je zarucene..
dakujem
Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 26.04.2013, 15:55
Ano aj spining je forma intervaloveho treningu. Uplne by postacilo, ak by si mala spinning pondelok a piatok ale naplno, ostatne dni nejake silove cvicenia, pripadne utorok a sobotu regeneracne vytrvalostne cvicenia (beh, plavanie, ine)... Reagovať
Autor príspevku: Dominika
Pridané: 02.06.2013, 00:01
ano dakujem za info, a existuje nejaky sposob HIIT kde sa az tak nezatazuju nohy? Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 01.05.2013, 23:44
Napriklad veslovanie (trenazer), plavanie, svihadlo (je to aj na nohy)... Reagovať
Autor príspevku: andy
Pridané: 13.04.2013, 12:28
Ahoj, vedel by si mi poradit co je pre mna najvhodnejsie, pokial cvicievam pravidelne , okrem ineho na brucho kazde rano, tuk ale nemizne. Snazim sa zdravo stravovat, ale mozno v niecom robim chybu. Teraz ked je uz teplo, chcem zacat chodit behavat. Vies mi este nieco poradit? dakujem Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 22.04.2013, 15:23
Ano, velmi komplexne a vycerpavajucim sposobom som to vysvetlil v tomto produkte. V nom sa dozvies aj to, preco nechudnes na bruchu aj ked nan cvicis a co je potrebne urobit:
http://produkty.vladozlatos.com/e-publikacia-brucho.html
Reagovať
Autor príspevku: Lucia
Pridané: 29.03.2013, 12:00
ahoj.chcela by som sa opytat ci je v poriadku a obvykle ze cvicim insanity nejakych 7 dni a zatial nemam vobec pocit ze by som co i len trosku schudla.dokonca na vahe som este aj kilo pribrala.po obede uz jedavam maximalne tak ovsene vlocky s jogurtom a ovocim a niak to nezabera a to predtym som jedavala o vela viac.dakujem Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 06.04.2013, 23:08
To snad ani nie je mozne? Az sedem dni a nic? Kto to kedy videl - fakt. A co tak popri cviceni vyskusat aj Fantozziho dietu? To by uz urcite malo zabrat:

http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/chcete-schudnut-10-kil-pocas-spanku.html Reagovať
Autor príspevku: Marta Vargová
Pridané: 17.06.2013, 13:27
:-D Ja sa priznám že odkedy som začala s intervalovým tréningom na stránke rutina.cz som zhruba už po 2 mesiacoch videla rozdiel na tele. Na váhe vôbec, a je pravda že kilo šlo hore, ale aj priateľ potvrdil že to robí divy. Odvtedy som prešla postupne k Zuzke light, je to fakt super :-) stravu mením postupne, lebo len pomaly zisťujem čo je pre mňa to správne :-) Škoda že teraz som zmenila zamestnanie a môžem cvičiť len max. 2 krát do týždňa.....a som z toho smutná :-( už to nie je ono...tak aspoň tú stravu riešim....máte super články :-)
Reagovať
Autor príspevku: Matej
Pridané: 15.03.2013, 01:21
Ahoj Vlado.Obraciam sa k tebe s otazkou ci je vhodne zaradit intervalovy trening pred , ci po silovom cviceni.Chodim cvicit obcas rano a obcas vecer.Preto sa chcem zaroven spyatat ci je vhodne to obcas aj prehodit.Myslim poradie cvikov(zatial som daval vzdy silovy a po nom kardio).Velmi pekne dakujem za odpoved.
PS:Tvoja stranka je vysoko navykova:) Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 18.03.2013, 22:58
Ahoj Matej, vitaj v klube :) radi ta tu vitame. Najlepsie bude, ak to vyskusas sam. Ja to robim tak, ze interval najprv, sila potom. Urcite je dobre to skusat aj prehodit a sledovat co ti robi lepsie, najlepsie... Reagovať
Autor príspevku: monika
Pridané: 08.03.2013, 21:05
Ahoj Vlado, začala som robiť intervaly 30/60 - osem opakovaní. Intervaly robím na bežiacom páse pri rýchlosti 18. Je to maximálna rýchlosť a mám pocit, že telo si už pomaly zvyklo... Čo ďalej? Mám zvýšiť počet opakovaní, alebo predĺžiť čas šprintu? Alebo môžem zostať pri pôvodnom tréningu? Mám 41r., 1,60m a 53 kg. Ďakujem Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 18.03.2013, 07:50
V prvom rade vobec nerobi intervaly na beziacom pase, je to pomale tempo a davkovanie rychlosti je taktiez pomale. Ak by si tam ozaj chcela robit poctive sprinty, tak kym by sa ti rychlost znizila, pas by ta vystrelil z drahy. Preto si vyber bud bicykel alebo veslovac, ak si zdrava a tak rob skutocne sprinty vonku v prirode ale ked raz je nieco naplno, tak 30s x 6-8 sprintov ti musi bohato stacit a nikdy si nezvyknes. Nezvyknes si preto, lebo so stupajucou kondiciou vydas so seba vzdy maximum, hoci vykonas vacsi objem prace za ten isty cas. Reagovať
Autor príspevku: monika
Pridané: 23.03.2013, 15:06
Dakujem Vlado za info. Ešte jedna otázka - ,ak budem robiť šprinty na bicykle, tak mám dať ľahšiu záťaž, alebo väčšiu? Nechcem nabrať na svalovej hmote, ale dať dolu tuk...ď. Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 26.03.2013, 21:49
Daj taku zataz, aby si sa poriadne zadychala a takmer s dychom odpadla. Kazdy kilogram svalu co naberies, ti spali nadbytocne zasoby tuku aj na miestach, ktore mas na hormony citlivejsie (kde sa tuk uklada viac)... Reagovať
Autor príspevku: Tomáš
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Ahoj Vlado. Čo hovoríš na HIIT? Viem že to tu bolo spomínané, ale mám na mysli konkrétne HIIT čo ti vybehne keď to zadáš do youtube. Napr. toto http://www.youtube.com/watch?v=_Xm3GEDVmbM Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 05.03.2013, 17:43
No nic, len ze cvic to a prisposob svojim potrebam :) Reagovať
Autor príspevku: kika
Pridané: 26.02.2013, 22:52
Ahoj Vlado,
rada chodievam behávať svoju obľúbenú trasu- je to asi 7-10 km (som rekreačný bežec,obmieňam ju podľa možnosti), nikedy do toho zapojím v poslednom úseku aj krátke šprinty a výklus- toto opakujem niekoľkokrát. Dá sa to považovať za intervalový tréning? Je rovnako účinný ako keby si dám čisto iba intervaly? Ak nie, koľkokrát do týždňa by som si mala dať intervalový tréning, aby sa dostavili výsledky s tým, že toho svojho behu sa nechcem vzdať- napr. 2krát do týždňa intervaly a 2krát do týždna 7 km by bolo vhodné? Ďakujem za odpoveď a prajem nech sa Ti/Vám darí, pretože tento blog a aj ostatná Tvoja práca si zaslúži obdiv a rešpekt :) Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 05.03.2013, 16:50
Ahoj Kika, riesenie je jednoduche. Urob to tak, ze napr. v pondelok a stvrtok pojdes intervaly (15 min.) + trochu silove cvicenia a utorok, piatok pojdes svoje vytrvalostne behy v regeneracnom tempe. Reagovať
Autor príspevku: Alexandra
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Ahoj, zacala som praktizovat intervalovy beh 30/60, po ktorych si dam este nejake posilovacie cviky a strecing. No mam problem ze zvycajne tak hodinu po cviceni dostanem strasnu chut na nieco sacharidove, chlieb, cestoviny.. a neskor v ten den som velmi unavena a citim sa malatne. Vies mi poradit kde robim chybu? Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 20.02.2013, 23:14
Nerobis nikde chybu, len tvoj metabolizmus buniek este nie je "prepnuty" na tukovy zdroj energie. Chvilu to potrva a obcas sa aj neubranis. Citaj viac tu:
http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/opravte-svoj-zle-fungujuci-metabolizmus.html Reagovať
Autor príspevku: Alexandra
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Dakujem za odpoved, zaujimavy clanok. Este by som sa ta chcela spytat ako zistim, ze moj metabolizmus sa uz prepol na tukovy?
Inak super stranka, fandim ti :) Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 05.03.2013, 15:22
To je jednoduche. V dni, kedy mas drzat ciastocnu hladovku sa necitis nervozna, hlad ti nesposobuje traumu a vecer ked ides trenovat (napr. aj intervaly) paradoxne podas vdaka celodennemu hladu asi o 20% lepsi vykon ako je tvoj vykonnostny priemer. No a co je najdolezitejsie, prirodzene chudnes a naberas funkcne svaly, nakolko bunky pouzivaju ako zdroj energie tuk. Hormonalna cinnost je tiez stabilizovana a tak vlastne stupas po spirale hore, smerom k pozitivnym metabolickym zmenam, ktore sa odrazaju na kondicii, vyzore, psychike... Reagovať
Autor príspevku: Dominika
Pridané: 12.03.2013, 18:12
ahoj:)
Takze do dvoch hodin ziadne sachace..ani tie co su v zelenine ? Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 20.02.2013, 23:01
Zelenina nie je koncentrovany sacharid, pretoze obsahuje mnoho vody ale zaroven asi 8x tolko vlakniny ako napriklad cerealie. To ma za nasledok optimalnu metabolicku reakciu a preto sa netreba bat ani listovej ani dusenej zeleniny (brokolica, hrach, mrkva, ine). Reagovať
Autor príspevku: Zuzana
Pridané: 02.06.2013, 00:01
Dobry den, ja by som sa chcela opytat, ci doporucujete intervalovy trening aj pre zeny, ktore dojcia, prip. robit ho v miernejsom tempe, kvoli kys. mliecnej? Alebo zvolit inu formu kardio, kt. potom doplnim cvikmi v Tinkinom videu pre zeny po porode? (som 4 mesiace po prirodz. porode, mam doma stacionar. bicykel a teraz posledne 3 tyzdne som cca 4-5x/ tyzd. bicyklovala 40-45 min. Ale po precitani Vasich clankov som zmenila na to nazor, kedze vhodnjesie na kondiciu a chudnutie je intervalove cvicenie. Velmi pekne dakujem za odpoved. Prajem pekny den.
P.S. pisala som do sekcie "cvicenie po porode" 8.2. ale zatial nemam odpoved, tak pisem sem. Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 13.02.2013, 23:19
Uz som vam odpovedal tam, prosim o vacsiu trpezlivost:
http://www.vladozlatos.com/kontakt.html Reagovať
Autor príspevku: Erik
Pridané: 06.02.2013, 14:00
Ahoj, chcel by som sa opýtať, keď mám posilovací tréning a 2 hoďky potom mám futbalový tréning - mohol by som to k intervalovom tréningu prirovnať trochu, ako by mala vyzerať strava po tej posilke, či mi stačí nejaký kokteil, a potom si dať pred futbtbalovým tréningom nejaké ovocie?
A ešte, čo je dobré si dať po intervalovom tréningu tak 10 - 15 m? Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 12.02.2013, 23:28
Ovocie by som si nedaval. Uvaha nad proteinom je spravnejsia ale az najskor za 45 minut po treningu (hocijakom). Do 15 min. po skonceni treningu si mozes dat aminokyseliny BCAA. Protein najlepsie tento:
http://produkty.vladozlatos.com/wellness-protein-daily.html Reagovať
Autor príspevku: Erik
Pridané: 14.02.2013, 20:34
Ďakujem veľmi pekne. Reagovať
Autor príspevku: Tina
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Keď by som cvičila popri intervalovom tréningu aj vytrvalostne, nezníži to účinky intervalov? V lete by som zase chcela ísť na triatlon a len samotné intervaly mi na to nestačia. Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 31.01.2013, 21:57
To je otazka nastavenia optimalneho treningoveho procesu (tyzdenny cyklus). Odpoved na tuto otazku by mi zabrala celu hodinu konzultovania:
http://konzultacie.vladozlatos.com Reagovať
Autor príspevku: Mira
Pridané: 31.01.2013, 12:33
Ahoj, chcela by som vyskúšať intervalový tréning v posilňovni pred silovými cvičeniami. Tu píšete že je vhodné zaradiť po intervalovom tréningu 40 minút silového tréningu no na inej stránke som zas čítala toto: "Intervalový tréning by ste nemali cvičiť pred posilňovacím tréningom. Pri posilňovacom tréningu vám telo môže energiu brať zo svalov.
Intervalový tréning cvičte po posilňovacom tréningu alebo najlepšie každý samostatne." Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 31.01.2013, 21:56
Netrapte sa Miriam takymi informaciami, je to nepodstatne, viac vam objasni tento clanok:
http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/otvorte-anabolicke-okna-svojho-zdravia.html Reagovať
Autor príspevku: Andrej
Pridané: 15.01.2013, 21:57
Zdravim,

dajme tomu, ze cvicim poctivo uz vecnost k tomu beh atd. Rozhodol som sa pre zaclenenie intervaloveho treningu. Podla toho co som sa docital, tak pomer sprintu/vybehu by mal byt 60s/75s. Ako ciel sprintu som si dal dosiahnut a udrzat pulz 180 a cez vybeh mi klesol na 155. Do treningu som si zaradil 8 takychto intervalov plus 3 minuty rozbeh na zaciatku a 5 minut vybeh na konci. Moze byt? Co by mohlo byt lepsie? Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 18.01.2013, 10:19
Pomer by som skratil na 30/60 alebo 30/90, pretoze nie je podstatny objem ale intenzita a 30s sprint je viac ako dost intenzivny (bohato postaci aj 15s sprint na 100% x 8). Stanovovanie si cielov okolo srdcovej frekvencie je zbytocne pocas sprintu. Ale ciel by mohol byt ten, ze srdcova frekvencia klesne pocas vybehu na minimum. To si vsak budete vediet urcit az potom, ako si niekolko takychto treningov absolvujete (zistit ake mate pulzy pocas vybehu). Kondicia stupa vtedy, ked srdcova frekvencia klesne za 90s vybehu rychlejsie ako ked ste so sprintami zacinali. Reagovať
Autor príspevku: Andrej
Pridané: 15.01.2013, 22:30
Zvolil som si little method. Slusny masaker.

http://greatist.com/fitness/interval-training-complete-guide/ Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 18.01.2013, 10:49
Velmi pekna infografika. Reagovať
Autor príspevku: KikaR
Pridané: 15.01.2013, 10:19
Ahoj, mala by som otazku. Mam 16 rokov, 163 cm a 64 kg. Obvod pasa cca 71 cm a bokov 100 cm, co sa mi vidi hrozne vela. Mam postavu hrusky, utlejsia horna cast tela, mocna dolna cast - velky zadok, hrube stehna a lytka. Uz asi 3-4 roky nerastiem a pri tejto vyske som mala par rokov dozadu 54 kg, ku comu by som sa rada vratila, no pribrala som a teraz to neviem zhodit. Venujem sa capoeire, 2-krat do tyzdna (v utorok a stredu) mavam 2-hodinove treningy. Doma niekedy cvicim tae-bo (polhodinove cvicenie) a posilujem ruky a brucho. Zo stravy som vysadila sladkosti a mastne nezdrave jedla, snazim sa zit zdravo, ale kila nejdu dole. A este mam taky zasadny problem ze velmi rychlo naberam svaly, co sa prejavilo hlavne na mojich rukach, ktore dost rapidne zmohutneli po par mesiacoch posilovania. Prosim o nejaku radu, lebo neviem co mam vyskusat, nic nefunguje a nechcem si pokazit metabolizmus nejakymi hlupymi dietami ktore by mi nepomohli, iba uskodili. Dakujem velmi pekne! :) Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 18.01.2013, 10:03
Ahoj Kika, odpoved ti plnohodnotne nedokazem poskytnut. Jednak toto nie je priestor aby som ti vypisoval jedalne listky a treningove plany. Pytaj sa jednu vec za druhou, neziadaj komplexne odpovede, ktore bez okladnej analyzy nemozes dostat, pretoze sa jedna o platene sluzby. Ak mas nejaku ciastkovu otazku, napis, rad odpisem. Reagovať
Autor príspevku: Miloš
Pridané: 11.01.2013, 09:24
Ahoj, prečítal som si článok + príspevky v diskusii a mám trochu z toho zmiešané pocity. Robím aktívne triatlon, duatlon, cestnú a MTB cyklistiku. Nezdá sa mi šťastné dávať do popredia len intervalové tréningy a odsúvať bokom vystrvalostné a ostatné formy tréningu.Momentálne sa pripravujem na half Ironmana, budúci rok na Ironmana.Neviem si predstaviť "žiť" len interval.tréningu.Nejaké ti roky som najprv budoval aeórbny základ.Intervalový tréning zaradujem 1x týždenne, po nom mám den volna, prip.inú lahšiu pohybovú aktivitu.Ostatné dni buď fartlek,tempový beh, obecná vytrvalosť atď. Takže pre aktívnejších a profi športovcom je int.trening len ako jedna z časti tréningu. Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 14.01.2013, 15:41
Zdravim ta Milos, tento clanok ale nie je urceny pre profi vytrvalostnych sportovcov. Ty si ina kategoria citatela, ktory sa bez vytrvalostneho treningu nezaobide ak chce uspiet. Reagovať
Autor príspevku: Miloš
Pridané: 18.01.2013, 14:09
Ok. jasné:-) Reagovať
Autor príspevku: Lubo
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Ahoj, vyborna stranka, neviem sa od nej odtrhnut :) Hravam zavodne squash a intervalove treningy pouzivam tiez,prekvapilo ma vsak odporucanie nedoplnat po nich sacharidove zasoby.Tiez by ma zaujimal Vas nazor na pouzivanie GAINERa po squashovom treningu (cca 1,5hod asi 4 tyzdenne). Dakujem Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 14.01.2013, 15:15
Myslim si, ze gainer je doplnok vyzivy vhodny len pre vytrvalostnych sportovcov. Vo vacsine pripadov vsak obsahuje velmi lacne bielkoviny doplnene o este lacnejsie sacharidy. Reagovať
Autor príspevku: tomas
Pridané: 08.01.2013, 20:45
Ahoj Vlado. Chcem sa spytat, ci mozem miesto sprintu pri intervalovom treningu boxovat do vzduchu? Par krat som to skusil a zahrialo to viac nez dost. Inak super rady. Dik Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 14.01.2013, 15:09
Ahoj Tomas, ano mozes aj to, ak by si mohol aj udierat do tazkeho vreca, bolo by to este ucinnejsie. Reagovať
Autor príspevku: Peter Polak
Pridané: 27.12.2012, 14:58
Dobry, chcel by som sa opytat, ci po intervalovych sprintoch, 9x30/90 /18.min./ mozem tak po troch hodinach dat 5-7 km beh pri rychlosti cca 12km/hod. Ide mi o to, ci to nie je zbytocne
Dakujem Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 29.12.2012, 10:18
Zdravime Peter, ja sa domnievam ze je to zbytocne. Ak by vsak islo o to, aby sa telo lepsie zregenerovalo po sprintoch (i svalovici), tak by som si na vasom mieste dal ten vytrvalostny beh v nasledovny den v objeme do 3km volnym tempom. Reagovať
Autor príspevku: Martin
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Zdravim ta Vlado, mam jednu otazku: je kombinacia 15-20 min. intervaloveho treningu a nasledneho 40 minutoveho siloveho treningu stastnou volbou? Konkretne ide o viacklbove zakladne cviky + silovo-dynamicke cviky na BOSU a TRX. Niesu svaly po HIITe prilis vycerpane a nedoplaca sa nato pri silovom treningu zaradenom bezprostredne po HIIT? Dakujem vopred za odpoved. Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 29.12.2012, 10:14
Ahoj, ja si nemyslim ze by to mal byt zasadny problem. Je to len otazka intenzity, s akou urobis uvodne intervaly. Rozvrhni si to tak, ze 2x max. 3x do tyzdna si urobis HIIT s maximalnym nasadenim a nasledny trening bude len symbolicky (lahky silovy na cca 20 min.) a potom v ostatne dni v tyzdni, kedy trenujes si daj uvodny HIIT slabsej intenzity a naopak nasledujuci silovy trening naplno. Reagovať
Autor príspevku: sonda
Pridané: 23.11.2012, 17:27
Ahoj Vlado, aký máš názor na cvičenie Insanity? Ďakujem Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 26.11.2012, 16:30
Preco nie, su to dynamicke formy cvicenia, ktore podobne porovokuju spravne fungovanie hormonalnej sustavy a hlavne zapajaju najrychlejsie svalove vlakna. Insanity je vsak nazov pre komplex existujucich cviceni, ktore len niekto poskladal dokopy do cvicebneho programu a nazval to jednou hlavickou (recyklacia myslienok). Lenze preco nie? Reagovať
Autor príspevku: robi89
Pridané: 19.11.2012, 11:40
Zahriatie odporovými cvičeniami pred intervalovým tréningom? To mám pred prvým intervalom zaťaženia bežať hned naplno,bez toho aby som spravil čo i len "pár" krokov predtým? Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 20.11.2012, 21:55
Nejako si odporujes v otazke alebo? Odporove je odporove cvicenie, intervalove je intervalove. Odporove znamena napriklad pretlacanie so superom alebo pevnym predmetom, cvicenie s gumovym expandrom atd. Reagovať
Autor príspevku: robi89
Pridané: 24.11.2012, 14:41
Viem co znamenaju odporové cvičenia:) pytal som sa,ze preco mam zaradovat pred intervalovym treningom odporove cvičenia? nie je lepsi lahky poklus a dynamicky strecing? :) Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 26.11.2012, 16:35
Ak sa pri tom dostatocne zahrejes a spotis (co pravdepodobne nie), tak mozes. Reagovať
Autor príspevku: robi89
Pridané: 19.11.2012, 11:48
"jeden interval je: 30 sekúnd úplne naplno ako vládzete, 60-90 sekúnd veľmi pomaly"...čo veľmi pomaly? ked je to intervalovy trening tak by tam nemala byť úplná pauza? Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 20.11.2012, 21:56
Ak ides odpadnut, pretoze to robis naplno tak ako sa patri, tak pokojne mozes na tych 60-90s uplne zastavit a predychat to. Dolezita je intenzita pocas 30s. Jedina podmienka je, ze sa pri tom nesmies zranit (pad, zakopnutie, ine). Reagovať
Autor príspevku: Jaro
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Ahoj Vlado,
ako môžem robiť intervalový trening na trampolíne? Ako sa mám pred tým zahriať a čo mám robiť po ukončení intervalového treningu ? Ďakujem !

Jaro Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 15.11.2012, 10:34
Ano da, ale musis robit extra pohyby (nemusia to byt zrovna salta, hoci tie su najefektivnejsie) ako roznoszky atd. Zahrievat sa nemusis, trampolina je bezpecna a tak staci ked budes na nej chvilu skakat, hned sa zahrejes. Po trampoline si daj silove cvicenia (na 20-30 min.) a potom na 5 min. strecing. Reagovať
Autor príspevku: Miro
Pridané: 04.11.2012, 17:42
Zdar Vlado ty behavas intervalovo vzdy ráno? Inak ako to mozes vydrzat neboli ta z toho hrdlo? Ja som minule vyskusal o 5:20 A bola dost zima a trocha ma chytilo hrdlo :D Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 07.11.2012, 22:19
Nie rano nebehavam nikdy. Ak tak poobede az na vecer. V tomto obdobi mam vsak mnoho intervaloveho zapasenia na treningoch, takze to mam namiesto behu. Reagovať
Autor príspevku: Miro
Pridané: 10.11.2012, 23:12
A kedy je najlepsie intervaloco cvicit? rano ci po obede k veceru? Podla mna rano lebo potom vsetko čo za den ziem ulozi telo do glikogenu a nie do tukov. A kebyze si ho dam poobede a po nom este 2 bielkovinove vecere tak by podla mna nedoslo as k takemu spalovanju tukov. Aky je na to tvoj nazor? dik Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 15.11.2012, 10:38
Rano je to fajn, ale v podstate je to jedno. Glykogenom sa nezatazuj, k spalovaniu tukov dojde tak ci onak a glykogen s tym ma velmi malo co docinenia. Reagovať
Autor príspevku: Boris
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Dobrý deň,
chcem sa len spýtať či je v tomto zimnom období bezpečné robiť šprinty vonku, keďže vy osobne píšete že v zime nebeháte. Rád by som totižto tie šprinty robil ale nestojí mi to za nachladnutie. Viete mi nejako poradiť ? Poprípade nemáte stým skúsenosti? Ďakujem
Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 21.12.2012, 15:35
Bezpecne s ohladom na prechladnutie? To rozhodne. Skor by som sa obaval posmyknutia ako prechladnutia. To si predsa dokazete dobre zmanazovat napriklad tym, ze budete robit behy pri dome a po skonceni hned idete domov. Okrem toho trochu otuzovania nikomu nezaskodi, prave naopak. Je vsak dolezite aby na vas nefukal vietor ked ste morky. Ak vonku nebudete chciet behat, vyuzite stacionarny bicykel, veslovac alebo eliptikal pre spestrenie treningu. Reagovať
Autor príspevku: robert
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Zdravím chcel by som sa spýtať či by ste mi vedeli poradiť ohľadom stavy a iných vecí okolo behania a cvičenia.
Viem, že tu máte na rôzne články, ale tie sú pre ľudí, ktorí nemajú pravdepodobne žiadne zdravotné ťažkosti, zatiaľ čo ja mám isté problémy, ktoré tu nechcem bližšie špecifikovať tak či by ste mi dali nejaký kontakt na Vás, kde by som mohol napísať o čo konkrétne sa jedná.
Vopre ďakujem za odpoveď Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 07.11.2012, 22:09
Kontakt je predsa v sekcii kontakt. Tu vam prikladam aj blizsie informacie o konzultaciach: http://konzultacie.vladozlatos.com Reagovať
Autor príspevku: Monika
Pridané: 04.11.2012, 20:16
Ahoj Vlado, chcela by som sa spýtať, či môžem robiť intervaly aj večer okolo 19.00. Skúšala som ich už robiť podľa tvojho návodu 30/60 a je to fakt paráda!
ďakujem Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 07.11.2012, 22:21
Ano Monika, preco nie. Reagovať
Autor príspevku: Sisa
Pridané: 28.10.2012, 12:44
Na ujasnenie k druhej otazke-ak som doteraz chudla len intervalovym treningom...a posilnovanie zanedbavala... Reagovať
Autor príspevku: Sisa
Pridané: 28.10.2012, 12:31
Pan Zlatis, z Vasich vyjadreni (aj ine clanky ako tento) posobite ako velmi prijemny clovek. :)
Mam otazky:
1.v intervalovom treningu je pre efektivnejsie chudnutie robit pomer max.tempo/pomale tempo stylom 30 sek/60 sek. alebo stylom 30sek./90sek.?

2. Da sa nejako spausalizovat,ze napr. schudnutie 20kg (interval.treningy bez posilnovania) musim posilnovat 8 (mozno opravite) mesiacov?(plati to umerne aritmeticky?, teda aj pre schudnutie napr. 10Kg by posilnovanie bolo v mojom iste zle uvedenom priklade 4 mesiace?) Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 31.10.2012, 23:13
Dobry den Sisa, myslim, ze moc matematicky na to idete. Tazko to takto pausalizovat, pretoze nezohladnujete faktor stravovania a celkovej zivotospravy (zvyky, spanok, pitny rezim, ine). Ak ide o tempo, tak vyskusajte oba varianty a uvidite sama, co vam telo poviem. Myslim, ze na zaciatok vam bude stacit aj 30/90 a aj to uvidite, ci dokazete vygenerovat 90-100% usilie pri danej cinnosti. Po 4-5 "sprinte" vam na dodychanie nebude stacit ani tych 90s. Reagovať
Autor príspevku: Zlata
Pridané: 21.10.2012, 11:55
Je trampolína vhodná aj pre staršiu vekovú kategóriu - 58+? Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 26.10.2012, 22:15
Je urcite vhodna aj pre starsich za predpokladu, ze sa na nej budete spravat bezpecne. Salta si nechajte na dobu, kedy uz budete mat skvelu kondiciu svalovu, srdcovo-cievnu aj koordinacnu. Reagovať
Autor príspevku: Matej
Pridané: 11.10.2012, 20:27
Ahoj Vlado, už mesiac a pol fičim na sacharidových vlnách, doteraz ubytok vahy šiel presne podla mojich predstav. Na oblečeni všade som to badal, že ide to správnym smerom. Lenže už dva týždne je váha na tej istej hodnote, skušal som všetko možne, no nie a nie. Aerobnú činnosť som mal 3-4x do tyždňa, klasický beh + typ cvičenia, kde na futbalovom ihrisku(rozumej, Zš, menšie ihrisko ako klasické) sú čiary pokraslené, no a ja som vždy po najbližšiu čiaru dal poklus, a spať šprint na zakladnu čiaru a tak dalej, až kym som neprešiel všetky čiary. No skušam čokolvek nejde to viac. Behavať som chodil bud v netreningový den, alebo v den po posilke. čo by si mi radil zmeniť, resp. aký typ treningu mam začať aplikovať.
Ďakujem Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 16.10.2012, 18:12
Matej, problem sacharidovych vln spociva v tom, ze ti rozhadtuju metabolizmus a vobec ta nepriblizuju k tomu, co potrebujes dosiahnut - k metabolizmu fungujucemu na tukoch. Za dalsi mesiac a pol pokojne mozes nabrat raz tolko ako si schudol, preto sa takyto model fungovania neda udrzat dohodobo a je to slepa ulicka. Citaj ostatne nase clanky, alebo sa prihlas na konzultaciu ak v tom budes vidiet vyznam. Reagovať
Autor príspevku: Aneta
Pridané: 11.10.2012, 18:29
Ahoj.mám 38 rokov,65kíl,160cm.rokmi som sa nesprávnym stravoaním,sladkosťami a večnými diétami s jojo efektom dopracovala k 10 kilám navyše oproti mojej normálnej váhe.teraz som začala viac cvičiť-v posilovni aj doma.deň posilovňa s cvikmi odporúčanými trénerom a striedavo s dňom hodinu na bicykli.po mesiaci nemám ani deko dolu,skôr naviaca miery sú tie isté.upravila som aj stravu.kde robím chybu?je môj metabolizmus už natoľko spomalený že mi nič nepomôže?aneta Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 16.10.2012, 18:10
Aneta na tuto velmi komplexnu otazku sa vobec neda odpovedat jasne ani konkretne. Mozes robit stovky chyb v celkovej zivotosprave od cvicenia cez jedlo az po spanok. Na to, aby som ti vedel odpovedat spravne je nutne diskutovat. Na to su urcene nase odoborne sluzby, napr tato: http://konzultacie.vladozlatos.com Reagovať
Autor príspevku: Rastislav Kubala
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Ahoj Vlado, môžem pokladať za formu intervalového tréningu aj beh do kopca (cca 50sek), kde tesne pred vrcholom cítim pálenie v lýtkach a stehnách a taktiež tepová frekvencia je vysoká.Dolu kopcom si to odkráčam a takto to opakujem 6-8 krát. Pýtam sa práve z dôvodu, že pri tomto druhu pohybu jednoducho cítim, že idem na "doraz". Dík za odpoveď Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 05.10.2012, 08:21
Ahoj, zrejme ano, hoci beh by mal viac vyzerat ako sprint a mozno by stacilo aj 30s. V kazdom pripade ak citis ze ides na doraz, tak je to dobre... Reagovať
Autor príspevku: Tomas
Pridané: 23.09.2012, 18:14
ahoj kolko hodin po intervalovom treningu môžem priat sacharidy? napríklad tvoj recept na bagetu? Lebo po pol hodine si davam vajcia s proteinom. A mozem potom po 3h tu tvoju bagetu alebo by to bolo lepsie po 2? Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 23.09.2012, 23:20
Tak dajme tomu ze za 3 hodiny by to uz mohlo byt ok. Reagovať
Autor príspevku: Katka
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Vcera podvecer som si prvykrat vyskusala intervalovy trening: 8 opakovani, 20sek sprint, 60sek chodza. postupne chcem po sekunde pridavat k sprintu a chodzu zmenit na pomaly beh. Ale na zaciatok mi toto stacilo :D Po behu som si vsimla, ze mi vystupili zily na spankoch - bolo to velmi vyrazne, ako krcove zily :D Je to normalne, alebo mam radsej zvolnit tempo? Po treningu som sa citila prijemne unavena, ziadne zle pocity som nemala. Len tie zily ma trochu prekvapili.
Dnes rano su este velmi mierne vystupene, ale uz to skoro nie je vidno.
Dakujem za odpoved a za celu tuto stranku. Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 19.09.2012, 09:37
Dobry den Katarina, dakujeme ze nam pisete aj za to ze nam dakujete. Zily na cele su bezne najma u ludi ktori dlhodobo systematicky nesportuju. Nemyslim si ze by ste sa toho mali obavat. Intervalovy trening je narocna anaerobna cinnost, pri ktorej svaly pracuju bez pristupu kyslika a preto je na tlak srdcovo-cievneho systemu narocnejsi ako tradicne kardio vytrvalostne aktivity. Casom ked sa vase srdiecko adaptuje na tuto zataz budu vase zily na spankoch urcite menej vyrazne. Drzime vam palce v dalsom napredovani za lepsou verziou samej seba. Reagovať
Autor príspevku: Renáta
Pridané: 12.03.2013, 18:12
dobrý deň,
môžem 20 minútový intervalový tréning na eliptikale ráno na lačno s krátkym strečingom po, vykonávať 5x týždenne(pondelok-piatok)? Ďakujem Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 29.08.2012, 09:35
Skusit to mozete, ale ak nebudete schopna vladat naplno (co urcite nebudete kvoli svalovici) tak to nema velky zmysel. Ak si vsak rozlozite intenzitu treningu (napr. pondelok, streda, piatok skutocne naplno) a ostatne dni pojdete "len tak" poslabsie, tak to by vyznam malo. Nezabudajte ale, ze okrem takto nadobudnutej kondicie (ktora vam spali vacsinu podkozneho tuku) musite formovat aj svoje svaly, ktore umoznia vasej postave aby vyzerala pekne esteticky a zensky. Strecing je na zaver OK. Reagovať
Autor príspevku: andy
Pridané: 27.08.2012, 11:00
chcel by som sa spytat ci poznas kalanetiku a ci ju mozem pouzivat ako posilnovacie cvicenie s vlastnou hmotnostou.dakujem Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 29.08.2012, 09:24
Nemam presne zmapovane cvicenia z kalanetiky, ale verim ze ide o uzitocny cvicebny program. Cize pokial aj teba budu uspokojovat dane cvicenia, preco nie - ako sucast pohyboveho planu, zlozeneho z viacerych pohybovych aktivit... Reagovať
Autor príspevku: alča
Pridané: 12.03.2013, 18:12
prosím, poradíte mi - ako mám plávať, aby som splnila zásady " intervalového tréningu ? " Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 29.08.2012, 09:23
Napriklad tak, ze jeden bazen (alebo dva?) budete plavat maximalnou rychlostou a intenzitou idealny styl kraul (pozor na nervozne babky a male deti ktore vyspliechate von z bazena:) a potom dalsi bazen (napr. styl prsia) budete plavat uplne pomaly a cestou si vypocujete co vsetko ste ospliechali. Asi tak nejak. Reagovať
Autor príspevku: Jakub
Pridané: 19.08.2012, 23:54
Bry vecer Prosim o odpoved ze ci si mozem dat taku hodinu po intervalovom treningu Len 3 surove vajcia s proteinom? Hned ako ranajky? Zelam vela štastia Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 23.08.2012, 09:30
Jo to by slo. Reagovať
Autor príspevku: Maroš
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Dobry den, chcel by som sa opytat ako je to s intervalovym behanim a cvicenim n narast svalovej hmoty. Momentalne chodim kazde druhe rano na lacno intervalovo behavat a potom cvicim s vlastnym telom ( kliky, brusaky, horolezec po tri serie so zvysujucim sa poctom opakovani). Chcel by som do tohto zaradit posilku tak, ze jeden den budem intervalovo cvicit (beh,plavanie, bike + cviky s telom) a na druhy den objemove cvicenia v posilke a jeden den do tyzdna nechat volny. Aky je na to Vas nazor? Je mozne ze dokazem zvysit objem svalov, hlavne ruky a zarove spalit tuk? Dakujem za odpoved a vzacne rady Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 23.08.2012, 09:17
Maros je to mozne, ak budete trenovat interval iba 1x / tyzden, urcite urobite skvely kompromis medzi vyssim stupnom kondicie (ktora je potrebna na redukovanie tuku) a vyssou svalovou hmotou na pozadovanych partiach. Okrem poctiveho treningu vsak vysledok ovplyvnuje aj vyziva, ale to je tema z inych clankov v nasom blogu. Zaujimavosti napriklad tu: http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/porovnajte-kvalitu-wellness-proteinu.html Reagovať
Autor príspevku: T.
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Stretla som sa s vyrazom "tabata protocol". Aky je rozdiel medzi tabata protocolom a HIIT ? Okrem dlzky intervalu ? Tabata uvadza interval v sek. 20:10.
Vlastne ma zaujima Vas nazor celkovo na to, ako to vidite Vy. Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 12.03.2013, 18:12
V podstate je princip ten isty, takze moj nazor je na to rovnako pozitivny ako na HIIT Reagovať
Autor príspevku: T.
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Dakujem pekne za odpoved :) Cize mozem striedat HIIT alebo Tabata podla toho, na ktore mam chut alebo podla druhu cvicenia napriklad, nech mam cvicenie trochu viac roznorode. Reagovať
Autor príspevku: M.
Pridané: 09.08.2012, 12:01
Zdravim, pisal som uz vcera, ale nejak mi to tu nezobrazilo. Chcem sa spytat, ako je to s chudnutim, resp. stratou svalovej hmoty intervalovym treningom. Intervaly by som rad zaradil k svojim aktivitam, ale o svaly by som nerad prisiel. Momentalne cvicim cca 4x v tyzdni silovo/silovo-vytrvalostne prevazne s vlastnou vahou (toto podla moznosti 1-2x v tyzdni nahradzam lezenim) a 1-2x nieco vytrvalostnejsie (bike, beh). Vdaka za odpoved. Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 10.08.2012, 15:47
Ahoj, ja robim intervaly 1 a viac krat do tyzdna kvoli kondicii (kapacite pluc) a k strate svalovej hmoty nedochadza. Ako intervaly robim sprint a trampolinu. Ak by si vsak bol zavodneny (napr. od kreatinu) a mal nafuknutu svalovu hmotu (namiesto funkcnosti objem), tak k "strate" dojde. Stratis najma vodu, ktoru si natlacil do svalov. Ale z toho co pises by si ty nemal mat problem a dokonca po intervalovom treningu dochadza k mohutnemu vylucovaniu anabolickych hormonov. Reagovať
Autor príspevku: D
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Cau a co povies na to ze ked cvicim obiemove cvicenia v posilovni ale neberiem ziaden kreatin. NEstrati sa mi svalova hmota? Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 04.09.2012, 22:29
Mohol si trochu dlhsie porozmyslat nad formulaciou svojej otazky. Zda sa mi trochu zbytocna. Reagovať
Autor príspevku: Lilka
Pridané: 09.08.2012, 00:08
Ahoj kolko minut po intervalovom treninku a tiez po strecingu môzem jesť? môzem naprikald jest aj 5minut po strecingu? Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 10.08.2012, 15:38
Po treningu (hned) su dolezite iba tekutiny, pripadne aminokyseliny BCAA. Potom by bol fajn protein s vodou (napr. nas Wellness Protein asi 30 min. po treningu) a prve jedlo najskor 60 min. po treningu. Reagovať
Autor príspevku: D
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Ahoj zaujimalo by ma ze v akom pasme by som mal ten intervalovy trenink vikonavat? Nebolo by lepise ze v aeróbného pásma Lebo vtedy sa zevraj po 15 minutach pali tuk a kebyze to dam tak rychlo ako vladzem ze uplne na maximum tak by to bolo anaeróbne pásmo, a to by sa pootm nepalil tuk ale svali nie? PRave som docital knihu tak sa len pytam Ale urobim ako povieš ty len si teraz niesom isty Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 10.08.2012, 15:01
Nie, svaly sa palit nebudu a na zonu sa nemusis pozerat uz vobec. Aj ked pocas intervaloveho treningu nespalis ani gram tuku, za cely den bude tvoj metabolizmus tak zatazeny regeneraciou, ze spalis v pokoji 4-6x tolko energie, ako keby si trenoval 2 hodiny v zone. To sa oplati urcite viac. Okrem toho intervalovy trening sposobuje enormne pozitivne zmeny v hormonalnej cinnosti, co je daleko dolezitejsie, zatial co dlhe vytrvalostne treningy sposobuju velmi negativne hormonalne zmeny. Reagovať
Autor príspevku: Jakub
Pridané: 30.07.2012, 14:34
Ahoj dnes mi prisiel dalši tip na dnesny den ze: Zacvičte si hneď ráno po zobudení. a tam pise ze kazde rano si mam dat strecing asi tak na minutu 15 sec ponatahovat horne aj dolne koncatiny a pocvicit intervalovym treninkom? A ze tak to mam dat kazdy den Tak teraz nwm bud je to uz stara informacia a mas nove alebo ako? Ked radis ze intervalovy trenink sa ma cvicit max 3x do tizdna a strecing az po nom, nie pred nim Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 02.08.2012, 08:16
Bud, alebo nie a. Ale ak si das interval a potom ten strecing tak vsetko je v poriadku. Reagovať
Autor príspevku: Tomas
Pridané: 29.07.2012, 18:51
Serus Vlado je dobre pouzit intervalovy trenink v jeden den rano a tiez v ten isty den ale neskôr az tak k veceru obiemovy trenink na nohy? To by bola asi velka zataz vsak? a neprislo by k dobrej regeneracii ze? Ako interval som este neskusal lebo mam zranene koleno ale o par dni si ho tiez chcem dat do treninku Alebo či by sa nedal zakomponovat aspon tak 1 den pred tym obiemovim treninkom nôh? Alebo aš po? a činnosť si dam asi šprint vrece na boxovanie nemam A tiez ta prosim mohol by si mi odpovedat na ten komentar co je nizsie hned pod tvojim co som dal ku strecingu? Vrela vdaka Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 02.08.2012, 08:08
Zatial je to iba teoreticka otazka, ci by to bolo alebo nebolo mnoho. Skus mi napisat ked to vyskusas, pretoze ak zvolis rozumny objem a intenzitu + zlepsis regeneraciu, zvladnes toho viac. Poriadny interval vsak staci 2x do tyzdna, taky lahsi mozes castejsie. Reagovať
Autor príspevku: Tomas
Pridané: 24.07.2012, 20:46
Zdar je nutne robit strecing pred intervalovym treningom a nasledne aj po nom alebo len po nom? A ked uz strecing tak aky? ten izometricky s expandrom? Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 24.07.2012, 22:48
Strecing ti neodporucam pred ziadnym treningom cize ani pred intervalovym. Bol by si pomalsi. Ak strecing tak na zaver treningu. Reagovať
Autor príspevku: Tomas
Pridané: 26.07.2012, 08:26
Ale ani ten izometricky cize tlacenie o stenu alebo neiaku prekazku lebo si spomynam ze si niekde napisal ze najlepise je pred treninkom tak na 2 minuty zapasenie... ALebo som to uz videl v neiakom videu neviem Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 02.08.2012, 08:07
Urcite pred tym je najlepsie zapasenie. Pred intervalom strecing nevykonavaj nikdy. Tvoje svalove vlakna budu pomalsie. Reagovať
Autor príspevku: D
Pridané: 12.03.2013, 18:12
AHoj prosim ta pridal som komentar k tvojej odpovedi pre ivku nwm či si si ho všimol mohol by si mi nan odpovedat? Reagovať
Autor príspevku: Yamayka
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Zdravim ... v prvom rade : uzastna stranka plna užastnych myšlienok, motivacie a hlavne rad :) a po druhe : inspirujem sa tym vsetkych a snazim sa poctivo makat uz tyzden intenzivnym behom ( kedze 2 roky stacilo na to aby som stratila to co som si predtym vydrela ale to uz bola moja chyba :/)a chcela by som sa opytat na nejake cviky pre SPRAVNE ODPOROVE CVICENIE, ktore by som robila bez pomoci druhych a pod. :) Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 20.07.2012, 22:21
Dakujem za pochvalu. Mozes skusit pouzit gumovy expander, ukazky cvicenia tu: http://www.youtube.com/watch?v=2HjQxX9DE5k Reagovať
Autor príspevku: Yamayka
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Dakujem pekne, ale ak nebudem mat pri sebe ten expander, tak ci by ste mi neporadili nejake cviky na odporove cvicenie :) Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 23.07.2012, 09:33
Tlac proti stene z celej sily, pretlacaj predmety ktore sa pretlacit nedaju, skus pouzit fantaziu a pouzivaj pri tom predmety, ktore bezne nepouzivas. Idealne ak by si mala kamaratku, z ktorou sa na chvilu budes pretlacat, zapasit, atd. Reagovať
Autor príspevku: D
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Ahoj no wow ja len pozeram... proste nemam slov Je to najlepsia stranka aku som kedy videl doslova a do pismena!!! A co mi viraza dich je autor tychto clankov s takym pristupom a chutou pomoct som sa este nestretol nikdy dokonca ani u lekara... Vidno ze tomuto autorovi ide skutocne o zdravie ludi a chce im NAOZAJ pomoct a nerobi to len pre peniaze ale berie to zodpovedne to sa uz v dnesnej dobe nevidi. Inak musim ta odporucit mojej sestre ktora žije v Nitre lebo teraz plati jednemu trenerovy 15€ na hodinu Ale na tebe sa mi najviac pači ten postoj to vazne si to nwm visvetlit asi sa riadis vetou aku mi hovori moj otec ze dopraj druhim a bude dopriate aj tebe... NO skratka cenim si to ako doslova zachranuies ludom zivoty. Inak mal by som predsa len 1 otazku ktora mi vrta v hlave ze aky je rozdiel medzi kardio treninkom a intervalovim? Ved aj intervalovy je na srdce ci hlavne je len zväcsit kapacitu pluc? a kedy to je dobre vikonavat ci to je dobre vikonavat aj v den siloveho treninku a kedy pred alebo po a kolko by to malo asi tka trvat myslim ten kardio ... Inak dakujem Nech sa ti dary a prajem rychlu regeneraciu. Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 10.07.2012, 21:36
Ahoj, dakujeme za podakovanie. Mrzi ma to, ale osobne treningy nerobim, nemam na to cas, jedine treningy vediem v akademiach (Parkour, Freerun). K otazke, rozdiel nie je, oba zlepsuju kondiciu, ale klasicky kardio trening (v zone) je oproti intervalovemu efektivny asi tak, ako trabant a BMW na dialnici. Intervalovy trening je jednoducho mnohokrat efektivnejsi. Mozes ho davat 2-3x do tyzdna, po nom uz len lahka posilka a strecing, pretoze by mal byt vykonany skutocne naplno. Reagovať
Autor príspevku: D
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Čau aj ja ti este raz dakujem ;) Aha no to je vlastne aj pochopitelne ... ALe pochybujem ze by moja sestra chcela robit parkour...D Inak k tvojej odpovedi ze keby som si dal 3x do tizdna silovy trenink naprikald PO,Str,Pia v den ked nemama tento silovy trenink teda Ut,št,So By som si dal intervalovy trenink mohlo by to tak byt ? Ale sa bojim ohladom regeneracie... ? Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Intervalovych treningov urcite pomenej, aby si stihol regenerovat, Musis vyskusat, darmo budeme teoretizovat... Reagovať
Autor príspevku: D
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Aha no fajn tak viskusam prve len 2x alebo si to urcim podla toho ako sa budem citit a podla intenzity siloveho treninku Aj tak ako sa hovori na akzdeho plati a zabera nieco ine Vdaka ;) A este sa chcem spytat ohladom dichania pri intervalovom treninku mam dichat ako a kolko chcem? len zeby som chytil dych? Alebo mam tak dichat ze moj vidich musi byt dlchsi nez nadich v pomere 1:2 alebo 1:3 Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 20.07.2012, 22:03
Priamo pocas zataze dychanie je kratke a rychle, telo si samo povie ako. Ked mas pauzu urcite sa pokusaj nadychovat a vydychovat v pomere 1:2 a nadych az do branice aby si naplnil co najviac pluca kyslikom. Lenze ak dobehned 3-4 interval, zo zaciatku budes dychat ako parnik, takze po par sekundach sa mozes pokusit dych korigovat. Drzim palce. Reagovať
Autor príspevku: Ivka
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Ahoj,
este otazocka - co a kedy je vhodne jest ked chcem interval. trening cvicit rano nalacno?
Dakujem,
I. Reagovať
Autor príspevku: Vlado
Pridané: 29.06.2012, 14:13
Ano urcite na lacno je to idealna situacia, len to potom nepokaz tym, ze budes konzumovat sacharidove jedlo. Vid stravovanie tu: http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-pohybe/ako-sa-stravovat-pred-a-po-sportovom-vykone.html Reagovať
Autor príspevku: D
Pridané: 12.03.2013, 18:12
AHojte Trocha som teraz s toho popleteny Lebo v publikacii HMOTNOSť je v jedalnicku: ze asi po pol hodine intrevaloveho treninku sa maju priat ako 1.jedlo sacharidy... Tak teraz ozaj neviem ... A takisto by som sa chcel spytat lebo mam dilemu AKO zistim ci mam radsej prve nabrat svaly alebo shcudnut s tukov ? ALebo da sa to aj aj? Kebyze si dam v tizdni aj intervalovy trenink a aj ten silovy v posilovni? Lebo skor by som chcel nabrat svalovu hmotu a kondicku a chudnutie by uz potom islo samo nie? AKo bonus ?? Takze teraz nwm ze ako sa mam stravovat podla tych grafou? napr tak ze v den ked mam trenink v posilovni sa budem stravovat podla grafu pre naberanie svalou a v den ked mam intervalovy tak podla grafu na redukcie tuku? Vdaka lebo ot je asi najvecisa dilema lebo uz somr az schudol kg radsej ani nepisem ale schudol som tak ze som nemal informacie a shcudol som az nato ze vsetko aj svali a aj tuk a silu som ptm ani nemal... a ptm som pribral.... Takze ak chcem mat vymakanui postavu tak ako? Mam radsej prve redukovat tuk? a as ptm makat na svaloch ? VDAKA ;) Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 23.07.2012, 09:29
V Dokumente hmotnost ta schema je uz nepresna, je to starsi dokument ale aj tak zatial splna svoj ucel - az na tie sacharidove ranajky po treningu. Otazky ktore mi kladies uz su predmetom konzultacii - cize odbornych sluzieb, musis chapat ze ista hranica medzi tym co ti poviem a za co sa plati existuje. Reagovať
Autor príspevku: maťa
Pridané: 12.03.2013, 18:12
http://www.chudnutie-ako.sk/ tu ti daju odpovede aj bez konzultacii. Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 28.07.2012, 17:16
Vidim ze hranica pre niektorych ludi neexistuje. Ani si nepochopila, ze tento clovek pise a odpoveda len preto, aby mal na webe kopec ludi ktori klikaju na vsadepritomnu reklamu z ktorej zije. My nasich citatelov reklamou neobtazujeme, zijeme zo sluzieb a servisu, ktori poskytujeme. Ten kto zvazi hodnotu nasich sluzieb a oceni nasu snahu napriklad tak, ze si u nas necha vypracovat jedalny listok, podpori nas aj v pisani. Ale mozno ked raz si zalozis vlastnu firmu a budes sa pokusat zarobit si nejake peniaze pochopis, ze slovenska mentalita ti bude klast pod nohy same prekazky rovnako, ako si to prave teraz urobila ty. Gratulujem ti a zelam prijemne citanie na uvedenom webe. Reagovať
Autor príspevku: D
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Aha fajn este raz velmy pekne dakujem ;) Naozaj dakujem ano chapem ... prepač ;) Reagovať
Autor príspevku: Ivka
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Ahoj,
je problem, ked uz po intervaloch nevladzem (zatial) posilovat? Je vhodne zaradit posilovanie na druhy den, alebo to bude problem z hladiska regeneracie svalov?
Strava po intervalovom je ta ista co po silovom treningu, mam pravdu?
Moj treningovy plan: po-kardio+posilnovanie, ut-intervaly, str- kardio+posilnovanie, št-intervaly, so-kardio+posilnovanie. Viac aerobneho cvicenia nezvladnem zaradit. Je to OK na rozvoj?
A prezradis mi, ako vyzera 10 min. intenzivneho cvicenia? Len tak bez rozcvicky, ked mam chvilku cez den volno? Lebo ani pri hladovke nechapem, ako sa da 3 ci 10 minut intenzivne cvicit.
Dakujem krasne,
Ivka Reagovať
Autor príspevku: Vlado
Pridané: 29.06.2012, 13:59
Ano, je to takto ok, na rozvoj kondicie a funkcnych svalov by to malo stacit. Nasledne chudnutie bude zarucene ako vedlajsi efekt. Co sa tyka intenzivneho cvicenia, mozes si to predstavit tak, ze za 10 minut vydas hocijakym pohybom co najviac energie. To znamena, ze budes sa musiet hybat velmi rychlostne a silovo. Napr. boxovianie do vreca, dvojsvihy na svihadle, lah-vyskok a podobne. Reagovať
Autor príspevku: stevo
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Mam otazku, ci je vhodny nasledujuci intervalovy trening: 30 sekund dvojskoky na svihadle (to som videl v niektorom vasom videu) a potom 60 sekund pomalsie preskakovanie svihadla znozmo potom na jednej nohe, na druhej... a zasa 30 sekund dvojskoky. Ci je vhodny v tom zmysle, ci to potom nieje skor vytrvalostny trening? a druha otazka, co jest bezprostredne po treningu (tiez som to uz niekedy cital v nejakom vasom clanku, ale nemozem ho teraz najst :) a nemyslim tym nejake proteiny, ale skor ci zeleninu alebo doplnit sacharidy? vopred dakujem. o_O Reagovať
Autor príspevku: Vlado
Pridané: 29.06.2012, 13:56
Ahoj, ano dvojskoky (alebo dvojsvihy) su stale intervalovy trening a mimochodom velmi vhodny. Ak sa ti podari urobit 8 kol po 30 sekund (+60s rozne skoky), tak tvoja kondicia bude na vynikajucej urovni. Po trening by si mal konzumovat najmä bielkoviny, tuky a zeleninu. Pripadne 30-60 min, po treningu najprv BCAA a potom proteinovy koncentrat. Ten clanok je asi tu: http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-pohybe/ako-sa-stravovat-pred-a-po-sportovom-vykone.html Reagovať
Autor príspevku: stevo
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Oprava: nie dvojskoky, dvojsvihy. o_O vopred dakujem za odpoved. Reagovať
Autor príspevku: Viktor
Pridané: 12.06.2012, 23:05
Ahoj. Intervalovy trening robim na bicykli. Je vhodne ak som zvysil prvy rychly interval na 2 minuty(zhruba 90% maximalneho vykonu) a druhy pomaly interval znizil na 1/2 minuty? Dakujem Reagovať
Autor príspevku: Vlado
Pridané: 18.06.2012, 16:33
Ak to budeme povazovat za zahrievaciu rozcvicku, tak potom preco nie, ale 100% je len 100%, cize toho by si sa mal drzat po zvysok intervalov...
Reagovať
Autor príspevku: Naďa
Pridané: 25.05.2012, 18:52
Ahoj,chystám sa vyskúšať resp. prejsť na intervalový tréning nakoľko behávam (cvičím)od novembra mám pocit , že sa mi chudnutie zastavilo...chcem sa opýtať či stačí čiste 3x do týž. ten intervalový alebo po intervalovom tréningu ešte pridať aj posilku...do teraz som kombinovala...a ešte ak môžem, v podstate princípy jedenia ako je doo ovocie a sacharidy , poobede už viacmenej zeleninka a bielkoviny ale neviem...je melón červený (vodový) vhodný na večer keď je to ovocie ale v podstate obsahuje 90%vody? ďakujeeeeeeeem krásne Reagovať
Autor príspevku: Vlado
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Chudnutie sa nezastavuje, zastavuje sa mozno akurat ta ubytok vahy a ubytky sa neriadia prosbami o pozadovanych kilogramoch (predstavach) ale podla biochemickych mechanizmov (inzulin, leptin, glykemicky index a pod). Co sa tyka melonu, hoci obsahuje 90 vody, obsahuje velmi mnoho fruktozy, na vecer rozhodne nie, ak tak malo a doobeda. Drzime palce, citajte aj ostatne clanky. Reagovať
Autor príspevku: Jano
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Ahoj, chcel by som sa poradiť. Chcem cvičiť intervalovo 3x do týždňa, doma. Momentálne týmto spôsobom boxujem do mechu - je to super, momentálne zvládam okolo 6-7 sérií, a to idem na doraz (a na druhý deň príjemná svalovka). Problém je že zapájam iba vrch tela, a navyše to robí v bytovke dosť hluk (cvičím zatiaľ iba večer, no chcel by som to presunúť na ráno).
Pred pár rokmi, v posilke na intráku som cvičil podobným spôsobom (30 sek "šprint", 60 sek "chôdza") na eliptikale. Ten sa ale po čase rozpadol (ako veľa vecí na intráku). Teraz by som si chcel "niečo" kúpiť domov. Skúsenosti mám iba s tým eliptikalom, pozeral som že modely čo by mohli zvládnuť "šprint" začínajú okolo 300 €, čo je aj môj rozpočet. Ďalej som v tejto kategórii pozeral veslovacie trenažéry a vibromasážne stroje. S nimi ale nemám žiadne skúsenosti. --- Mám teda 1 otázku - ktorý z týchto strojov (alebo iný) v cenovej kategórii okolo 300 Euro by si mi odporučil na intervalové cvičenie doma? ..ešte o mne - mám 185cm, 78kg.
--- Inak, spravil som si research, mám vybrané po 3 modely z každej kategórie, no nechcem tu spamovať linkami. Myslel som že by som ti to poslat mailom - pozrieš skúseným okom a povieš toto nie, toto OK.. Chcem to používať pravidelne a dlhodobo, tak sa pýtam radšej dopredu, aby som nekúpil niečo čo sa rozsype po mesiaci používania. Ďakujem za akúkoľvek radu :) .. Jano Reagovať
Autor príspevku: Vlado
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Zdravim ta, osobne preferujem najradsej sprint vonku, hoci to sa neda vzdy robit za kazdeho pocasia. Ak ide o stroj, pravdepodobne by som sa priklonil k eliptikalu, ale aj nad veslovacom by som uvazoval. Ako vsak hovorim, domov by som si ich nekupil, ak je ich mozne vyuzit niekde inde, radsej by som sa zameral na sprint vonku, nakolko je to pohyb najviac prisposobeny ludskemu telu a okrem toho aj paze si riadne zamakaju, hoci nohy su dominantne, preto to boxovanie do vreca je vyborna kompenzacia na vystriedanie. Drzime palce. Reagovať
Autor príspevku: Richard
Pridané: 16.05.2012, 12:28
Dobrý den,
Vlado, v článku zmiňujete, že intervalový trénink může telomery dokonce prodlužovat. V článku http://jap.physiology.org/content/98/6/1983.full
jsem na takovou informaci nenarazil. Jak to tedy s těmi telomery je? Je možné aby se prodlužovaly, když je přirozené jeich zkracování? Děkuji.
S pozdravem Reagovať
Autor príspevku: Vlado
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Ja verim ze ano, ciastocne vysvetlenie moze poskytnut aj tato studia: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20064545 Reagovať
Autor príspevku: peter
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Pekny podvecer Vlado,
rad by som sa spytal ako najlepsie zaradit intervalovy trening do mojho cvicenia ked chcem pribrat svalovu hmotu. Som naozaj velmi chudy a preto je otazne, ci je tato forma treningu pre mna vhodna. V podstate mam minimalny podkozny tuk a rovnako svalstvo je u mna velmi mizerne. Samotne posilnovanie mi nerobi dobre po zdravotnej stranke a citim sa po nom unaveny a bez energie. preto by som velmi rad objavil formu cvicenia na cerstvom vzduchu, pomocou ktoreho mam moznost pribrat, no nie chudnut. samozrejme otazku vhodnej stravy aktivne riesim.

dakujem vopred za odpoved
peter Reagovať
Autor príspevku: Vlado
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Zdravim Peter, pre Vas sme napisali nasledovny clanok: http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/ako-zdravo-pribrat-hmotnost.html?answerId=649 ...co sa tyka intervaloveho treningu, mozete ho zaradit v malom mnozstve podla navodu v clanku, pretoze je dolezite, aby ste rozvijali aj kondicnu (nie len silovu) stranku Vasej kondicie. Drzime palce. Reagovať
Autor príspevku: elena
Pridané: 04.04.2012, 10:33
Robíte niekde intervalové cvičenia, na ktoré by som 3x do týždňa mohla chodiť?
Mám 66 rokov, priebežne som vždy cvičila, ale nadváhu mám a neverím si, že budem to cvičenie vykonávať správne. Reagovať
Autor príspevku: Vlado
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Dobry den Elena, v tejto sekcii najdete informacie o treningoch, ktore vedie moja manzelka: http://treningy.vladozlatos.com/ Reagovať
Autor príspevku: Matúš
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Ahoj, ďakujem za super web. Rád by som sa ale opýtal že či je účinné ak sa pri tomto tréningu úplne vyčerpám. Po oddychu sa cítim skvele a uvolnene. Reagovať
Autor príspevku: Vlado
Pridané: 12.03.2013, 18:12
jasne ze je to ucinne, ale ocakavaj dost vyraznu svalovicu, preto viac ako 2-3x za tyzden to nerob, nie je to viac efektivne, viac info tu: http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-pohybe/je-dobre-mat-svalovicu.html Reagovať
Autor príspevku: majka
Pridané: 07.02.2012, 17:34
Tak ja ten komentar napisem este raz :D Odmala ma trapi moja vyska(mam 15 a 155 cm) Chcem sa spytat ci tymito cviceniami sa skutocne uvolni rastovy hormon a ja potom rychlejsie narastiem..Necakam ziadne zazraky ale ak mi to aspon trochu pomoze..Inak priznaky nedostatku hormonu nemam ziadne(az na psych. stav kvoli vyske) a cviky na brucho podla vasho videa cvicim 2x denne.Dakujem za odpoved super web :) Reagovať
Autor príspevku: majka
Pridané: 07.02.2012, 17:32
Preco sa tu nezobrazil moj komentar ? :D Reagovať
Autor príspevku: Vlado
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Asi si zle opisala tie cisla a pismena. Co sa tyka rastoveho hormonu, v tvojom pripade to nie je uplne tak ze z neho porasties. Budes taka vysoka ako tvoji rodicia (priblizne), inak si to mozes este ist dat zistit tak, ze si urobis rozbor karpalnych kosticiek na zapasti, ktore ak este nie su uplne oscifikovane (uplne skostnatene) tak porasties nieco, ak su, tak neporasiets. Drzime ti palce. Reagovať
Autor príspevku: Mimi
Pridané: 27.01.2012, 19:35
Ahoj.Chcem sa spýtať či na intervalový trening je vhodné aj plávanie?Teraz v zime chodievam skôr plávať,ako behať. Reagovať
Autor príspevku: Vlado
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Ano samozrejme, v principe je jedno aky druh sportu zvolis, princip mozes pouzit na akykolvek pohyb, ktory je aspon trochu cyklicky. Reagovať
Autor príspevku: mima
Pridané: 10.11.2011, 07:45
Ahoj,rada by som sa opýtala, prečo vždy keď ráno vstanem mám krásne ploché bruško a stačí že si dam ráno vodu a už akési väčšie a to nehovorím, keď prídem večer domov, vobec sa moje brucho nepodobá na to, aké bolo ráno. Cvičím 3 krát do týždňa, snažím sa stravovať pravidelne, obmedzovať sladkosti.. Môže to byť spôsobené aj tým, že mamina ma väčšie bruško, takže by za tým bola genetika ? A druhá vec, aký by ste mi poradili cvik na pás. Pretože ak si oblečiem nejake priliehavejšie nohavice, hneď mi vytrčí slaninka na bokoch.. Už dlho s tým bojujem a stále neviem ako to mám odstrániť. Diéty držať nechcem, pretože mám 17 a nepotrebujem to. ďakujem pekne Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Ahoj, tazko ti poradit bez diskusie, to co popisujes je malo. Pravdepodobne konzumujes mnoho sacharidov a celozrnnych produktov. Az po podrobnej analyze je mozne ti pomoct odstranit problem. Rozhodne to vsak nie je nic geneticke. Ak chces odstranit nadbytocne tukove vankuse musis postupovat podla odporucani v tomto clanku, preto sme ho napisali. Pokracuj v studiu nasich clankov a urcite sa prepracujes k vacsej spokojnosti hned potom, ako to co sa dozvies pouzijes vo svojej zivotosprave. Drzime ti palce. Reagovať
Autor príspevku: Tia
Pridané: 04.11.2011, 23:34
pohybom zaťažujem roky prevažne nohy (turistika, vytrvalostný beh, korčuľovanie na ľade. Trápi ma, že moje stehná sú v porovnaní s telom proporcionálne silnejšie. ako ich zas zoštíhliť? Ak držím dietu, chudnem tam, kde to najmenej potrebujem a naopak. Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Stehna a zadok su posledne partie, odkial Vam ubudne z tuku. S tym sa treba zmierit, pretoze dane miesta su u zien naviac citlive na hormony. Ak chcete aby ste zmenili to ako vyzera vasa postava, musite prestat trenovat vytrvalostne behy a turistiku a nasledovat odporucania v tomto clanku. Reagovať
Autor príspevku: Lili
Pridané: 02.07.2012, 15:29
Dobrý deň, reagujem na Vasu odpoved.. Mna zaujima, ze ja mam postavu akoby naopak- mam stihle nohy(akurat trochu tuku na stehnach), ale iba na hornej polovici tela sa mi usada tuk... Potrebovala by som hlavne z ruk, ramien a prs zhodit.. Znamena to, ze tieto miesta mi pojdu ako prve? (co by bolo super)... A este jedna vec- doma cvicim- aj kliky, aj dvihanie tazsich veci a chcem sa spytat, ci takto posilnim prsia a ruky. Totizto sa bojim, ci nebudem vyzerat ako chlap, lebo mam aj siroke ramena aj chrbat. Dakujem za odpvoed =) Reagovať
Autor príspevku: Vlado
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Pravdepodobne mate viac muzsky typ postavy (jablcko), cize u vas to plati naopak. Vasa situacia je trochgu tazsia, pretoze z oblasti brucha a hrudnika sa tuk tazsie odstranuje, ale vasa situacia nie je stratena. K nastartovaniu spravneho fungovania metabolizmu (smerom k chudnutiu podla predstav) vam pomoze tento clanok: http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/je-hladovka-na-nieco-uzitocna.html?answerId=720 Reagovať
Autor príspevku: kubo7
Pridané: 08.10.2011, 22:53
Dobrý deň,
rád by som sa Vás chcel opýtať na neskoré cvičenie. Pod pojmom neskoré cvičenie myslím cvičenie od tej 20 až do 22, 22:30. Cvičím na bicykli, steperi, posilňujem brušné svalstvo. Bohužiaľ, inak mi to časovo nevychádza. Nemá to nejaký vplyv na odbúravanie tukov alebo zdravotný stav?
Za odpoveď vopred ďakujem. Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Dobry den Kubo, nie takto neskore cvicenie nema negativny vplyv na vase zdravie, no 60 minut cvicenia vam uplne postaci ak ho absolvujete s vacsou intenzitou. Preto nie objem ale intenzita cvicenia je dolezita. Snazte sa svoje cvicenie ukoncit do 21:30. Drzime vam palce. Reagovať
Autor príspevku: Patrícia
Pridané: 24.06.2012, 23:23
Ahoj, takisto cvicim vecer okolo tej 2O a chcela by som sa opytat na vyzivu pred a po treningu. Veceriam o 18-tej, no neviem, co by bolo najvhodnejsie. Niekde som citala ze bielkoviny, inde ze sacharidy, napr. ovsene vlocky. A takisto by som chcela vediet, ci je potrebne zjest nieco este aj po treningu, kedze je to uz dost neskoro. Dakujem Reagovať
Autor príspevku: Vlado
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Odpovede prinasa tento clanok: http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-pohybe/ako-sa-stravovat-pred-a-po-sportovom-vykone.html?answerId=999 Reagovať
Autor príspevku: Ľudmila Kunová
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Môžete prosím poradiť ako správne cvičiť, ráno a popoludní človeku, ktorý má veľmi nízku kondičku. Roky pohodlia predsa nemôže vystriedať intervalový tréning. To by ma zabilo. Ráno sa snažím cvičiť podľa Tinkinko videa na spevnenie brucha a zadku, ale iba prvé tri cviky. Popoludní chodím na dlhú prechádzku so psom kde striedam polobeh s chôdzou. Bola by som rada keby ste poradili ako na to aj pre tých starších, ako to robiť správne a neublížiť si. Ďakujem. Ľudmila Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Dobry den Ludmila, samozrejme, pod pojmom intervalovy trening si treba predstavit intenzivne cvicenie, no vyska intenzity je zavisla od zdravotneho stavu i aktualnej kondicie. Preto sprint je pre niekoho (po fyzickej stranke) to iste ako pre vas rychla chodza. Postupujete preto spravne, ak sa snazite (alebo budete snazit) vykonavat svoju rychlu chodzu na maximum. Pravidelnym opakovanim sa Vam kondicia nesmerne zvysi, co Vam umozni venovat sa aj inym typom pohybovej cinnosti (napr. bicykel, eliptikal, veslovac, ine) vzhladom na moznosti ktore budete mat. Intervalovy trening mozete robit aj na mieste tak, ze budete zdvyhat striedavo kolena co najvyssie (skipping na mieste) s vysokou frekvenciou. Klucove je pri tom zadychanie, ktore by malo byt velmi vysoke ale nie az tak vysoke, ze sa nebudete vediet nadychnut. Hladajte preto najvhodnejsie moznosti pre seba, Ak by ste predsa potrebovali individualnejsi pristup, ozvite sa nam na kondicny trening. Drzime Vam palce. Reagovať
Autor príspevku: Erika
Pridané: 05.10.2011, 15:33
Ahojte ja by som sa chcela spytat, ze ci tie silove a spevnovacie cvicenia moze byt aj aerobic a dalsia otazka ak chcem rychlejsie a viacej schudnut mozem to robit kazdy den ci to je zbytocne ? za odpoved vopred dakujem :) Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Ahoj Erika, aerobic nie je o silovych a spevnovacich cviceniach (aspon primarne nie), je viac o kondicii a koordinacii pohybov. Na silove cvicenia si musis nasjt cas zvlast. Nie je mozne robit kazdy den intervalovy trening, pretoze ak ho vykonas naplno, najblizsi 1-2 dni to nebude mozne (unava az svalovica). 3 krat za tyzden poctivy interval postaci, ostatny cas venuj aerobiku a spevnovaniu svojho svalstva. Drzime ti palce Reagovať
Autor príspevku: oli
Pridané: 18.09.2011, 11:08
ahojte ja by som sa chcela spytat ako to je s kolieskovymi korculami pisali ste pri typoch pohybových činnosti pre intervalový tréning moznost aj in-line viete mi povedat ako by mal vyzerat tento trening? dakujem Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Ahoj Oli, tvoj trening by vyzeral systemovo uplne rovnako ako pri behu alebo na bicykli, cize 30 s sprint naplno a 60s naprazdno. Problem pri korculiach je ale iny. Zvysuje sa pravdepodobnost padu, co nie je vhodne. Preto korcule skor pouzivaj na bezne kardio cvicenie (v ramci inych dni mimo intervalovych treningov). No ak si skvela korculiarka a ustojis cokolvek, mozes to skusis aj na korculiach. Drzime ti palce. Reagovať
Autor príspevku: oli
Pridané: 19.09.2011, 20:29
To ano s tym rizikom mas pravdu, ale korculem uz dlho a snazim sa dynamicky korculovat a nie rekreacne, aby som z toho aj nieco mala. Ja len preto lebo to planujem kombinovat, aby som tak nezatazovala klby hlavne kolena v mojom pripade, pretoze v zime sa bude dat uz iba behat dakuje za radu. Inac dnes som skusila prvy trening s behom a bola to makacka tesim sa na zajtrajsiu svalovku rano ju trosku snad vyplavem :) Reagovať
Autor príspevku: Aja
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Ahojte,
už od začiatku prázdnin rozmýšľam, že čo robím zle, keď mi behanie neprináša radosť a dokonca ani kilá nemiznú. Pomohla by mi nejaká rada, čo a ako napraviť alebo zmeniť. Pred tromi rokmi som začala s behaním, samozrejme aby som schudla a vtedy sa mi to aj podarilo, len teraz nejako nie a nie dať kilá dole, ktoré sa nahromadili za posledný rok. Nie tak kilá dole ako spevniť si postavu. Snažím sa behávať tri krát do týždňa cca. 12 km ( príprava na polmaratón) ale nie je pri tom ani sila a ani chuť. Snažím sa aj menej jesť a hlavne večer. A to nehovorím o tom, že som vkuse unavená, nie z behania, ale mám taký pocit ako keby mi niečo chýbalo... Ďakujem za radu Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Ahoj Aja, teraz nevieme ci dakujes za radu ze budes pouzivat intervalovy trening lebo si zistila, ze je v otazkach redukcie telesneho tuku mnohonasobne ucinnejsi ako klasicky beh, alebo chces dalsiu radu? No mozno naozaj postaci ak si vyskusat tento typ treningu a ked to nebude fungovat, potom sa na nas obrat. ahoj Reagovať
Autor príspevku: tímea zinová
Pridané: 12.08.2011, 16:23
Hellou. Ja som sa dočítala, že po intervalovom tréningu je absolútne nevhodný posilňovací tréning nakoľko telo s veľkou pravdepodobnosťou použije ako zdroj energie svalovú hmotu. Čo ty na to? Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Ahoj Timea, dik za koment. Telo nepouziva svaly, ale ich aminokyseliny, tento proces sa vola katabolizmus (opak anabolizmu - naberania svalov). Problem je ten, ze u ludi netrenovanych a zle zivenych, telo pouzije tak ci onak aminokyseliny, ci trenuju intervalovo alebo nie. Tomuto procesu sa do urcitej miery neda zabranit, ale da sa ho eliminovat spravnou vyzivou a najma suplementaciou pred a po treninigu. AK trening trva dlhsie ako 60 intenzivnych minut, k tomuto javu dochadza opat aj bez intervaloveho treningu. Preto velmi casto odporucame aminokyseliny BCAA, ktore maju za ulohu zabranit aj tomuto procesu a naopak podporit anabolicke procesy. Aj to sa docitas v nasich clankoch. Platnost tvojej informacie moze overit len realita resp. pokus - omyl. Domnievame sa, ze cokolvek sa vyskusa je pre dobro veci a hlavne pre osobnu skusenosti, ktora sa neda nikde vycitat. Drzime palce na ceste k lepsej verzii seba sameho aj tebe. Reagovať
Autor príspevku: Filip
Pridané: 06.08.2011, 10:35
Tvl, ja som vcera nabehol na bezecku drahu a po 5 "seriach" som to odpiskal :-) Je to super, len tych 8 asi len tak nedam :-D A ze potom este cvicit. Som odsiel domov a zomrel rovno! Ale je to super. Urcite lepsie ako niekde 2 hodiny pobehovat...

Len take to co vsetci vo velkom kricia ako sa im endorfiny vyplavuju ked behaju a aku maju z toho radost, to ja som mal vsetko mozne len ne endorfiny a radost :-D

Ale to mam za to, ze furt len sedim pred nejakym monitorom... Dik za navod! Je to super! Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Jasne Filip, to pride, budes sa cudovat, aku obrovsku silu adaptacie tvoje telo je schopne vygenerovat iba pod jednoduchym vplyvom pravidelneho opakovania. Dnes mas urcite obrovsku svalovicu na stehnach (aj vpredu aj vzadu) ale nenechaj sa vyviest z miery. Ja ju mavam taktiez. Apropo, ja mavam svalovicu (niekedy mensiu, niekedy vacsiu) takmer 80% dni v roku. Uz som si ale zvykol a ani o tom neviem, iba ked sa ma Tinka dotkne alebo ma pomasiruje, az potom to zistim. Ked vsak clovek chce posuvat svoje limity daleko za hranicu vnimania ludi, co zatial do stadia vylepsovania seba nedospeli, tak obeta je nutna. Aj tebe zelame radost s pohybu a nadsenie z pokrokov, ktore dosiahnes pravidelnostou. Limity neexistuju! Drz sa Filip! Reagovať
Autor príspevku: kristina
Pridané: 12.03.2013, 18:12
ahoj vlado,
mohol by si uviest nejaky priklad na odporovo-silove cvicenia ? hladala som na nete ale nic konkretne som nenasla .. je to daco s cinkami alebo gumenym pasom ? diki k Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatos
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Kristina predstav si, ze tlacis oproti stene, alebo superovi a on ti robi odpor. Alebo ze chvilku si v podrepe (kliku, inej polohe), az kym ta nepalia svaly. Alebo ano da sa aj s expanderom dobre rozcvicit. Odpor ti musia robit prekazky alebo gravitacia a musi to dobre zahrievat svaly. Vyborne pre chalanov (ale aj dievcata) je zapasenie so superom z kolien s cielom dostat supera na lopatky (bez agresie). To je rozcvicna za 2 minuty hotova. Reagovať
Autor príspevku: tereza
Pridané: 06.09.2013, 12:29
Dobry den, citala som si vacsiu cast vasich clankov a chcela by som Vám podakovat .
Velmi pekne ste mi to utriedili v hlave.
Chcela by som sa Vas aj spytat ci je vhodne bezat aj do kopca intervalovo a mozno kusok hlupa otazka ale naozaj sa v tom nevyznam, ...... existuje nieco ako intervalove stopky, co by mi to odpipavalo ?

Dakujem Vám pekne . Reagovať
Autor príspevku: Vlado Zlatoš
Pridané: 20.09.2013, 17:55
Do kopca vam bezat neodporucam, pretoze sa zbytocne spomalujete a trenujete viac na silu ako rychlost. Cielom je zlepsovanie rychlosti v prvom rade, neskor ked sa vam bude pacit vasa postava, mozete zacat behat aj do kopcov sprinty. Myslim ze intervalove stopky naozaj existuju, volaju sa Interval Timer, staci zadat do googla, hned najdete co hladate. Nech sa vam dari. Reagovať


V akých oblastiach vám dokážeme pomôcť?
  • Naučiť vás správne posilňovať s vlastnou hmotnosťou.
  • Rehabilitovať a uzdraviť zranené či operované kolená.
  • Zistiť ako môžete efektívne nabrať viac svalovej hmoty.
  • Vytvoriť vám jedálny lístok na mieru.
  • Naučiť vás zaujímavé akrobatické prvky.